Skocz do zawartości

akumulator- jaki ?


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! przyszła pora na wymiane aku w moim e91, jest tam od nowości i ma juz prawie 8 lat :) wczoraj mi padł i nawet nie zastanawiam sie nad jakimis bolszwickimi metodami na odratowanie czy cos w tym stylu tylko chce go wymienic na nowy. Prawdopodobnie bede go wymieniał na tej samej pojemności ale nie oryginalny BMW. Mam pytanie w związku z tym czy trzeba go programowac czy cos takigo. Mieszkam w gdansku i czy ktos ew. mógłby mi w tym pomóc :) :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniłem akumulator w zeszłym roku, zrobiłem rejestracje INP-ą, prąd ładowania przed jak i po jest taki sam. Wniosek jest taki rejestracja nowego akumulatora jest zasadna jeżeli auto posiada klemę minusową IBS tzw. inteligentną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja wymieniłem akumulator w zeszłym roku, zrobiłem rejestracje INP-ą, prąd ładowania przed jak i po jest taki sam. Wniosek jest taki rejestracja nowego akumulatora jest zasadna jeżeli auto posiada klemę minusową IBS tzw. inteligentną.

 

 

A jak wygląda ta inteligentna klema "minusowa IBS" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Podłączę się do tematu.

Mam problem ze zmianą parametrów po wymianie akumulatora z 90ah na 100ah w beci e60

Mianowicie próbuje to zrobić NCSExpert według instrukcji

NCSExpert -File-Load Profile-Expertmode

Następnie F1 potem F3 tu wybieram model i moduł CAS

Potem F6

F1 i F2 ponownie wybieram model

Wyskakuje mi okienko z Vinem klikam Ok

Potem okienko FA

Wykasowuje delate stary parametr -A090 i dodaje nowy -B100 klikam ok i wyskakuje mi jakieś okienko że invalid mark 1 i invalid mark 2 coś takiego. Potem według instrukcji klikam Back F6 i powinienem kliknąć F4, ale wogóle nie mam go dostępnego. Natomiast gdy ponowie kroki i znów wgram -A090 to wszystko jest ok i F4 przycisk jest dostępny. Nie wiem w czym jest problem? Czy może da się to zrobić jakoś inaczej? Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że przy zwykłym akumulatorze można ustawić 90ah lub 110ah. 100ah się nie da.

Myślę że gdy założyłeś 100ah nie powinno byś jakiś problemów.

Ja na wszelki wypadek w swoim aucie zmieniłem z 90ah na 95ah, i tylko zarejestrowałem wymianę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Przepraszam, ale jest to moje pierwsze bmw i nie orientuję się jeszcze tak dobrze jak niektórzy użytkownicy tego forum.

Dlatego też będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Mianowicie niedawno zakupiłem e91 z 2006 roku. Wiem, że poprzedni właściciel wymienił akumulator. Niestety nie wiem czy i nie mogę go już zapytać czy zakodował go. Generalnie tematem bym się nie przejmował jakby nie to że:

a) nie mam dźwięku w głośnikach ani z radia, ani z cd, ani z navi, ani z bluetooth

b) zaobserwowałem pojawiającą się na desce rozdzielczej ikonę akumulatora i komunikat na navi o niskim poziomie baterii akumulatora

Łudzę się jeszcze, że nie mam dzwięku bo nie został zakodowany nowy akumulator i możę system działa jakby "oszczędzał energię".

Gorszym dla mnie scenariuszem będzie uszkodzona płyta główna navi ccc - co ponoć też się zdarzało.

 

Poszukuję osoby z okolic Tarnowa, która ma interfejs do komputera i mogłaby mi taki aku zakodować, ewentualnie dalej pomóc w diagnostyce problemu z dźwiękiem jeśli nie będzie to wina aku.

 

Jeśli ktoś może pomóc to będę jego dłużnikiem.

 

Pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od naładowania akumulatora prostownikiem.

Później możesz sprawdzić poziom ładowania miernikiem, powinien być tak od około 14V do 14,7V. (Ja mam przeciętnie 14,3V)

 

Sprawdź jaką pojemność akumulatora zamontował poprzedni właściciel, być może za bardzo odbiega od oryginału.

 

Musisz też sprawdzić w jakiej kondycji jest akumulator, ale to u fachowców którzy je sprzedają (zapłacisz max 10zł).

Przekodowanie pojemności akumulatora w aucie, to już poważniejsza sprawa.

 

Na pewno warto zarejestrować wymianę akumulatora na nowy np programem INPA. Jeśli znajdziesz kogoś z forum to zrobi ci to w minutę.

 

Gdy miałem kiedyś za słabe napięcie akumulatora, to były problemy z radiem, nie dawało się go wyłączyć, lub włączało się po wciśnięciu zapłonu. Po naładowaniu aku problem zniknął. Jak będzie u ciebie - tego nie wiadomo.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Musisz zrobić rejestrację wymiany na nowy akumulator. Kilka chwil w programie INPA. Poszukaj kogoś z Inpą w swojej okolicy, a po wszystkim razem wypijecie piwko :wink:

Jak nie zrobisz rejestracji, to auto też będzie chodziło, ale ładowanie będzie dostosowane do starego akumulatora, a zanim moduł zbierze najnowsze dane z ładowania, to trochę czasu minie i niekorzystnie odbiję się to na nowym akumulatorze - krócej wytrzyma.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanie takie mam 80 ah i chce wymienić na inny trochę nietypowy bo 85 ah molla i czy w takim przypadku zakodowanie pójdzie bez problemowo ?

 

Nie będzie problemu. "+,-" 10% pojemności nie stanowi jakiegoś problemu.

 

Ja miałem fabryczny 90AH, a Bosch polecał 95 lub 100AH. Założyłem 95AH, ale ten 100AH też był by OK i działał bezproblemowo...ale gdybym chciał założyć 110AH (a zakodowane mam w aucie 90AH) to wtedy konieczne było by zakodowanie większej pojemności do sterownika.

Nie każdą pojemność akumulatora da się zakodować. W moim aucie można 90AH lub 110AH (ewentualnie jeszcze akumulator AGM - nie pamiętam o jakiej pojemności).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerze Vin może być problem jaki akumulator został zamontowany fabrycznie.

Najlepiej sprawdzić jaki jest założony w aucie - może jeszcze oryginał, zapytać na forum jaki aku mieli użytkownicy takiego samego modelu, zdać się na katalog Bosch, Varta...

Można jeszcze sprawdzić programem Dis, lub Inpa na jaką pojemność akumulatora zaprogramowany jest sterownik.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rady.

 

Dzwoniąc do serwisu i podając VIN otrzymałem odpowiedź, że generalnie trudno jest w BMW wskazać jeden, jedyny. Zwykle jest to pewien zakres mocy akumulatora, który można użyć w konkretnym modelu i wersji, i tak w moim przypadku Pan powiedział że od 70 do 90 mAh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.