Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

e39 2.0i plus power lpg 2000 rok przed liftem

 

chciałbym przedstawić kilka fotek z wymiany uszczelki pokrywy zaworów (klawiatury)

ostatnio po mocniejszym przegazowaniu auta z nawiawów poszedł dym jak się okazalo olej leciał z tej właśnie uszczelki kapał na aluminiową tackę i zapewne na kolektor po czym odparowywał :) pozostawiając pod maska i w kabinie mało przyjemny zapaszek.

mam nadzieję że komuś się to do czegoś przyda w razie pytań w miarę możliwości pomogę.

 

potrzebne narzędzia:

 

grzechotka

nasadka 10

nasadka 8

śrubokręt

jakieś szmatki lub ręczniki papierowe

benzyna ekstrakcyjna

coś do czyszczenia oleju

 

uszczelka pod pokrywę (ja kupiłem erlinga za 105 złociszy)

uszczelki pod śruby 15 sztuk (11 obwód pokrywy 4 po środku koszt cośkoło 3,50 sztuka)

 

rozpoczynamy od zdjęcia rury podającej powietrze do kabiny (nie wiem jak fachowo to nazwać) mocowana jest na trzy zatrzaski następnie przekręcamy ku górze w stronę silnika i wyciągamy do siebie

http://img706.imageshack.us/img706/4821/54566477.jpg

 

wyciągamy zaślepki z osłon (mały śrubokręcik) na tej lewej będą same nakrętki ta z prawej odda nam całe śrubki (kluczyk 10)

http://img269.imageshack.us/img269/8914/79444363.jpg

 

(kluczyk 10)

http://img14.imageshack.us/img14/6634/46514790.jpg

 

dostajemy się do cewek zapłonowych tu również małym śrubokrętem podważamy metalowe blaszki do góry i w ten sposób uwolnimy wtyczki

http://img689.imageshack.us/img689/3193/93662209.jpg

 

do odkręcenia mamy 12 śrub (kluczyk 10) aby odzyskać cewki (przy dwóch jest podpięta masa od szyby pierwsza u góry śruba szósta na dole)

http://img52.imageshack.us/img52/5823/90006172.jpg

 

tak to mniej więcej wygląda bez cewek

http://img694.imageshack.us/img694/7269/45409088.jpg

 

po środu jest pomarańczowy przewód odkręcamy go (kluczyk 8) i następnie wypinamy listwe "wysokiego napięcia" (tak mi sięwydaje że to to) trzyma sie ona na dwóch zatrzaskach nie widać na zdjęciu ale ogólnie są widoczne i dobrze dostępne

http://img269.imageshack.us/img269/7429/80858940.jpg

 

komora bez cewek

http://img508.imageshack.us/img508/5909/7listwa.jpg

 

tutaj są zaznaczone czteru śrubki które również odkręcamy (kluczyk 8 później 10)

http://img683.imageshack.us/img683/9435/85349746.jpg

 

kilka śrubek które trzeba będzie odkręcić aby uwolnić pokrywę

http://img856.imageshack.us/img856/7108/16999001.jpg

 

tutaj jest śrubka którą sam wcześniej przeoczyłem (węże od gazu troszkę mi przeszkadzały) ogólnie na obwodzie jest 11 śrub tą schowaną spokojnie można odkręcić małą grzechotkąmieści się w otworze od rury powietrznej

http://img683.imageshack.us/img683/3381/22860736.jpg

 

oto całokształt naszej pracy :) zaznaczone miejsca śrubek, do zdjęcia pokrywy trzeba również odpiąć przewody sond lambda ja ich nie wypinałem tylko wyjąłem przewody z mocowań i to w zupełności wystarczyło

http://img716.imageshack.us/img716/2567/52922772.jpg

 

kolejne miejsca gdzie znajdują się śrubki mocujące czyli nasz vanosik podwójny te żruby widzimy również po złożeniu całości

http://img577.imageshack.us/img577/8918/32778568.jpg

 

