Skocz do zawartości

E92 335XI N54 Modyfikacje


crejzus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś posiada E90, E92 z silnikiem N54 i przeprowadzał jakieś modyfikacje poza wgraniem softu ?

Obecnie planuję założyć do mojego 335XI następujące modyfikacje

- AFe Cold Intake stage 2

- MFD Intake Scoops

- Helix Blow-off valve

- JB4 PnP

- kompletny wydech M3 E92

- Rieger Quad Diffusor

- Lotka na klapę CSL Look

- Lotka na szybę AC Schnitzer.

- Lusterka M3

 

Czy ktoś przeprowadzał jakieś większe modyfikacje silnika - dolot, JB4, inny wydech, wycięcię katalizatorów ?

Jaki przyrost mocy/momentu mogę uzyskać po tych modyfikacjach ?

Czy lepiej założyć downpipe (sprawę emulacji sondy załatwia JB4) czy lepiej założyć katy od M3 (podobno są metalowe i mają dużo większą przepustowość niż ceramiczne).

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Koszta na razie to na razie nie za wielkie dzięki uprzejmości siostry bratowej udało mi się sciagnać parę rzeczy z US :)

Wiem, że programem robi się 360-380PS, u mnie modyfikacji trochę więcej wiec sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.

Może za tydzień albo dwa zacznę to montować.

Jesłi chodzi o wytrzymałość to dwóch znajomych ma 335i no i ja mialem już jedno wiec mogę powiedzieć.

Wtryski, HFPF, zawory sterujące turbinami - czyli stałe bolączki N54 :( Zastanawiam się czy nie będzie problemu ze skrzynią ale z tego co się doczytałem to zwykły automat ZF jest dużo mniej podatniejszy na awarie i odporniejszy na podnoszenie mocy niż np DKG

Zobaczymy jak będzie z tym egzemplarzem.

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kompletny wydech M3 E92

 

To akurat nie jest dobry pomysl, wydech z samochodu wolnossacego jest zupelnie inaczej zaprojektowany i sadze, ze po dlugich bolach z jego dopasowaniem okaze sie, ze straciles moc. Wybierz lepiej dedykowany uklad wydechowy do 335i (z tego co wiem, nie wszystkie pasuja do 335xi, wiec musisz miec to takze na uwadze).

 

Czy lepiej założyć downpipe (sprawę emulacji sondy załatwia JB4) czy lepiej założyć katy od M3 (podobno są metalowe i mają dużo większą przepustowość niż ceramiczne).

 

Wybierz lepiej dowpipe z metalicznymi katalizatorami (w przypadku katalizatorow z M3, ta sama uwaga co powyzej), brak katalizatrow bedzie lepszy dla osiagow, ale odbije sie to na glosnosci wydechu.

 

Poza tym szukaj reszty odpowiedzi tutaj http://www.e90post.com/forums/forumdisplay.php?f=58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta na razie to na razie nie za wielkie dzięki uprzejmości siostry bratowej udało mi się sciagnać parę rzeczy z US :)

Wiem, że programem robi się 360-380PS, u mnie modyfikacji trochę więcej wiec sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.

Może za tydzień albo dwa zacznę to montować.

Jesłi chodzi o wytrzymałość to dwóch znajomych ma 335i no i ja mialem już jedno wiec mogę powiedzieć.

Wtryski, HFPF, zawory sterujące turbinami - czyli stałe bolączki N54 :( Zastanawiam się czy nie będzie problemu ze skrzynią ale z tego co się doczytałem to zwykły automat ZF jest dużo mniej podatniejszy na awarie i odporniejszy na podnoszenie mocy niż np DKG

Zobaczymy jak będzie z tym egzemplarzem.

 

 

No właśnie że na jakiś czas te 360 qunia by mi wystarczyło.

Jednak u mnie autko ma 155k przelotu (w sumie w dieslu przy tym przebiegu dopiero zrobilem chip i śmigał do 188k km aż go sprzedałem i zero problemów;p) i nie wiem jak by się sprawdzały turbinki, wtryski i pompa przy dodatkowym obciążeniu.

