Skocz do zawartości

Wymiana termostatu w 520i


danielxc717

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno 520i 150KM z 98r. Zauważyłem, że gdy wyjade w trasę to wsakaówka z środkowego pola idzie w lewo na ćwiartkę podziałki. A więc będzie to otwarty termostat. Mam obudowę całą bo patrzyłem i nie wiem czy kupić sam wkład? I najważniejsze. Do wymiany muszę ściągać wiatrak? Trochę widzę, że mało tam miejsca.

Proszę o wskazówki porady co do wymiany tego termostatu, na co zwrócić możę uwagę itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Musisz zdjac wiatrak czyli wisko,w prawo odkrecasz wisko pamietaj o tym normalnie sie odkreca w lewo kazda srube ale tam jest odwrotnie ja bym wymienil cala obudowe z termostatem bo niewiadomo czy przy demontazu cos nie peknie.Ale jak jedziesz w trasie to sie cofa temperatura silnika,jak w miescie zachowuje sie temperatura silnika? przy jakich temperaturach na zewnatrz?Bo u mnie jak jest zimno na zewnatrz dzisiaj np bylo 8 stopni to dluzej sie nagrzewal ale byla wskazowka na srodku, zima np jak sa minusowe temperatury i jadac w trasie to ped wiatru zimnego schladza silnik i tez nie trzyma sie srodka wskazowka. :D A jescze jedno po wymianie odpowietrz dobrze uklad chlodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Musisz zdjac wiatrak czyli wisko,w prawo odkrecasz wisko pamietaj o tym normalnie sie odkreca w lewo kazda srube ale tam jest odwrotnie ja bym wymienil cala obudowe z termostatem bo niewiadomo czy przy demontazu cos nie peknie.Ale jak jedziesz w trasie to sie cofa temperatura silnika,jak w miescie zachowuje sie temperatura silnika? przy jakich temperaturach na zewnatrz?Bo u mnie jak jest zimno na zewnatrz dzisiaj np bylo 8 stopni to dluzej sie nagrzewal ale byla wskazowka na srodku, zima np jak sa minusowe temperatury i jadac w trasie to ped wiatru zimnego schladza silnik i tez nie trzyma sie srodka wskazowka. :D A jescze jedno po wymianie odpowietrz dobrze uklad chlodzenia

 

Wydaje mi się,że i twój termostat też jest do wymiany. Nawet przy -20stC wskazówka powinna stać w pionie. Co prawda nie mam 520 a 530i ale zauważyłem że bez wzgledu na temperaturę na zewnątrz jak jadę rano do pracy,to wskazówka osiąga pion miej wiecej po przejechaniu takiego samego odcinka (ok3km). Myślę że w 520i powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bylo ponad -20 to pion osiagnalem dopiero po 5km bo ogrzewanie chodzilo

szyby odmarzły dopiero po 10km

zalezy na jakich obrotach jezdzisz

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Musisz zdjac wiatrak czyli wisko,w prawo odkrecasz wisko pamietaj o tym normalnie sie odkreca w lewo kazda srube ale tam jest odwrotnie ja bym wymienil cala obudowe z termostatem bo niewiadomo czy przy demontazu cos nie peknie.Ale jak jedziesz w trasie to sie cofa temperatura silnika,jak w miescie zachowuje sie temperatura silnika? przy jakich temperaturach na zewnatrz?Bo u mnie jak jest zimno na zewnatrz dzisiaj np bylo 8 stopni to dluzej sie nagrzewal ale byla wskazowka na srodku, zima np jak sa minusowe temperatury i jadac w trasie to ped wiatru zimnego schladza silnik i tez nie trzyma sie srodka wskazowka. :D A jescze jedno po wymianie odpowietrz dobrze uklad chlodzenia

Jak kupowałem to auto kilka dni temu to czekałem aż załączy się wisko. I gdy gdy wskazówka osiągnęła pion (na postoju) to włączyło się na chwilkę wisko i wyłączyło (kilka, sekund takie dmuchnięcie i się wyłącza) i tak w kółko co kilka minut. A gdy wyjade na takim rozgrzanym do temp roboczej autem to temp spada a więc termostat nie trzyma.

Widziałem jeden odpowietrznik przy rurze która idzie na termostat. Gdzie są następne? No i z tego odpowietrznika nie sączy się woda tylko widać że jest leciutko zapocony wąż. Ciurkiem czy kropelkami to tam woda nie leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadac w trasie np 100km/h a na zewnatrz jest -20 to temperatura bedzie sie tzrymac w pionie z tego co wiem to raczej nie bo za duzy ped wiatru jest.W miescie predzej bedzie trzymac pion.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zeszła zima było -24 jechałem w trasie chwilami i 140.

Cały czas idealny pion na wskazówce i tak mam być.

 

Czas nagrzewania zależy też od tego czy masz osłonę pod silnikiem czy nie masz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.