Skocz do zawartości

Kochane E30 318i .. kolejny trup?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Żeby przerobić ma m43 nie trzeba zachodu. Wystarczy żebyś dorwał jakieś na szrocie zmiażdżone e36 1.6 bądź 1.8 m43 i za 50 zł po mocnych negocjacjach jesteś w stanie wyciągnąć 8 dźwigienek i 8 pastylek :) Wałek masz dobry więc wystarczy przełożyć i już. Ważne jest jeszcze w jakim stanie są popychacze. Dla spokoju można wrzucić spiłowane odpowiednio tak jak u mnie od m43. Przy takiej kompozycji klekot ucichnie na zawsze ponieważ dźwigienki są rolkach i już nic się nie będzie wycierać :)
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a tych pastylek nie trzeba przypadkiem dorabiac? bo widzialem diagram rozrzadu m40 i m43 i w m43 ta czesc dzwigienki ktora wspolpracuje z zaworem jest inna..w m43 jej niema bo kapturek zaworu czy ta podkladka jest inna od tej w m40...w wolnej chwili pojezdze po szrotach i cos poszukam, do wiosny daleko, do tego czasu pozbieram tajle i na wiosne zaczne cos dlubac, tylko tym razem na zdjetej glowicy :D.
Opublikowano
Głowicy nie ma potrzeby ściągać, chyba że chcesz jakąś kapitalke robić, np. frezowanie gniazd. Pastylki muszą być od m43 i nie trzeba nic z nimi robić. Kolo który mi składał całość tak właśnie postąpił. Patrzyłem mu się cały czas na ręce:] Bajka i już.
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE11&mospid=47424&btnr=11_1392&hg=11&fg=25

 

tutaj masz sterowanie rozrzadem 1.6i silnik m43 i ja tam nie widze zadnej podkladki...chyba ze chodzi ci o ta czesc nr11

i teraz pytanie jeszcze jedno, czy z e46 glowica tez moze byc? tzn. silnik 1.9 ale tez ma oznaczenie m43

a glowice chce zdajc i oddac do planowanie + sprawdzenie zaworow i prowadnic

Opublikowano
Chodzi o tą czapeczkę(pastylka) którą nasadza się na sprężynę zaworową. Musisz mi uwierzyć, że tak jest i nic się nie piłuje:) O E46 1.9 nic nie wiem więc nie będę się wypowiadał. Z tym ściąganiem głowicy to się zastanów bo to nie jest robota jak odkręcenie koła. Przerób na m43 i jak będzie moc itp to nie ruszaj chyba, że masz ciśnienie żeby czapkę zrobić na ziher :) U mnie dla odmiany nie bardzo czuć moc (mam Lpg), wóz kręci do 6 tys. ale jest jakiś jałowy i nie wiem czy to nie jest od za niskiego ciśnienia w garach. Muszę pojechać na pomiar. Zdrowe m40 potrafi wycisnąć ponad 200 km/h.
Opublikowano
i tak mam w planach dol silnika robic (pierscienie panewki) to przy okazji glowica sie zajme...a jak bede mial na stole glowice to bedzie mozna sobie to do kupy poskladac sprawdzic zawory czy nie sa uchylone jak dzwigienki z m43 beda..ogolnie plan jest tylko czekam do wiosny..teraz ida swieta i z kasa ciezko ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Krążą ploty, ze jak przełożyć z M43 zawory (średnica gniazd i trzona jest taka sama, różnią sie tylko minimalnie długością) to nie trzeba nic kombinować i szlifować. Przekada sie zaowry, dzwigienki z m43 i wszystko jest na zicher. Popychacze z m40 i m43 są te same. Ale są to tylko ploty...ale może ma ktoś odwagę i czas by spróbować?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Popychacze z m40 i m43 są te same

 

No właśnie nie są takie same, różnią się około 1mm długości dlatego były odpowiednio spiłowywane o czym pisałem wcześniej.

Opublikowano
no to jak sa zawory dluzsze to moze dlatego kolegi diego nie chce sie wkrecac :) zobaczymy, na allegro znalazlem kilka ofert glowic kompletnych i jedna za 80zl ale z m43 1.9...tylko musial bym miec pewnosc ze to ta sama co montowana w 1.6
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popychacze z m40 i m43 są te same

 

No właśnie nie są takie same, różnią się około 1mm długości dlatego były odpowiednio spiłowywane o czym pisałem wcześniej.

 

No to masz:

 

m43: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1392&hg=11&fg=25

a tu m40: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=11_4323&hg=11&fg=25

 

Numery są te same wiec są te same popychacze.