 

Na pewno co jeszcze trzeba zrobić w 335i to chłodzenie, podczas jazdy po torze po około 20 minutach można spokojnie dojść do 140 stopni i wtedy jakby jedna turbina przestawała działać do dopiero od 5k rpm jest moc i kopnięcie, także jak celujesz w 400+ PS to polecam zainwestować w chłodzenie (no chyba że robisz tylko krótkie sprinty do 300:) ). Skrzynia powinna wytrzymać, też słyszałem że zwykły ZF jest wytrzymalszy niż DKG.

 

Codziennie mam dylemat czy chipować czy odkładać na M3, jednak wolnossące V8 będzie bardziej niezawodne niż wypasione biturbo doładowane R6... a w M3 oprócz mocy mam hamulce i zawieszenie, ale filmiki na YT z osiągami zchipowanego 335i prowokują, oj prowokują, a na dodatek BMW zrobiło psikusa i wypuściło 1M... czyli powiedzmy oszczędną wersję M3 które też jest wypasione hmmm... i weź tu się człowieku zdecyduj... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wydechem to chciałem downpipe + coś dedykowanego ale koleś który od co najmniej 10 lat zajmuje się tylko wydechami i robił ich wiele na zamówienie, także do sportu powiedział jasno że najlepszym rozwiązaniem będzie dostosowanie od M3 + przeróbka katów. Wiem że wydechy do 335i oraz xi są zupełnie różne - tzn pierwszy odcinek do katów + pierwsze katy.

Jeśli chodzi o chłodzenie to założyłem chłodnicę oleju, której standardowo nie było + zmodyfikowany intercooler z wagner tuning.

Zobaczymy jak to będzie w praktyce już odliczam czas kiedy wyjadę

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wydechem to chciałem downpipe + coś dedykowanego ale koleś który od co najmniej 10 lat zajmuje się tylko wydechami i robił ich wiele na zamówienie, także do sportu powiedział jasno że najlepszym rozwiązaniem będzie dostosowanie od M3 + przeróbka katów.

 

Akurat na Twoim miejscu bym sie tym nie sugerowal, w Polsce niewiele osob ma prawdziwe pojecie o tym jak zaprojektowac dobry uklad wydechowy (czy go wykonac - brakuje wiedzy i sprzetu). Tak jak wspomnialem wczesniej, wydech, ktory projektuje sie pod silnik wolnossacy ma inne zalozenia niz ten projektowany pod silnik doladowany, wydech z wersji wolnossacej bedzie zbyt restrykcyjny. Zauwaz, ze kazda z firm amerykanskich, niemieckich czy japonskich produkujaca wydechy do E9x 335i i M3, ma dwie zupelnie inne wersje ukladow do obu tych wersji silnikowej, jak myslisz co jest powodem? Z punktu widzenia producenta lepiej dazyc do unifikacji (bo zmniejsza to koszta), gdyby byla mozliwa, uklady wydechowe bylyby identyczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sie zbieram jak pies do jeża aby głupiego chipa zrobić :)

nie ma się co zbierac, silnik daje radę znakomicie , rok czasu prawie daję rade z powerboxem jb stejdż drugi, ok 350 kucy i nie zauważam żadnych ujemnych skutków, nie takie rzeczy idzie z niego wycisnąc, teraz wyczuwalnie bardziej daje radę a prawdę mówiąc to już trochę nuda, może pójdę i dalej :D idzie łatwo i 400 minąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sie zbieram jak pies do jeża aby głupiego chipa zrobić :)

nie ma się co zbierac, silnik daje radę znakomicie , rok czasu prawie daję rade z powerboxem jb stejdż drugi, ok 350 kucy i nie zauważam żadnych ujemnych skutków, nie takie rzeczy idzie z niego wycisnąc, teraz wyczuwalnie bardziej daje radę a prawdę mówiąc to już trochę nuda, może pójdę i dalej :D idzie łatwo i 400 minąc

 

oj nie prowokuj proooszę... :)

Aczkolwiek jak mi się jeszcze raz trafi 911 S na autostradzie to już chyba nie wytrzymam...

jakie osiągi po modach?

