Skocz do zawartości

akumulator- jaki ?


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko,czeka mnie wymiana aku w BMW e93 oryginał mam 90Ah 900A kupilem 85AH 800A ,wydaje mi sie ze różnica nie dużą,czy po wymianie nie zapali się jakaś kontrolka?czy po takiej zmianę muszę kodować?na chwie obecna nie mam możliwości podłączenia pod komputer (nie jestem w Polsce)boje się za to brać boje się ze unieruchomienie sobie auto przez wymianę,czy mogę zrobić wymianę bez obaw,wymieniał ktoś z was samodzielnie?jak zrobię kodowanie za jakiś czas po powrocie do polski to będzie ok?

 

Czy kupiłeś na pewno akumulator AGM???, bo ten co kupiłeś jak myślę jest zwykły (czyżby Bosch) - a oryginalny z pewnością AGM. Bez przekodowania na zwykły długo nie pociągnie, bo ładowanie będzie zbyt wysokie.

Sprawdź po numerach oryginalnego akumulatora czy to AGM. Nic nie piszesz jaki tam jest silnik: benzyna czy diesel (po oryginale sądzę że diesel).

Może da się jeszcze oddać zakupiony aku i wymienić np na:

AGM - Akumulator S6 - AKUMULATOR 12V 95AH/850A S6 L- Nr kat: 0 092 S5A 130 Producent: BOSCH

...lub przy tym co kupiłeś przekodowanie w NCS na zwykły aku + rejestracja wymiany w Inpa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam takie pytanko,czeka mnie wymiana aku w BMW e93 oryginał mam 90Ah 900A kupilem 85AH 800A ,wydaje mi sie ze różnica nie dużą,czy po wymianie nie zapali się jakaś kontrolka?czy po takiej zmianę muszę kodować?na chwie obecna nie mam możliwości podłączenia pod komputer (nie jestem w Polsce)boje się za to brać boje się ze unieruchomienie sobie auto przez wymianę,czy mogę zrobić wymianę bez obaw,wymieniał ktoś z was samodzielnie?jak zrobię kodowanie za jakiś czas po powrocie do polski to będzie ok?

 

Czy kupiłeś na pewno akumulator AGM???, bo ten co kupiłeś jak myślę jest zwykły (czyżby Bosch) - a oryginalny z pewnością AGM. Bez przekodowania na zwykły długo nie pociągnie, bo ładowanie będzie zbyt wysokie.

Sprawdź po numerach oryginalnego akumulatora czy to AGM. Nic nie piszesz jaki tam jest silnik: benzyna czy diesel (po oryginale sądzę że diesel).

Może da się jeszcze oddać zakupiony aku i wymienić np na:

AGM - Akumulator S6 - AKUMULATOR 12V 95AH/850A S6 L- Nr kat: 0 092 S5A 130 Producent: BOSCH

...lub przy tym co kupiłeś przekodowanie w NCS na zwykły aku + rejestracja wymiany w Inpa.

Nie mam systemu start stop moje auto jest z 2007 r silnik N53B30O0 - 3,00l (200kW) myślę ze zwykły akumulator bedzie ok,czy przez słaby akumulator centralny zamek może słabo działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja z troche innym problemem ale też być może dotcyzy aku, a więc jakiś czas temu wymieniłem aku. Auto to e91 330d 2006 rok. Sprzedawca polcił mi Boscha Silver S4 85ah 720a, ale jak zajrzałem do katalogu np Boscha do mojego auta jest zalecany 95ah 800a, i problem polega na tym , czy możliwe jest gdy temp spadnie w granice 0 stopni i mniej że auto wolno kręci za 1 razem..? Odpala za 2-3 obrotem ale kręci bardzo wolno rozrusznikiem....nastepne odpalenia sa zdecydowanie szybsze i jakby żywsze. Pytanie rozrusznik czy aku... - w sensie czy kupić większy.

Jeśli chodzi o reklamacje w sklepie to powiedziano mi że skoro na taki sei zdecydowałem tzn że taki chciałem... brak slów;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnij akumulator z auta i doladuj prostownikiem.

Mialem boscha s4 silver i wiem ze to dziad,wytrzymal u mnie ledwo 2 lata.

Szykuj dowod zakupu i przygotuj sie na reklamacje poki masz jeszcze na to czas.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał miałeś pewnie 90ah/720A. Teraz masz 85ah/720A i według mnie jest to wystarczający akumulator. Bosch zaleca jednak 95 lub 100Ah.

Jeśli podłączysz swój akumulator pod prostownik i po naładowaniu zimny silnik odpala bez zmian, to ja dał bym rozrusznik do przeglądu.

Możesz też podjechać do firmy sprzedającego akumulatory i za kilka/kilkanaście złotych dla pewności sprawdzić czy akumulator nie jest uszkodzony.

Sprawdził bym jeszcze stan kabli idących do akumulatora, może trzeba poprawić styki przy rozruszniku.

Wydaję mi się, że rozrusznik w 3.0d nie kręci specjalnie szybko, w innych modelach kręcą szybciej.

Jaki masz poziom ładowania?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik byl wyjmowany i rozbierany ze 2 tyg temu.Wszystko z nim ok widac ze byl jakis czas temu regenerowany bo kolega mowil ze jakmnowy jest.Kable itp wszystko ok, napiecie dochodzi przy rozruchu 9volt do rozrusznika - czyli ok.A ori nie powinien byc 90ah 800a?...wydaje mi sie ze moj aku jest za slaby albo po prostu dziadyga sie schrzanil...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 90ah/720A - i pod koniec żywota też nie kręcił mocno - ale auto odpalało od strzała i nie miałem na co narzekać. Teraz mam Boscha 95Ah/800A i kreci dobrze, ale jak auto postoi ze dwie doby to też czuć że trochę słabiej kreci - choć akumulator ma kilka miesięcy a rozrusznik nigdy nie ruszany.

