Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki za odzew :) trzeba będzie sprawdzić w jakim stanie jest akumulator...

czy te informacje na zrzutach o ibs - ibs fehler z wartościami niezerowymi świadczy o problemie z klemą?

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przypadkiem się składa, że zrobiłem sobie zrzut z INPA PM Infofeld 2, bo też chciałem sprawdzić w internecie o co chodzi. U mnie to tak wyglądało przed wymianą akumulatora:

 

http://www.tomana.republika.pl/aku.jpg

 

Po wymianie tylko zerknąłem w to pole i rzuciła mi sie jedynie w oczy zmiana z 91Ah na 90 Ah. Nie robiłem screenshota, nie analizowałem czy te błędy są spowodowane klemą IBS czy czymś innym. Założyłem, że wszystkie problemy powodował słaby akumulator.

Opublikowano

Dobra kwestie poruszyles... Jak sprawdzić kleme ibs? Nie chce mieć sytuacji ze zakupię nowy akumulator a przez walnieta kleme znów szybko padnie...

 

Jaki akumulator agm do e91 polecacie tak aby pasował wymiarami i był trwały?

Obecnie mam oryginalny 90ah agm firma banner go dla bmw zrobila

Opublikowano
Jeszcze dodam na marginesie że mój akumulator też wytrzymał niecałe 3 lata ale mechanik, który mi montował tenże nie zmienił pojemności w komputerze samochodu ani też rodzaju akumulatora z AGM na zwyczajny. Już po czasie tzn jak mi zaczął szwankować zacząłem zgłębiać temat i odkryłem to co odkryłem - akumulator 78AH zwykły a w kompie 90AH AGM. Założyłem, że u mnie to było przyczyną szybkiego padnięcia akumulatora ale kto wie....Ty miałeś ori i tez 3 lata i aku na śmietnik....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

On jest dopisany na końcu w VO

jak robiłeś cokolwiek w NCS w folderze "work" powinieneś mieć plik fa.trc -tam to jest. Aby to zmienić trzeba wyedytować VO, zmienić fa z np. -B80 na -B90. Potem back fa write i na koniec całe auto -code car ze zmienionym fa w VO

Opublikowano

w fa mam cos takiego

E90_#0308&ALAT%0416*VG11$1CB$1CC$1CD$249$2KE$320$321$3AP$428$431$441$465$481$493$494$4AD$4AE$502$507$520$521$522$534$540$548$5AC$5DC$663$6FL$704$710$7MC$7RS$801$851$863$879-A090+NAVP

 

mam zmienić wartość A090 przykładowo na A070 ? i zapisać w ncs tak jak napisałes ?

jak kodowalem modul NFRM to inaczje troche to sie zapisywalo przez plik FSW_PSW.TRC

chwilowo nie mam jak podlaczyc sie do samochodu wiec pisze tylko teoretycznie, jakbym mial to bym poprostu to sprawdzil

Opublikowano
Może to głupie pytanie ale czy to VO/FA trzeba wyedytować notatnikiem? Pytam bo piszesz wyedytować a potem przycisc "back fa write" jakby chodziło o NCS. Może kolega by to jakoś bardziej przystępnie i łopatologicznie wyjaśnił krok po kroku jak tego dokonać? Byłbym wdzięczny. Rozumiem że najpierw odpalam NCS/LoadProfile/Expertenmodus/ "VIN/ZCS/FA"/"ZCS/FA f.ECU"/wybieram model auta/CAS/Process ECU/ i tutaj wchodzimy do opcji programowania. Czy teraz odpalamy notatnikiem plik fa.trc zmieniamy wpis z A090 na A080 i klikamy Code Car? Bo nie wiem czy dobrze rozumiem.
Opublikowano

To co robiłeś z frm to zupełnie co innego.

Poszukaj w necie "how to change Vehicle Order" postępuj tak samo tylko zmień na baterię jaką założyłeś.

 

Bateria ma tam jeszcze - np -A090 nie zapomnij o tym myślniku (-) przed.

A to bateria agm, B zwykła

 

Koduj najbliższą do którejś z tych:

 

Wysłany: 2014-02-11, 21:26

Ok.

To są ori pojemności w BMW:

KLASSE_BATTERIE

70ah

80ah

90ah

110ah

55ah

46ah

40ah_agm

70ah_agm

90ah_agm

60ah_agm

80ah_agm

 

Vakial nie notatnikiem.

expertmode / f1 / f3 wtedy będzie dostępne okienko f2 - fa change klikasz potwierdzasz vin i masz wgląd do swojego fa

wszystko jest w instrukcji how to change VO

Opublikowano
Dzięki, właśnie się na to natknąłem w necie i studiuję. Jeszcze ostatnie pytanie - w tych manualach po zmianie zapisów w FA kodują tylko 2 moduły: CAS i LMA, a Ty napisałeś żeby zrobić Code Car. Z czego wynika różnica i czy jest to bezpieczne :)?? Podejrzewam, że ta funkcja koduje zmiany akumulatora we wszystkich modułach ale proszę o potwierdzenie.
Opublikowano

Ok

w cas i lm lub frm roobisz fa write (będzie w instrukcji).

Po tym wszystkim co tam jest masz zmieniony VO i w/g niego trzeba zakodować całe auto bo nie wiem co i w którym module się zmienia przy kodowaniu do serii ze zmieniony aku.

