Skocz do zawartości

[E39] 520i Ile wam spala?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jakies malo wam pala moja w miescie gazu łyka 17 litrow w trasie 10-12 poprzednie auto mialem z silnikiem 1.3 to mi palil 8 litrow a w trasie 6
Opublikowano
Jak zrobić taką kalibrację?

podejrzewam że Ty posiadasz u siebie pełny komputer, wiec nie jestem pewien czy robi Się to tak samo jak w przypadku tych najmniejszych(jak mój)ale możesz spróbować u siebie. Trzeba wejść w test nr 20 i tam trzeba zmienić wartość KVBR,standardowo jest 1000 jeśli dobrze pamiętam,odpowiednio zmniejszając lub zwiększając te liczby zmieniasz wyświetlane zużycie paliwa przez komputer.

 

TEST.01(TEST Nr.1)

FGSTNR:ostatnich 7 znaków numeru nadwozia(1.0-5 ostatnich znaków numeru nadwozia)

K:liczba K-Wewnętrzne oznaczenie BMW.(1.1-jak obok)

BMWTNR:wewnętrzne numer BMW oznaczający nr części(1.2-jak obok)

CI:XX DI:XX BI:XX:kolejne wartości to indeks plytki kodującej,indeks zmian i indeks szyny głównej(1.3-jak obok)

DAT:data produkcji tydzień i rok(TTRR)(1.4-jak obok)

HW:XX SW:XXXX/XXXX-wersja oprogramowania i zestaw wskaźników(1.5-jak obok)

ZYL:XX M:XX S:XX_liczba cylindrów,zaworów na cylinder i pojemnośc skokowa(1.6-niedostępny)

CAN:XX AEND:XX-wersja CAN oraz indeks przeprowadzonych zmian(1.7-jak obok)

TEST.02

Test wskaźników i wyświetlaczy(2.0-jak obok)

TEST.03

SI-L:XXXX-paliwo zużyte od ostatniej inspekcj(3.0-jak obok)

SI-TAGE:XXXX-dni od ostatniej inspekcji(nie zawsze działa)(3.1-jak obok)

TEST.04

VBR:XX.XL/100KM-chwilowezużycie paliwa l/100km(4.0-jak obok,np 00112=11,2)

VBR:X.XL/HR-chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h(4.1-jak obok)

TEST.05

RW-VBR:XX.XL/100KM-średnie spalanie z ostatnich 50 km w l/100km(5.0-jak obok)

RW:XXX KM-zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie(5.1-jak obok)

TEST.06

TNK:XX.X/XX.X/XX.XL-poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma ich wskazań(6.0 poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika np.101201 oznacza 10,1 dla lewego i 20,1 dla prawego.6.1-suma wartości wskazań testu 6.0)

TNKANZ:XX.XL-poziom paliwa wartośc(6.2-poziom paliwa wartośc wyświetlana)

TEST.07

KTMP:XXX-temperatura silnika(7.0-jak obok)

N:XXXX U/MIN-obroty silnika(7.2-jak obok)

ATMP:XX-temperatura otoczenia(7.1-jak obok)

TEST.08

V:XXX KM/H-aktualna chwilowa prędkośc samochodu(7.3-jak obok)

TEST.09

VB:XX.X V-ładowanie alternatora(9.0-jak obok)

TEST.10

LAND:XXX-język wyświetlania(10-niedostępny)

TEST.11

wartości służące konfiguracji check kontrol(11-niedostępny)

TEST.12

VANK:XXX.X KM/H-średnia prędkośc poj. używana przy kalkulacji planowanego przybycia do celu(12-niedostępny)

ANK:--/-- -prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróźy

TEST.13

GONG?-sygnał dzwiękowy-test(13-jak obok)

TEST.14

DIAG:X XX XX XXX-diagnostyczne wartości OBC(14-niedostępny)

TEST.15

PORT A00 do B06-wartości portu wejścia OBC(15-stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,informacje o formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu)

TEST.16

OELTEMP-temperatura oleju(16-niedostępny)

