Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam.

 

Ostatnio cisnełem autostradą do Gniezna na mecz, i nagle słychać "bdynk" - patrze co tam bunia wymyśliła, a tam temperatura zewnetrzna.. -40 stopni ( troche zdziwienie skoro na dworzu plus 25 :) ), jadac dalj temperatura strasznie skakała, było -40, bylo tez kolo 12 na minusie, potem zaczeła nagle rosnac.. i tak skacze ta temperatura, ale 90% czasu spedza pokazujac mi plus 50stopni na dworzu.

 

Dodam tez, że wyskoczył mi komunikat "kühlwasser prüfen" - ale po dodaniu płynu już nie wyskakuje. (chodziło o sprawdznie płynu).

 

ktos ma pomysł jak uspokoic ten szalejacy termometr?

Opublikowano

witam

 

w pierwszej kolejności sprawdził bym czy wtyczka się nie poluzowała a jeżeli tu wszystko będzie ok to podmienić z kimś w miarę możliwości lub co zapewne będzie najpewniejsze zakupić drugi czujniczek.

jak się nie mylę to jest on po stronie pasażera.

Opublikowano

jako , że bmw mam niedługo , a wczesniej jezdzilem civiciem z 93 roku, to nie bardzo wiem gdzie szukac takie cos, a juz wogóle jak to ma wyglądac;)

 

podpinanie pod komputer tez juz mnei jakos odpycha, bo jak byłem ostatni raz to bład poduszek mi powrócił po kilku godzinach, i teraz mam do tego wstret :evil:

Opublikowano (edytowane)

Termometr zewnętrzny znajdziesz zaglądając pod prawy przedni narożnik zderzaka. Tam w tej narożnej osłonie (nazywa się to "nadkole krótkie") znajdziesz małą wnękę/gniazdo, w którym powinieneś znaleźć ten czujnik - ja mam co prawda auto w m-paku i te nadkola się trochę różnią od standardowych ale z tego co wiem to samo miejsce montażu czujnika jest takie

samo. On wygląda tak jak w linku:

http://www.super-czesci.pl/katalog/a_a_16_1449_14679/49/5599/___%28_-___KM%29/Uk%C5%82ad_elektryczny/Czujniki_%28Termiczne%29/FEBI_BILSTEIN-26015_%28Czujnik_temperatury_zewn%C4%99trznej%29.html

 

Poniżej masz także zdjęcie jak wygląda to gniazdo, w którym umiejscowiony jest sam czujnik - jest to akurat zdjęcie nadkola krótkiego z wersji m-pakiet. Standard różni się trochę kształtem ale tez powinieneś go odnaleźć:

http://www.google.pl/imgres?q=czujnik+temperatury+zewn%C4%99trznej+bmw+e39&hl=pl&client=firefox-a&hs=o6r&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&channel=np&biw=1280&bih=920&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=a8OrBKOwrXTPAM:&imgrefurl=http://archiwumallegro.pl/nadkole_prawy_przod_zderzaka_m5_mpakiet_bmw_e39-661470984.html&docid=T-jmzd_rIxNU3M&w=800&h=600&ei=vTBzTqO-FYnMsgbNovWwCw&zoom=1&iact=rc&dur=477&page=2&tbnh=156&tbnw=201&start=26&ndsp=20&ved=1t:429,r:14,s:26&tx=95&ty=96

 

Musisz go lekko w dół odciągnąć (on jest wsuwany w takie mini-szyny - co widać na jego obudowie). Potem delikatnie wyciągnij na zewnątrz żeby i kostkę mieć na widoku. Odepnij kostkę, sprawdź, czy na stykach nie ma tam wilgoci lub czy same styki nie są gdzieś lekko podrdzewiałe. Wyczyść, zapnij jeszcze raz i sprawdź. Temperatura może nie od razu wskoczyć na właściwy poziom tylko rosnąć powoli/stopniowo.

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
Czujnik pracuje na zasadzie zmiany oporu. Jak masz zwarcie to jest +50, jak masz przerwany obwod to -40. Z Twojego opisu wynika, ze grzies jest przerwany kabele i czasem sie zwiera a czasem rozlacza. Ja bym poszukal, dobrze polutowal i zaizolowal. Sam czujnik znajdziesz w lewym tunelu dopowadzajacym powietrze do tarczy hamulcowej ze zderzaka. Jest to precik z zolta zintegrowana kostka. Poszukaj na allegro, tam znajdziesz foto.
Opublikowano
Sam czujnik znajdziesz w lewym tunelu dopowadzajacym powietrze do tarczy hamulcowej ze zderzaka. Jest to precik z zolta zintegrowana kostka. Poszukaj na allegro, tam znajdziesz foto.

