Skocz do zawartości

520i M20B - nietypowy problem z paleniem na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przeglądałem kilkakrotnie forum i nie spotkałem się z takim problemem jak mój, ale jeśli gdzieś jest to proszę o odesłanie.

Od około roku mam problem z odpalaniem mojego e34 520, silnik M20B. Pierwotnie problem występował sporadycznie, głównie zimne dni, rano, po długim postoju. Zanim chwycił to długo kręciłem, ale po rozgrzaniu palił normalnie. Problemy na poważnie zaczeły się tej zimy, gdy kręciłem kilka razy, nawet do momentu aż padł akumulator. Ale też zdarzało się, że nawet przy dużym mrozie pokręcił chwilę i złapał.

Podobne objawy, jak czytałem są dość częste w różnych i powodów może być mnóstwo...ale u mnie występuje coś jeszcze, czego nigdzie nie znalazłem: samochód ma problem z odpalaniem zazwyczaj nie za 1 razem, bo wtedy pali nawet całkiem nieźle, ale przy próbie drugiego odpalenia i kolejnych! A czemu muszę drugi raz odpalać? bo po uruchomieniu auto nie trzyma obrotów i gdy tylko zdejmę nogę z gazu to gaśnie i wtedy zaczyna się cały cyrk! nie mogę nieraz odpalić wogóle choć kręcę i kręcę. Jeśli jednak złapie po chwili to muszę pilnować by nie zgasł czyli trzymać nogę na gazie, bo sytuacja się powtórzy. Jest to o tyle problematyczne, że gaśnie np. gdy dojeżdżam do krzyżówki i muszę się zatrzymać.

Po przejechaniu paru kilometrów, gdy się nagrzeje silnik mogę puścić nogę z gazu na postoju i nie gaśnie. Po zgaszeniu samochodu ponowne jego uruchomienie nie robi problemu.

Diagnostyka komp. pokazała czujnik temp. płynu chłodniczego i przepływomierz. Czujnik wymieniłem, przepływomierz podmieniłem z innego auta i problem nie zniknął.

Wymieniony komplet przewodów wys. napięcia, świece w porządku, kopułka i palec też....nikt z mechaników u których byłem nie potrafi mi pomóc, a ci co próbowali robili to na zasadzie "a może to, a może tamto", a kupowanie po kolei wszystkich nowych części ma sens...no chyba to oczywiste jaki!

Dodam tylko, że auto ma instalację LPG II generacji, jednak objawy są identyczne zarówno na benzynie jak i na gazie więc to chyba nie tu należy szukać przyczyny.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc bo już mam powili dość tego samochodu i dawna sympatia do BMW niestety mocno słabnie!

Edytowane przez MC24
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe że to wina instalacji gazowej.Stare i nieszczelne membramy albo nieszczelny elektrozawór.Proponuje wieczorem zakręcić zawór gazu przy butli i odpalić na gazie tak by wszystko wypalić z parownika i przewodów.Rano próba na pb.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi. Chwilowo jestem poza domem więc nie mogę zweryfikować czy, to któraś ze wskazanych powyżej przyczyn, ale z ciągu 2 tyg się tym zajmę.

Jest jeszcze 1 rzecz, o której chyba nie wspomniałem a mianowicie od około2-3 mies zauważyłem że auto więcej pali. co ciekawe sprawa dotyczy LPG a z benzyną jest w porządku. Jednak problemy z odpalaniem zaczęły się znacznie wcześniej. To spalanie to może być kwestia regulacji instalacji gazowej? ogólnie jeżdżę bardzo mało 8-10 tys rocznie ale regulacji nie było już od...30tys. Obecne spalanie 14-15/100km a normalnie było 12-13 LPG.

Piszę jednak o tym spalaniu bo to może też jakiś ślad do wykrycia mojego problemu z odpalaniem.

MC

Edytowane przez MC24

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.