Może aku nie ma pełnej wydajności - bo to że ma 85ah i 720A nie jest raczej problemem, choć mogło by być trochę mocniejsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciebie o napięcie ładowania nie muszę pytać :wink: .

Nowy aku. i po dwóch dniach słabiej kręci, to co by było po np. dwóch,trzech tygodniach na mrozie?

5Ah przy tej pojemności to mało znacząca różnica,ważny jak nie ważniejszy jest rezystancja wewnętrzna czyli prąd rozruchowy który masz taki sam 720A. Tylko że to ma papierze,jak jest w rzeczywistości tego nie wiemy , z drugiej strony to Boscha :shock: . Może faktycznie rozrusznik zaczyna siadać.Sprawdzałeś czy prądu coś Ci nie kradnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj nowego do póki nie zdiagnozujesz przyczyny - tylko że skoro po ładowaniu jest tak samo...

Może znajdziesz gdzieś akumulator na podmianę dla testów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kiedyś kondycję akumulatora w E36 (oryginalny, kilku letni). Sprawdzili mi go w Boschu i nie wzięli nawet złotówki. Akumulator miał ponad 80 czy nawet 88% sprawności.

Spróbuj zapytać w firmach które profesjonalnie oferują akumulatory. Może będę mieli sprzęt do badania parametrów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja w twoim przypadku zamienił bym akumulator na inny i sprawdził czy będzie tak samo,jeżeli tak to rozrusznik do roboty jak nie to akumulator,może po prostu te akumulatory długo stoją i są trochę rozładowane weź może podładuj.Co do firmy to czy to będzie Bosch czy kager to mała różnica i tak aby do końca gwarancji wytrzymał,teraz takie g... robią ,w tamtą zimę trzy razy reklamowałem Boscha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Planuje zakup nowego akumulatora do e92 325i.

 

Z tego co widze to siedzi wciaz oryginalny akumulator BMW 70ah, 120RC, 570CCA chyba kwasowy (nie ma nic na etykiecie ze to AGM) ale na realoem jest napisane ze zelowy:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=61_1986

 

Zastanawiam sie nad kupnem zelowego i myslalem nad takim:

 

http://www.halfords.com/motoring/bulbs-blades-batteries/car-batteries/halfords-start-stop-agm-battery-096agm-4-yr-guarantee

 

lub o tym:

 

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BMW_3+Series+Coupe%5ECabriolet_2.5_2007/p/car-parts/car-electrics-and-car-lighting/electrical/car-battery/?444778008&1&40fd2c5e001c2f65cd3f7e7e7a8339e2815e7944&000020

 

Z tego co widze to ilosc amperogodzin pozostaje ta sama (70ah) ale zmieniam z kwasowego na zelowy i teraz pytanie czy wystarczy rejestracja czy kodowanie nowego aku?

 

 

Kolejna sprawa jak sie upewnic ze mam Start/Stop??

 

Mam przycisk na ktorym jest napisane Start/Stop ale samochod mi nie gasnie na luzie (manual)??

 

 

Kodowal ktos nowy aku uzywajac BMWhat app?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy masz Start-Stop (najlepiej zdekoduj nr Vin aby to potwierdzić), to na pewno masz akumulator AGM. Jeśli kupisz zwykły akumulator, to potrzebne jest przekodowanie np programem NCS. Jeśli kupisz aku AGM, to wystarczy tylko rejestracja wymiany akumulatora np programem INPA.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa jak sie upewnic ze mam Start/Stop??

 

Mam przycisk na ktorym jest napisane Start/Stop ale samochod mi nie gasnie na luzie (manual)??

Ten duży guzik Start/Stop przy kolumnie kierownicy jest zawsze - służy oczywiście do ręcznego zapalenia i gaszenia silnika.

 

Jeśli auto ma system auto-start-stop (automatyczne gaszenie silnika w momencie postoju) to będziesz miał dodatkowy przycisk z napisem A-OFF w rzędzie razem z przyciskami grzania foteli i/lub PDC (jeśli takie posiadasz).

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=42378

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrissN -trafna uwaga :cool2: Dla mnie jest oczywiste jak rozpoznać w aucie system Start Stop, ale dla niektórych jest to trudne.

Obstawiam że pewnie kolega domelsnake miał na myśli przycisk od odpalania/gaszenia silnika - więc nie ma systemu Start Stop i pewnie ma zwykły akumulator - ale lepiej dla pewności rozkodować Vin.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa jak sie upewnic ze mam Start/Stop??

 

Mam przycisk na ktorym jest napisane Start/Stop ale samochod mi nie gasnie na luzie (manual)??

Ten duży guzik Start/Stop przy kolumnie kierownicy jest zawsze - służy oczywiście do ręcznego zapalenia i gaszenia silnika.

 

Jeśli auto ma system auto-start-stop (automatyczne gaszenie silnika w momencie postoju) to będziesz miał dodatkowy przycisk z napisem A-OFF w rzędzie razem z przyciskami grzania foteli i/lub PDC (jeśli takie posiadasz).

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=42378

 

 

Dzieki koledzy,

 

Wyglada na to ze nie mam tego systemu poniewaz nie mam takich przyciskow.

 

Powiedzcie mi jeszcze czy lepiej wsadzic AGM czy zostac przy Kwasowym skoro byl kwasowy.

 

Na realoem pokazuje wszystkie AGM do mojego samochodu:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=61_1986

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.