TEST.17

nie udało mi się ustalic(17-niedostępny)

TEST.18

niedostępny(18-niedostępny)

TEST.19

blokowanie OBC

TEST.20

korekcja wskazań średniego zużycia paliwa(20-niedostępny)

TEST.21

reset ustawień OBC(21-jak obok)

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

P.S. Gdyby 540i w automacie paliło 12l w mieście to kazdy na tym forum jeździłby 540i:P

 

fakt faktem, z tego co piszesz, to Twoje 540i naprawdę mało pali jak na nie najmłodszą już konstrukcję (ogólnie e39, duża waga a u Ciebie jeszcze duża v8 itp itd). Szczególnie, że w czasach kiedy projektowano e39 nikt się jeszcze nie liczył aż tak ze spalaniem.

Opublikowano
Tak idzie zejść ze spalaniem nawet przy tych dużych V8. To są bardzo udane silniki. W mojej 535i na trasie idzie zejść do 9 litrów Pb przy spokojnej jeździe nie przekraczającej 110 km/h Na LPG niecałe 11 litrów. I nie jest to moja wyobraźnia, bo tak te silniki palą. Ja jeżdżę dość szybko ale staram się nie przekraczać 150 km/h i mi na trasie wychodzi 13-14 LPG.
Opublikowano

10l w mieście to nawet 520i ciężko zrobić przy dynamicznej jeździe.

A co do małego spalania mojej 540'stki to sam jestem pod wrażeniem, że nie jeżdżąc jak emeryt spala poniżej 20l, jak kupowałem ją to się modliłem, żeby przy takiej dość spokojnej ale nie jak emeryt jeździe zejść poniżej 20l lpg, a tu bez myślenia o spalaniu wychodzi mi jakieś 18-19l, a przy oszczędnej udało mi się spalić 17l ale taka jazda tym autem to nieporozumienie bo mógłbym równie dobrze wstawić tam silnik 1.6 i miałbym zbliżoną dynamikę jazdy ;P

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
20 l lpg po mieście ? LPG ?! Czyli ile benzyny bierze ? 15 l ? Powiem szczerze, że jestem w jeszcze większym szoku
Opublikowano
U mnie w E34 M50B20 w miescie okolo 16-17 LPG (aut. + klima). W trasie ok. 10l przy predkosci 100-120km/h. Srednio jakies 13l, 50% miasto i 50% trasa.
Opublikowano
20 l lpg po mieście ? LPG ?! Czyli ile benzyny bierze ? 15 l ? Powiem szczerze, że jestem w jeszcze większym szoku

20l to jest taka całkiem szybka i przyjemna jazda, przy normalnej jeździe w mieście z taką samą dynamiką jaką narzuca ruch uliczny wychodzi mi jakieś 18l/100km.

Dzisiaj wymieniłem filtry LPG bo były zapchane i w piątek zaczął mi samochód mulić na LPG, takie objawy jak przy padniętym czujniku wałka rozrządu tyle, że na Pb jeździła normalnie.

Na luzie na LPG przy 4.5tys zaczynało przerywać jakby paliwa nie było (na Pb do odcinki). Wymieniłem filtry i już jest ok, ale jeszcze nie jeździłem na tych filtrach.

 

Co do spalania benzyny to jest bardzo bardzo podobne do LPG, co prawda tylko raz zjeździłem 130km po mieście wyłącznie na Pb i wyszło mi spalanie około 16l, bardziej pod 16.5l bym powiedział, ale to i tak b.mało jak na ten silnik.

Jestem ciekawy czy po wymianie filtrów spadnie mi zużycie LPG, bo miałem taki objaw, że na Pb trzeba było mniej gaz wciskać żeby trochę przyspieszyć, na LPG jakby pedał był mniej czuły (jak kupowałem to tak nie było), teraz powinno wrócić wszystko do normy i znowu przy normalnej jeździe w mieście nie będę musiał przekraczać 2tys obrotów żeby nadążyć za ruchem ulicznym :)

 

V8 to świetne rozwiązanie, zwłaszcza dla tych którzy lubią kulturalną ale dość dynamiczną jazdę na niskich obrotach, cichutko itp.

