Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz odzysku energii z hamowania to możesz ale musisz przekodować na 80AH.

 

A jak raczej nie mam?


Czy cos się stanie jak włoże większy akumulator i nie zrobię adaptacji na czas jazdy do mechanika?

 

Jeśli samochód jest z 2006 r. to nie masz ale żeby się upewnić rozkoduj VIN. Jeśli włożysz większy to musisz kompem zakodować taką pojemność i rodzaj akumulatora jaki wkładasz fizycznie bo inaczej będzie ładowany nieodpowiednim napięciem co przyczyni do skrócenia jego żywotności lub problemy z elektroniką jeśli będzie niedoładowany.

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,


Nie mam pojęcia jaki kupić akumulator. Aktualnie mam Banner 90ah 900a i taki był już w auci jak juz go kupiłem (kwiecień 2015)

Wiem, że przy start/stop powinien być akumulator AMG a jak ja nie uzywam tego systemu ? Po prostu mam go wyłączony (nie pamietam czy sam sie wyłączył po prostu nie działa co w sumie mnie cieszy)


Teraz najważniejsze pytanie jaki to ma byc czy koniecznie AMG czy zwykły ? Jak AMG ile Ah i A ? ile minimum ?

Geralnie chciałbym, żeby mi starczył na te 2-3 lata a nie chciałbym kupować aku za 700 zl :/ celuję cos w ok 500 zł.


BMW - E92 - 2.0 - 320i - 170 KM - 2008 rok.


Coś poradzicie? Bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach.


Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest problem z rozkodowaniem twojego vinu. Trzeba sprawdzić czy masz na wyposażeniu odzysk energii z hamowania bo jeśli tak to musi być akumulator AGM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz kupować w ASO, na allegro jest dużo akumulatorów w technologii AGM w dobrych cenach. Możesz kupic mniejszy ale pamiętaj że trzeba zakodować nową pojemność baterii. BMW już od 2007 r. wprowadziła ten system a zwykły akumulator nie nadaje się bo nie jest odporny na wysokie spadki i wzrosty napięcia dlatego będzie cały czas niszczony aż w końcu padnie po jakimś czasie. Pasuje żeby ktoś rozkodował twój VIN aby zobaczyć wyposażenie twojego samochodu.


Ps: akumulatory żelowe nie są stosowane w samochodach z silnikiem spalinowym, AGM to inna technologia.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie tylko, że za cholerę nie moge znaleźć aku 90Ah 900a bo taki właśnie mam...


A jak to zakodować? Jak zmienie to w jakie parametry dokładne iśc?

Edytowane przez Pawulon1987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kup mniejszy i podjedź do kogoś kto go zakoduje. Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być 90AH, może być 92AH i w tedy nie potrzebne jest kodowanie, wystarczy sama rejestracja np. aplikacją Btool Expert lub NCS Expert, na forum jest instrukcja jak zarejestrować aku i jak zakodować w razie zmiany pojemności lub rodzaju baterii.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ampery są nie istotne, to tylko prąd rozruchowy i na to nie zwracaj uwagi. Jeśli nie chcesz kodować to kup 90AH lub 92AH ale i tak będziesz musiał zarejestrować nowy akumulator Inapą, Ncs Expert lub Btool.



Ps: A tu masz kodowanie NCS Expert:

Opublikowano
Podobne parametry ma jenox classic z kodem 092636, rzuć okiem na akumulatory jak będziesz wymieniać. Lepiej stawiać na polskie firmy, fajnie można taki akumulator kupić, a technologicznie nie ustępują od tych zagranicznych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co patrzyłem to nie posiadają akumulatorów w technologii AGM a do nowszych modeli bmw tylko taki jest zalecany.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szybkie pytanie czy jak u mnie nie działa system start/stóp to czy muszę kupować akumulator AGM?


Czy mogę kupić np taki : BOSCH S5 12V 95Ah 800A


https://allegro.pl/oferta/akumulator-bosch-s5-varta-silver-12v-95ah-800a-7619684669?utm_medium=app_share&utm_source=facebook



Pytam bo kilku dostawców akumulatorow twierdzi że nie musi być AGM...

 

Tyle się wyżej naprodukowałem a Ty nadal zadajesz te same pytania na które już odpowiedziałem :mad2:

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem po Vinie:


1CD BRAKE ENERGY REGENERATION


Czyli BEZDYSKUSYJNIE musi być AGM nawet jak mam wyłączony system start/stop ?

Edytowane przez Pawulon1987
Opublikowano
IMG-20200111-013937.jpg?


Aktualnie mój akumulator Bannera. Pytanie czy jest to AGM i czy możliwe, że jest tam od nowości tj 2008 koniec listopada?

 


Tak to jest AGM. Wszystko możliwe ze od nowości. Data powinna być wybita na klemie bodajże minusowej tydzień / rok.



Majek23

Opublikowano

Dobra czyli wiadomo, że nawet jak jest wyłączony start/stop a jest 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION to i musi być AMG.


Jaka różnica będzie między:


70Ah 760A


80ah 800A


95Ah 850A


Oczywiście w grę wchodzi tylko Bosch/VArta lub Centra.


Czy styknie ten pierwszy ? Będę śmigać BMW jeszcze te 2-3 lata i chciałbym, żeby ta ten okres wytrzymał akumulator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.