0-100? 0-200? 0-300? (bo leci 300 chyba na 350 kucach;p?) i najwazniejsze: ktory rok autka i przebieg...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 08 i boxa od 67tys przebiegu, obecnie stówka dobiega, na maxa nie mam za bardzo gdzie dusic, 260 leci na pewno a i dalej chce, z tym ze na testy musze zwsze czekac na trase po niemczech, w holandii gdzie mieszkam 120 na autostradzie to juz "strasznie szybko" :D dziwni ludzie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 08 i boxa od 67tys przebiegu, obecnie stówka dobiega, na maxa nie mam za bardzo gdzie dusic, 260 leci na pewno a i dalej chce, z tym ze na testy musze zwsze czekac na trase po niemczech, w holandii gdzie mieszkam 120 na autostradzie to juz "strasznie szybko" :D dziwni ludzie...

 

No bo Holandia to dziwny kraj... ponoć w Amsterdamie rower wszędzie ma pierwszeństwo to prawda? Jesli tak to jak oni jeszcze nie wyginęli?!:P

Pojedz do niemiec (daleko nie masz:P) i nagraj filmik na YT z osiągami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc z tym rowerem to lekka ściema - sam mam na koncie wypadek prostopadły, ja na moim roweku MB (bez linczu proszę :) ) sypałem po głównej ze zwykłą szybkością przelotową 30km/h a tu z bocznej, niestety równouprawnionej, z prawej oczywiście, nowa micra z 4 marokańcami na pewniaczku sobie wyjechała - dodam tylko, że dla niej musiała przyjechac laweta, kulając się po masce wcisnąłem chłopakom szybe do środka, tak jak i maskę, błotnik drzwi, lusterko i boczną szybę, wgniątłem nawet wąziutki słupek a :mrgreen: - po spisaniu sprawstwa wypadku na moją stronę dumnie pojechałem dalej do domu z dziurą w nodze - dalsze dni były trudne ale uśmiechałem się zawsze czytając protokół z wypadku, micra z długą listą i po przeciwnej tylko dwa słowa, pod pojazd 'rower' i pod szkody 'nic' - jakbym nie był przezornie ubezpieczony to płacz. co do filmiku to spróbuję coś podkręcic, ale kiedy to nie wiem, wolałbym to zrobic w dwie osoby coby na kierownicy się skupic, ostatnio miałem prawie kraksę przez kręcenie i jazdę na raz, poza tym lipowato mi to wychodzi :oops: jak np tutaj;

http://www.youtube.com/watch?v=a-19IklXiak

wstyd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc z tym rowerem to lekka ściema - sam mam na koncie wypadek prostopadły, ja na moim roweku MB (bez linczu proszę :) ) sypałem po głównej ze zwykłą szybkością przelotową 30km/h a tu z bocznej, niestety równouprawnionej, z prawej oczywiście, nowa micra z 4 marokańcami na pewniaczku sobie wyjechała - dodam tylko, że dla niej musiała przyjechac laweta, kulając się po masce wcisnąłem chłopakom szybe do środka, tak jak i maskę, błotnik drzwi, lusterko i boczną szybę, wgniątłem nawet wąziutki słupek a :mrgreen: - po spisaniu sprawstwa wypadku na moją stronę dumnie pojechałem dalej do domu z dziurą w nodze - dalsze dni były trudne ale uśmiechałem się zawsze czytając protokół z wypadku, micra z długą listą i po przeciwnej tylko dwa słowa, pod pojazd 'rower' i pod szkody 'nic' - jakbym nie był przezornie ubezpieczony to płacz. co do filmiku to spróbuję coś podkręcic, ale kiedy to nie wiem, wolałbym to zrobic w dwie osoby coby na kierownicy się skupic, ostatnio miałem prawie kraksę przez kręcenie i jazdę na raz, poza tym lipowato mi to wychodzi :oops: jak np tutaj;

http://www.youtube.com/watch?v=a-19IklXiak

wstyd...