A się je piluje dlatego że jest inny kąt na dzwigienkach i jak załozysz na ori pastylkach to zawór sie nie zamyka. Dlatego napisałem też o zaworach z m43, gdyż one są o 2mm krótsze (jak dobrze pamiętam), wiec jak sie je załozy z dxwigienkami od m43 to nie powinno sie nic szlifować.

Opublikowano
No to masz:

 

m43: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=25

a tu m40: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=25

 

Na zwykłej suwmiarce widać, że nie są takie same wiem bo mierzyłem z Panem Markiem. Nie pisałem,że się nie wkręca tylko, że silnik jest jakiś bez ikry :lol:

 

A się je piluje dlatego że jest inny kąt na dzwigienkach i jak załozysz na ori pastylkach to zawór sie nie zamyka. Dlatego napisałem też o zaworach z m43, gdyż one są o 2mm krótsze (jak dobrze pamiętam), wiec jak sie je załozy z dxwigienkami od m43 to nie powinno sie nic szlifować.

 

Pastylka w m40 i m43 jest zupełnie inna. Zaworów nie zmieniałem dlatego trzeba było spiłować.

Opublikowano
Ale przyznam szczerze, że sam jestem ciekaw czy po tych wszystkich modyfikacjach rzeczywiście zawór może się o jakiś 1mm za mało otwiera i to już rzutuje na całość :?: Najpierw zrobię pomiar ciśnienia i wtedy się wypowiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M40 to jest kaprysny silnik. W moim silniku poprzedni właścicie do fabrycznych pastylek dorzuciłtaki 0,5mm podkłądki jeszcze i też jeździ. Ale też się zastanawiam czy czasem nie robić tego bardziej fachowo. Niestety muszę mieć codziennie auto na chodzi i nie mam czasu tego robić.;

 

M43 nie ma pastylki miedzy dźwigienką a zaworem. Wieć jak do m40 dasz zawory z 43 i dźwigienki z m43 to nie muszisz dawaćżadnych pastylek.

 

PZDR>

Opublikowano

Diego zrob pomiar i zobaczysz, gdzies czytalem ze byl podobny problem i okazalo sie ze na 2 cyl bylo slabe cisnienie, podpilowanie popychaczy wystarczylo i sie zrobilo normalne...a co do tej przerobki to ojciec mowi ze takie rozwiazanie jak w m40 jest lepsze bo ok..wycieraja sie walki i koniki ale niema sie co zepsuc a koniki na rolkach moga byc bardziej podatne na awarie bo przeciez sa tam lozyska..a druga sprawa to jak to sie ma do walka rozrzadu ? bo wydaje mi sie ze w m43 walek ma krzywki troche lagodniejsze z kuli tych rolek a w m40 walek jest bardziej ostry ..nie przyspieszy to zuzycia walka? lub uszkodzenia rolek? .. ogolnie mam zamiar kupic glowice z m43 i cos pokombinowac z tym wszystkim ale to moze na swieta albo po nowym roku..

kriss .. czy glowa z e46 1.9 m43 bedzie taka sama jak z 1.6 e36? bo znalazlem fajna oferte ale wlasnie z tego silnika 1.9

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Głowica bedzie napewno inna, ale osprzęt: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2061&hg=11&fg=25

Popychacze są te same, reszta nie wiem, jak macie chwilę to porównajcie numery z poprzednimi linkami.

 

PZDR>

Opublikowano
.a druga sprawa to jak to sie ma do walka rozrzadu ? bo wydaje mi sie ze w m43 walek ma krzywki troche lagodniejsze z kuli tych rolek a w m40 walek jest bardziej ostry

 

No teraz to będę się martwił :(

 

Byłem teraz na weekendzie w Berlinie i na autobahnie w pięciu z pełnym bagażnikiem wycisnąłem na gazie 170 km/h tylko do cholery, a na benie 180 km/h. Po przełączeniu na benzynę silnik trochę się dusi i może bym więcej pojechał. Ogólnie bardzo słaby wynik i trzeba coś dłubnąć (naprawić) pod maską żeby było jak należy. Znów zaczęła mi się odzywać pompa paliwowa(już czwarta) a bak zmieniłem na igiełkę we wrześniu i zawsze jest porządnie zatankowany więc nie wiem czemu te pompy tak padają :/ przy 180 km/h zaczęła mi mrugać kontrolka od płynu hamulcowego ;] obroty jakieś 5300 więc do 6000 trochę brakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy słabo, jak kupiłes swoje to robił ok 200maks, teraz jakieś 180 190 na gazie i benzynie tak samo. Ogólnie silnik M40 nie jest jakiś zrywny powyżej 4500. Pamiętaj równiesz że ten silnik ma moc maksymalna przy 5500obr/min a przełożenia są tak robione by wykorzystać maksymalnie tę moc. Więc krecenie dalej po za te obroty to nie ma większego sensu. Ale wiem że zdrowe M40 robi ok 200 km bez wiekszego problemu. Ciągle nie wiem co do konca ze swoim zrobić, ale jak do wiosny nie sprzedam, to porobię blacharę na tip top i zrobię silnik (wymiana piescieni na nadwymiar, i obróbka głowicy tzn) i wtedy zobaczę na ile stać moje m40... :mrgreen:

