Skocz do zawartości

318i zapaliły się kontrolki abs, trakcji i hamulca..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam doświadczenia z Boschem.

Masz tu adres:

www.czescidobmw.pl

napisz do Maćka, on Ci doradzi, a i ceny ma dobre.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Do Maćka już pisałem, ma tylko oryginały ATE i Siemensa a te jak wiadomo muszą działać, bo nie mają innego wyjścia. Tyle tylko, że kosztują ATE o 110 zł a Siemens o 155 zł więcej niż w/w Bosch, dlatego pytam czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym czujnikiem, bo jak mówi stare powiedzenie "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać".
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Podepnę się do tematu. W moim 320D również ni stąd ni z owąd zapaliły się kontrolki od ABS,ASC i hamulca ręcznego. Do tego nie działa prędkościomierz i o dziwo faluje wskazówka od poziomu oleju napędowego w trakcie jazdy :shock: . Spadku siły hamowania nie odczuwam, poziom płynu hamulcowego jest dobry. Czytając Wasze wypowiedzi skłaniałem się do wymiany czujnika ABS, szkoda podpinać mi pod kompa bo to przewyższa koszt czujnika. Zastanawia mnie tylko ta wskazówka poziomu ON - czy to znaczy, że to może być coś grubszego niż czujnik ABS ? Miał ktoś może również problem z prawidłowym wskazaniem poziomu ON?
Opublikowano

To ile kosztuje podpięcie skoro czujnik kosztuje o ile pamiętam ponad 2 stówki?

Tak, miałem takie objawy. Lewy, tylni czujnik ABS. Nie chce mi się powtarzać ale tylko ori.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłem tylny lewy oryginał używany ze dwie zimy temu i na razie działa bez problemu ale UWAGA są przynajmniej 2 /jak nie 3/ rodzaje z szarą końcówką /przedlift/ i chyba dwa z niebieską /polift/.
Opublikowano

ok byłem na kompie (udało się za free :D) i potwierdzili mi lewy tylny czujnik. jak zdejmowalem kolo i zagladalem pod spod to mam czujnik z szara koncowka (mam bmw przedliftowe 136KM).

1. Ten czujnik z niebieska koncówka do wersji po liftingu czyms sie rózni ?

2. Probowalem swoj czujnik wyjać, ale po odkreceniu imbusa ani drgnie. Czy jest jeszcze cos co go trzyma czy wyrywac go na sile ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok byłem na kompie (udało się za free :D) i potwierdzili mi lewy tylny czujnik. jak zdejmowalem kolo i zagladalem pod spod to mam czujnik z szara koncowka (mam bmw przedliftowe 136KM).

1. Ten czujnik z niebieska koncówka do wersji po liftingu czyms sie rózni ?

 

Tym, że nie zadziała! Ale musisz kupić czujnik z takim samym numerem jak Twój, inny z szarą końcówką też nie będzie działał.

 

2. Probowalem swoj czujnik wyjać, ale po odkreceniu imbusa ani drgnie. Czy jest jeszcze cos co go trzyma czy wyrywac go na sile ?

 

Wyrwać na siłę,

Opublikowano
sa w sumie 4 objawy:swieci abs trakcja hamulec, brak prędkosciomierza

 

byłem raz pod kompem, niby czujnik tylne kolo od strony kierowcy wymienilem na oryginal, dalej sie swieca,za drugim razem juz nie udalo sie dostac z komputera do kompa abs, w 2 serwisach elektro bylem, do silnika i innych opcji komp wchodzi a jak zagladamy do abs itp pokazuje błąd,nie mozna sie polaczyc itp. sprawdzilismy opornosc czujnikow i kable odchodzące od czujnikow z kazdego kola do pompy ze sterownikiem, wszystko wporządku. co to może byc? pompa ze sterownikiem uszkodzona?tak mi sugeruja

te objawy na to wskazują a raczej na 99%

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

podpinam się, bo podobny problem ze sterowaniem. Jak jest gorąco (całą zimę spokój) przy zdjęciu nogi z gazu gaśnie wszystko, zapalaja się na czerwono: ładowanie, hamulce trakcja, nie działa prędkościomierz i obrotomierz i wyłącza się klima. Lampka ładowania gaśnie po pewnym czasie jazdy (większe obroty?). Lampki hamulca nadal się świecą i resetują się po ponownym uruchomieniu, ale też nie zawsze.

Ostatnio puknąłem w zegary - zadziałało - może coś tylko nie kontaktuje? Boję się naciągaczy w aso. Aha - raz wyświetlił mi się kod 2.09.

Może ktoś pomoże?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam Bractwo!

Chcialbym opisac moj problem z 3 kontrolkami ABS DSC i ham.recznym.

Po wymianie plynu hamulcowego, tarcz i okladzin po jakims czasie zapalily sie te w.w. kontrolki, po chwili zgasly, bylo tak jeszcze raz lub dwa by pozostaly "na stale".

