Skocz do zawartości

akumulator- jaki ?


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

AGM są lepszymi, wytrzymalszymi akumulatorami, ale są około 2-krotnie droższe. Trzeba też przekodować auto aby ładowanie było prawidłowe dla akumulatora AGM. Ja proponuję pozostać przy standardowym akumulatorze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem nad czym można się tak spuszczać, ja kupiłem zwykły akumulator klasowo niższy niż centra, grunt aby miał parametry jak ori.

Jeżdżę już 4 rok i zero problemów. Nawet gnoja nie kodowałem tylko wyciągnąłem starego i w to miejsce nowy.

Toć to auto nie jest z cukru bez przesady.

Co do AGM to mam złe skojarzenia z tego typu akumulatorami w autach bez start-stop.

Polegają one na tym, że aku szybciej się ładuje, problem polegał na tym, że w niskich temp. jak auto stało np miesiąc to się rozładowywał 2 krotnie szybciej niż na zwykłym aku. Proszę nie poprawiać mnie tekstem, przecież nie kodowałem, otóż nie mam jednego auta i nie miało to miejsce w BMW. Co do marki agm to były to exide i varta.

Jest zwykłe aku pakujemy zwykłe, i oszczędzamy kasiore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziekie za sugestie.

 

Faktycznie AGM jest 50% drozszy ale nie jest az tak zle (£100-kwasowy a £150-AGM).

 

Druga sprawa w UK temperatury az tak niskie nie sa...

 

Co do marki Exide tez nie jestem przekonany - kupilem kiedys taki kwasowy do moto i po roku byl do wyrzucenia - nie trzymal w ogole, kupilem jakis zelowy i o niebo leprzy - 3ci rok i nie mam problemow.

 

Co do przekodowania mam BMWhat i z tego co sie wlansie dowidzialem mozna apka zarejestrowac nowy aku o tych samych parametrach jak i zakodowac nowy typ/pojemnosc.

 

Co myslicie o marce Bosh??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie Boscha S4 95ah od 1.5 roku w E91 330d i zero problemów. Wcześniej też miałem Boscha w różnych autach i byłem zadowolony.

Im wyższe "S" w serii akumulatorów Bosch, tym wyższa jego klasa. Z tego co pamiętam to są: S3, S4, S5, S6 - AGM).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie Boscha S4 95ah od 1.5 roku w E91 330d i zero problemów. Wcześniej też miałem Boscha w różnych autach i byłem zadowolony.

Im wyższe "S" w serii akumulatorów Bosch, tym wyższa jego klasa. Z tego co pamiętam to są: S3, S4, S5, S6 - AGM).

 

 

Masz racje,

 

zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa a mianowicie skoro AGM sa akumulatorami lepszymi i wytrzymalszymi od kwasowych dlaczego na Bosh S6 jest tylko 3 lata gwaracji a na kwasowe S3 - 3lata, S4 - 4lata, S5 - 5lat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowa gwarancja na akumulatory jest przeważnie dwa lata. Czasem w jakiejś promocji dają na 3 lata (miałem tak kiedyś gdy kupiłem S4 80AH, ale to było chyba w 2008/9 roku).

Nie wiem jak jest z gwarancją na akumulatory u Boscha obecnie, ale myślę że na wszystkie (niezależnie od klasy) standardowo jest 2 lata (przynajmniej w Polsce).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy jeszcze jedno pytanie mam - moze ktos sie orientuje czy jesli w swoim samochodzie mialem oryginalnie 70ah to czy moglbym zamontowac 80ah?

 

Glownie chodzi mi o to ze dlugosc akumulatora 70ah - 278mm gdzie 80ah - 315mm.

 

Sprawdzalem i w bagazniku niby miejsce jest, so powiercone otwory aby przesunac mocowanie ale nie jestem pewnien czy wszystko ladnie spasuje.

 

Robil ktos juz taki zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/330/3611977_screenshot.26.jpg

 

Wybierz wg uznania (pod kątem ilości odbiorników prądu, przejeżdżanych odcinków). Myślę że 74Ah w zupełności wystarczy. Przy większym aku pewnie będziesz musiał przekodować auto pod większą pojemność. Musisz sprawdzić jakie warianty masz do wyboru dla swojego auta.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/330/3611977_screenshot.26.jpg

 

Wybierz wg uznania (pod kątem ilości odbiorników prądu, przejeżdżanych odcinków). Myślę że 74Ah w zupełności wystarczy. Przy większym aku pewnie będziesz musiał przekodować auto pod większą pojemność. Musisz sprawdzić jakie warianty masz do wyboru dla swojego auta.

 

 

Dzieki wielkie chris99...

 

Nie widzialem tutaj (w UK) takiej aplikacji...

 

Kupilem Varte F21 (80ah, 800CA, AGM)

 

http://www.batterymegastore.co.uk/product/F21/

 

Delikatnie rozni sie wymiar (wysokosc) z tego co widze w porownaniu z wymiarem z Twojej tabeli ale wydaje mi sie ze jest to blad i zamiast 175mm powinno byc 190m przy 85ah yak jak jest 190mm przy 74ah i 95ah

 

Dam znac jak dotrze.

