Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów z forum E46 (na E90 było bez odzewu): zrobiłem ostatnio test DISem Air mass system test diesel 4-cylinder (D1362_D6LMS),ponieważ czasami mam wrażenie szczególnie na niższych biegach i obrotach do 2500, że auto jest słabe i wyniku otrzymałem informację: maximum charge-air was exceeded i wskazówkę, żeby sprawdzić charge-air pressure controller - co z tym dalej robić (szukać nowej turbiny, regulować sztangę, czy są jakieś inne rozwiązania) ?

 

Przebieg testu:

 

Może ktoś powie czy wartości zostały dużo przekroczone, bo nie do końca rozumiem tego momentu gdzie zwiększa, zmniejsza, liczy różnice przy różnyc pozycjach EGRu ?

 

 

opis testu (WDS):

Test procedure

 

The charge-air pressure sensor is checked for indication of plausible values.

The intake-air temperature sensor and charge-air temperature sensor are checked for signal plausibility.

The mass air flow sensor is checked at output speed and idling by a comparison between measured and theoretically calculated air mass (exact description, see test module and function test instructions ”Mass air flow sensor”).

At the same time, there is a check as to whether the system builds up the charge-air pressure quickly enough and to a high enough level.

Function check of the exhaust recirculation control valve and the charge-air pressure actuator/turbocharger by means of the following automatic test procedure:

Activation of the turbocharger pressure adjuster at minimum pulse duty factor

Gradual opening of the exhaust-gas recirculation controller, measurement of the air-mass change

Closure of the exhaust-gas recirculation controller

Activation of the charge-air pressure actuator at maximum pulse duty factor

Gradual opening of the exhaust-gas recirculation controller, measurement of the air-mass change

The idling speed is automatically increased for this test.

The measured changes in air mass flow are automatically analysed. They are compared with one another in such a way that conclusions can be drawn as to the function of the exhaust-gas recirculation controller, the exhaust gas recirculation actuator and the turbocharger.

 

Evaluation of the test

 

The program automatically evaluates the test and specifies the procedure for any further troubleshooting.

 

Caution: If incorrect measured values are specified for the mass air flow sensor and at the same time for another component group, the fault on the mass air flow sensor is likely to be a secondary fault. For this reason, fault elimination must be started at the other component group. The air mass system test must then be repeated in order to check the mass air flow sensor once again.

 

The measured data on which the automatic analysis is based is also displayed after the test. It is printed out on the diagnosis report and can be used for the assessment of problem cases.

Evaluated and displayed measured values

 

Displayed value --------- Definition

 

Calculated air mass ---------- Calculated air mass from operating data at output speed and idling

 

Measured air mass ----------Measured air mass from mass air flow sensor at output speed and idling

 

Reduction TV60 - TV70----------Reduction of air mass flow with incremental EGR activation of between 60 % and 70 %

 

Increase TV60-65-----------Increase in the reduction of EGR activation 60 % to EGR activation 65 %

 

Increase TV65-70 ---------Increase in the reduction of EGR activation 65 % to EGR activation 70 %

 

Difference TV60, Difference TV65 ------Difference in the reduction at 60 % and 65 % EGR activation in each case between minimum and maximum activation of the charge-air pressure actuator

 

The measured charge-air values are also displayed.

 

 

oryginalny post: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=164850

Edytowane przez Chris_G
Opublikowano
Zacznijmy od tego czy auto nie jest po jakimś chipie? Wg. tego co "mówi" DIS to powinieneś w pierwszej kolejności podmienić przepływomierz na 100% sprawny model i wykonać test jeszcze raz. Ponieważ nawet najmniejsze błędy w pomiarach przepływomierza mogą błędnie wskazywać na uszkodzenia innych elementów. Na teście tym widać, że EGR działa, ale wpuszcza trochę za dużo spalin do kolektora dolotowego. Tak samo komunikat o za wysokim ciśnieniu doładowania. Wszystkie te błędy może powodować przekłamujący przepływomierz, lub też nieszczelny dolot między tubo-filtr powietrza. Sprawdź szczelność tego dolotu, a później podmień przepływomierz od sprawnego auta i wykonaj test ponownie. Jeśli będą występować odchyłki w ciśnieniu doładowania (na +) to przyjrzyj się turbo, a konkretnie jego sterowaniu. Może podpowie Ci ktoś coś więcej, jak dla mnie przepływomierz to pierwszy winowajca, a to, że auto zaczyna się odpychać od 2500 to dlatego, że w okolicach tych obrotów EGR zostaje całkowicie zamknięty i Twoje autko zaczyna wreszcie "oddychać". Oczywiście za przyduszanie spalinami silnika winą obarczać możesz też przepływomierz.
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie doładowania i ciśnienie na szynie paliwowej w INPA. Do tego sprawdź w inpa Air Mas zobacz czy masz odchyłkę większą niż 10 procent miedzy tym co oczekuje ECU a tym co jest zmierzone. Jak masz zrobiony program na większą moc to możesz nigdy testu przepływomierza nie zrobić w DIS.
Opublikowano

Dzięki za odp.

Chipa na pewno nie ma - w zeszłym roku robiony był update całego softu w ASO.

Niestety dysponuje tylko DISem, po podłączeniu INPY nie odpala auta (próbowałem wielu różnych wersji i zawsze to samo).

 

Czy jest inny sposób na sprawdzenie przepławki, bo załatwienie nowej to testów będzie problemem.

W trakcie tego testu w pewnym momencie sprawdza air-mas sensor i nie ma tam żadnej odchyłki od wartości zadanej, w aucie nie ma żadnych błędów - czy mimo tego może to być problem przepływki ?

Opublikowano
Tu właśnie podejrzenie pada na przepływkę, lub nieszczelność dolotu( sprawdź dolot w 1-szej kolejności). Ponieważ test wykazał za wysokie ciśnienie doładowania, a nie masz chipa, to ilość zasysanego powietrza przy takim ciśnieniu powinna być też wyższa niż oczekiwana. Jeszcze możesz spróbować odpiąć EGR na chwilę i zobaczysz czy dalej będzie się auto ociągało do tych 2500. To też może być wina elektrozaworka sterującego EGR(ale na filmie nie widać, aby działał nieprawidłowo). Dodatkowo przepływomierz możesz sprawdzić w DIS-ie, tak jak sprawdzałeś ciśnienie doładowania na innym filmie, tylko wybierasz ilość powietrza oczekiwanego i zmierzonego. Wtedy wsiadasz w auto i na prostej na trójce od 1000-4000obr przyspieszasz z gazem w podłodze, a to co zarejestruje DIS później możesz analizować, czy wartości aby na pewno się pokrywają.
Opublikowano
Dzięki za odp.

Chipa na pewno nie ma - w zeszłym roku robiony był update całego softu w ASO.

Niestety dysponuje tylko DISem, po podłączeniu INPY nie odpala auta (próbowałem wielu różnych wersji i zawsze to samo).

 

Czy jest inny sposób na sprawdzenie przepławki, bo załatwienie nowej to testów będzie problemem.

W trakcie tego testu w pewnym momencie sprawdza air-mas sensor i nie ma tam żadnej odchyłki od wartości zadanej, w aucie nie ma żadnych błędów - czy mimo tego może to być problem przepływki ?

 

W takim razie próbuj podłączyć cię INPą na pracującym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.