Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zaraz po kupnie mojej e46 wywalił mi błąd silnika i samochód z czasem coraz bardziej zaczynał się dławić przy ostrym dodaniu gazu. Na początku co jakieś czas się zdławił. Teraz to już za każdym razem jak dam gaz w podłogę to ostra czkawka ale tylko jak jest ciepły. A i również jak się zagrzeje to zaczynają delikatnie falować obroty. Jak jest zimny to wszystko jest ok. Spalanie trochę wyższe od normy bo pali jakieś 14l po mieście a jeżdżę spokojnie. W sumie oponki mam spore no ale bez przesady. Byłem na diagnozie na kompie (nie wiem jakie to bym program) i mi powiedzieli że "raczej" to bedzie sonda. Błąd wykasowali a ten nie długo wrócił. Co wy o tym sądzicie?

Jak by co wymiana filtra paliwa nie pomogła. Próbowałem odłączyć przepływke ale nic to nie zmieniło :/

e46 2001 m43b19 105km

Edytowane przez Falas
Opublikowano
Skoro na kompie pokazało błąd, objawy wyższego spalania i dławienia się też na to wskazują to pozostaje wymiana, lub dla pewności sprawdzenie jeszcze raz na porządnym sprzęcie sondy.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano
odkrec korek oleju na pracujacym silniku... jak bedzie zasysac powietrze tzn ze ODMA trafiona, a jak odma to i masz przyczyne czkawki silnika... dlaczego bo silnik wtedy ma zaburzony sklad mieszanki ze wzgledu na lewe powietrza, nieszczelnosc itd itp.
Opublikowano
Ja miałem podobną sytuacje tzn w wakacje zatankowałem (chyba) lipe i nie chciał sie rozpedzać, zbiornik poszedł jakbym miał V8, kopcił na czarno jak diesel (stary) a ekonomizer to zamykał się nawet na 5 biegu, a wystarczyło go delikatnie wcisnąc.Wróciłem do polski dolałem paliwa na orlenie troche jeszcze pokopcił przy dodaniu gazu na max z rury szła sadza. Później spokój (prawie 3 miesiące) aż do wczoraj zatankowałem na bp ( i dlatego mam wątpliwośći że to od lipnego paliwa się dzieje) auto szło fajnie aż nagle identyczna sytuacja jak wczesniej pisałem. Auto postało noc pojechałem ( jeszcze na tym samym paliwie) jeszcze kopcił na luzie się dławił postał 5 godzin teraz wracałem i nagle spokój :shock: i nie wiem za bardzo czego się uczepić. Po pierwszym przypadku wywaliło błąd 171 czyli ten nie rozwiązany do dzisiaj, i sondy lambda.
Opublikowano
odkrec korek oleju na pracujacym silniku... jak bedzie zasysac powietrze tzn ze ODMA trafiona, a jak odma to i masz przyczyne czkawki silnika... dlaczego bo silnik wtedy ma zaburzony sklad mieszanki ze wzgledu na lewe powietrza, nieszczelnosc itd itp.

 

Na odwrót jak nie będzie zasysać powietrze korka to odma trafiona.

Opublikowano

na dopalonym silniku zasysa korek oleju, nie idzie odkręcić...

Zauważyłem również że auto czasami dymi na niebiesko, ubytków oleju nie zaobserwowałem...

Opublikowano
zaobserwowałem że gdy zatkam odmę to silnik zaczyna znacznie lepiej chodzić, zaczyna chodzić super równiutko, przestaje falować i w ogóle cacy. Waż odmy można dość łatwo zdjąć z króćca pokrywy zaworów, tak że ma małe przedmuchy. Czy powinien być skręcony na obejmę tak żeby było szczelnie i nie szło go zdjąć ręką? raczej tak co? No i nie wiem co z tym ogromnym podciśnieniem w silniku... Boje się że zaraz zassa mi uszczelki :P
Opublikowano

Uważam że podciśnienie jest OK. Bo takie podciśnienie jest w kolektorze dolotowym i powinno być. Jak odepniesz rurkę od odmy i zatkasz palcem to normalne że silnik zaczyna równiej działać. Po założeniu rurki na pokrywę zaworową też powinien zacząć równo chodzić. W N42 Na rurce są zatrzaski więc nie powinna się zsunąć ale pewnie masz M43 i jak rurka jest stara to mogła za mocno zmięknąć i możesz objemkę oczywiście założyć.

 

I jeszcze to:

Z tą odmą warto spróbować tak... jeśli po wyciągnięciu bagnetu obroty się nie zmieniają znaczy, że odma.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Miałem identycznie w 323ci z tym że przy dodaniu gazu potrafił zgasnąć. Pół silnika przekladalem i nic a wkoncu postanowiłem przepustnice przełożyć no i jak ręką odjął. Jeżdżę już na niej ok 2msc po powrocie z dość dużej trasy (1800km) czas chyba na kolejną bo znów zaczyna się dławić ale narazie tragedii nie ma chodź irytuje to już powoli. BMW idealne nie jest jak widać a za części które się często psują trzeba dac da jak za zborze, chore to jest...
Opublikowano
Witam wszystkich, widzę ciekawy temat mi gdzieś uciekł. W kwestii odmy jeśli silnik nie faluje i nie zasysa itp tzn że odma jest niedrożna jeśli jest drożna to występuje zasysanie często falowanie a nawet gaśniecie. Dzieje się tak dlatego że odkrecajac korek czy też wysuwając bagnet robimy drogę lewemu powietrzu które kolejno przez blok/separator/kolektor trafia do cylindrów. Przeważnie połączenie separatora z kolektorem jest za przepływomierzem dlatego mieszanka jest zaburzona bo trafia inna ilość powietrza niż ta podana przez przepływomierz. Także lewe może się dostawać przez każde uszczelnienie w bloku. Co do problemu to pod inpe żeby był opis błędu. Pozatym może być przepustnica podcisnienia czujnik temp i disa. Narazie tyle przyszło mi do głowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.