Skocz do zawartości

318i zapaliły się kontrolki abs, trakcji i hamulca..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, mm prośbę bo może ktoś już miał taki problem a ja nie mam pojęcia co to może być. Jak jechałem spokojnie prosta droga przez miejscowość ok. 50km/h nagle zapaliły się kontrolk (jednocześnie) od abs,trakcji i hamulca. Byłem na kompie za 1 razem komp się połączył i wskazał czujnik abs przy kole tylnym od kierowcy kupłem oryginalny używany z allegro, założyłem z kumplem i lampki nie zgasły ani od rzu ani jak probowalismy żeby koła poboksowały itp. Pojechałem po paru dniach na kompa znów i okazało się że teraz w ogóle komp nie może się połączyć z komputerem odpowiedzialnym za odczyt abs, w ogóle się nie komunikuje z nim tak jak by go nie było, co to może być? Jak część kupić? Żeby kasy w błoto nie wyrzucać… Edytowane przez rafal lubuskie
Opublikowano

Miałem podobna sytuację w e46 320d m47n

Ja uruchomiłem inpę i wskazała czujnik ciśnienia hamowania 1

Już tłumacze, w autach z DSC w pompie hamulcowej są dwa czujniki ciśnienia (na każdą sekcję), trzeba było to wymienić i po problemie.

Problem kosztował 420zł w serwisie. Koniecznie musisz zdiagnozować programem BMW bo np u mnie elektryk sprzętem od wszystkiego wskazał czujnik ciśnienia- ale koła :mad2: a ja nawet nie mam kontroli ciśnienia w ogumieniu :duh: Objaw to świecąca kontrolka trakcji i kontrolka od hamulca (ta z wykrzyknikiem ) ale na żółto. Pozdro

www.bmw-wgr.pl stowarzyszenie miłośników BMW- Grójec i okolice
Opublikowano
hmm no tak, ale tez myslalem ze to mozna zrobic przez odlaczenie aku, wiec zostawilem odlaczony na noc i nic, autem tez poszalelismy boksowanie ostre hamowanie i nic, czyli co to może byc? czujnik był używany ale ze sklepu i niby z gwarancją sprawności z allegro, ktoś sugerował mi że to może jest sterownik abs, jak to sprawdzić?? bo za kazdym razem za głupie podłączenie kompa chcą 80zł
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, byłem na wyjezdzie i nie mialem jak sie tym zajac w kazdym badz razie , zima juz za rogiem i sniegi moga byc a trakcji nie ma, wiec prosze jeszcze o pomoc z tym fantem, kupiłem auto jezdzilem troche zeby sprawdzic jak sie sprawuje, musze wymienic jesczze czujnik poduszek. tak jak wspomniaem,podczas normalnej jazdy nagle zapalily sie razem 3 lampki trakcja abs hamulec, a w tych warunkach zimowych jezdzic tak to ryzyko. po podpieciu pod komputer pokazalo tylne kolo od strony kierowcy czujnik, wymienilem(oryginalny wyciegniety od innego bmw), lampki nie zgasły, co to moze byc? przesyłam foto do wgladuhttp://c.wrzuta.pl/wm16110/893a3e3b000ed8564f17f56f/czujniki2
Opublikowano
Witam Wszystkich. W mojej buni miałem tą samą sytuację. U mnie zapaliły się te 3 kontrolki i po pewnym czasie zgasły. I tak kila razy w pewnych odstępach czasu. Z tego co pamiętam to ostatni raz zdarzyło mi się to jakoś sierpień-wrzesień i od tamtej pory wszystko jest ok, a dodam że nic z tym nie robiłem. Jednego razu nawet radio mi się wyłączyło i przestraszyłem się, że może jakaś zwara, to szybko zjechałem na pobocze i je wyciągnąłem, bo wstawiłem sobie swoje, orginał leży w barku. Po dokładnym sprawdzeniu kabelków stwierdziłem że wszystko jest ok i jak na razie wszystko działa bez zarzutów, a ja dalej nie wiem co z tymi kontrolkami.
Opublikowano
To jakis feler z tymi czujnikami ABS czy co ? Mam to samo u mnie , odkąd kupiłem auto. Zapalaja sie i gasna kiedy chca ( Nie działa wtedy ABS i ASC) .Miałem zamiar wymieniać lewy tylny czujnik bo taki bład był w Inpie ale znalazłem sposób na "gaszenie" ich. Otóż jeśłi świecą rozpędzam auto do 30 - 40 km/h następnie wyłaczam na dwie sekundy zapłon na toczacym się aucie i odpalam go ponownie i voila :) Kontrolki gasna , wszystko działa .W lato notorycznie tak mi sie działo , obecnie chyba od pażdziernika nic sie nie zaświeciło. Nie mam jakos przekonania że to ten czujnik....Jesli nie on to co ??
Opublikowano
Ja miałem podobnie ale zaświeciła się też kontrolka ładowania aku i sprawdziłem próbnikiem i miał ładowanie ponad 16V więc wymieniłem regulator napięcia i wszystko zgasło i po problemie. Może sprawdź jakie masz ładowanie przynajmniej będziesz wiedział czy ma to coś wspólnego.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oponki mam wszystkie 4 takie same (rozmiar, producent, model).

