Skocz do zawartości

akumulator- jaki ?


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdź czy masz w vinie 'Brake energy regeneration' - jeśli masz to powinien być AGM

Ja mam brake energy regeneration i poprzedni właściciel założył zwykły aku centra, start stop działa bez problemu, akumulator jest z 2014, ja jeżdżę tym samochodem ponad 4 lata. Tak wiec chyba można założyć zwykły, tylko trzeba wykodowac agm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To teraz dałeś mi rozkmine?

Jakbym ja wymieniał to założyłbym agm, ale ze ktoś już wykodowal to jak ten padnie to muszę kupić zwykły. Z drugiej strony zwykła Centra Futura, produkcja aku 2014, ja mam auto od 2015 i nie ma żadnych problemów , z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, mój obecny akumulator dobiegł końca, jego parametry to 12V 70AH 640CCA firmy FEU VERT (nie wiem czy ktoś nie zmienił na inny niż fabrycznie montowany). Zastanawiam się czy nie jest za słaby pod E90 330xi 2005. Trzymać się tych samych parametrów czy przejść na BOSCH S4 80Ah 740A P+? Rozkodowany VIN poniżej


VydGfih.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Powiem tak tylko Varta, ja ten temat przerobiłem 2 lata temu, po dokonaniu żywota przez mój poprzedni akumulator oryginalny BMW 90 AH, rozruchowy jakieś 800 wziąłem coś takiego jak ZAP Sznajder polska produkcja, firma z tradycjami, podobnie jak Centra, polecony przez znajomego "akumulatorowca" z zaprzyjaźnionego sklepu, skusiłem się ceną wtedy coś około 400,-zł, wszystkie parametry jak należy, 95 AH, start-stop, AGM, rozruchowy chyba 800, prawidłowo zakodowany, ale po około roku ""padał" po dwutygodniowym zimowym postoju samochodu w garażu w stałej temp. około 3-5 stopni. Auto odpaliło, ale był prawie do zera rozładowany. Wtedy tamten zareklamowałem i wybór był jeden Varta Silver Dynamic AGM rozruchowy 850, 95 AH, po zakodowaniu śmiga do dziś bez żadnych przygód, tyle, że wtedy kosztował mnie jakieś 550,-zł, ale było warto. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam


Przyszedl i na mnie czas, padl kolejny aku - stary nie wytrzymal mrozow; poprzedni mechanik wrzucil jakiegos Hertza 62Ah i zdechl po roku - poszedl do reklamacji.


Teraz w aucie siedzi zastepczy, ale chce zakupic nowy - i tu moje pytanie - czy 55Ah bedzie wystarczajacy? taki mam aktualnie zakodowany w aucie, a nie wiem czy 70Ah AGM zniesie duzo krotkich odcinkow ( auto uzytkuje glownie mama, ja mieszkam w UK i jezdze od swieta). Aku bedzie od razu zarejestrowane w elektronice


Auto to BMW E90 320i 2005 bez start stop i odzysku energii z hamowania.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Przyszła pora na wymianę akumulatora. Aktualny akumulator ma parametry 90Ah 900A (61 21 7 575 575).

Z tego co widziałem w VIN auto odzyskuje energie z hamowania więc biorę pod uwagę tylko AGM.

I teraz Panowie pytanie do was. Rozumiem, że jeśli kupiłbym akumulator z 90Ah czyli tyle samo co ma mój aktualny to nie musiałbym kodować tak? Wystarczy tylko na BTool'u ustawić nowy akumulator i tyle?

Kolejne pytanie jeśli nowy akumulator miałby np. 95Ah to już trzeba kodować czy tylko przy większych różnicach jak np. 100Ah itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Czy podczas wymiany akumulatora należy zastosować podtrzymanie napięcia, czy można bez problemu odłączyć stary i po chwili zamontować nowy?

W przypadku e92 nie było takiej potrzeby. Wyciągnąłem stary, włożyłem nowy i tylko zgłosiłem wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Możliwe jest, że nie znajdę już takiego Aku jak mam fabrycznie zamontowanego? Tj. 90ah 900a agm :roll: mam go od nowości, ale pomału kończy swój żywot.

Znalazłem AKU Banner 92ah 850a, będę go musiał kodować, czy wystarczy, że w bimmertoolu go zarejestruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy zmiana pojemności aku w bimmercode jest równoznaczna z wymianą na nowy (rejestracją nowego)? Pytam ponieważ w bimmercode jest opcja przekodowania aku na inną pojemność, natomiast nie widzę opcji rejestracji nowego. Natomiast w bimmertool jest opcja rejestracji nowego bez możliwości zmiany pojemności, czy rodzaju.


Drugie moje pytanie dotyczy napięcia ładowania akumulatora AGM. Na kanale mr akumulator jest informacji o napięciu maks. 14,8V, natomiast na aku agm Exide jest informacja o napięciu maks. 14,6V, natomiast Exide na swojej stronie podają informację 14,4V. Trochę to zagmatwane. Noco w trybie AGM ładuję z napięciem 14,8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odswieze temat,


Napiszcie prosze...jaki lepiej zakodowac akumulator


Mialem zakodowany caly czas 90 AGM a zmienilem na 100ah.


Adaptacja pozwala tylko zmienic na 90ah lub 110ah (100ah do wyboru nie ma) - zatem ktory lepiej?

Poki co zakodowalem 90ah, bo wydaje mi sie ze jak dalbym 110ah aku moglby byc przeladowany, co myslicie?

Zostawic zakodowany 90ah czy dac 110ah? (Akumulator zalozony 100ah)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana pojemności aku w bimmercode jest równoznaczna z wymianą na nowy (rejestracją nowego)? Pytam ponieważ w bimmercode jest opcja przekodowania aku na inną pojemność, natomiast nie widzę opcji rejestracji nowego. Natomiast w bimmertool jest opcja rejestracji nowego bez możliwości zmiany pojemności, czy rodzaju.

 

Przerabialem to: BIMMERCODE zakodujesz nowy typ i pojemnosc akumulatora (ah/agm) a zeby zarejestrowac po tym wymiane

musisz uzyc ich innej apki Bimmer Link - robilem to wczoraj w x5 E70 na iOS i wszystko dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Większość akumulatorów 5 letnich no name już w zimę poniżej -10 stopni nie odpali. Markowe jakie miałem max 10 lat. Więc już pora na wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKUMULATOR 92AH/850A RUNNING BULL AGM 59201/BAN


Prawdopodobnie ori

Gość powiedział albo ładować ładowarka 12h albo nówka

190e w de

Tutaj 1300zl mi powiedzieli

Żeby tylko prostownikiem nie ładować tylko ładowarka

4-5 dni terminy mają :(

Koszt 30zl

Chyba nowy kupię taki sam.

Eddit// pokazał mi się już około 6-8x więc chyba czas na niego

Ale z odpaleniem nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jeszxze pytanie bo jak rozepne stary akumulator i podepnę nowy to mi radio może nie działać itd.? Czy jeszcze coś więcej? Bo mam wyjazd do de i nie wiem czy nie lepiej zabrać Aku że soba i na miejscu już to zrobić

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.