Skocz do zawartości

330d sterownik silnika DDE4.0 POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich! Mam mega problem z moim autem! W oryginalnym sterowniku silnika padła diagnostyka. Zakupiłem komplet od innego auta (DDE, EWS i kluczyk) ale od automata a ja mam manuala. Przełożyłem cały komplet i auto nie odpala bo jak już się dowiedziałem " nie widzi skrzyni w pozyji "P"". Wiec założyłem z powrotem oryginalny komplet i... PROBLEM! Nie mogę odpalić auta. Rozsynchronizował się EWS z DDE a je nie mam połączenia z DDE. Nie wiem co mam zrobić! Może ktoś pomoże? Edytowane przez bartase46
Opublikowano
Nie probowales wyslac DDE do naprawy do firmy ktora sie tym specjalizuje ja mialem podobny problem jak padlo moje DDE wyciagnalem czekalem tydzien zrobili i mam teraz spokoj i 2 lata gwarancji a objawy byly takie ze auto gaslo i juz pozniej nie odpalalo.
Marcin
Opublikowano
Nie. Jeszcze nie próbowałem. Powiem szczerze: mam nadzieje że z pomocą forumowiczów uda się moje auto uruchomić. Mam jakąś koncepję jak to zrobić ale mam nadzieje ktoś już coś takiego przerabiał i coś podpowie.
Opublikowano
Wiem ze jak padlo moje dde to jak zawiozlem auto na lawecie do kumatego mechaniora to umial je odpalic oszukal jakos tak ze silnik chodzil ale na dluzsza mete mowil ze musialbym co jakis czas kombinowac bo zrobil jakies obejscie i co rusz kiedy bym gasil silnik musialbym grzebac przy dde zeby znowu odpalic,wiec wyciagnal i wyslal do servisu.Nie wiem czemu nie wyciagles dde od razu i nie wyslales do firmy ktora sie tym zajmuje w polsce, wiem ze takie sa bo ten temat byl juz kiedys i ja tez szukalem zaczepienia i po tym jak koles mial podobny problem wiedzialem co padlo. Z tego co wiem u mnie mogly pojsc jakies luty w dde wilgoc itd nie wiem czy u ciebie jest to samo ale powiem ci ze nawet ASO mialo problem zeby sie polaczyc z DDE az sie udalo silnik odpalil ale nie chcieli powiedziec co bylo dopiero tydzien pozniej padl juz calkiem.
Marcin
Opublikowano
Nie oddałem odrazu do naprawy bo lubię sam grzebać przy autku:) A odnośnie zimnych lutów to raczej nie. Rozebrałem obydwa sterowniki i zacząłem po kolei przemierzać elementy. Jedyne co znalazłem to wlutowanym gniazdem jest pełno takich małych (chyba rezystorków). Jest jeden powiązany z pinem 32, 4 kostki czyli z pinem na który wychodzi sygnał diagnostyczny. Jest on połączony z w/w pinem i masą. W tym uszkodzonym sterowniku jego rezystancja wynosi 1,2 k ohma a w dobrym 2,2 M ohma. W uszkodzonym sterowniku na wyjściu 0,4V a powinno być około 8,5V. Nie wiem czy to dobry trop ale będę szukał dalej. Dodam też że z moim autem nie było żadnych problemów poza brakiem komunikacji.
Opublikowano
Kolego musisz zrobić teraz synchronizacje DDE z IMO. Trzeba oszukać INPĘ że masz Blattery i ignitron i wejść w DDE i tam w activate zrobić EWSD aligment.
Opublikowano
Kolego musisz zrobić teraz synchronizacje DDE z IMO. Trzeba oszukać INPĘ że masz Blattery i ignitron i wejść w DDE i tam w activate zrobić EWSD aligment.

 

 

Zgadza się tylko jak to zrobić jak nie ma komunikacji z DDE?

Opublikowano
Jesteś pewien ze nie masz komunikacji ? Sygnał masz na lini 7 i na lini 15, masę możesz wziąć z innego miejsca. Z tego co wiem to na OBD2 4 pin to właśnie masa z auta.
Opublikowano
Jesteś pewien ze nie masz komunikacji ? Sygnał masz na lini 7 i na lini 15, masę możesz wziąć z innego miejsca. Z tego co wiem to na OBD2 4 pin to właśnie masa z auta.

 

 

Moim zdanie linia komunikacyjna jest na pinie 7 w OBD i prowadzi do 32 w 4 kostce DDE. Patrzyłem w innym aucie napięcie na tej linii wynosiło dokładnie 10,95V a sterowniku który kupiłem (i mam z nim komunikacje) wynosi 8,8V. Na moim oryginalnym sterowniku napięci wynosi 0,4V i nie mam łączności. Dodam iż jest E46 z 2002r. i posiada tylko 16-to pinowe gniazdo OBD.

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich! Mam mega problem z moim autem! W oryginalnym sterowniku silnika padła diagnostyka. Zakupiłem komplet od innego auta (DDE, EWS i kluczyk) ale od automata a ja mam manuala. Przełożyłem cały komplet i auto nie odpala bo jak już się dowiedziałem " nie widzi skrzyni w pozyji "P"". Wiec założyłem z powrotem oryginalny komplet i... PROBLEM! Nie mogę odpalić auta. Rozsynchronizował się EWS z DDE a je nie mam połączenia z DDE. Nie wiem co mam zrobić! Może ktoś pomoże?

 

A co się takiego stało,ze nie ma diagnostyki? czyżby samodzielne grzebanie przy oprogramowaniu?

 

Mogę to naprawić na trzy sposoby:

 

1.Przeprogramować sterownik silnika i EWS od "nowego kompletu" w taki sposób,żeby jego oprogramowanie pasowało do manualnej skrzyni biegów .Wtedy wystarczy tylko ten "nowy komplet" zamontować w aucie (i jesli będzie potrzeba zsynchronizować DDE-EWS).

 

2.Wykonać klona starego sterownika na sterowniku "od nowego kompletu"

 

3.Jeżeli sterownik "bez komunikacji" jest tylko uszkodzony programowo to da się go zreanimować i nowy komplet można będzie odsprzedać..

 

szczegóły na priw lub [email protected]

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
No więc sprawa załatwiona dzięki koledze Marcus1959. Zrobione zostało flashowanie DDE czyli ze starego uszkodzonego został wyciągnięty program i przerzucony do nowego plus trochę grzebania z EWS i kluczykiem (z mojej winy:) i auto chodzi idealnie oraz wróciło połączenie z DDE. Serdeczne podziękowania dla wszystkich a szczególnie dla kolegi Marcusa1959! Temat uważam za zamknięty.
Opublikowano

Kolega bartase46 popełnił niestety kilka błędów podczas próby samodzielnego zdiagnozowania EWS i sterownika silnika. bartase46 już teraz wie,że kupno "całych kompletów' czyli EWS+DDE+klucz do stacyjki niestety nie zawsze zapewnia możliwość odpalenia auta i bezproblemową jazdę.Żeby nie mnożyć niepotrzebnych kosztów proponuję chęć zakupu czy to sterownika czy całego "kompletu najpierw skonsultować ze mną..

 

[email protected]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.