 

Ja miałem podobnie ale zaświeciła się też kontrolka ładowania aku i sprawdziłem próbnikiem i miał ładowanie ponad 16V więc wymieniłem regulator napięcia i wszystko zgasło i po problemie. Może sprawdź jakie masz ładowanie przynajmniej będziesz wiedział czy ma to coś wspólnego.

 

Sprawdzałem nie dawno ładowanie i jest :cool2:

 

Może to głupie, ale poziom płynu hamulcowego sprawdziłeś?

 

Był sprawdzony. Na razie jest wszystko ok i całe sczęście problem sam ustał.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

sa w sumie 4 objawy:swieci abs trakcja hamulec, brak prędkosciomierza

 

byłem raz pod kompem, niby czujnik tylne kolo od strony kierowcy wymienilem na oryginal, dalej sie swieca,za drugim razem juz nie udalo sie dostac z komputera do kompa abs, w 2 serwisach elektro bylem, do silnika i innych opcji komp wchodzi a jak zagladamy do abs itp pokazuje błąd,nie mozna sie polaczyc itp. sprawdzilismy opornosc czujnikow i kable odchodzące od czujnikow z kazdego kola do pompy ze sterownikiem, wszystko wporządku. co to może byc? pompa ze sterownikiem uszkodzona?tak mi sugeruja

Opublikowano

siemanko ...w mojej poprzedniej buni miałem identyczny problem co tu opisujecie ,tzn. zapalały mi sie na raz kontrolki od ASC i ABS .Nie było reguły na to kiedy się zapalały ,a kiedy gasły ...poprostu działo się tak. Aż pewnego dnia zapaliły się i już nie zgasły :( a szła juz zima,więc krótka piłka...auto do elektryka..pierwszy stwierdził że to czujnik ABS przy kole ,więc go wymienił i dalej to samo...więc mu podziękowałem i pojechałem do innego elektryka.Podłączył kompa i stwierdził że musi posprawdzać bo nie pokazuje mu żadnego błędu :shock: ..no ok. auto zostało,zadzwonił za dwa dni i stwierdził że to pompa ABS I ASC ,podał mi numery z pompy i zamówiłem używaną z Alledrogo,pompa przyszła więc ją zawiozłem,elektryk ją założył i następnego dnia dzwoni...stwierdził że jest dobrze,ale nie do końca tzn. pompa pracuje czyli ABS już działa,ale trakcja nie chce się włączyć :shock: ,wtedy oświadczył że sterownik ASC i ABS jest do wymiany,oczywiście zamówiłem ,zawiozłem ,i został zamontowany,a starą pompe i sterownik mi oddał....podłączył auto pod kompa i pokazał mi że nie pokazuje żadnych błędów :?: ale dalej nie chce się włączyć trakcja ....stwierdził ,że nie wie co to może być i że nie pomoże mi dalej z tym :duh: .Więc ruszyłem do następnego elektryka ..podłączył jednego kompa ,drugiego i trzeciego i mówi ,że jest błąd kodowania skrzyni automatycznej :norty: co lepsze nie miałem skrzyni automatycznej :mad2: ,więc powiedział ,że auto musi zostać i jutro zadzwoni.Jak powiedział tak było ,zadzwonił i powiedział że auto zostało przerobione z automata na manual ,to nie żaden problem...ale problemem jest to że skrzynie automatyczne posiadają sterownik trakcji i absu dedykowany do automatu,a tu jest wsadzony od manuala :roll: ,stwierdziłem że wiem bo sam zamawiałem do manuala ( bo wkońcu wiem czym jeżdze :) ) ,...elektryk powiedział że ten stary sterownik od skrzyni automatycznej naprawi ,a części które będzie potrzebował do naprawy sterownika weżmie z tego nowego od manuala ( czyli z dwóch sterowników złożył jeden ) .Czyli w manualu musiał działać sterownik od fabrycznej skrzyni automatycznej.Oczywiście gdy pojechałem po auto nie mogłem wyjść z podziwu ,że wkońcu kontrolki się nie palą ...cała impreza kosztowała mnie 1000zł i tydzień bez auta :| ...po raz kolejny spotkałem się z opinią elektryka ,że wolą naprawić 10 Oplów ,niż jedno Bmw...przykre to ale prawdziwe

