Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak ktoś to koduje często to może i w kilka minut się da, tylko że w dieslu LCI E90 nie widziałem mniejszego aku AGM niż 90ah.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak ktoś to koduje często to może i w kilka minut się da, tylko że w dieslu LCI E90 nie widziałem mniejszego aku AGM niż 90ah.

Możliwe, ale zakodować bez problemu można - tu możliwe opcje:

 

E B046                  BATT_46AH                         //46 Ah-Batterie
E B055                  BATT_55AH                         //55 Ah-Batterie
E B070                  BATT_70AH                         //70 Ah-Batterie
E B080                  BATT_80AH                         //80 Ah-Batterie
E B090                  BATT_90AH                         //90 Ah-Batterie
E A070                  BATT_AGM_70AH                 //70 Ah-AGM Batterie
E A080                  BATT_AGM_80AH                 //80 Ah-AGM Batterie
E A090                  BATT_AGM_90AH                 //90 Ah-AGM Batterie

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi :) Generalnie sprawa zakończyła się założeniem 95 AGM i rejestracji nowej baterii. Wszystko poszło sprawnie na komputerze diagnostycznym.
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proszę o pomoc. Wkrótce zamierzam zmienić baterię w e90 330d z 90 Aha na 100 Aha. Czy znacie kogoś w Warszawie lub okolicach kto może mi pomóc i zakodować nowy akumulator?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Bimmerupgrades

Bimmerupgrades.pl

 

Polecam !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, zmieniłem akumulator kwasowy - płynny 90Ah, na tej samej pojemności, tylko AGM - sprawdzałem napięcie ładowania starego akumulatora 14,67 V i po wymianie również napięcie wynosi 14,50 V - 14,60 i nic innego się nie dzieje. Wystarczy w okresie zimowym sprawdzić napięcie na wyłączonym aucie, czy napięcie nie spada poniżej 12,40 V - jeśli będzie niższe, wtedy należy akumulator doładować ( nawet te AGM ) jakimkolwiek prostownikiem, który nie przekroczy napięcia ładowania 14, 5 V w ciągu długiego ładowania niskim prądem ( około 1 A ). Ładowałem nawet laboratoryjnym zasilaczem stabilizowanym z ograniczeniem napięcia do 14,50 V, a natężenie powoli malało z 5 A do 300 mA po 6-8 godzinach. Absolutnie nie potrzeba nabijać kabzy warsztatom i serwisom, aby z wielką nawiązką spłacić im jak by nie było czasem drogi sprzęt.ASO tak postępuje, bo wszystko wtedy mają zapisane w komputerze auta - im to jest potrzebne bo z tego żyją, a nam to nie robi żadnej różnicy. Alternator rozpoznaje aku po oporności wewnętrznej i jego aktualnym napięciu, a nie po kodach czy adaptacjach. Jest nadajnik ( alternator ) i odbiornik akumulator. Nikogo pośredniego te dwa urządzenia po drodze nie potrzebują ( za wyjątkiem przewodów elektrycznych ).
Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą. Ja również właśnie wymieniłem akumulator w swojej E91 320d pre-LCI i nie trzeba było nic kodować.

Zakupiłem polski akumulator z firmy Autoparts z Mielca: Tuborg Silver 85Ah 850A TS585-085 o wymiarach 315x175x175 - idealnie pasuje do BMW, a do tego posiada 3 lata gwarancji.

Dostępny jest w wielu miastach od ręki, co ważne ponieważ trzeba zdać stary aku lub zapłacić kaucje 30PLN. Z tego co słyszałem, jest produkowany przy użyciu najnowszych technologii i niczym nie ustępuje zagranicznym markom, a ponadto dajemy zarobić polskiej firmie. Mam nadzieje, że będzie długo służył.

 

Ciekawy jestem, czy wszyscy wiedzą jak się dobrać do akumulatora w bagażniku, w przypadku kiedy się rozładuje do zera?

Bagażnik posiada zamek elektryczny i kiedy mamy rozładowany akumulator, to go nie otworzymy z pilota, jak zwykle.

