Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e91 320 d, 163 km. Chciałbym się dowiedzieć jak sprawa wygląda z podnoszeniem mocy. Mam na myśli sprawdzone i porządne rozwiązania.
Opublikowano

OK , nawet nie szukałem tematów, proszę o wybaczenie.

 

Zadam teraz inne pytanie czy możecie mi polecić miejsce w Poznaniu/Wielkopolsce gdzie ze spokojem będę mógł podnieść moc ?

Opublikowano

Jak Wielkopolska - to okolice Pleszewa - w Dobrej Nadzieji jest GOODHOPE - http://www.dyno.pl/ . Byłem, robiłem i jestem zadowolony. Jednym słowem pełna profeska. Od wprowadzenia modyfikacji upłynął ponad rok, jakieś 20 tkm i zero problemów.

 

Ps. Warto na tym poziomie zapodać moda, zupełnie inny samochód za śmieszne pieniądze (około 1.200 zł)

Opublikowano

witam

Jeśli chodzi o pytanie czy warto - to bez wahania mogę powiedzieć, że warto. Miałem ten sam dylemat i długo podejmowałem tą decyzję. Pojechałem do firmy Geco Cars sceptycznie nastawiony do tego zabiegu i nie spodziewałem się cudów. Ale powiem szczerze, że po przejechaniu kilkudziesięciu metrów uśmiech nie schodził z mojej twarzy. Różnica była odczuwalna.

Opublikowano

jeżeli:

- zależy Ci na osiągach

- akceptujesz trochę szybsze zużycie samochodu (turbo, sprzęgło, koło zamachowe itp.)

- nie oszczędzasz na częściach eksploatacyjnych (supermarketowy olej czy filtry feuvert)

- masz jako takie pojęcie o technice jazdy (samochód staje się mniej głupoodporny)

 

to nie ma co się zastanawiać, jak chcesz zobaczyć rezultaty to na youtubie jest pełno filmików przed po chipie i porównań

Opublikowano

Jednemu padnie turbina bez chipa po 50tys. drugi po chipie zrobi 150tys. Nie można porównywać pojedynczych przypadków. Trzeba by wziąć próbke kilkudziesięciu takich i kilkudziesięciu takich i wtedy wyciągać wnioski. Zgaduje że nikt takich statystyk nie prowadzi.

 

Pewne jest że turbina która dmucha 1,6 bara szybciej powie pa pa niż ta która dmucha 1,1 bara.

Tak samo sprzęgło które przenosi 410Nm szybciej się skończy niż te które przenosi 340Nm.

 

Generalnie cały silnik i zespół napędowy projektowany jest z zapasem na to że może trafić się gorszy olej czy ktoś przeciągnie termin wymiany albo będzie bezmyślnie użytkować.

Jeżeli jeździsz z głową to możesz ten zapas wykorzystać w lepszy sposób ;)

 

Przy rozsądnym użytkowaniu nie jest to znaczne skrócenie typu o 50%. Jeżeli robiłbyś konkurs na najszybsze zabicie silnika to myślę że różnica była by więcej niż znaczna

 

Myślę że dla znakomitej większości fun z jazdy po programie jest dużo większy niż potencjalne szkody :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.