 

Do kodowania bede uzywal Carly for BMW - przeskanowalem samochod i dostepne opcje to46ah, 55ah, 70ah, 80ah, 90ah, 110ah, 60ah AGM, 70ah AGM, 80ah AGM, 90ah AGM. 110ah AGM

Edytowane przez domelsnake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chciałem zwrócić uwagę na to, że akumulator to nie tylko pojemność. Nikt nie zwraca uwagi na ważny parametr jakim jest prąd rozruchu. Ma to zwłaszcza istotny wpływ przy silnikach wysokoprężnych, które wymagają sporej mocy przy uruchamianiu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy masz auto zaprogramowane pod akumulator AGM. Jeśli teraz fabrycznie miałeś zwykły akumulator, a teraz chcesz zamontować AGM, to trzeba przekodować auto (nawet programem NCS) pod akumulator AGM.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Panowie tak troszkę od innej strony. Mam taki apel o zdrowy rozsądek przy wyborze/doborze akumulatora. Zwłaszcza zwykłego.

 

To jest, mimo że bardzo ważne, to proste urządzenie i warto sobie zdać z tego sprawę..., i nie inwestować w drogie aku bo to nie mam sensu. Warto kupić oczywiście jakiś markowy model (jakikolwiek, polski, japoński, włoski, niemiecki itd) ale patrząc np na linię Centry i jej trzy marki od zwykłej niby budżetowej po niby premium to śmiech mnie ogarnia bo różnica polega głównie na kolorze i estetyce obudowy... Środek jest ten sam i nie ma się co oszukiwać. Kwas, ołów, woda, cele, reakcja chemiczna i tyle... Każdy z nas miał to w szkole:)

 

Działanie akumulatora od lat jest takie samo i wiele zmienić tam się nie da. Te wszystkie oczka zmieniające kolor i inne bajery są tylko i wyłącznie zabiegiem marketingowym, za który my dajemy się golić...

 

Miałem wiele aut, każde oczywiście z inną baterią, nawet nie wiadomo przez kogo robioną. Nigdy nie wymieniałem akumulatora wcześniej niż po pięciu, siedmiu latach albo i lepiej! Jeśli akumulator jest dobrze dobrany a auto sprawne, normalnie użytkowane to powinien tyle sobie działać niezależnie od producenta, gwarancji.

Nie przepłacajcie...! Myślę, że w okolicach 300zł da się dokonać dobrego zakupu i zapomnieć o sprawie na wiele lat...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kumpel który handluje AKU powiedział tak, bierz tam AKU gdzie będziesz miał najbliżej i najwygodniej go w razie czego reklamować. Cała reszta to marketing zgodnie z zasadą jak ktoś chce drogi i ładny to ma drogi i ładny, a jak ktoś tani i dobry to ma tani i dobry. ;) Większość awarii AKU to problemy z ładowaniem /stare trupy/ lub elektronika /nowe auta/ Po środku jest jakiś % faktycznie wadliwych jednostek które trafiają na reklamację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, w mojej E90 jest chyba dość kiepski akumulator, bo nie raz na mrozie ciężko kręci, i ostatni był zbyt duży spadek napięcia i zaświecił AIR BAG.

Czytałem, że jak kupie nowy, musze go jakoś dodawać/instalować?

Jak wygląda sprawa ? Bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się mam ten sam problem. Poprzedni właściciel włożył mi w E90 LCI 60Ah o wiele za mały i ciagle wyskakuje mi kontrolka Air Bag, jak doładuje prostownikiem to funkcja odprowadzania światłami do domu działa jak otworze samochód, a mam przekręcone pokrętło świateł to zapala przeciwmgielne i ringi, a za kilka dni znowu to samo nie mruga kierunkami gdy otwieram/zamykam, zeruje się godzina itp. Chce kupić nowego Boscha 800A, ale jak z tym ustawieniem w komputerze, że jest wymieniony na nowy?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że adaptacja wystarczy jedynie w przypadku wymiany akumulatora na inny o tej samej pojemności. W przypadku wymiany na większy trzeba oprócz adaptacji zakodować także pojemność i typ (zwykły czy AGM) nowego akumulatora.

 

Jeśli poprzedni właściciel był ciapą i włożył pierwszy lepszy, to może też tak być, że nie zakodował tego i komputer jest ustawiony na inną pojemność niż w tej chwili siedzi w aucie. Tak czy inaczej radziłbym oprócz adaptacji przynajmniej sprawdzić, jaki akumulator jest zakodowany i w razie potrzeby zmienić zgodnie z tym, co będzie montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działać bedzie zawsze ale nie zawsze poprawnie.

Po 1 trzeba zresetować "pamięć akumulatora" Po 2 trzeba zakodować nowe parametry jeżeli sa rożne. Robiłem to sam u siebie i na 100% w każdej serii 1 czy 3 trzeba to robić jeżeli wymieniamy na inny akumulator.

 

Nie ma co gdybać, taka prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer może przeładowywać akumulator co skróci jego żywotność. Może także nie doładowywać i to sporo nie doładowywać co bedzie skutkowało tym ze może kiedys nie odpalimy (sytuacja raczej graniczna). W skrócie, akumulator źle jest obsługiwany można tak to ująć.

 

Np: w kwestii przeładowania jak zostawimy No akumulator na cała noc podpięty do prostownika to nam sie zagotuje, woda sie z niego wyleje i bedzie po aku - prawidłowa obsługa akumulatora to podstawa tak jak jeżdżenie autem i to sie po prostu wie. Nie wiem co tutaj dalej tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.