w moim przypadku uszczelka wyszła całkiem dobrze po lekkim podważeniu pokrywy na szczęście nie połamała się nigdzie i nie było dużo czyszczenia, po upuszczeniu na ziemię dzwięk dosłownie jakby upadł plastik wieć swoje właściwości już straciła pęknięta by ła przy jednym otworze na śrubę (nie licząc dziur w adidasach :)

http://img690.imageshack.us/img690/8278/27763390.jpg

 

pokrywa od wewnętrznej strony widać gdzie przychodzą "okulary" dwie uszczelki po trzy otwory w każdej (świece i cewki) u mnie jedna strona za nic w świecie nie chciała odejść czyli było skrobanko :) (polecam okulary ochronne lubi strzelićw oko )

http://img215.imageshack.us/img215/582/95616531.jpg

 

tutaj widok moich tacek aluminiowych na których od dłuższego pewnie już czasu zbierał się olej który wyciekał przez uszczelkę tam zmieniał stan skupienia a później niemiło śmierdział :)

http://img853.imageshack.us/img853/8259/53125306.jpg

 

tutaj po czyszczeniu (użyłem środka do czyszczenia felg tylko to miałem pod ręką (taki różowy plak)

http://img198.imageshack.us/img198/9868/51768103.jpg

 

 

http://img834.imageshack.us/img834/3504/54672435.jpg

 

 

http://img809.imageshack.us/img809/741/70961120.jpg

 

tak wyglądał uszczelka po wyskrobaniu czyli plastik zamiast gumy.

http://img855.imageshack.us/img855/8703/50855383.jpg

 

 

wiem że nie jest to zbyt fachowo przedstawione ale mam nadzieję że komuś kiedyś pomoże i sie przyda.

jak są jakieś uwagi to oczywiście czekam bo mogłem coś przeoczyć.

 

póki co zrobiłem 50 km i sucho zobaczymy jak będzie dalej.

pozdrawiam

Opublikowano
Fajnie zobrazowane.Co do uwag,to tylko to że nie w tym dziale umieściłeś opis.Dział do tego,to ZRÓB TO SAM.Pozdro.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

po pierwsze nie silikon bo silikonu to używali w pks-e 95r.

tylko jest guma victora r. i to się stosuje jak już

po drugie smaruje się całą uszczelkę cieka warstwa gumy victora r. i tylko pomoże nie zaszkodzi trzeba pamiętać cieką warstwę z obu stron uszczelki

Ja mam tyle silikon omg sorry ale nie sądziłem ze jeszcze się używa jeszcze silikonu do uszczelniania :mad2:

Opublikowano

witam

 

to prawda pomieszałem działy także jeżeli jest taka możliwość to prosiłbym aby przenieść temat do właściwego działu.

jeżeli chodzi o sylikon to dałem go ale nie we wszystkich miejscach które przedstawiliście bo u mnie był jakby tylko od przodu w dwóch miejscach.

jeżeli chodzi o uszczelnianie sylikonem to nadal sie to stosuje i powiem szczerze że nie tylko takie rzeczy sie nim uszczelnia a nawet wieksze i wydajniejsze maszyny roznego typu wiec napewno nie jest to jakas ujma dla naszych buniek.

 

pozdrawiam

Opublikowano
to proponuje pojechać do najblizszego sklepu i zapytać o gumę victora reinza i zacząć tym uszczelniać, przyjdzie zima i zobaczycie jak na następne lato wyszła wasz praca oczywiście zgadzam się ze kolega ze to żadna ujma ale silikon jest o wiele słabszy wiem to bo już to przerabiałem (pierwszy wyciek na gumie po 4 latach) ladnie zrobiony masz lpg "estetyka"
Opublikowano
po pierwsze nie silikon bo silikonu to używali w pks-e 95r.

tylko jest guma victora r. i to się stosuje jak już

po drugie smaruje się całą uszczelkę cieka warstwa gumy victora r. i tylko pomoże nie zaszkodzi trzeba pamiętać cieką warstwę z obu stron uszczelki

Ja mam tyle silikon omg sorry ale nie sądziłem ze jeszcze się używa jeszcze silikonu do uszczelniania :mad2:

 

po pierwsze silikon się używa do tej pory i nie szerze tu jakiejś herezji i niczego silikonowi nie brakuje. ( nie zdarzyło mi się jeszcze żeby mi zaczęło cieknąć po użyciu silikonu ).

po drugie smaruje się tylko miejsca gdzie uszczelka zmienia kierunek ( narożniki półksiężyców, okolice śrub, itd... ), całą uszczelkę to się smaruje w pks-e 95r.

