Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli zakupie akumulator o dokładnie takich samych parametrach, AGM 80AH 800A , to muszę go rejestrować

 

Nie musisz.

3A0jS9b.png
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli zakupie akumulator o dokładnie takich samych parametrach, AGM 80AH 800A , to muszę go rejestrować

 

Nie musisz.

 

Powinieneś. Dłużej będzie działał.

 

W Inpa "Battery Register" czy coś w tym stylu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

znalazłem w dziale e60 taki opis :

 

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

 

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

 

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam

I na mój akumulator przyszła kryska na matyska

Czy jest ktoś w stanie mi polecić zakup akumulatora innego niż w autoryzowanym serwisie, chodzi oczywiście o kasę.

Mój już swoje przeżył a data na nim wybita to 31 tydzień 2008 :)

Chętnie odwiedziłbym jakiś sklep w Krakowie lub okolicach , który zaproponowałby mi coś w zamian za :

AGM s: 61 21 6 919 342 , dane techniczne to 12V 90Ah 900A ( auto ze start stopem i Brake Energy Regeneration

 

dla ułatwienia podaje jeszcze vin : A194944

Idealnie, gdyby po wymianie ktoś od razu po wymianie lub w niedalekiej przyszłości pogrzebałby programem diagnostycznym i zaadoptowałby nową baterię do auta

Opublikowano

Hej :-)

 

Ja do tej pory miałem zwykły VARTA 80 Ah. Zamierzam zmienić na VARTA AGM 80 AH

 

coś takiego dla przykładu:

http://allegro.pl/akumulator-varta-silver-agm-f21-80ah-800a-krakow-i5767233905.html

wskazówki rejestracji:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VB11-EUR-07-2005-E90-BMW-325i&diagId=61_1986

 

tu mozna zobaczyć ofertę aku Varty:

http://akwimat.pl/akumulatory.html

 

Podobno Banner jest ok

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3598838_-running-bull-agm-12v-80ah-58001-banner.html

 

Może ktoś poleci coś ciekawszego?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

AGM jest najczęściej bardziej wytrzymały, bardziej odporny na rozładowania itp, ale też dużo droższy.

Jeśli nie masz start-stop, to kup zwykły sprawdzony akumulator (Bosch, Varta, Banner), dobrany parametrami pod twoje auto, będzie też łatwiej z zarejestrowaniem wymiany w komputerze auta. Gdy zmienisz na AGM musisz przekodować auto, a rezultaty z posiadania aku AGM nie będą oszołamiające.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czyli przekodowałeś pod aku AGM i zarejestrowałeś wymianę?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam . U mnie w 318d z 2008 przed liftem też umarł akumulator i nie wiem jaki założyć, bo mam start/stop (który nie działa bo jest słaby akumulator i nie chcę aby działał) ale na akumulatorze nie ma napisu AGM. czy mogę kupić zwykly i zakodować żeby s/s nie działał ? aku mam fabryczne 90Ah 900A.
Opublikowano
pluto - bardzo dobre pytanie... albo lepiej. czy jeśli fabrycznie był agm i nie korzystam ze s&s. to czy można zakodowac ze jest zwykły akumular założony ?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

90ah/900A to na pewno AGM.

Jeśli nie korzysta się z S-S, to można przekodować pod zwykły akumulator, ale nowy aku+koszty kodowania, to wyjdzie znikoma oszczędność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Może i masz racje chris bo agm pewnie dluzej wytrzyma ale ze jestem mlody i ciekawy swiata to pytam :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Jakie parametry są optymalne dla E90 (2008) 318i 142KM? Ile AH i ile A?

 

Obecnie mam Varta G3 12V 95AH 800A (EN) 595 402 080 313 2

 

Mam fukcję start-stop którą zawsze wyłączam bo i tak akumulator jest zwykły.

 

 

Czy ten o którym pisał frack będzie dla mnie dobry?

Kupiłem nowy AGM Varta 80 Ah- 800. Cena 650 złotych

 

Co do kodowania:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VB11-EUR-07-2005-E90-BMW-325i&diagId=61_1986

 

Czy jeśli wymienię zwykły akumulator na AMG i do tego o mniejszej pojemności to czy muszę go od razu kodować? To znaczy czy bez kodowania mogę bo uszkodzić? Np. Jeśli auto będzie nieprawidłowo formatować nową baterię? Pytam bo nie wiem kiedy mógłbym go podpiąć pod komputer. Czy jeśli pojeżdżę tak kilka dni na nowym bez kodowania to czy to nie będzie problemem?

