Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wielkie dzięki za pomoc. Na stronie z częściami do bmw można zakupic bosch'a za 800 zł, wydaję mi się, że taki będzie lepszy niż takie akumulatory firm no-name.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Banner jest dobrym akumulatorem. Kup akumulator takiej pojemności jakiej masz zakodowany lub zbliżony. Jak masz zakodowany 90Ah, to 92Ah może być. Jak kupisz inny, to trzeba zmienić pojemność w aucie i zarejestrować wymianę. Jak kupisz takiej samej pojemności to tylko rejestrujesz wymianę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat Banner jest jedną z lepszych firm na świecie i produkuje również akumulatory dla BMW na pierwszy montaż ale zrobisz jak chcesz.


http://i63.tinypic.com/mbpt1l.jpg

Opublikowano
no to strzeliłem gape :) tak jak mówiłem nie znam się zbytnio, a łatwo się domyślić, że chcę jak z reszta wszyscy żeby było jak najlepiej. Myślę, że skorzystam z tej rady i sie rozejrze właśnie za akumulatorem tej firmy. Tak zgadza sie pojemność tego co mam aktualnie to 90Ah.
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jaki akumulator kupić do BMW E91 2.0D ? Czy bosh S5 będzie ok?


Pojemność (Ah): 85Ah

Prąd rozruchowy EN: 800A

to za mało danych rozkoduj vin i sprawdź czy masz opcje

S1CC Auto start/stop function (w e90 jest pod panelem klimatyzacji przycisk A w okręgu do wyłączania funkcji start/stop)

S1CD Brake Energy Regeneration

jeśli tak

któraś z tych opcji jest to musi być akumulator AGM i nie mniej jak 80Ah do diesla

Opublikowano
Witam czy po wymianie akumulatora musi być jakaś adaptacja teraz mam ori BMW a planuję kupić innej marki nie ori. Dodam że nie mam funkcji start/stop itd. 320i 150 km 05r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem ostatnio akumulator 100ah ale niestety mogę zakodować jedynie 90ah lub 110ah. Zakodowałem wstępnie 90ah czy to będzie dobre wyjście?
Opublikowano

:lol: Tylko dwie opcje masz możliwość zakodowania?

Tutaj chłopacy pisali, że jest więcej opcji zakodowania


Dostepne opcje to 46ah, 55ah, 70ah, 80ah, 90ah, 110ah, 60ah AGM, 70ah AGM, 80ah AGM, 90ah AGM. 110ah AGM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

padł ci alternator lub pasek napędowy alternatora urwany sprawdź napięcie ładowania na zapalonym silniku

Nie ma opcji 110AGM dla modeli e89 (w tym E9X)

są tylko

E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie

E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie

E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie

E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie

E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

poprzez kodowanie (plikiem MAN dla CAS3 )

sa jeszcze 110Ah i AGM 105Ah

8dec7c003dbf.jpg

0fd1f55ba880.jpg

ale ja nie polecam zmiany na inną wartość niż ta wpisana dla opcji FA

sam wpis wielkości akumulatora jest tylko w CAS ale całe funkcjonowania magistrali BSD (w tym IBS) jest poprzez moduł silnika,

a tam oryginalnie tylko te opcje co w FA i nie wiadomo jak będzie to wszystko funkcjonować cała magistrala BSD/IBS

Opublikowano

Z tego co pamiętam było napisane, że jest zbyt wysokie napięcie. Pasek jest niedawno wymieniany. Jestem po wymianie akumulatora na nowy. Stary był od nowości. Mogło to być przyczyną?


Teraz po wymianie przy minusowych temperaturach mam 14.7V


A na starym akumulatorze miałem 15.15-15.25V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

napięcia dopuszczalne

mi teraz po zapaleniu zimnego silnika pokazuje 15V (oscyluje miedzy 14.9V- 15V) (AGM 90Ah i system START/STOP)

słaby akumulator to mała pojemność i oscylacje mogą być dużo większe dlatego pokazuje tak duże napięcie

przy minusowych temperaturach to napięcie prawidłowe po odzyskaniu energii napewno się zmniejszy

i to własnie zaleta systemu zarządzania energią (BSD/IBS) można szybciej odzyskać energię i lepiej doładować akumulator

nie jak w starych modelach sztywne napięcie alternatora 14V w zimie często nie doładowany ,

dodatkowo napięcie lądowania jest bardzo uzależnione od temperatury zewnętrznej .

Faktem jest że cześć mechaników nie ma pojęcia o tych systemach i tak duże napięcie uważają za usterkę alternatora, dokładnie

regulatora napięcia, a to samochód adaptuje się do zmiennych warunków zewnętrznych

biorąc jeszcze odzysk energii z hamowania (bmw od 2007roku) i duże oscylacje napięcia uzależnione od obciążenia silnika

(hamowanie silnikiem podwyższa napięcie a intensywne przyspieszanie obniża ) to już gubią się co jest nie tak

te oscylacje też w zimie są inne , podobnie jak system start/stop w zimie prawie nie działa .

