Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Po pierwsze nie wyciagal akumulatora.

Po drugie ładuj akululator od strony silnika, tam masz przyłacza do plusa i minusa.

Nie ładuk akulumatora bezpośrednio podłaczając klemy do aku. .

 

Odgrzewam kotleta, bo chce postawiac auto do garazu na jakies 6 tygodni , a potem moze i na jakies 3 miesiace :shock: :duh: wiec pewnie bede musial cos podladowac po powrocie :?

Pytania od laika , silnik 318d :

 

1. Gdzie sie podpiac do akku od strony silnika? Foto mile widziane

2. Ile kosztuje w PL rejestracja nowego akku , bo w DE to zalamka koszta :duh:

 

Kostenaufstellung:

 

Original BMW Batterie EUR 298,83,-

Batterieersatz EUR 114,80,-

Fahrzeugtest EUR 34,80,-

UsT. 20 % EUR 89,69,-

Summe EUR 538,12,- :mad2:

 

 

Wychodzi ,ze rejestracja ok 35€ :mad2: :mad2: :mad2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Witaj

 

Nie wiem dokładnie gdzie jest plus przy twoim silniku, ale musisz poszukać najpewniej czerwonej, plastikowej nakładki. (W moim silniku jest bardzo widoczna, a minus / masa jest przy lewym błotniku, ze 20 cm od reflektora).

 

http://img20.imageshack.us/img20/2035/img0324fg.jpg

Jeśli twój silnik wygląda tak jak na powyższym zdjęciu, to Plus będzie chyba nad wlewem płynu do spryskiwania szyb - zabezpieczony plastikową nakładką. Minusem może być np. jakaś większa śruba.

 

Nie wiem dokładnie, ale do twojego silnika wymagany jest już chyba droższy kabelek do podpięcia z kompem, więc mogą cię skasować w PL może z kilkadziesiąt złotych. W starszych E9x koledzy z forum zarejestrowali by ci nowy aku za symboliczne piwo.

 

Twój aku powinien jeszcze trochę pożyć. Mój jest z końca 2005r i jeszcze daje radę.

Rozwiązaniem w twoim wypadku (jeśli masz garaż z prądem) może być pozostawienie auta z podpiętym prostownikiem, który po naładowaniu aku przechodzi w tryb regeneracyjny:

http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-6v-i-12v-do-3-8a-automat-fv-i2448995820.html

ja mam taki prostownik kupiony w Lidlu za 60-70 zł, i sprawdza się super.

 

Jak będziesz potrzebował nowy akumulator, to kup np Boscha, Vartę za ok 350-450 zł i będzie dobrze...no i później rejestracja nowej baterii.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

No dzieki wielkie ... konkretna i fachowa porada :cool2:

Moj silniki wyglada dokladnie jak na tym zdejciu ( moze troche bardziej brudny :oops: ).

Juz lece szukac ladowarki!!

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Dobrze naładowany akumulator ma 12.7V bez obciążenia tj. wszytko pozamykaj (nie zapomnij o bagażniku i jego żarówce) i mierz od silnika
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy, przeczytałem cały wątek i nie otrzymałem odpowiedzi, czy jeśli wymieniam aku na taki sam (pojemnośc), to muszę go adaptować?

Dzisiaj niestety padł mój aku i będę go wymieniał, jeśli uważacie że powinien go zaadaptować (statystyki ładowania ?), to czy ktoś z W-wy może mi pomóc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Koledzy, przeczytałem cały wątek i nie otrzymałem odpowiedzi, czy jeśli wymieniam aku na taki sam (pojemnośc), to muszę go adaptować?

Dzisiaj niestety padł mój aku i będę go wymieniał, jeśli uważacie że powinien go zaadaptować (statystyki ładowania ?), to czy ktoś z W-wy może mi pomóc.

 

Pozdrawiam

 

Masz szczęście, właśnie dzisiaj jeden z elektryków w BMW (pracuję w fabryce w Niemczech) tłumaczył koledze zasadę na jakiej działa wymiana akumulatora i dlaczego należy po wymianie na nowy (NIE do wszystkich modeli, ale do większości) od nowa zaprogramować komputer (zaadaptować).