Opublikowano
AGM ma całkiem inny prąd ładowania, będzie nie doładowany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Akumulator AGM nie sluzy tylko i wylacznie przy systemie start stop sa rownierz inne urzadzenia w E9x ktore powinny wspolpracowac z akumulatorem AGM: miedzy innymi ale nie tylko kamera BMW intelieye, Webasto w wersjach benzynowych ale jest tego wiecej. Nie radzil bym zmieniac aku AGM na inny tylko z powodu start stopu

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Co trzeba jeszcze zrobić aby poprawnie zarejestwoać zmianę akumulatora z 90Ah na 80Ah (w obu przypadkach AGM)?

Pełna historia oraz dotychczasowe kroki poniżej.

 

Poprzedni akumulator 92Ah (Running Bull) padł po około 3.5 roku (mało krótkich tras 3-5km od zapalenia przez 3-4 tygodnie i od czasu do czasu długie trasy po 400km+).

 

Po zmianie akumulatora przeprowadziłem procedurę zmiany w CAS/FRM zgodnie z poniższą procedurą.

 

Ku mojemu zdziwieniu, nawet jeśli NCSEXPERT widzi zarejstrowaną zmianę z -A090 na -A080, INPA pokazuje dalej "Battery capacity by Ah 91.00"

Po zarejestrowaniu nowych parametrów NCSEXPERT, wyłączałem i włączałem stacyjkę, ale nie jeździłem autem.

http://i.imgur.com/jilE41m.png

http://i.imgur.com/6EcAtGP.png

 

Co jeszcze trzeba zrobić, aby nowy 80Ah akumulator był poprawnie zarejestrowany?

 

 

Changing battery size:

 

1. Open NCSEXPERT

2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK

3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)

4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E60 > Click OK > Select CAS > Click OK

5. Press F6 (Back)

6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)

7. Press F2 (Enter FA) > Select E60 > Click OK

8. A window labeled “Eneter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK

9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-B090) > highlight –B090 and press delete on keyboard

10. Enter –A080 is “Attribute” box > Click Add > Click OK

11. Press F6 (Back)

12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK

13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK

14. Press F3 (Execute Job)

15. Verify that the write is complete “Job Ended”

16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK

17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write

18. Press F3 (Execute Job)

19. Verify that the write is complete “Job Ended”

20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT

 

I później zarejestrowana zmiana akumulatora (Ediabas Toolset32)

Step 1: Locate Ediabas folder

Step 2: Open MSD80.prg

Step 3: Look up steuern_batterietausch_registri. (near bottom of job list)

Step 4: Go to “Jobs” menu

Step 5: Select Run Job

Check the “Results” window for the line JOB_STATUS = OKAY

 

p.s. Post oryginalnie był pod osobnym tematem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=299427&p=2222056#p2222031, aby łatwo można było znaleźć odpowiedź, ale niestety ///Michal http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=35401 upiera się przy tym, aby to pytanie wrzucić tutaj, co zdecydowanie nie ułatwi wielu osobom znaleźć odpowiedź.

 

Niemniej proszę o pomoc.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Prawdopodobnie będę zmieniał akumulator w e91 320d z 7 roku Czy jak zmienie na ciut większy z 80ah740a na 85ah 800a to muszę coś gdzieś zmieniać, kodować? Czy po prostu wyjąć stary i wstawić nowy?

 

I jeszcze jedno czy firma ma znaczenie?? Polecają mi firmę Panther.

Pozdrower Krzysztof :)
Opublikowano
Prawdopodobnie będę zmieniał akumulator w e91 320d z 7 roku Czy jak zmienie na ciut większy z 80ah740a na 85ah 800a to muszę coś gdzieś zmieniać, kodować? Czy po prostu wyjąć stary i wstawić nowy?

 

I jeszcze jedno czy firma ma znaczenie?? Polecają mi firmę Panther.

 

 

Musisz kodowac i rejestrowac.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Czy orientujecie się gdzie w Krakowie mogę zarejestrować nowy akumulator (zmiana z 90 Ah AGM na 80Ah AGM) i ile to może kosztować? Czy da się zrobić jakimś komputerem diagnostycznym (znajomy ma warsztat i ma jakieś komputerki z magneti marelli, ale akumulatora jeszcze nie rejestrował) dostępnym w warsztacie czy tylko NCS-em?

Opublikowano

Nie wiem czy 80ah da się zakodować pod e9x i czy ewentualnie nie będzie za mały.

Dlaczego nie kupiłeś bardziej zbliżonego do 90ah?

Zarejestrować wymianę aku zrobi ci każdy kto ma INPĘ za duże piwo :wink: Z kodowaniem jest więcej zabawy i lepiej już kupić aku o dedykowanej pojemności, niż kombinować ze zmianą parametrów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.