Krótko -trzeba zmienić fa odpowiednie dla twojego aku w VO za pomocą fa write ( tam gdzie codierdaten lesen czy SG_Codieren będzie fa_write) robisz to w cas i lm lub frm. Potem expertmode znów i kodowanie do serii całego auta.

wiadomo jak masz jakieś niestandardowe kodowanie to trzeba będzie to znów robić.

Opublikowano

Właśnie wracam z auta dzięki Twojej pomocy udało mi się zakodować akumulator tak jak trzeba - wcześniej coś zmieniałem w poszczególnych modułach CAS, NFRM i jeszcze w jednym nie pamiętam którym (tam gdzie znalazłem zapisy o aku) tak jak się koduje światła do jazdy dziennej i inne rzeczy tj. z 90ah_agm ręcznie kasowałem agm i myślałem, że jest ok ale jak widać nie było.

 

Dzisiaj poszedłem do auta i okazało się, że zapis 90ah_agm wraca jak koszmar z dzieciństwa.

 

Teraz po zakodowaniu z Twoją pomocą we wszystkich modułach pojawił się automatycznie zapis 90ah bez "AGM"

 

Wcześniej zwykły akumulator (nie AGM) wytrzymał mi 2,5 roku i się dziwiłem, że teraz takie badziewie robią, a to nie wina akumulatora tylko złego zapisu w komputerze auta prawdopodobnie spowodowała jego wykończenie w krótkim czasie. Mam nadzieje, że teraz nowy akumulator posłuży mi dłużej.

Tak jak pisałeś skasowało mi moje indywidualne ustawienia w aucie po "code car" do fabrycznych ale to sobie jutro zakoduję

 

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano
W ramach dobrego uczynku zrobiłem instrukcję w dziale "Zrób to sam". Mam nadzieję, że wszystko w miarę dobrze i jasno opisałem. Może komuś się przyda
Opublikowano (edytowane)

vakial bardzo fajny poradnik, kodowalem akumulator wedlug niego

nie mam modulu FRM wiec po zakodowaniu w CAS wybralem NFRM i zakodowalem, poszlo bez problemu

nastepnie przy kodowaniu calego samochodu mam taki blad :

http://zapodaj.net/images/d4b94a9e956b0.jpg

http://zapodaj.net/images/d4b94a9e956b0.jpg

 

jakies pomysly czemu tak sie dzieje ?

w ncs kodowalem juz wczesniej inne funkcje w module nfrm i nie mialem zadnych bledow, inpa tez dziala bez problemow

Edytowane przez Damian46
Opublikowano
witam, padł mi właśnie akumulator w mojej 330xd.

poszukuję nowego ale kompetnie nie wiem jaki powinienem wybrać. jakieś podpowiedzi?

 

http://allegro.pl/akumulator-kager-bosch-95ah-800a-l-70-0117-w-wa-i4914779192.html ?

 

Kupiłem Boscha S4 - 95Ah/800A + rejestracja wymiany Inpą i jest bezproblemowo. (Fabrycznie był 90Ah/720A)

Zanim kupisz, to sprawdź po numerze oryginalnego akumulatora, czy przypadkiem nie miałeś AGM, to wtedy np.

Akumulator S6 - 12V 95AH/850A S6 L- Nr kat: 0 092 S5A 130 Producent: BOSCH ...ale cena też inna :(

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzeje starego kotleta.

 

Jakis czas temu zapalila mi sie zolta kontrolka aku przy postoju. Olalem jednak miesiac pozniej nie odpalil przy -20. Tez to olalem bo jak przyszla odwilz ruszyl. Dzisiaj jednak wchodze do garazu i :

 

1. Drzwi z kluczyka sie czasem otwieraja/zamykaja czasem nie (mam tylko jeden kluczyk, ktory jest kluczykiem serwisowym)

2. Szyby sie ledwo juz otwieraja

3. Rozrusznik ani rusz

 

Mam teraz oryginal bmw 90ah 720a.

 

Chce kupic :

 

http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s4-95-ah-800a-3lgw-3t-test-i5028282543.html

 

I teraz pytanie, czy moge sam to wymienic, bez laczenia sie z kompem aby chociazby dojechac do serwisu, ktory mialby mi przestawic kompa, czy trzeba to wykonac od razu po instalacji nowego akumulatora? Czy moge przestawic to przez kabel k/d-can + rheingold ista czy to bardziej zaawansowana magia?

 

Musze to szybko zalatwic, bo nie wiem czy imobilajzer juz sie nie rozkodowal i zastanawiam sie nad poszukiwaniami akumulatora w supermarketach.

Opublikowano
Mam takie pytanko,czeka mnie wymiana aku w BMW e93 oryginał mam 90Ah 900A kupilem 85AH 800A ,wydaje mi sie ze różnica nie dużą,czy po wymianie nie zapali się jakaś kontrolka?czy po takiej zmianę muszę kodować?na chwie obecna nie mam możliwości podłączenia pod komputer (nie jestem w Polsce)boje się za to brać boje się ze unieruchomienie sobie auto przez wymianę,czy mogę zrobić wymianę bez obaw,wymieniał ktoś z was samodzielnie?jak zrobię kodowanie za jakiś czas po powrocie do polski to będzie ok?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.