Skocz do zawartości

330xi - tryb awaryjny skrzyni biegow cd


japu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem pojawil sie ponownie, tym razem nie w czasie deszczu wiec wykluczam problem zamakania przewodow.

Szybki opis: normalna jazda, wylaczenie silnika, chwila przerwy, wlaczenie zaplonu - zapalaja sie kontrolki:

ABS/DSC + tryb awaryjny skrzyni biegow.

Wylaczamy zaplon, wlaczamy, kontrolki trakcji etc gasna, pozostaje skrzynia w trybie awaryjnym, dzialaja wszystkie biegi ale dosc gwaltownie.

Tryb awaryjny skrzyni znika po wejsciu do moduly skrzyni INPA/DIS'em, czymkolwiek. Programy raportuja blad na magistrali CAN. I teraz moja teoria :)

 

Gdyby byl problem ze stykami/kablami, problem pojawialby sie rowniez - o ile nie GLOWNIE - w czasie jazdy z racji wstrzasow etc. Tymczasem problem pojawia sie przy wlaczaniu zaplonu kiedy to wszystkie moduly sie wlaczaja i "bootuja". Z doswiadczenia elektronicznego wiem, ze czesto padaja pamieci FLASH z programem i np. co jakis czas pojawiaja sie w nich losowe wartosci. Wiem stad, ze sporo takich flaszy przeprogramowalem naprawiajac notebooki/mikrotiki i inne elektroniczne badziewie.

Czy spotkal sie ktos z przypadkiem, kiedy padl sterownik skrzyni i podczas bootowania podaje CZASAMI bledny kod? ECU moze to interpretowac jako blad komunikacji - DIS w sumie tak diagnozuje (ze sterownik mogl podac nierozpoznane dane). Sprobuje jeszcze wygenerowac taki blad wlaczajac zaplon ze 100 razy, nwet bez ruszania z miejsca, zeby potwierdzic teorie.

Poki co wykluczam blad ECU bo zapewne raportowalby problem z innymi systemami.

Czy zalozenie, ze:

 

1. Wlaczamy zaplon ->

2. ECU nie widzi/zle widzi skrzynie ->

3. uruchamia tryb awaryjny, wylacza kontrole trakcji etc (podkreslam, ze auto ma naped na 4 kola) ->

4. po ponownym wlaczeniu zaplonu widzi wszystkie system, wlacza trakcje etc ale pozostawia skrzynie w trybie awaryjnym (?) bo COS bylo nie tak.

 

BTW, wydawalo mi sie, ze w awaryjnym trybie nie sa dostepne wszystkie biegi natomiast u mnie sa, nie dziala natomiast kickdown i odnioslem wrazenie, ze jakos ograniczona jest predkosc ale nie bylo gdzie posprawdzac...

 

 

pozdr,

--

japu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy masz dobry akumulator ?

Po drugie czy nie masz gdzieś zaśniedziałych styków? Zmiany stanów pojemności, rezystancji na szynie can może powodować taki błąd. Rezystancja się zmienia i skrzynia wywala taki błąd bo producent przewidział pojawienie się takiego problemu jako błąd na szynie can.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy masz dobry akumulator ?

Po drugie czy nie masz gdzieś zaśniedziałych styków? Zmiany stanów pojemności, rezystancji na szynie can może powodować taki błąd. Rezystancja się zmienia i skrzynia wywala taki błąd bo producent przewidział pojawienie się takiego problemu jako błąd na szynie can.

 

Aku jest nowe, wsadzone w zeszlym roku. Ladowanie ok, problemow pradowych poki co nie stwierdzilem.