Chyba tą lokalizację czujnika pomyliłeś z e36 bo tam rzeczywiście jest on w lewym tunelu powietrznym prowadzącym powietrze do tarcz.

W e39 jest on w prawym nadkolu krótkim - zaglądając pod prawy przedni narożnik zderzaka widać już całą wnękę z czujnikiem.

 

Tu jest też zdjęcie jak to wygląda w prawym przednim nadkolu ale wersji nie m-pakowej tylko normalne, standardowe nadkole krótkie:

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=52095&stc=1

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

poszukałem, i doznałem szoku :shock: :shock: :shock: :? :mad2: !!

 

włożyłem łape pod zderzak, a tam wypadło takie coś :

 

http://img408.imageshack.us/img408/2549/dsc09341u.jpg

 

pod maska wchodzi on tam :

 

http://img521.imageshack.us/img521/433/dsc09343.jpg

 

czy ktoś mi może powiedzieć, czy to to ?

i gdzie mam złaczyć ten kabel, ponieważ drugiej połówki nie moge namierzyć, tzn tej urwanej częsci z drugiej strony..

Jestem tak wściekły, że masakra- tak dbam o ten samochód a tu takie coś;/ :mad2:

 

gdzie moge znaleźć druga czesc? bo rozumiem , że to jest ten problem ?

 

jescze wieksze zdziwienie..

http://img80.imageshack.us/img80/8789/dsc09346e.jpg

 

czy to oznacza, że wyrwał się cały ten plastik w którym znajdowaj sie termometr.. ? ja pie....

Edytowane przez wanciak86
Opublikowano
poszukałem, i doznałem szoku :shock: :shock: :shock: :? :mad2: !!

 

włożyłem łape pod zderzak, a tam wypadło takie coś :

 

http://img408.imageshack.us/img408/2549/dsc09341u.jpg

 

pod maska wchodzi on tam :

 

http://img521.imageshack.us/img521/433/dsc09343.jpg

 

czy ktoś mi może powiedzieć, czy to to ?

i gdzie mam złaczyć ten kabel, ponieważ drugiej połówki nie moge namierzyć, tzn tej urwanej częsci z drugiej strony..

Jestem tak wściekły, że masakra- tak dbam o ten samochód a tu takie coś;/ :mad2:

 

gdzie moge znaleźć druga czesc? bo rozumiem , że to jest ten problem ?

 

 

Klasyka gatunku - zwróć uwagę na ten link, który wrzuciłem w poście wyżej:

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=52095&stc=1

 

Porównaj to teraz z wyglądem Twojego spodu auta. Widać, że nie masz w ogóle tego nadkola krótkiego zamontowanego - chyba, że to Ty je zdemontowałeś. Jeśli nie Ty to najprawdopodobniej ten czujnik był tylko gdzieś zawinięty na jakichś kablach i się odczepił. Dyndając sobie tak luźno po ziemi w pewnym momencie dostał się pod koło, które go urwało. Żeby to miało ręce i nogi musisz zakupić:

- nadkole (możesz na Allegro kupić zamiennik bo uważam, że jest zrobiony z bardziej sprężystego plastiku - oryginał jest dośc kruchy - lub poszukać oryginalnej używki)

- czujnik - może używkę ?

- kostkę (do jakiegoś ASO podjedź kupić kostkę do wpięcia w czujnik oraz kabelki z pinami do niej - najczęściej sprzedają to w komplecie razem z kostką - groszowe sprawy).

Z tego co pamiętam to chyba nie ma znaczenia jak podłączysz kabelki do kostki.

Ja u siebie też to przerabiałem - miałem pęknięte to nadkole i podczas szybszej jazdy pęd wiatru te odchylił i się dostało pod koło urywając cały czujnik. Polutowałem to, zaizolowałem i śmiga do dziś bez problemu.

Pzdr.

Opublikowano

Treaz skojarzyłęm fakty.. podczas gnania do tego gniezna zatrzymałem sie na autostradzie bo coś strasznie zaczeło mi chałasowac przy tym kole.. nic nei bylo widac wiec pojechałem dalej, a po jakims czasie bylo slychac uderzenie od dolu i cisza.. to wtedy pewnie wyrwal sie ten termometr z tym nadkolem:(

 

ktos moze mi jakies orientacyjne linki przyslac? gdzie to kupic na allegro czy cos

Opublikowano
jako , że bmw mam niedługo , a wczesniej jezdzilem civiciem z 93 roku, to nie bardzo wiem gdzie szukac takie cos, a juz wogóle jak to ma wyglądac;)

 

podpinanie pod komputer tez juz mnei jakos odpycha, bo jak byłem ostatni raz to bład poduszek mi powrócił po kilku godzinach, i teraz mam do tego wstret :evil:

