Skocz do zawartości

[e39]Dmuchawa nie dziala!bardzo dziwny przypadek!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Mam wielki problem z dmuchawa w mojej 540

Wiatrak nie kreci sie.

 

1- Sprawdzalem juz 6 roznych jezy ktore sa napewno dobre bo sprawdzilem je tez w X5 i dzialaja tak ze jeza wykluczam!!

2- panel climatronica tez zamienialem i dalej lipa.

3- zwieralem na sztywno dmuchawe bez jeza i dziala czyli silnik dmuchawy nie spalony

4- wszystkie bezpieczniki sparawne.

 

Juz niemam wiecej pomyslow co to moze byc bo przeciez wszystko co moglo by byc zostalo sprawdzone a dmuchawa dalej stoi

Podpinalem pod GT1 i tez wszystko dziala sprawnie , ale wentylator dalej stoi!

macie jakies pomysly bo mi juz rece opadaja, dodam ze to sie stalo z dnia na dzien nagle

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam

3- zwieralem na sztywno dmuchawe bez jeza i dziala czyli silnik dmuchawy nie spalony

pozdr

Jak na krótko pod 12V to właśnie spaliłeś wiatrak :mad2:

Opublikowano
witam

3- zwieralem na sztywno dmuchawe bez jeza i dziala czyli silnik dmuchawy nie spalony

pozdr

Jak na krótko pod 12V to właśnie spaliłeś wiatrak :mad2:

 

sadze że tutaj chodzi o dmuchawe w środku samochodu która dmucha na szybę stopy.... a ona jest na 12v więc nic jej nie jest

czyli jak pod wtyczke od jeża podpiołeś 12v

do pinów 1 i 5

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png i went działa to wentylator dmuchawy jest ok

sprawdż miernikiem czy do pinu 4 dochodzi masa

i do pinu 2 napięcie +12v

oraz do pinu 3 ma dochodzić od ok 1v do 8v z climatronika napięcie zależnie od ilości kreseczek "mocy" dmuchawy ustawionej na panelu climatronika np.

wszystkie kreseczki - max mocy dmuchawy na climatroniku - +8v na pinie 3

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png

na wtyczce też są oznaczenia pinów

Opublikowano

marcinbig123

 

robilem juz tak jak pisales i wszystko jest tak jak powinno!! :duh:

 

pozdro i wielkie dzieki za zainteresowanie

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

Sorki wprowadziłem w błąd, pomyliłem tematy.

 

Wracając do tego. Skoro dajesz napięcie na krótko i działa, do wtyczki dochodzi napięcie i nie działa? to cuda jakieś.

Opublikowano

Wiatrak zawsze startuje jak zmostkuje wtyczke.

Jutro sprawdze czy sa napiecia na podlaczonym jezu

Cuda to malo powiedziane :D

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

u mnie miałem podobny problem. z tym, że po zmostkowaniu kabli na w/w wtyczce od jeża dmuchawa ruszyła i po podpięciu jeża chodziła jakiś czas. Potem znowu stanęła więc znów zmostkowałem i działa do dziś od ok. roku.

u mnie tak jakby zawieszał się silniczek od dmuchawy a gdy dostał max napięcie od razu to sie odwieszał

Opublikowano

Dobra panowie

 

Sprawdzilem jeszcze raz wszystkie piny we wtyczce jak kolega marcinbig123 radzil

i tak

jak niema jeza wszystko jest jak powinno na kazdym z pinow

jak podlaczylem jeza to na pinie 1 i 5 powinno byc napiecie w zaleznosci od nastawionego klimatronica i jest ale tylko max 1V!!!!Jezyk sie po chwili bardzo grzeje.

czyli z tego wychodzi ze jez!!! ale mam 6 innych jezy i kazdy ma tak samo!!!malo tego wszystkie te jeze sprawdzalem w innej BMW i dzialaja!!

????????

co wy na to?

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

a co z pinem 3 czy dostaje napiecie od climatronika

najlepiej mierz napięcia mając minus miernika podłączony nie do masy samochodu ale pinu 4 jeża

kiedyś miałem podobne cuda odkażając klime jakąś pianką w sprayu

na "krótko" wentylator działał ale czasami nie za pierwszym razem, ten spray jak wyschnął to zamienił się w taki lepki klej co pogorszyło kontakt szczotek...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Właśnie wczoraj dotknął mnie ten sam problem z dmuchawą - ni z tego ni z owego przestała działać niezależnie czy z włączoną klimą czy bez. Wiec wyszukałem odpowiedni wątek i proszę o podpowiedź - o co chodzi z tym podaniem 12V na pin numer 1 i 5? tzn połączyć ze sobą te dwa piny (zmostkować ze sobą te dwa piny i wszysko?) nie chciałbym czegoś popalić przy okazji :D

Czytałem, że możliwe jest "zawieszenie dmuchawy" i może pomóc ruszenie jej na sztywno - to czy takie coś moze oznaczać że silniczek owej dmuchawy już się kończy i sie zaciera?