Myslalem, ze to czujniki abs, bylem u kolegi w warsztacie wyczytac blad z kompa...i...kumpel stwierdzil, ze nie moze sie dobrac do bledu bo system mu nie pozwala(?)-stwierdzil, ze sterownik abs/dsc jest w d. to ponoc typowe i takie sa objawy.(koszt w niemczech bo tam zakotwiczylem, ok.2000€ w serwisie)

Troche mi sie nie chcialo wierzyc i pojechalem do serwisu wyczytac i ewtl. wykasowac byka.

Gosc stwierdzil, ze walniety jest sam blok hydrauliczny i mozna go wymienic na inny np. urzywany.

Aktualnie jestem na wakacjach w okolicy Koszalina i mam pytanie czy jest gdzies ktos w poblizu kto sprzedaje takie rzeczy?

Numer orginany jezeli sie nie myle to:

34 51 676543

i czy musi byc konkretnie ten sam numer, czy moze bys inny byle mial dsc3?

 

za podpowiedz bede dozgonnie wdzieczny.

 

bmw e46 318i touring 11/2002 143 KM

Opublikowano
sa w sumie 4 objawy:swieci abs trakcja hamulec, brak prędkosciomierza

 

byłem raz pod kompem, niby czujnik tylne kolo od strony kierowcy wymienilem na oryginal, dalej sie swieca,za drugim razem juz nie udalo sie dostac z komputera do kompa abs, w 2 serwisach elektro bylem, do silnika i innych opcji komp wchodzi a jak zagladamy do abs itp pokazuje błąd,nie mozna sie polaczyc itp. sprawdzilismy opornosc czujnikow i kable odchodzące od czujnikow z kazdego kola do pompy ze sterownikiem, wszystko wporządku. co to może byc? pompa ze sterownikiem uszkodzona?tak mi sugeruja

 

 

witaj,

mam ten sam problem w 318i N42 aktualnie. w serisie bmw bylem i stwierdzili, ze pompa abs/dsc jest walnieta. Sterownik jest z tego co mowili ok i czujniki tez.

Czyli koszt chyba nie duzy. Jestem na etapie kolowania tej czesci i jak znajde dam zamontowac...zobaczymy co bydzie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

powymianie hamulców (wszystko) kontrolki się paliły DSC/ręczny - na żółto.

Po kalibracji - czyli skręt do oporu dwa razy w prawo, dwa razy w lewo, kontrolki zniknęły mimo niezbyt dobrze wyważonych kół :) .

Po łik'u wyważam koła i jadę na kompa, bo wcześniej stwierdzili błąd pompy ABS - czujnik uderzeniowy. Ale sposoby domowe podziałały...

Posumowująć:

jak się zapalą kontroli po wymianie czegokolwiek z hamulców, albo same z siebie - to może to kwestia kalibracji? (mimo, że np komp wskazuje błąd).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam panowie. Ja mam następujący problem: Wypiąłem 3 z 6 bezpieczników od kontroli trakcji w celu jej całkowitego wyłączenia. oczywiscie zapalily sie te 3 kontrolki jakie są opisywane w temacie i licznik przestał działać . jednak po wpięciu bezpieczników na (chyba) swoje miejsce kontrolki nie zgasły. czy ktos ma jakiś pomysł co z tym zrobic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak piszesz "chyba" na swoje miejsce to pewnie pomieszałeś, sprawdź ze schematem czy zgadza się. Jak nie masz to znajdziesz na forum.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
powsadzałem bezpieczniki we wszystkie miejsca od DSC (wcześniej nie było a wszystko działało) i dalej nic wiec to nie to. jakieś pomysły? Jedyne co się zmieniło to kolor kontrolki hamulca ręcznego z czerwonego na żółty
  • 3 lata później...
Opublikowano
sa w sumie 4 objawy:swieci abs trakcja hamulec, brak prędkosciomierza

 

byłem raz pod kompem, niby czujnik tylne kolo od strony kierowcy wymienilem na oryginal, dalej sie swieca,za drugim razem juz nie udalo sie dostac z komputera do kompa abs, w 2 serwisach elektro bylem, do silnika i innych opcji komp wchodzi a jak zagladamy do abs itp pokazuje błąd,nie mozna sie polaczyc itp. sprawdzilismy opornosc czujnikow i kable odchodzące od czujnikow z kazdego kola do pompy ze sterownikiem, wszystko wporządku. co to może byc? pompa ze sterownikiem uszkodzona?tak mi sugeruja

 

Mam podobnie u mnie zaświeciła się abs od ręcznego skrzyni biegow,cisnienia w oponach i poduszek airbag i autko jednocześnie Straciło moc wiem że to alternator gdyż osttanio. Też tak miałam i wyskocYly 4 błędy a dziś już.kolo dziesięciu wszystkie od alternatora więc może idź w te stronę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.