Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

TomaszM - jaki masz teraz zamontowany akumulator, oryginalny czy ktoś go już wymieniał na jakiś zamiennik?

 

Akumulatory dla: BMW 325 xi

 

325 xi Touring, siln. N52 B25A, poj. 2,5, prod. od 09.2005 do 06.2007

 

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.080 S40 08 278x175x190 74Ah, 680A, L-

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.080 S50 08 278x175x190 77Ah, 780A, L-

 

Myślę że którykolwiek wybierzesz, to będzie OK. Wystarczy tylko zarejestrować wymianę na nowy - bez przekodowywania. Różnica 3Ah to tyle co nic.

Jeśli masz dużo odbiorników prądu to możesz wybrać ten większy, ale mniejszy też w zupełności wystarczy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Uwaga na dane suche. Kazedy lmusi zalozyc akumulator ktory jest odpowiedni do jego ekwipunku, np ja przy 325xi touring automat mam zalozony orginalnie 90 Ah bo jest webasto, i wszystkie inne wypoosazenia dodatkowe.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dziękuję Wam Panowie za wszelkie sugestie!

Rzecz polega na tym, że nie wiem co teraz u mnie siedzi... Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że nie jest to oryginalny akumulator...

 

A no właśnie, jak napisał Rivasi, u mnie też jest parę gadżetów potrzebujących energii a wykorzystywanych bez włączania silnika np. dach, wzmacniacz, wentylacja itp. więc skłaniałbym się ku mocniejszemu.

Opublikowano
Uwaga na dane suche. Kazedy lmusi zalozyc akumulator ktory jest odpowiedni do jego ekwipunku, np ja przy 325xi touring automat mam zalozony orginalnie 90 Ah bo jest webasto, i wszystkie inne wypoosazenia dodatkowe.

Dlatego to co jest w vin jest najlepsze.

I warto sprawdzic ncs co jest wtej chwili zakodowane a potem podejmowac decyzje jaki.

Opublikowano

Tak naprawde warto troche przesadzic pojemnosc akumulatora, nigdy nie wiadomo kiedy sie przyda, chocby wtedy jak zapomnimy sie i zostawimy powlaczane odbiorniki na postoju przez dluzej w zimny wieczor np... albo jak przes dluzszy czas nie bedziemy jezdzic, brac zawsze dokladnie dostosowany akumulator mozee wtedy byc powodem chocby czekania na przyjazna reke ktora pomoze doladowac...

 

a z samego Vinu nie dojdziesz jaki aku jest niezbedny, u mnie Vin krzyczy 70 ah a orginalnie byl montowany 90 Ah

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Z pojemnością akumulatora nie należy przesadzać, bo jeśli ktoś jeździ krótsze odcinki to będzie miał problem z doładowaniem - a to skutecznie skróci jego trwałość.

Ja kupiłem tylko o 5Ah większy niż był oryginalny. Oryginalny wytrzymał 8,5 roku i jeszcze bym go podciągnął z pół roku, ale i tak wymiana była nieunikniona, więc zrobiłem to szybciej.

 

TomaszM - sprawdź co masz teraz zamontowane, kilka minut i będziesz wiedział znacznie więcej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dobrze wiedziec 8,5 pol roku moj juz ma 7 lat w tym aucie, jak rozpoznajesz ze sie konczy ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Więc sprawdziłem prądy... Akumulatora nie ruszałem. Z góry nie widać jaki siedzi a nie miałem ochoty walczyć z klemami.

 

I o ile prąd spoczynkowy po nocy mnie nie dziwi, jest na poziomie 12,2V i rośnie w ciągu minuty do 12,3V, w ciągu dnia po jazdach mam 12,4V, to na włączonym silniku mam 15,2V. I z tego co wszędzie czytam to za dużo! Wszystko działa normalnie, nie mam żadnych niepojących objawów. Nie znam się na tym więc doradźcie proszę czy i co ewentualnie (oprócz sprawdzenia tego raz jeszcze na jakimś profesjonalnym mierniku) z tym robić?