 

Ta no wstyd, zwłaszcza autka, weź ten filmik schowaj i nie pokazuj się z tak biednym samochodem :):):)

Ładnie brzmi ta Emka...

Dobrze ze nic Ci sie nie stalo po wypadku a micry szkoda:) ja miałem w tym roku zachaczyć o amsterdam w ramach mojego euro trip ale z euro trip zrobil sie mini euro trip wiec musialem obejsc sie ze smakiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze niezle z Was "demony predkosci" :), ze chcecie tuningowac 335i ...ja dzisiaj w koncu sprawdzilem swoja bryczke i jestem do tej pory podjarany jak to idzie.

 

Dwie stowy w takim tempie, ze kosmos jak dla mnie. Na obwodnicy KR doszedlem goscia w E92 330d, przytrzymali nas tak przy 120 a potem obaj na full do 200...potem on skrecil do KR.

 

Szkoda bom myslal, ze bede mial z kim jechac przez A4...

 

Alez to jest przyjemnosc jechac autostrada mocnym autem...cos cudownego...doszedlem piekna S 500 na A4 (388 km), myslalem, ze dziadek bedzie chcial pocisnac, ale nic. Zjechal szybko na prawy, bo mialem wtedy 230-240, a on na oko kolo 160-170. Patrze sie do lusterka dziadek sie smieje, pewnie sobie pomyslal, ze jakis pojebaniec jedzie :lol: ....

 

 

Pozniej podjezdzam pod carfour, patrze a tam na prakingu stoi E92 335i. Piekna czarna z brazowa skora.

 

W ogole ostatnio jakies mocarne E90 widuje. Wczoraj zas jakas mloda dzierlatka pedzila z placu biskupiego (KR) E90 330i :)...

 

Wczesniej to widywalem samiuteńkie E90/91 318d/320d.

 

 

Ja nie tuningowal bym tego pieknego silnika. PRzeciez to naprawde jest potęga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze niezle z Was "demony predkosci" :), ze chcecie tuningowac 335i ...ja dzisiaj w koncu sprawdzilem swoja bryczke i jestem do tej pory podjarany jak to idzie.

 

Dwie stowy w takim tempie, ze kosmos jak dla mnie. Na obwodnicy KR doszedlem goscia w E92 330d, przytrzymali nas tak przy 120 a potem obaj na full do 200...potem on skrecil do KR.

 

Szkoda bom myslal, ze bede mial z kim jechac przez A4...

 

Alez to jest przyjemnosc jechac autostrada mocnym autem...cos cudownego...doszedlem piekna S 500 na A4 (388 km), myslalem, ze dziadek bedzie chcial pocisnac, ale nic. Zjechal szybko na prawy, bo mialem wtedy 230-240, a on na oko kolo 160-170. Patrze sie do lusterka dziadek sie smieje, pewnie sobie pomyslal, ze jakis [bAD] jedzie :lol: ....

 

 

Pozniej podjezdzam pod carfour, patrze a tam na prakingu stoi E92 335i. Piekna czarna z brazowa skora.

 

W ogole ostatnio jakies mocarne E90 widuje. Wczoraj zas jakas mloda dzierlatka pedzila z placu biskupiego (KR) E90 330i :)...

 

Wczesniej to widywalem samiuteńkie E90/91 318d/320d.

 

 

Ja nie tuningowal bym tego pieknego silnika. PRzeciez to naprawde jest potęga...