Opublikowano

dmuchawa jest zasilana od jeża znajdującego się obok schowka, jeż ma taką wtyczke

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png

z pinu 1 i 5 tej wtyczki idą przewody do silnika wentylatora, podłączając na akumulatorek lub jakiś zasilacz 12v do tych pinów (np.minus do 1 a plus do 5)

można sprawdzić czy wentylator działa

ps. mowa tu o wentylatorze w środku kabiny a nie z przodu samochodu na chłodnicy :D

 

masa52 naprawiłeś już to

Opublikowano
Dziękuję kolego za szybką odpowiedź i wyjaśnienie co do czego wpiąć. Rok temu mialem już problemy z jeżem ale wtedy rozładowywał mi aku bo dmuchawa pracowała sobie cały czas nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Rozwiązaniem tamtego problemu było oddanie jeża do regeneracji, ale widocznie nie jest to długotrwałe wiec teraz zainwestuje w nowego - na allegro jest tego dużo polecicie coś konkretnego sprawdzonego?
Opublikowano

 

masa52 naprawiłeś już to

 

Siema no nic sie nie ruszylo w tym temacie :cry:

Czekam na jakies twoje sugestie bo ja niemam juz pomyslow

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

masa52 czyli raczej będzie to wentylator, dobrze by było podłączyć do pinów 1i 5 żarówke jakąś 50w 12v [choć to nie będzie łatwe] bez odłączania silnika wentylatora z wtyczki

sądze ze wentylator ma już żuzyte szczotki i dosć dużą oporność na krótko wentylator działa ale z jeżem już nie [jakieś zabepieczenie]

Opublikowano

no dobra to dlaczego napiecie wyjsciowe z jeza na dmuchawe ma tylko 1.3V????

na kazdym jezu jest to samo

wszystki jeze mam ze szrotu no ale u kumpla dzialaja tak ze u mnie tez powinny

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

w jeżu jest troszeczke elektroniki która dba o płynne regulowanie obrotów a nie tylko trzy oporniki jak w zwykłej opornicy

gdzieś widziałem schemat tego jeża i jest opcja że przy zuzytych szczotkach lub słabym styku {np. opór większy jak 5om} jeż nie daję napięcia na wentylator

sorry ale niechce mi się rozpisywać, tylko chciałbym wiedzieć czy jeż steruje jasnością żarówki zamiast wentylatora [żarówka muśi mieć z 50w albo lepiej]

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też mam ten problem tylko sęk w tym że nie mam napięcia na pinie 2.Bezpiecznik 40a w bagażniku jest ok wygląda to jak miał bym przerwany gdzieś kabel
Opublikowano
Mialem dokladnie tak samo jak wy i nie moglem znalesc przyczyny ,a okazalo sie ze wystarczylo wymienic bezpiecznik,sprawdzanie od tego zaczalem,pozniej rozkrecanie,wymiana jezy itd nic nie pomagalo,z wierzchu nie bylo widac ze jest spalony,trzeba kazdy wyciagnac i dokladnie ogladnac i jeszcze jedno,na rozpisce bezpiecznikow tego nie znalazlem ,ale bezpiecznik ktory uruchamial dmuchawe ma nr 28,i to jego wymiana rozwiazala problem.Przynajmniej u mnie :)
Opublikowano
Witam no to może i ja coś dodam , u mnie tez padł nawiew tzn. z dnia na dzień zero reakcji , sprawdziłem panel ok. , sprawdziłem jeża (grzał się strasznie kupiłem nowy i dalej nic ) , więc rozebrałem filtry wraz z obudowami dolotu nawiewu i od przodu wsadziłem rękę ruszając( po wcześniejszym uruchomieniu nawiewu -włącznik wentylatora) łopatkami dmuchawy , uruchomiła się w jednej pozycji i chodziła do momentu aż nie wyłączyłem nawiewu . Nie rozpisując się skończyły się szczotki na silniczku - dokładnie jedna która w niewielkim stopniu blokowała silniczek i stąd grzanie się jeża . Kupiłem na allegro od x5 chodzi już 2 lata :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam Panowie. Również dręczy mnie problem nawiewu co jak widzę jest udręką naszych autek. U mnie coś się nagrzewa bo wtyczka która wchodzi do jeża jest popalona, jakby stopiona. Przeczyszczenie jej z grubsza załatwiło sprawę, ale jak się okazało na niedługo. Co może być przyczyną tego palenia? Proszę o pomoc bo już ku.. nie daję rady.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, ostatnio nawalil kompletnie wentylacja w samochodzie. Tzn. do tej pory wentylator dmuchal powietrzem (klimatyzacja manualna), chociaz wydawalo mi sie zawsze, ze troche slabo. Niedawno wentylato przestal prawie wcale chodzic (co przy tej pogodzie skutkuje parujaca i zamarzajaca szyba). Nie slychac, zeby wentylator sie nawet zalaczal przy przekrecaniu pokretlem. Dopiero przy hamowaniu, i chyba pod wplywem sily bezwladnosci, zalacza sie ciezko, troche piszczac. Czy to wina rezystora, czy elektroniki silnika wentylatora, czy zawieszonego stojana, czy brudu? Czy diagnostyka cos pokaze?

 

Nie wiem, czy kogos to interesuje, ale wyjalem wentylator i sie okazalo, ze jedna sprezynka trzymajaca szczotke na wirniku pekla, wiec to tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.