 

Mam też w związku z tym prośbę do użytkowników benzyn, najlepiej 6 cylindrowych (o ile ma to jakieś znaczenie, ale dobrze byłoby wiedzieć...), napiszcie proszę jak to jest u Was?

Opublikowano

A czy łatwo to samemu wymienić?

 

I pytanie dodatkowe, czy jeśli akumulator jest słaby to prąd ładowania ma prawo być większy? Chodzi mi o to czy może być taka zależność, że jeśli wymienię aku na nowy to ładowanie wróci do normy?

Opublikowano
Dobrze wiedziec 8,5 pol roku moj juz ma 7 lat w tym aucie, jak rozpoznajesz ze sie konczy ?

 

Jak np sprzątałem auto w jesienno-zimowe dni i były pozapalane światła (pakiet oświetlenia w środku) + trochę muzyki (nawet nie za głośno na Logic7) to czasami auto wołało już o prąd - doładowanie (kontrolka akumulatora na zegarach).

Ogólnie świece i sterownik były ok i auto odpalało momentalnie nawet w mrozy, ale już było czuć że akumulator ma nie ten power - jak np nowy akumulator.

W mrozy w garażu profilaktycznie czasami doładowywałem akumulator (prostownikiem automatycznym 3,8A) co też pewnie wydłużyło trochę jego żywotność. Nie czekałem aż w końcu mnie negatywnie zaskoczy i kupiłem nowego Boscha S4 95Ah + rejestracja wymiany Inpą.

 

Najlepszą metodą na sprawdzenie stanu akumulatora, jest pojechać do ludzi którzy je sprzedają, mają najczęściej specjalny sprzęt badający ich stan. Pewnie kosztuje to kila złotych, a gdy się u nich zakupi nowy, to pewnie jest to sprawdzenie gratis.

Ja kilka lat temu sprawdzałem akumulator w serwisie Bosch i nie wzięli za to nic.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

Mój akumulator ma już 9 lat (oryginalny od nowości) i też prosi się o wymianę. Mimo nowego sterownika i sprawnych świec odpala topornie, wolno kręci wszystko przygasa, a wczoraj po 2 dobach na mrozie to mi nawet centralny zamek zamknął drzwi podczas rozruchu.

Takie rozruchy nie idą na zdrowie elektronice w aucie więc podjąłem decyzję o wymianie, ale mam kilka wątpliwości.

Mój oryginalny akumulator to 80Ah AGM, a auto ma system IBS.

Nie mam natomiast systemu start/stop ani odzyskiwania energii z hamowania więc zastanawiam się po co ten AGM i myślę o zamontowaniu akumulatora np. CA/CA Centra Futura CA85. Co myślicie o takim wyborze?

I teraz pytania odnośnie kodowania/rejestrowania:

Czy wszystko można ogarnąć DISem?

Czy zmieniając akumulator z AGM na "zwykły" o podobnej pojemności trzeba robić kodowanie czy przy rejestracji DISem jest możliwość wyboru typu akumulatora?

Będę wdzięczny za pomoc lub jakiś manual odnośnie kodowania/rejestracji.

Opublikowano
Panowie mam pytanie czy jesli kupilem aku 72 ah , a w aucie(komputerze) bylo napisane max 80.To czy musze cos zmieniac.Bo gdzies, nie pamietam gdize bylo napisane ze do 10% roznicy nie trzeba nic zmieniac.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Panowie mam pytanie czy jesli kupilem aku 72 ah , a w aucie(komputerze) bylo napisane max 80.To czy musze cos zmieniac.Bo gdzies, nie pamietam gdize bylo napisane ze do 10% roznicy nie trzeba nic zmieniac.

 

uzupełnij profil,

sprawdz sobie w realoem.com jakie aku pasują, po wymianie powinno się zakodować

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

72Ah chyba nawet nie zakodujesz, wiec 80AH musi pozostać w komputerze.

W E91 zamiast 90Ah założyłem nowy 95Ah - nic nie zmieniałam i jest ok.