 

Pozdro

Opublikowano
Niezła jazda, no widzisz nigdy nie wiadomo co wyjdzie z nienacka. ale ja dalej z problemem, 3 kontrolki sie swieca brak predkosciomierza, czujniki maja opor, bezpieczniki szystkie ok, komp nie moze sie polaczyc z abs pokazuje blad polaczenia, co to moze byc? pompa abs i sterownik? czy moze czujnik polozenia skretu? opony byly przekladane z przodu na tyl a do przodu kupione inne to moze byc przyczyna?
Opublikowano (edytowane)

a czy aby jakiegoś taniego zamiennika nie wstawiłeś tego czujnika abs-u ???

 

moze być problem bo komputer go nadal nie widzi a nie widząć nie zdiagnozuje

 

a od klocków kontrolka juz sie pali bo piszesz ze przód do wymiany ??? może byc i przez to po prostu układ sie wyłączył bo nie widzi sprawnych hamulców z przodu auta

 

 

a brak komunikacji pewnie spowodowany nieumiejętnym korzystaniem z komputera podleć na samą diagnostyke do ASO

Edytowane przez nyguss-spec-BMW
Opublikowano

Mało prawdopodobne aby konieczność wymiany klocków hamulcowych z przodu była przyczyną "0" łączności z modułem ABS-u.

 

P.S. Rafał masz wiadomość na PW.

Opublikowano

z przodu hamulce do wymiany bo w jednym klocku od kierowcy strony ułamał sie metalowy dzyndzel i strasznie dzwoni w kole;)

a czujnik to oryginał kupiłem, pozatym rezystancje ma wiec dobry jest , zreszta wszystkie sprawdzone i gra, sprawa dziwna dosyc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podpiąłem się pod temat, bo mam to samo. Co jakiś czas (ostatnio 10 dni temu, potem przerwa i dziś znowu) zaświecają się w/w kontrolki, dwie na żółto i hamulca na czerwono, czasem nie działa prędkościomierz a czasem działa normalnie. Dzieje się tak, jak zauważyłem, w czasie deszczu albo ostatnio jak auto postało na dworze i było bardzo wilgotno (mgła). Obejrzałem kable , na oko ok, obejrzałem wtyczki, w tej skrzyneczce było mnóstwo piachu, wyczyściłem, zamknąłem szczelnie. Czy oprócz najbardziej oczywistej przyczyny, czyli walniętego czujnika są jeszcze jakieś inne ewentualności?
Opublikowano
Czy oprócz najbardziej oczywistej przyczyny, czyli walniętego czujnika są jeszcze jakieś inne ewentualności?

Tak, np. sterownik. A co pokazała diagnostyka, podpiąłeś się pod kompa?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
No to wymień lewy tylny czujnik. I nie kombinuj z zamiennikami ani używkami tylko ori.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.