Jednakże inżynierowie BMW pomyśleli i jest sposób awaryjnego otwarcia klapy bagażnika:

- w E91 trzeba się dostać do bagażnika od środka, zdjąć tapicerkę klapy (3klipsy od dołu podważyć płaskim śrubokrętem), pod wygłuszeniem jest schowana linka z uchwytem, za który należy pociągnąć i klapa się otwiera.Dźwięk otwarcia jest metaliczny, jakbyscie coś urwali, ale nie przejmujcie się tym - nic nie urwaliście :-)

- w E90 słyszałem, że przy podświetleniu rejestracji jest zamek mechaniczny, gdzie można otworzyć klapę kluczem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

Czy moze mi ktos doradzic jaki akumulator kupic? Ile AH?

Bmw e90 320i benzyna 150 km 2005 rok start/stop(bo to ma znaczenie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz jaki masz zapisany w aucie INPA, albo CARLY tylko z pdblokowaną rwjestracja baterii.
Opublikowano
Sprawdz jaki masz zapisany w aucie INPA, albo CARLY tylko z pdblokowaną rwjestracja baterii.


a jak to sprawdzic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłączając auto pod kompa. Programów jest pełno np.

- W kodach wyposażenia programem NCSexpert instalowanym razem z INPA. Kod B090 z tego co pamiętam oznacza akumulator AGM 90Ah zakodowany w aucie. Kod A090 oznacza zwykły akumulator 90Ah zakodowany w aucie.

- Carly PRO jest dużo łatwiejsze w obsłudze, bo to apka na telefon. Niestety jak chcesz mieć legalną to wydatek z tego co pamuętam 300 zł, ale to poczytaj na ich stronie. Ostatnio się zmieniły zasady zakupu i licencje kupujesz chyba na rok. Możesz też skorzystać z nielegalnej instalki, jednak wymaga ona zrootowanego telefonu, aby mieć dostęp do zakodowanej pojemności aku. Kodowanie i diagnostyka działa na każdym telefonie bez roota też.

- program Ista też pokaże co masz wpisane w auto.


Ogólnie chyba każdy program do diagnostyki pod BMW ma opcje zobaczenia zakodowanego aku.

Opublikowano
Podłączając auto pod kompa. Programów jest pełno np.

- W kodach wyposażenia programem NCSexpert instalowanym razem z INPA. Kod B090 z tego co pamiętam oznacza akumulator AGM 90Ah zakodowany w aucie. Kod A090 oznacza zwykły akumulator 90Ah zakodowany w aucie.

- Carly PRO jest dużo łatwiejsze w obsłudze, bo to apka na telefon. Niestety jak chcesz mieć legalną to wydatek z tego co pamuętam 300 zł, ale to poczytaj na ich stronie. Ostatnio się zmieniły zasady zakupu i licencje kupujesz chyba na rok. Możesz też skorzystać z nielegalnej instalki, jednak wymaga ona zrootowanego telefonu, aby mieć dostęp do zakodowanej pojemności aku. Kodowanie i diagnostyka działa na każdym telefonie bez roota też.

- program Ista też pokaże co masz wpisane w auto.


Ogólnie chyba każdy program do diagnostyki pod BMW ma opcje zobaczenia zakodowanego aku.

 

zaduzo pierdzielenia sie z tym pozatym za podpiecie komputera juz trzeba zaplacic wiec to bezsensu pomysl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrób fotkę akumulatora i wrzuć tu na forum.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie ze placenie za podpięcie kompa do auta to bez sens. Za te samą kase możesz kupić sobie interfejs i sam sobie podłączać kiedy chcesz i ile chcesz. W dobie gdy auto potrafi ci dużo powiedzieć, warto mieć taki interfejs. Takie moje prywatne zdanie.
Opublikowano
... Jest nadajnik ( alternator ) i odbiornik akumulator. Nikogo pośredniego te dwa urządzenia po drodze nie potrzebują ( za wyjątkiem przewodów elektrycznych ).