 

Może ktoś poda instrukcję jak przekodować auto z akumulatora AGM na zwykły? Wystarczy tylko Inpa i NCS, czy coś jeszcze?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam

 

Podpinam się do tematu, będę musiał wymienić aku na nowy w BMW E91 318D 2007r lecz zostaje jeszcze adaptacja, może ktoś z forumowiczów byłby w stanie mi pomóc i jeśli tak to jakie to są koszty , pytam bo wyczytałem że serwis kasuje 450zł :duh:

 

Pochodzę z Żywiecczyzny

 

 

Pozdrawiam wszystkich :cool2:

Opublikowano

Omg skad ta cena ?

450 to chyba w nowym aku :norty:

Bez jaj w DE adaptacja nowego aku kosztuje 60€.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Witam

 

Podpinam się do tematu, będę musiał wymienić aku na nowy w BMW E91 318D 2007r lecz zostaje jeszcze adaptacja, może ktoś z forumowiczów byłby w stanie mi pomóc i jeśli tak to jakie to są koszty , pytam bo wyczytałem że serwis kasuje 450zł :duh:

 

Pochodzę z Żywiecczyzny

 

 

Pozdrawiam wszystkich :cool2:

 

Sprawdź jaki akumulator masz zamontowany oryginalny (dojdziesz nawet po numerach jaki to jest) - może AGM i stąd wyższa cena (oczywiście za akumulator, bo robota ta sama).

Rejestracja wymiany to u kolegi z forum - piwko :wink: . Przekodowanie (zmiana parametrów do nowego, innego akumulatora o np innej pojemności) to już trochę drożej - ale jeśli kupisz akumulator o prawie takich samych parametrach, to wystarczy tylko rejestracja wymiany.

Jeśli nie masz funkcji "Start/Stop" i odzyskiwania energii z hamowania, to być może masz zwykły, tańszy akumulator.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

mam następujący problem. Od pewnego czasu akumulator w moim samochodzie trzeba doładowywać.

Ostatnio zdarzyło mi się powiadomienie o niskim napięciu akumulatora doładowałem go a ponad tydzień po tym auto kręci ale nie odpala pojawia się ikonka samochodu na podnośniku i reset zegarów... :( czy to akumulator?

obecny aku ma 3 lata oryginał BMW 90ah agm.

w ncs zakodowany jest prawidłowo czyli 90agm była adaptacja przy wymianie.

w inpa widnieje jako 91ah ciekawe...

 

czytałem o klemie ibs... niby nie mam błędu dot. tego ale w inpa mam:

http://pics.tinypic.pl/i/00605/t5a0q39irukx_t.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/lgk9d59izzyj_t.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/sd5l3ii1488e_t.jpg

 

czy to dowód na to, że z klemą ibs coś jest nie tak?

 

siedziałem trochę w samochodzie na wyłączonym zapłonie z włączonymi radiem, nawiewem światłami. inpa pokazuje:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/moqqp1j90oas_t.jpg

 

akumulator ładowany przez noc. więc czy te 11,9 mv to nie za mało w sensie czy aku pada?

 

co może być przyczyną tych problemów?

akumulator nie jest stary... auto jeździ raczej krótkie miejskie odcinki ładowanie dziś na postoju ok 14,5 ...

pacjent e91 lci 318d n47

Opublikowano

Hej, nie wiem czy to miało związek ze sobą ale jak miałem zakodowany AGM to mi INPA pokazywała 91Ah a po wymianie i przekodowaniu na zwykły pokazuje mi 90Ah. Być może przypadek ale też mi się to rzuciło w oczy.

Też miałem tak jak Ty reset zegarów, ikonę auta na podnośniku itp i akumulator się skończył. Po wymianie od 3 tygodni mimo chłodniejszych temperatur i jazdy tylko w mieście na odcinkach do 10 km wszystko w porządku. Wcześniej co drugi dzień reset zegarów, ikonka że słaby akumulator itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.