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie ;-)


Z tą temperatura zewnętrzna masz tscje. Dzisiaj jest na plusie 2 stopnie a u mnie napięcie spadło i jest 14.6V


Ja mam zwykły akumulator z klema ibs. Nie mam odzyskiwania energii.


Wymieniłem akumulator i zrobiłem reset akumulatora programem z forum Btool. Więc chyba już jest wszystko prawidłowo?


Ikonka czerwona na desce mogła oznaczać zepsuty akumulator?


Z mechanikami też masz rację bo kazali mi wymienić regulator napięcia za 600 zł...

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AGM 90AH taki do twojego przewidziany jest , masz system odzysku energii z hamowania silnikiem , jak również system START/STOP (nie mylić z przyciskiem na konsoli)

tylko i wyłącznie może być AGM minimum 80Ah , można zamontować zwykły ale magistrala BSD będzie w niepełni sprawna , upośledza te systemy , oczywiście kodowanie obowiązkowe razem z rejestracją akumulatora ,

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

e90 n46 129 km bez start/stop, obecnie mam ori Varte 70 aH 570A, czy mogę wrzucić 77 Ah i 700A lub inny w tych wielkościach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz odzysku energii z hamowania to możesz ale musisz przekodować na 80AH.
Opublikowano

Po czym poznac, ze akumulator AGM nadaje sie do wymiany?


Mam w E90 (325d) odzysk energii hamowania. Ostatnio sprawdzalem w serwisie i pokazal mi sie stopien naladowania aku 61%. Doladowalem go w domu prostownikiem, bo napiecie po wylaczeniu auta spadalo do 11.9V. Po naladowaniu spada do 12.2V.


To jest nadal jedenastoletni oryginal 90Ah, ale pomimo tego nigdy problemow z odpalaniem nie doswiadczylem ani tez nie widzialem kontrolki ostrzegawczej.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poznasz jak zaczniesz otrzymywać komunikaty, zegarek będzie się kasował itd. jeśli nic się nie pojawia to nie przejmuj się na razie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po czym poznac, ze akumulator AGM nadaje sie do wymiany?


Mam w E90 (325d) odzysk energii hamowania. Ostatnio sprawdzalem w serwisie i pokazal mi sie stopien naladowania aku 61%. Doladowalem go w domu prostownikiem, bo napiecie po wylaczeniu auta spadalo do 11.9V. Po naladowaniu spada do 12.2V.


To jest nadal jedenastoletni oryginal 90Ah, ale pomimo tego nigdy problemow z odpalaniem nie doswiadczylem ani tez nie widzialem kontrolki ostrzegawczej.

poziom naładowania akumulatora AGM z odzyskiem energii z hamowania , ma sie mieścić w granicach 60% - 80% , akumulator ma być zawsze nie doładowany , aby przyjąć zawsze energię podczas hamowania , ale jak kolego powiedział , jak podczas zapalania resetuje dane komputera to pojemność akumulatora jest mała i nalezy

(jeśli rozładowany ) naładować akumulatora , a jeśli to nie pomoże to wymienić

(AGM nie wolno ładować zwykłym prostownikiem transformatorowym, ładujemy tylko takim co ma sterowanie mikroprocesorem z ograniczeniem napięciowym do 14.9V jest to najwyższe napięcie jakie może być aby nie uszkodzić akumulatora AGM )

Opublikowano
Jeśli nie masz odzysku energii z hamowania to możesz ale musisz przekodować na 80AH.

 

A jak raczej nie mam?


Czy cos się stanie jak włoże większy akumulator i nie zrobię adaptacji na czas jazdy do mechanika?

Opublikowano

poziom naładowania akumulatora AGM z odzyskiem energii z hamowania , ma sie mieścić w granicach 60% - 80% , akumulator ma być zawsze nie doładowany , aby przyjąć zawsze energię podczas hamowania , ale jak kolego powiedział , jak podczas zapalania resetuje dane komputera to pojemność akumulatora jest mała i nalezy

(jeśli rozładowany ) naładować akumulatora , a jeśli to nie pomoże to wymienić

(AGM nie wolno ładować zwykłym prostownikiem transformatorowym, ładujemy tylko takim co ma sterowanie mikroprocesorem z ograniczeniem napięciowym do 14.9V jest to najwyższe napięcie jakie może być aby nie uszkodzić akumulatora AGM )

 

Super, dzieki. Na tescie wyszedl jakis nonsens: wartosc nominalna EN(A) 900, wartosc zmierzona 7.

Typ w losowym warsztacie nie umial mi wytlumaczyc dlaczego wszystko normalnie dziala pomimo takiego pomiaru i polecil sprawdzic gdzies indziej.


Kupilem prostownik z Aldiego sterowany mikroprocem i dostosowany do AGM. Ostatnio odpalam auto raz na kilka dni i myslalem, ze cos z tego powodu jest nie tak. Zatem zostawiam temat.

[2008 325d LCI E90]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.