 

 

idzie się przyzwyczaić:)ale widzę że z Ciebie podobny wariat jak i ze mnie ja po autostradach też lubie sobie szybciej pojechać najbardziej denerwujące jest kiedy ktoś ma VMAX>250

Zdarzyło mi się jechać z Audi TTS, BMW z4 35i, Golf R. czyli autami o dość podobnych osiągach i to jest tak na prawdę wyścig "kto pierwszy osiągnie 250:P" potem jest takie rozczarowanie "eeee to już?!" (tylko z4 osiągnęło szybciej 250, ale to minimalnie...)

ale np między monachium a stuttgartem trafiła mi się ładna 911 S i nie miałem szans na żadnej linii... i wtedy właśnie przychodzi ochota na podniesienie mocy albo kupno m5/m6/m3....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej denerwujące jest kiedy ktoś ma VMAX>250

 

wiesz co jest najbardziej denerwujące? jak ktoś ma 180KM suva muła,gdzie VMAX = 200km/h :D ale jeszcze parę miesięcy... :)

ale mimo tych marnych 200km/h i to jeszcze jak dobrze się bujnie, to tylko kilku zawodników trafiłem na A4 w ciągu 1,5roku, a bardzo często robię trasę Wrocław-Gliwice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze niezle z Was "demony predkosci" :), ze chcecie tuningowac 335i ...ja dzisiaj w koncu sprawdzilem swoja bryczke i jestem do tej pory podjarany jak to idzie.

 

Dwie stowy w takim tempie, ze kosmos jak dla mnie. Na obwodnicy KR doszedlem goscia w E92 330d, przytrzymali nas tak przy 120 a potem obaj na full do 200...potem on skrecil do KR.

 

Szkoda bom myslal, ze bede mial z kim jechac przez A4...

 

Alez to jest przyjemnosc jechac autostrada mocnym autem...cos cudownego...doszedlem piekna S 500 na A4 (388 km), myslalem, ze dziadek bedzie chcial pocisnac, ale nic. Zjechal szybko na prawy, bo mialem wtedy 230-240, a on na oko kolo 160-170. Patrze sie do lusterka dziadek sie smieje, pewnie sobie pomyslal, ze jakis [bAD] jedzie :lol: ....

 

 

Pozniej podjezdzam pod carfour, patrze a tam na prakingu stoi E92 335i. Piekna czarna z brazowa skora.

 

W ogole ostatnio jakies mocarne E90 widuje. Wczoraj zas jakas mloda dzierlatka pedzila z placu biskupiego (KR) E90 330i :)...

 

Wczesniej to widywalem samiuteńkie E90/91 318d/320d.

 

 

Ja nie tuningowal bym tego pieknego silnika. PRzeciez to naprawde jest potęga...

 

 

idzie się przyzwyczaić:)ale widzę że z Ciebie podobny wariat jak i ze mnie ja po autostradach też lubie sobie szybciej pojechać najbardziej denerwujące jest kiedy ktoś ma VMAX>250

Zdarzyło mi się jechać z Audi TTS, BMW z4 35i, Golf R. czyli autami o dość podobnych osiągach i to jest tak na prawdę wyścig "kto pierwszy osiągnie 250:P" potem jest takie rozczarowanie "eeee to już?!" (tylko z4 osiągnęło szybciej 250, ale to minimalnie...)

ale np między monachium a stuttgartem trafiła mi się ładna 911 S i nie miałem szans na żadnej linii... i wtedy właśnie przychodzi ochota na podniesienie mocy albo kupno m5/m6/m3....

 

Hehe no tak tez tak mam :P...Uwielbiam jezdzic na autostradach i wyciskac soki z auta...Najlepszy motyw mialem z tym chlopakiem z E92 330d, zaloze sie, ze myslal, ze jade jakims 318d/320d (bo mam po lifcie) a tu rowno sie go trzymalem, szkoda, ze zjechal do KR, jeszcze sie o malo nie zapedzil, bo jechalismy 190 a dwa TIRy zablokowaly zjazd z obwodnicy i musial sie wciskac miedzy te dwa kolosy.

 

Co innego ogladac filmik na YT a co innego samemu prowadzic. Ja mam jakies 22-24s od 0 do 200 i wydaje mi sie, ze to szybko....Jechalem raz super mocnym autem - 911 Turbo z 2000 (420km , 560 nm), ale akurat sie tak zlozylo, ze nie moglem pocisnac, wiec nie mam porownania.