 

PZDR>

Opublikowano
Pamiętaj równiesz że ten silnik ma moc maksymalna przy 5500obr/min a przełożenia są tak robione by wykorzystać maksymalnie tę moc

 

Zgadza się :) Nie jestem fanem krzeszenia mocy ;] ale wiem, że u mnie coś nie gra i trzeba to zrobić. Zacznę od wcześniej napisanego pomiaru ciśnienia garów oraz diagnostyki komputerowej. Znam gościa co mi podłączy za 50 zł :)

 

(wymiana piescieni na nadwymiar, i obróbka głowicy tzn) i wtedy zobaczę na ile stać moje m40... :mrgreen:

 

Też bym chętnie ogarnął silnik na ziher i do tego wymienić wszystkie uszczelnienia i przewody na ori. Boję się trochę,że po takich zabiegach będzie gorzej jak było :lol: Jak na razie poszło sporo floty na głowice i oprócz tego, że cykanie znikło to nic się nie zmieniło :(

Opublikowano
Kris, o co chodzi z tymi nadwymiarowymi pierscieniami? bo u siebie na wiosne bede robil remoncik i troche mi klina zabiles teraz..bo myslalem ogolnie o pierscieniach nominalnych, a ty tutaj wyjechales z nadwymiarami i teraz sie zastanawiam czy aby nadwymiaru nie wsadzic?? ale przypadkiem nie trzeba rowkow w tloku frezowac ? ... i jeszcze jedno, wiem ze w zakaldach takich co regeneruja silniki jest mozliwosc zrobienia na tloku dodatkowego rowka na pierscien i sie wlasnie tak zastanawialem czy aby jest na tyle miejsca na tloku zeby dorobic jeden rowek wiecej na pierscien zgarniajacy..co wy na to ? jest sens ? wtedy oczywiscie nominaly pierscienie a przy dwoch zgarniajacych by juz napewno oleju z dolu nie pobieral :) ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zatrzez ten w środku pierścień. Jeden zgarniający starczy.

Kiedyś robiłe remont silnika VW 1,3. Kupiłem nadwymiar pierścinie, i doszlifowałem do bloku tak by na zamku było minimalna szpara. Jest to możliwe jedynie gdy nie ma rantu u góey bloku. Nie mierzyłem kompresji, ale na pewno była wyższa niż nominalnie. Ale nie jest to fachowa robota, tylko takie wiejskie grzebanie. Miałem 3 takie silniki wiec mogłem zaryzykowac. Starczy jak szpara bedzie za mała, i silnik spuchnie i stanie. Najgorzej jest dopasować oleje.

 

PZDR>

Opublikowano
Wystarczy piec doprowadzić do stanu zbliżonego z fabrycznym i już będzie gitara. Do tego lekki chip tuning, gość który mi robił głowice zajmuje się również chipami. Swoje e36 1.6 m40 zchipował i powiedział mi, że licznik się skończył :lol: (220 km/h) i jest w stanie 2.0 m50 objechać. Zaprezentował ryk swojego m40 również po przerobionej głowicy i muszę powiedzieć, że chodziło to nieziemsko. Odcięcie na 6500 obrotów jak zamurowane.
Opublikowano
to zostane jednak przy nominalach. Nie bede kombinowal..mam jeszcze pytanie do Ciebie Kris, jakie Ty masz tam alumy zalozone? te co sa na zdjeciu w miniaturce..bo szukam takich a niewiem jaka to firma :) bede wdzieczny za podpowiedz :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

FONDMETAL jakiś stary model. W ofercie tej firmy już nie ma tych felg, w używkach kiedyś szukalem i cieżko. Łatwiej dostać do Mietka te felgki, bo ich trochę było, widziałem już kilka mietków na takich felach, no ale tam na 5 śrdub koło. Jak sprzedam furę do wiosny to zostaną mi te koła, wiec jak byś nie znalazł do tego czasu to daj znać, może się dogadamy.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.