Co do zasniedzialych stykow to myslalem o takiej przyczynie ale czy nie wydaje Ci sie, ze w takiej sytuacji problem pojawialby sie podczas jazdy? Wada styku wrecz nasilalaby sie z powodu drgan. Oczywiscie sprawdze stan wtyczek (o ile sie domysle ktorych :)

--

japu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może być gorszy bo może tyczyć się rezystancji linii. Zmierzona rezystancja powoduje błąd mimo iż linia działa i jest po niej komunikacja i drgania nie będą miał tu znaczenia bo styk może być ok a sama linia może mieć złą izolację lub gdzieś przywierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może być gorszy bo może tyczyć się rezystancji linii. Zmierzona rezystancja powoduje błąd mimo iż linia działa i jest po niej komunikacja i drgania nie będą miał tu znaczenia bo styk może być ok a sama linia może mieć złą izolację lub gdzieś przywierać.

 

Rozumiem, to sluszna uwaga. Pytanie czy da sie to zdiagnozowac - magistrala jest dosc dluga :). Pytanie czemu problem nie jest ciagly ale wystepuje sporadycznie. W ciagu ostatnich 3 miesiecy - 3 razy (z czego 2 po deszczu - dlatego poczatkowo myslalem, ze cos gdzies zamaka).

Wiadomo jaka powinna byc rezystancja linii? W disie na szybko przeczytalem cos o rezystorach 120k na wejsciach modulow, ze niby na tej podstawie mozna mierzyc rezystancje linii na calosci. Chyba trzeba sie bedzie zaglebic w schemat.

--

japu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, to sluszna uwaga. Pytanie czy da sie to zdiagnozowac - magistrala jest dosc dluga :). Pytanie czemu problem nie jest ciagly ale wystepuje sporadycznie. W ciagu ostatnich 3 miesiecy - 3 razy (z czego 2 po deszczu - dlatego poczatkowo myslalem, ze cos gdzies zamaka).

Wiadomo jaka powinna byc rezystancja linii? W disie na szybko przeczytalem cos o rezystorach 120k na wejsciach modulow, ze niby na tej podstawie mozna mierzyc rezystancje linii na calosci. Chyba trzeba sie bedzie zaglebic w schemat.

 

polecam ściągnąć sobie WDS i analizować po kolei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ktoś kiedyś zarzucił mi że zamieszczam obcojęzyczne teksty na Polskim forum.....

Sądzę że tłumaczenie nie trudno zrobić choćby translatorem.

Materiał naturalnie prze klejony z WDS mam nadzieję że pomoże ci w znalezieniu usterki.

 

Było by łatwiej coś powiedzieć w temacie gdybyś zamieścił tu zrzuty ramek błędów.... zawierają często istotne informacje.

Błędów w Can wszystkich modułów w obwodzie .

Podklejam link do zrzutu obwodu Can w e46, nie wklejam bo rozmiar spory.

http://img23.otofotki.pl/obrazki/ga55_can-e46.jpg

http://img23.otofotki.pl/obrazki/mf806_can.jpg

To znacznie ułatwia odnalezienie usterki.

Ponadto zwróć uwagę na to co zaznaczyłem na czerwono.

Pozdrawiam Krzysiek

 

start :

CAN-bus

 

 

 

The CAN-bus (Controller Area Network) is a serial bus system, in which all connected stations are equally entitled, i.e. each control unit can both send as well as receive. In other words, the connected control units can "communicate" and exchange information via the lines.

 

Due to the linear structure of the network, the bus system is fully available for all other control units in the event of one control unit failing. The connection consists of two data links (CAN-L and CAN-H) which are interface-protected by means of shielding (CAN-S).

 

The EGS, ASC/DSC control units, digital motor electronics and the instrument cluster are currently interconnected with this system. Linking-in of further control units will follow. The following signals are exchanged between EGS, ASC/DSC, DME control units and instrument cluster via the CAN bus:

 

Accelerator pedal position

Load signal

Engine speed

Engine coolant temperature

Brake switch signal

Kick-down signal

Driver program

Gear

Engine intervention

Wheel speeds

Selector lever position and program information display

Transmission control fault indicator

Kilometre reading

 

The connected control units must all have the same CAN status. The CAN status can be checked via the diagnosis interface. The CAN status (bus index) is specified in the identification of the relevant control unit connected to the CAN-bus.