 

Zreszta jadac autostrada tak srednio powyzej 190 to widze, ze malo kto jedzie osobowka 140, wiekszosc to cisnie 150-160.

 

Dzisiaj to jeden koles wycisnal z Partnera chyba ze 180, bo jak mialem 220 to w sumie nie smignal mi tak jak jest roznica rzedu 60-80 km/h

 

Hehe teraz to mysle o tej blondynce z E90 330i, mowie Ci, ze fajna byla :twisted: ...Moze to moja sasiadka :norty: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to własnie chcę dłubać swoje 335xi i do tego dziwęk z zaworu upustowego :)))

Poza tym w pakiecie cześci, które ściągnąłem z US jest tzw "speed delimiter" więc problemu 205km/h nie będzie.

Bardziej obawiam się o opony mimo że mają indeks prędkości do 300...

Zobaczymy jak to wszystko sprawdzi się w praktyce.

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jakies 22-24s od 0 do 200

Wiesz, że podajesz dane dla 330i 272PS a nie 328i 233PS?

Niestety w tym przypadku 0-100 zajmuje 7,3s (dane katalogowe), 0-200 33s.

7

 

E90 328i ma od 0 do 60 mph 6,3s, wiec do 100 gdzies 6,6/6,7. Od 0 do 160 - 16s.

Swoje auto z racji, ze dbam o nie poddalem modyfikacjom u jednego z lepszych specow od bmek w Malopolsce. Nie bylo latwo tak jak w przypadku E90 325i i troche kosztowalo, ale warto bylo bo na hamowni mam 267 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 328i , ale poddane modyfikacjom i dlatego pozwalam sobie pisac 330i. Szukalem oczywiscie 330i, ale w tym czasie byla w PL jedna sensowna od dilera, ale stara 2005...Padlo na 328i, bo trafila sie w ok stanie i po lifcie (12/2008).

 

Jak dobrze pojdzie to w przyszlym roku bedzie druga E90. Pewnie 335i.

 

Zastanawiam sie nad 4x4....bo jak sie zakopiemy z ojcem w zimie ? 335i to lepiej 4x4 chyba nie ?

 

Zreszta nawet zwykle 328i daje rade :

 

http://www.youtube.com/watch?v=t55Q_RybIaE&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 328i , ale poddane modyfikacjom i dlatego pozwalam sobie pisac 330i. Szukalem oczywiscie 330i, ale w tym czasie byla w PL jedna sensowna od dilera, ale stara 2005...Padlo na 328i, bo trafila sie w ok stanie i po lifcie (12/2008).

 

Jak dobrze pojdzie to w przyszlym roku bedzie druga E90. Pewnie 335i.

 

Zastanawiam sie nad 4x4....bo jak sie zakopiemy z ojcem w zimie ? 335i to lepiej 4x4 chyba nie ?

 

Zreszta nawet zwykle 328i daje rade :

 

http://www.youtube.com/watch?v=t55Q_RybIaE&feature=related

 

 

Daje rade:) ~6,5 do setki i ~19s do 180. W Zime to zakładaj dobre zimówki i baw się tylnym napędem:) no chyba że mieszkasz w górach...:) Jakby udało się 335i to życzę Ci kupienia w dobrym stanie technicznym bo na allegro pojawiają się coraz to ciekawsze okazje, czasem lekko podejrzane.

 

a te dane mają się lekko nijak do tego co napisał kolega maciekk

"Niestety w tym przypadku 0-100 zajmuje 7,3s (dane katalogowe), 0-200 33s."

wiec istnieje szansa ze te 328i na filmiku jest lekko przerobione albo maciekk ma info o zlych danych technicznych albo ten na filmiku to nie 328i;p

 

http://www.fastestlaps.com/cars/bmw_330i_e92_coupe_automatic.html

 

tutaj mamy dane dla 330i ale w coupe i te osiągi zgadzały by się mniej więcej z tym co widac na filmiku YT. Ale to roznie wszedzie piszą, zawsze najlepiej samemu sprawdzić zmierzyć i mieć spokój:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.