 

Do "bugi81"- proszę mojej wypowiedzi nie traktować jako docinki- to wszystko napisałem w formie żartu co by było wesoło, aczkolwiek takie są fakty...

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

witam

 

jeżeli chodzi o silikon to ja kupiłem w motoryzacyjnym czerwony specjalnie do pokryw zaworów i misek olejowych. miałem kiedyś w domu czarny taki zwykły ale on po jakimś czasie zrobił sie jak kamień chyba głównie do kominków się nadawał a ten ponoć nie twardnieje czyli powinien spełniać swoją rolę na długo i taką mam nadzieję :)

 

jeżeli chodzi o smarowanie całej uszczelki to myślę że nie jest to głupie. W pracy zawsze smarujemy uszczelki w całości aby przy wymianie nie trzeba ich było zeskrobywać tylko odchodzą swobodnie a co za tym idzie jest mniej niepotrzebnej roboty.

Opublikowano
ja i tak uważam że silikonu już się nie stosuje bo są lepsze od niego środki a smarujcie sobie zmianie kierunku ja będę zawszę smarować cała (bez przesady oczywiście) i bo uważam ze będzie lepiej trzymało w dalszej eksploatacji auta ps. przepraszam ale nie chciałem być nie miły jeśli tak się ktoś poczuł to soory.
Opublikowano
ja i tak uważam że silikonu już się nie stosuje bo są lepsze od niego środki a smarujcie sobie zmianie kierunku ja będę zawszę smarować cała (bez przesady oczywiście) i bo uważam ze będzie lepiej trzymało w dalszej eksploatacji auta ps. przepraszam ale nie chciałem być nie miły jeśli tak się ktoś poczuł to soory.

 

:wink: Myślę że nikt tutaj się nie obraził ani nie poczuł urażony- od tego jest forum żeby wymieniać poglądy :cool2:

 

Co do smarowania całej uszczelki; ja osobiście nie stosuję takiej praktyki bo nie zdarzyło mi się jeszcze żeby po zmontowaniu i posmarowaniu jedynie wyżej wymienionych newralgicznych miejsc coś gdzieś ciekło, stara uszczelka którą to właśnie wymieniałem też była tylko w tych miejscach przesmarowana + była już tak twarda jak plastik ( pękała przy lekkim wygięciu ) ale za pomocą wsuniętego między nią a głowicę nożyka do tapet bez problemu udało mi się ją usunąć. Takie to moje spostrzeżenia :lol:

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

super niedługo sam bede wymienial i bardzo sie przyda tylko jaką siłą dokręca sie śruby mam klucz dynamometryczny i od której śruby zacząc

jeszcze jedno małe pytanko do autora:

w tym misjcu co ci sie zbierał olej i zmienial stan skupienia :) tez czasami do sierodka dostawał ci sie dym spalonego oleju przez kratki

Opublikowano

Witam

 

Kolego Piotrrr jezeli chodzi o siłę z jaką przykręcać to pwiem szczerze -nie wiem. Ja uszczelke dokręcalem najpierw na krzyż czyli rogi plus środek a później po obwodzie ale też raz góra raz dół aby równo ułożyła sie pokrywa.

Jeżeli chodzi o "zapach" oleju w kabinie to miałem takie przypadki ale to przeważnie po mocniejszym potraktowaniu auta wtedy olej ściekał na kolektor a dym plus smrodek przez filtr kabinowy do środka. Raz myślałem że bunia się pali bo sporo dymu się dostalo i to mnie zmotywowało do wymiany.