 

Kolego "harmenszoon" jest jeszcze klema z bocznikiem prądowym ( klema IBS ) - poczytaj o IBS, wiele Ci się wyjaśni.

Kabzy nie trzeba nabijać, ale trzeba rozważnie i umiejętnie obchodzić się z nowymi systemami ładowania akumulatorów.

Skończyły się czasy że zużyty akumlator wykręca się w garażu następnie podłącza nowy i po temacie.

Skończyły się czasy że wysokość nap. ładowania ma być 14,4V a jak jest inne to uszkodzony alternator lub regulator napięcia itp.

Obecne klemy IBS mierzą wiele parametrów: do podstawowych to prąd rozruchu, nap spoczynkowe oraz nap. przy rozruchu, temperaturę akumlatora za pośrednictwem bieguna akumlatora, częstotliwość rozruchu, czas ładowania, czas rozładowania i wiele innych.


Nie wszyscy posiadacze klemy IBS są świadomi tego że:

- przy rozruchu silnika przez kilka sekund alternator praktycznie nie ładuje akumlatora, bo sterownik w trakcie rozruchu zmierzył pobór prądu i napięcie ( wyliczył rezystancje wewnętrzną akumlatora i poj. rzeczywistą ) utrzymuje 12V i po kilku chwilach liniowo zwiększa napięcie ładowania do np. 13,7V lub 13,9V jeśli temperatura akumlatora wynosi mniej więcej 20 stopni, jeśli akumlator jest zimny np ma temp 0 stopni, to nap. ładowania początkowo będzie wynosić 14,7V w późniejszym czasie zostanie ono zmniejszone do 13,5V lub 13,9V i będzie się zmieniać.

- w trakcie jazdy na dłuższych odcinkach, takich na których akumulator może się doładować, nap. ładowania akumlatora zostanie "wyłączone/zmniejszone" nawet do 13,2V. ( bo po co ładować akumlaltor kiedy jest naładowany, standardowy akumlator naładowany posiada nap. =12,6V), wystarczy że utrzyma się stan naładowania a nie tak jak w starszych autach mimo że akumlator nowy to i tak ładowanie jest ciągłe ok 14,4V, a taki stan rzeczy powodował szybsze zużycie akumlatora, częstsze przepalanie żarówek a w skali makro większe zużycie energii/paliwa.

- IBS też jest pomocne, jeśli akumlator jest naprawdę słaby dostaniesz odpowiedni komunikat na "pulpicie", sterownik nie pozwoli rozkręcić dmuchawy ( w trybie Auto ) nawet zimą do więcej niż 50% no chyba że włączysz ręcznie nawiew na przednią szybę, dodatkowo nie włączysz ogrzewania tylnej szyby, elektryk zdemoluje Ci pół instalacji elektrycznej i nic nie stwierdzi lub stwierdzi że panel uszkodzony/komputer itp. gdy silnik wyłączony po chwili system wyłączy Ci radio oraz system nawigacji w aucie, wszystko po to aby rozruch zawsze był możliwy. Taka klema IBS też może narobić bałaganu, jeśli nowy akumlator szybko się rozładowuje to oznacza że klema IBS jest uszkodzona i budzi systemy elektroniczne.

Wniosek jest taki że klemy IBS są bardzo pożyteczne, dzięki nim mamy dłuższą trwałość alternatora, żarówek,wydłużone działanie akumlatora, mniejsze zużycie paliwa w skali roku, mniej awarii systemów elektronicznych.


fc9358c06f4db785med.jpg


564507df6cbcf958med.jpg


Dziękuje

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

Czy moze mi ktos doradzic jaki akumulator kupic? Ile AH?