 

CAN-Bus

 

Causes

 

The failure of communication on the CAN-bus (i.e. fault code entries relating to bus communication in the individual control units may be caused by the following:

 

- Breaks in line (open circuits) or short-circuits in the communication lines

 

- Interference voltages in the vehicle electrical system caused for instance by defective ignition coils or ground connections

 

- Failure of the communication modules in the individual control units

 

- Failure of the voltage supply to individual control units. A slowly dropping battery voltage when the battery is almost discharged can also lead to fault code entries as not all control units switch off simultaneously due to low voltage.

 

Terminal resistors

 

A 120 Ohm terminal resistor is installed in each of two control units of the CAN network between the communication lines CAN-H and CAN-L. A resistance of 60 Ohm (parallel connection) can therefore be measured between the two communication lines in the control unit network. The lines can be checked easily by measuring the resistance with an adapter at one of the control units. When disconnected the resistances of both control units can be measured directly. Control units without terminal resistors normally show a value from 10 kOhm to 50 kOhm.

 

The terminal resistors are accommodated in the ASC/DSC control unit and, depending on the type of engine, either in the instrument cluster or in the engine management.

 

Troubleshooting

 

Failure of a control unit or communication module normally triggers a fault code entry in the other control units connected to the bus.

 

Under certain circumstances, failure of a communication module in a control unit can paralyze the entire CAN-bus, i.e. during communication with all other control units fault codes are entered in all control units on the bus.

 

In this case, one control unit can be disconnected at a time and the control units remaining on the bus then detect the disconnected control unit (after disconnecting, delete the fault code memories and then read the fault code memories). If the disconnected control unit is the defective one no other CAN fault codes will be entered concerning communication between the control units remaining on the bus.

 

If, however, control units with a terminal resistor are disconnected using this method, the now missing terminal resistance on the bus may also paralyze communication. This test is therefore not suitable in all cases it is, however, very helpful.

 

 

DSC cannot transmit/receive at the CAN

 

 

Possible cause(s) of fault:

 

The CAN bus is defective (interruption, short circuit, plug-in connection)

Another control unit on the CAN is causing this fault entry.

The CAN module in the control unit for traction control is defective

 

Storage condition(s):

 

The control unit for traction control continuously monitors whether transmission and reception are possible on the bus. If this is not possible several times in succession or permanently, this fault is set.

 

Troubleshooting procedure:

 

Check of the fault code memories of other control units as to whether the faults entered there indicate a certain control unit or the CAN.

Check of the bus lines

If the CAN and the other control units are OK, the control unit for traction control must be replaced.

 

Note

 

Renewing the control unit, see Service functions

 

 

 

 

Istotna informacja

 

 

Emergency program for gearbox control GS20

 

In certain cases on vehicles with gearbox control GS20 / GM5 gearbox with activated emergency program, faults that occur can be remedied by programming the DDE control unit.

Vehicles concerned

 

E46 / M57

330dA model year 2001 330dA model year 2001 all wheel drive

E39 / M57

525dA model year 2001 530dA model year 2001

E53 / M57

X5 3.0d (production period 04/01 to 09/01)

 

Remedial measures

 

A remedy is possible with the following marginal conditions:

 

The gearbox is in the emergency program.

The fault 129 (81 HEX) ”CAN timeout DME/DDE” is stored in the fault code memory of the EGS.

In the environment related conditions or detailed information on the defect location, the following information on error detection is also stored:

at engine speed 0.0 rpm to around 200 rpm (starter motor speed)

at output speed 0.0 1/min

 

To remedy the present fault, the DDE control unit must be reprogrammed to the latest status. Optimised DDE software statuses are available as of DIS CD Version 27.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.