 

Nowe programowanie komputera do nowego akku może trwać nawet cały dzień, to po pierwsze.

 

ZASADA, czyli dlaczego tak się dzieje?

 

Akumulatory BMW (jak wspominałem, nie wszystkie modele!) "starzeją się" razem z samochodem. Chodzi o to, że wraz ze zużyciem samochodu komputer przeprogramowuje się i kiedy akku podaje mniej prądu, komputer "każe" np. więcej doładować prądu z prądnicy. Komputer inaczej np. zlicza zużycie benzyny - np. w nowym jest to powiedzmy 10 sekund - w akku 8-10 letnim np. 20 sekund. Tych parametrów, które się zmieniają jest zapewne multum, które dla Nas, użytkowników nic nie znaczą, ale dla komputera, który "wie" ile i co należy podładować, przeprogramować impulsy, sygnały - czyli dane, które wraz z użytkowaniem się zmieniają.

 

GDYBYŚ nagle wpiął nowy akku, który podaje prawidłową ilość prądu - komputer prawdopodobnie zwariuje - jego parametry są bowiem nauczone do owego starego akku. Z TEGO powodu konieczne jest nowe programowanie komputera pod nowy akku. Oczywiście ja uprościłem tłumaczenie i zapewne technik wytłumaczył by Ci to profesjonalnie.

 

W BMW Niemcy dla pracownika BMW takie programowanie kosztuje ok. 100 E - czyli na polskie średnie zarobki koło 2 tys PLN takie programowanie powinno kosztować 150-200 zł - a zapewne jest droższe, nie mam pojęcia.

Opublikowano
100€???????????????

 

No proszę was... to 2 min z inpa, trochę więcej w isid, aso może wziasc max 30 min czyli gdzieś 40€ na upartego.

 

Nic nie chce ci mówić kolego, ale chyba zobaczyli że nie masz o tym pojęcia i chcieli sobie zarobić. Taka prawda...

 

Szanowny Kolego - to, że "polak potrafi" wiemy. Widać to w gospodarce, ekonomii, stabilizacji społecznej - wszędzie.

Skoro Ci mówię, że auto programuje się CAŁY dzień i mówię Ci to z centrali BMW to nie dlatego, że gadałem z Mietkiem, Wieśkiem czy Heńkiem z lapkiem i ściągniętym lewym oprogramowaniem, tylko z facetem, który pracuje tutaj 25 lat, w małym palcu ma każde BMW i jest szefem działu elektryfikacji, na koncie ma więcej niż wszyscy użytkownicy forum razem wzięci ze mną i nie ma powodu, dla którego miałby mi podawać fałszywe celowo lub niecelowo informacje.

 

Zauważ/cie że mówiłem wyraźnie o NIEKTÓRYCH modelach - skoro samochód programuje się pod komputerem cały dzień, to jest JASNE, że chodzi o grubszą sprawę.

 

Niemcy nie dlatego są nimi nazywani, że wypalą płytkę, przelecą DIS-em i za pół godziny robota gotowa, oni sprawdzają wszystko - całą diagnostykę (Cascade + cała reszta) tam wszystko musi grać. Poza tym to nie jest salon BMW, tylko jedna z największych fabryk produkujących samochody - tutaj każdy błąd baaaardzo drogo kosztuje. Odczuwam to na sobie każdego dnia. Tutaj właśnie zrozumiałem, dlaczego te samochody są takie drogie - bo tylko te bogate firmy z półki premium stać na ludzi, którzy badają każdy techniczny aspekt danej sprawy i mają rozbudowane testery, materiały, oprzyrządowanie - to kosztuje a płaci za to klient. Setki ludzi kontroluje te samochody do tego setki komputerów - z czego dosyć ciekawa sprawa, bo każdy samochód przed montażem kół ma robione komputerowo zdjęcie od spodu (z fleszem), który rozpoznaje, czy dane elementy są umieszczone prawidłowo i czy w ogóle są zamontowane

 

Poza tym bezpośrednio niestety nie gadałem z gościem, bo zbyt słabo znam bawarski i techniczny niemiecki, żeby wypytać o szczegóły - chętnie to zrobię przy najbliższej okazji, jak się do tego przygotuję - podajcie więc pytania, które mógłbym zadać ew. temu pracownikowi. Po prostu też podczas pracy w fabryce nie ma czasu na pogawędki, ale jak powiedziałem, postaram się czegoś dowiedzieć.