Bmw e90 320i benzyna 150 km 2005 rok start/stop(bo to ma znaczenie)

Pytanie do kolegi czy masz przycisk START/STOP czy system START/STOP ponieważ to zasadnicza różnica dla akumulatora

i układu zarządzania energią

Najłatwiej rozpoznać system Start/STOP po rozkodowaniu VIN

S1CC Auto start/stop function (silnik się zatrzymuje na biegu jałowym (sprzęgło puszczone) np na światłach i startuje po naciśnięciu pedału sprzęgła)

przycisk START/STOP posiada każde E9x ale nie system start/stop (jest też przycisk w e90 do wyłączania systemu pod panelem klimatyzacji odznaczone A)

prawie zawsze z tym systemem jest system regeneracji energii z hamowania (regulujący obciążenie alternatora)

S1CD Brake Energy Regeneration (występuje też bez systemu START/STOP)

dla takiego BMW raczej nie ma po co kupować zwykłego kwasowego akumulatora tylko AGM

wartości ile AH zależy od wyposażenia (wiadomo że każdy diesel potrzebuje większego akumulatora )

dla serii E89 (czyli modele E81,E82, E84,E87,E89, E90,E91,E92,E93)

dostępne są tylko dla elektroniki i zakodowania akumulatory


H B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie

H B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie

H B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie

H B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie

H B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie

H A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie

H A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

H A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie


dla naszej strefy klimatycznej nie zalecam zwykłego akumulatora 46AH, 55AH, nawet dla słabych modeli benzynowych, minimum 70Ah lub 80Ah

diesle to nie mniej jak 90Ah i to oczywiście bez systemów $1CC i $1CD

modele do 2007/03 miały oryginalnie akumulatory zwykłe kwasowe po tej dacie często montowane były AGM do benzyn 70Ah AGM , 80AH AGM

zależnie od wyposażenia i silnika ,

modele z systemem START/STOP i regeneracją energii z hamowania (silnikiem) akumulator minimum 80Ah AGM/90AH AGM , ja mam E90 z tymi systemami i mam zainstalowany

oryginalny akumulator BMW 90AH AGM

modele z regeneracją energii z hamowania maja bardzo zróżnicowane napięcie zależnie od fazy obciążenia silnika ,

przy ujemnych temperaturach ogólnie działa w bardzo ograniczonym stopniu podobnie jak system start/stop (nie wyłącza silnika na światłach ) napięcie zwykle w granicach 14.6V do 15V średnio 14.8V (intensywne ładowanie akumulatora)

ale już od temp powyżej +10stopni zaczyna funkcjonować zmieniając napięcie dość intensywnie od 13V do 14.8

i tu się z przedmówcą nie zgodzę że to czujnik temperatury IBS jest odpowiedzialny za regulacje napięcia, ponieważ ja mam e91 wiec temperatura

w bagażniku jest zawsze ok 20 stopni po przejechaniu kilku kilometrów więc napięcie by spadło podobnie jak w lecie gdzie działa klimatyzacja,

a tak się nie dzieję ważna jest temperatura zewnętrzna i według tego reguluje IBS napięcie (i dodatkowych elementów jak stopień naładowania akumulatora itp )

sam czujnik na klemie pewnie jest dla temperatury akumulatora aby się nie przeładował, a nie dla systemu BSD i tylko pośrednio wpływa na napięcie ładowania

i to nie ma znaczenia czy ktoś ma system Start/stop czy nie ma ,

oczywiście to co kolega napisał wyżej prawda (bardo ciekawy opis polecam) ale dochodzi też obciążenie silnika $1CD, i tak puszczenie gazu i jazda z bez obciążenia powoduje zwiększenie napięcia i intensywne ładowanie akumulatora (dlatego zwykły nie wytrzymuje) gwałtowne nadciśnienie gazu natychmiastowo zmniejsza obciążenie alternatora poprzez obniżenie napięcia nawet do 13V , 13.2V , dodatkowy element z tym wyposażeniem S1CD to akumulator nie jest ładowany do maximum tylko do wartości 60%-80% aby zawsze przyjąć ładunek z energii hamowania należy to brać pod uwagę przy wyborze akumulatora lepiej większy niż mniejszy ,

pełne szybkie naładowanie oznacza słabą pojemność akumulatora i pewnie wyświetli się błąd słabego akumulatora .


Radze nie zawsze brać pod uwagę to co wpisane w CAS (FA) jest ponieważ ludzie zwykle przed sprzedażą nie inwestują w akumulator, a specjalista przypisze

malutki akumulator który w lecie wytrzymuje a w zimie padnie przy większych mrozach .