 

z poduszkami to jest tak albo pada mata zajętości fotela pasażera (na forum w zrób to sam jest jak i jaką diodę trzeba wlutować) a drugi błąd poduszki to może być po przez nie łączeniu wtyczki pod fotelem kierowcy od napinacza pasa (ja zlutowałem na stałe)

 

czujnik temperatury zamiennik http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-bmw-e46-e38-e39-i1805671156.html najtanszy na allegro aso chyba koło 100zł

do tego wtyczka około 15zł w aso no i nadkole chyba koło 30zł nie pamiętam dokładnie :)

Opublikowano

Tu masz link do całego tematu odnośnie tych nadkoli w zamiennikach - dotyczy akurat wersji m-pakietowych ale standardowe także robi ta firma.

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=9214

Masz tam parę linków do aukcji Allegro i wypowiedzi co ewentualnie trzeba czasem dopasować itp. (w standardowych nadkolach jest chyba mniej roboty z tym bo chyba nie mają one tych gumowych fartuchów na krawędzi styku ze zderzakiem co występuje w m-pakowych i trzeba tą gumę wtedy przenitować na zamiennik).

Ja kupiłem ten zamiennik i jest ok. Oczywiście czasem tu i ówdzie trzeba coś lekko podpiłować i dopasować ale tragedii nie ma - zwłaszcza, że standardowe nadkole praktycznie w ogóle nie jest widoczne.

Czujnik temperatury zewnętrznej szukaj na Allegro - jest tego sporo.

Kostkę do wpięcia w czujnik najlepiej w ASO - mają to z reguły zawsze od ręki i za nieduże pieniądze - w zestawie dostajesz z reguły kabelki z pinami do wsunięcie w kostkę.

Pzdr.

Opublikowano
Fajna opcja,bo razem z wtyczką.Pytanie to ile dają gwarancji.Podobno lepiej kupić używkę ori niż chinola nowego.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Napisałem do nich maila, bo jak kupie używke to i tak bede miał problem bo bede musial szukac wtyczki..

a tak nawet jak sie termometr zrabie po 2 miesiacach, to chociaz wtyczka zostanie pod oryginal:)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwole sobie odświeżyć temat.

 

Zakupiłem oryginalne nadkole, dziś dotarło.

No i teraz..

Jak wygląda montaż? czy musze zdjac zderzak czy coś w tym stylu?

Czym ono jest przymocowane? jakies srubki, zaciski?

ogólną skróconą wersje monażu jakby ktoś był miły, poprosze;)

Opublikowano

Na pewno (o ile montaż jest podobny do tego w wersji m-pakiet) nadkole to jest złapane przez zdaje się 3 śrubki, które masz we wnęce koła (mniej więcej w połowie wysokości koła - jedna śrubka jest przy krawędzi zderzaka/błonika, druga mniej więcej na środku szerokości nadkola a trzecia przy krawędzi tego nadkola od strony amortyzatora) - zresztą nadkole ma otwory to jak przyłożysz to będzie wiedział gdzie i jak. Oprócz tego są jeszcze ze 3-4 śruby, którymi łapiesz nadkole od spodu i przykręcasz nimi do spodu zderzaka. Zderzaka nie musisz demontować - jedynie przydaje się ściągnięcie przedniego koła (choć na upartego to pewnie i bez tego można dać radę) bo jest wtedy wygodniej.

Pzdr.

Opublikowano

a jakie to śruby ?jakies specjalne z aso? czy zwkle gdzies dobrane z garazu?

 

nie chcialbym miec niespodzianki, kiedy ju za to sie wezme, ze czegos nagle brakuje..

 

jakies zatrzaski czy cokolwiek?

Opublikowano

nadkole trzymają wkręty z podkładkami które się wkręca w blaszki zamocowane do nadkola - trzy sztuki w górnej części jak się nie mylę i jeden wkręt trzyma u dołu - wchodzi w blaszkę , która powinna być wciśnięta w dolną część zderzaka - nr 26 na tej fotce http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/l/133.png

do tego w nadkolu od strony silnika jest wycięty podłużny wąski otwór który musi wskoczyć na swoje miejsce

 

generalnie musisz skręcić wszystko na sztywno bo przy dużej prędkości koło znowu ci złapie nadkole i połamie

 

koła nie musisz nawet ściągać, wystarczy skręcić w prawo do oporu

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Ps. Czujnik temperatury TYLKO ori. Pozostałe to badziewie. Wiem, co pisze. Pamiętaj tez, ze w BMW ten czujnik to nie tylko info, żebyś wiedział czy czapkę założyć, ale tez info dla kilku systemów, np. podgrzewania lusterek itd. itp.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.