Dodam tylko że od wymiany przejechałem ponad 1400 km i jest sucho :-) radość moja nie do opisania :D . Teraz został do zrobienia lub wymiany zbiorniczek od wspomagania poci sie spod nakrętki.

Pozdrawiam i zycze powodzenia przy wymianie.

Opublikowano

Jutro dojdzie uszczelka i zabieram się za wymianę znalazłem że siła na kluczy to 10Nm najgorzej że wszystkie klucze jakie mam w pracy zaczynają się od 40 :( więc na wyczucie to będę robił dym dostaje mi się często i czuje smrodek bo i cieknie nawet nieźle ostatnimi razy, przy okazji wymienię świece :) bo już 30tys na nich zrobiłem, a że udało mi się kupić w bardzo okazyjnej cenie 6 szt. za 2 piwka :) to tylko wymieniać i zerknę jak cewki wyglądają

ps.

oczywiscie polecam sklep cześcidobmw.pl :)

Opublikowano
z dokręceniem nie bedziesz mial problemu, bo śruby mają tulejki dystansowe; dokręcasz do końca i tyle, w pewnym momencie poczujesz ze to już koniec :cool2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

no i po naprawie troche mi to zajeło bo postanowiłem pokrywe umyc a że miałem troche przebojów z tym to mitroche czasu zajeło ale podołałem klucz dynamometryczny znalazłem i poszło ok teraz obserwacja czy wszystko ok olej świece iuszczelka zmienione

ps

po odpieciu listwy wysokiego napecia trzeba skasowac błąd przynajmnie u mnie tak było :)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Hej właśnie wróciłem do domu po wymianie uszczelki ,kupiłem w serwisie BMW kosztowała mnie w przeliczeniu na Złotówki 240 złotych nie uzywalem silikonu i jest cacy ,nic nie cieknie auto hula,pozostała skrzynia biegów :cry:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Chciałem coś dodać do tematu.

Wymieniłem dziś uszczelkę (Victor Reinz za 85 zł).

Z własnego doświadczenia podpowiem, że należy zwrócić szczególną uwagę na uszczelki pośrodku (świecowe), żeby dobrze przylegały, żeby po zdjęciu pokrywy ich kawałki nie powpadały do środka. Ja natomiast miałem przygodę innego rodzaju, bowiem przeciągnąłem śrubę przy dokręcaniu.....pękła...zmęczenie materiału lub ciut za duża siła. Tu apel abyście nie dokręcali tych śrub na maxa, bo strzelą. Cała operacja przyjemna i bardzo prosta.

 

Teraz musze tylko śrubę wytrzasnąć :(

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Wie ktoś gdzie kupię prawidłowe uszczelki pod śruby pokrywy zaworów? na Allegro widzę, że są na dwóch aukcjach;

http://allegro.pl/uszczelka-sruby-pokrywy-zaworow-e36-e39-e46-febi-i3751649609.html

http://allegro.pl/uszczelka-sruby-pokrywy-zaworow-bmw-e36-e46-e39-i3796071223.html

Jedne mają 9mm śr w srodku a drugie 7mm. Które mam kupić do E39 528i 2000r?

BMW było jest i będzie.
Opublikowano (edytowane)
A ja dodam,że robiłem to z 15tkm.temu.Za Victora R.plus pastę dałem ok 120 pln,I co? I lipa!Przy 4 cylindrze znowu puszcza olej , jest przebicie,duża korekcja i pali mi na5,5 cylindra.Pewnie powiecie,że nie doczyściłem,nie dokręciłem lub coś innego skopałem.Powiem nie ma takiej opcji!Patyczkami do uszu czyściłem,starą(stwardniałą całą usunąłem)i tylko przy 4 mi puszcza.Mało tego spotkałem już dwie inne osoby,które też mialy takie akcje.Olewam co kto kupi jednak ja teraz użyję Ehrlinga.To tak z autopsji.Nie mam zadnych korzyści z waszego wyboru.pozdr.K Edytowane przez kwiatek73
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.