 

Aha, w przyszłym roku pojadą pierwsze modele nowych samochodów, postaram się zrelacjonować, jeśli będę tu jeszcze pracował ;)

Opublikowano
Czy dla ciebie cały dzień to 24h????

 

Sorki, za długo robię przy tym, nikt mi nie wmowi że cały dzień auto będziesz kodowac jeszcze na maszynach fabrycznych/serwisowych.

 

Nawet w aso max kodowanie to 8h bardzo mocno wyposażonej w60/65/70

 

Witaj, po pierwsze wyraźnie zaznaczyłem, że jest tak w skrajnych przypadkach - i chodziło mi rzecz jasna o "dzień" pracujący nie dobowy.

W przeciętnych przypadkach, czego się dziś dowiedziałem trwa to 2-4 h. I jak wspomniałem nie wszystkie modele wymagają powyższego, a tylko niektóre muszą być od nowa programowane.

 

BTW, dlaczego jesteś "byłym" serwisantem? Tak z ciekawości - zwolnienia, czy Twoja decyzja, bo wydaje mi się (podkreślam, wydaje), że to nie najgorsza robota w serwisie tej marki? Czy się mylę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie akumulatora na taki sam adaptacja nie jest konieczna. Można ją przeprowadzić, po to żeby w komputerze był zapis kiedy akumulator był wymieniony.

W przypadku zmiany na inny jest konieczna.

Tak powiedział mechanik, który pracował w ASO kiedy przyjechałem do niego zrobić adaptację.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Po wymianie akumulatora na taki sam adaptacja nie jest konieczna. Można ją przeprowadzić, po to żeby w komputerze był zapis kiedy akumulator był wymieniony.

W przypadku zmiany na inny jest konieczna.

Tak powiedział mechanik, który pracował w ASO kiedy przyjechałem do niego zrobić adaptację.

Michał 330xd chodzi o firmę czy parametry akumulatora :?:

Opublikowano

zarejestrować tak, zawsze przy wymianie akku na nowy.

zakodować - znaczy się "powiedzieć auto JAKI wsadzamy" - to zależy jaki masz obecnie/fabrycznie. Jeśli taka sama pojemność to nie, jeśli duża różnica to tak.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymianie akumulatora na taki sam adaptacja nie jest konieczna. Można ją przeprowadzić, po to żeby w komputerze był zapis kiedy akumulator był wymieniony.

W przypadku zmiany na inny jest konieczna.

Tak powiedział mechanik, który pracował w ASO kiedy przyjechałem do niego zrobić adaptację.

Michał 330xd chodzi o firmę czy parametry akumulatora :?:

 

Chodzi o parametry

 

Coś ten mechanik był na bakier z firmowymi wytycznymi.

"Pierwszy strzał" http://wds.spaghetticoder.org/us/zinfo/BLB0506HI-612100.htm

 

Ja tam nie wiem jakie są firmowe wytyczne. Jeżdżę do Niego jak mam jakiś problem wymagający diagnozy komputerowej i nigdy się nie zawiodłem. Zna markę i tego jestem pewien.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Michał, to w linku to są właśnie fabryczne zalecenia.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem 2 lata temu na Centre z takimi samymi parametrami jak fabryczny akumulator. Adaptacji nie zrobiłem i wszystko działa prawidłowo.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Też tak myślałem ale szkoda się wychylać bo zaraz by mnie zjedli ,też wymieniałem kiedyś w b7 i v50 i zero jakiś tam adaptacji chodził aż miło..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.