Bo V8 jeździ się trochę jak nowoczesnym dieslem bo ciągnie od samego dołu, z tym że po wciśnięciu gazu do połowy każdy diesel wymięka :P

 

Ale ja i tak mimo posiadania prawie 300KM pod maską wolę kulturalną cichutką jazdę na niskich obrotach tak że silniczek tylko mruczy pod maską :cool2:

 

Na kompie spalanie wychodzi mi jakieś 2l mniejsze niż LPG, czyli około 16.5-17l w normalnym trybie. (muszę sobie kiedyś wykalibrować wskazania).

 

 

 

 

rafal735r nie za dużo pali ta twoja 520? 16-17l dla silnika o mocy 150KM to moim zdaniem b.dużo.

Co prawda nie miałem nigdy E34 z tym silnikiem, ale miałem Mercedesa z zego samego okresu produkcji i o podobnej wadze, który miał 2.2l pojemności i 150KM i palił mi 13l w mieście, 15 jak go butowałem, więc te 16-17l to trochę sporo według mnie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

heh czyli raczej taki "crusing" w amerykańskim stylu :wink:

 

ale nadal jest pozytywnie zaskoczony bo w sumie nie aż tak dużym nakładem finansowym można mieć już prawdziwy krążownik szos, który nie jedno pseudo-sportowe auto w zakrętach zostawia. Co prawda nadal wydaje mi się, że to trochę nie w moim stylu auto ale jestem naprawdę mile zaskoczony zarówno kosztami jazdy i jak i samej jazdy bo takiej jeździe, którą opisałeś też nie sposób odmówić uroku i "tego czegoś" :cool2:

Opublikowano

a czy to ważne ile pali bmw to piękny samochód

mam e39 520i spalanie mnie nie interesuje wiem że na całym baku gazu robię w mieście 380km a w trasie 450 i tyle następnym zakupem będzie 2.8 z gazem

dodam że moja wcześniejsza mazda 626 2.0 benzyna paliła więcej gazu i benzy i miała mniej koni

Opublikowano
heh czyli raczej taki "crusing" w amerykańskim stylu :wink:

 

ale nadal jest pozytywnie zaskoczony bo w sumie nie aż tak dużym nakładem finansowym można mieć już prawdziwy krążownik szos, który nie jedno pseudo-sportowe auto w zakrętach zostawia. Co prawda nadal wydaje mi się, że to trochę nie w moim stylu auto ale jestem naprawdę mile zaskoczony zarówno kosztami jazdy i jak i samej jazdy bo takiej jeździe, którą opisałeś też nie sposób odmówić uroku i "tego czegoś" :cool2:

 

Otóż to, kultura V8 i to, że ten silnik od najniższych obrotów oznajmia Mi, że jak przycisnę do podłogi to zrobi bałagan na całej drzodze sprawia, że nawet delikatna jazda jest 100x fajniejsza i przyjemniejsza od jazdy z takimi samymi prędkościami i przyspieszeniami ale autem z małym silnikiem.

 

Jak widzę kolesi w golfach, calibrach, czy civic'ach którzy jednak trochę muszą pokręcić silnik, żeby dynamicznie rozpędzić się ze świateł, a ja jadę cały czas obok nich i nie przekraczam przy tym 2200obr bo przy tylu zwykle skrzynia zmienia mi bieg to aż nie chce mi się zatrzymać i wysiadać jak dojadę do celu. No a jak już, któryś typek sprowokuje mnie do przyciśnięcia no to ma pozamiatane w ciągu 2-3sek :P

 

P.S. Po wymianie filtrów niestety nie nastąpiła całkowita poprawa, auto jeździ lepiej, i ładnie ciągnie do 3tys obr ale później zamula, jak jutro się wyrobię to podjadę do gazownika i niech sprawdzi czy wszystko jest dobrze ustawione, bo jakoś tak nagle w ciągu kilku dni auto zmuliło się na LPG, myślałem że to też słaby gaz ale zatankowałem dzisiaj na Shellu i niestety to samo, mam nadzieję, że jutro problem ustąpi po wizycie u gazownika.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

520i PB

Miasto 12.5

Trasa 8

 

przez KamillOdh » 18 Wrz 2011 22:37

10l w mieście to nawet 520i ciężko zrobić przy dynamicznej jeździe.