Po wymianie akumulatora należy (zależny jakie oprogramowanie )

1 zresetować histogram naładowania

2 zrobić programową wymianę akumulatora (ista/DIS robi wszystko w jednej adaptacji)

właściciele z aktywnym układem kierowania (AS) nie powinni odłączać rozłączać klem akumulatora wymiana z zastosowanie zasilacza lub drugiego akumulatora

chyba że ktoś umie kalibrować AS (active steering)

Jeszcze dla wyjaśnienia to że ktoś ma zapisany akumulator B070 (czyli 70A ) to nie znaczy nie nie można zamontować akumulatora 75Ah czy 73Ah , 76ah itp

tak samo jak diesel ma ktoś wpis 90A to bez problemów montujemy 95Ah i nic nie zmieniamy w wpisach tylko rejestrujemy nowa baterię

dotyczy to też akumulatorów AGM ktoś ma wpis A090 to bez problemów montujemy 95Ah AGM nic sie nie stanie

dopuszczalne jest jeszcze zamontowanie 100Ah Agm

ale już zmiana z 70Ah na 80Ah powinna być dokonana korekta ustawień

ja zawsze edytuje FA i koduje CAS i DDE/DME do serii plus reset histogramu i wymiana programowa baterii (dla e9x 8x)

kolega kilka postów wyżej źle napisał

A090 to 90AH akumulator AGM

B090 to 90Ah akumulator zwykły kwasowy (tak samo dla innych wartości )

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, otóż mam problem związany (chyba) z akumulatorem. Jakiś czas temu pisałem w innym wątku na temat regulatora napięcia gdzie były podejrzenia, że szwankuje przez 'szybką' diagnoze elektryka przy wymianie czwartej już zarówki w przeciagu 6-8 miesięcy (w tym czasie pokolei padały mi ringi, mijania - możliwe ze po porstu przypadek). Elektryk sprawdził napięcie na nierozgrzanym aucie i wynosil około 14.8-14.9. Dostałem komentarz od kolegi z naszego forum, że to może byc problem z akumulatorem ktory juz umiera ze starości. I ten komenatrz mógłby mieć sens gdyż z 2-3 razy podczas tych srogich mrozów przy odpalaniu auta wyskakiwalo mi błąd o akumulatorze - battery discharge high. Więc mając "nadzieje", że to winna starego akumulatora pojechałem do warsztatu aby mi potwierdizli to.


Warsztata 1: sprawdzili swoimi magicznym sprzetem i powiedział mi gość ze akumulator juz stary trzeba wymienić. Zostało 530-560 AH z 900AH.

Warsztat 2: po sprawdzeniu wydrukowal mi wynik. Stan dobry 75% należy doładować .


Na koniec powiem, że to bmw e90 lci 2010 rok wiec akumulator 8 lat ma bo oryginał.

Ja jestem kompletnie zielony jesli chodzi o elektornike samochodowa. Czy ma ktoś może pomysł o co chodzi ? Czy jechać do innego warsztatu zeby jeszcze sprawdzili ? Czy może zmieniec akumulator ? a może regulator napięcia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to fabryczny aku to pewnie nadaje się do wymiany i pewnie to jest AGM tak że pamiętaj aby również kupić AGM bo posiadasz system Efficient Dynamics i dlatego nawet nowy akumulator nie będzie w pełni naładowany bo ten system potrzebuje ok. 20-25 % miejsca na energię z odzysku hamowania. Nawet nie jeździj po warsztatach które nie mają pojęcia o BMW bo wydasz niepotrzebnie kasę i otrzymasz złe informacje.
Opublikowano
Czy słaby akumulatorto może być powodem na to, że system start/stop nie działą ? Gdzieś tutaj na forum czytałem właśnie, że to też może być przez słąbe napięcie w akumulatorze. Pytam bo naprawde chcę się upewnić, że to wina akumulatora bo oryginalny kosztuje ponad 1700 zl więc to nie tani zakup.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.