 

Wolne żarty...

 

I temat był założony w celu tylko i wyłącznie informacji ile komu pali "520i", a nie co kto wymienił co kto zrobił u gazownika i jak kogos sie nie zostawiło w tyle, i dyskusji o finezji V8 z LPG...

Opublikowano
520i PB

Miasto 12.5

Trasa 8

 

przez KamillOdh » 18 Wrz 2011 22:37

10l w mieście to nawet 520i ciężko zrobić przy dynamicznej jeździe.

 

Hehe sugerujesz, że bez problemu jeżdżąc dynamicznie 520i można zejść do 10l a tobie pali 12.5 (pewnie z butem w podłodze) :D

Nieźle.

Ja miałem auto o tych samych gabarytach i masie oraz mocy silnika, i nie było bata żeby przy dynamicznej jeździe zejść poniżej 13l, no chyba że ktoś jedzie po prawie pustym mieście albo w nocy no to spokojnie poniżej 10 się zejdzie ale jazda po mieście w nocy to bardziej jak jazda po trasie, a nie po mieście.

 

Temat był założony bez sensu dlatego potoczył się tak jak się potoczył, jak już wspominałem uwielbiam przekomarzanki, że temu spala 7.5, tamtemu 9, a innemu 4.5l. Ile pali tyle pali i trzeba się z tym pogodzić, poza tym koszty paliwa to tylko część kosztów jakie niesie za sobą posiadanie auta (każdego nie tylko BMW).

 

P.S. Jak boli cię to, że ktoś ma 4.4 z LPG i płaci za jazdę sporo mniej niż Ty 2.0 na pb to sorry ale to był twój wybór jak kupowałeś auto.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

u mnie cud:)

Na letenich kołach 17 wychodziło koło 10 litrów- jezdze spokojnie, teraz na zimowych 15 zamykam sie w 8,5 litra. 60%trasa reszta miasto. Jestem zadowolony

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

To nie cud tylko normalka.Tylko coś dużo ci spadło,u mnie jest różnica 0,5 do 0,7 z tym że motor inny.Wiec jest to możliwe.

A jak się ma 0,7 to ................ :roll2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

To ja tez dorzuce cos od siebie.

Mje 520i A M54 w ruchu prawie miejskim (krecenie sie jak g... w przerebli tzn. z jednej miescinki do drugiej i z powrotem) wychodzi normalnie 12 - 12.5l

Trasa -Niemcy czyli autobahn - z tego co pamietam jak zszedlem do 8.5l to skakalem z radosci. Predkosc przelotowa stala w granicach 150 - 160km/h.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Ja tez dorzuce cosik.

Co prawda, nie 520i, ale minimum bylo po ziewajacej jezdzie za kumplem moderowanym przez zone.

11.3l/100km, normalnie (?) jadaca trasa 18, ostro - do 30 literkow i ... wiecej...

Duzo zalezy od stylu jazdy.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

520i (1991 ccm) podwójny vanos 110 kW:

miasto: 11,5-12,5 w zależności od kumulacji czynników

trasa: 7,2/8,5 (emeryt/normalna jazda)

średnio po 4 latach jazdy (miasto/trasa w proporcjach 2:1): 10,3 l/100km

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
na pełnym baku ok 68-70 litrów pod korek przejazdzam ok 680 km pol na pol miasto trasa srednia wychodzi 10 z kawalkiem

 

To masz jakiś mały bak, bo u mnie jak w zbiorniku są opary, to wchodzi 73l z kawałkiem :mrgreen:. Komp i tak pokazuje tylko 65l

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.