Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w czesniej o tym niewiedziales????

fajnie przerobiona kopia fotki hehehe bardzo ladnie :cool2:

Ps. w ameryce wszystko sie znajdzie jesli chce :wink:

 

Pewnie że wiedziałem, dlatego troche rozbawiło mnie stwierdzenie "ci co pisze ze to praca na kilka minut niemaja pojecia" :wink: .

 

 

Fotka nie jest moja, jest pobrana z http://forums.5series.net/ naniosłem tylko informacje

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dla tych który chcą mieć panel LCI i chcą uniknąć "problemów" :)

 

http://obrazki.elektroda.pl/2245838400_1317930403_thumb.jpg

 

Cdxa czy orientujesz się może jak to jest z dodatkowymi czujnikami w przypadku przejścia z basic na high w przedlifcie? Jest taki czujnik przy kratce centralnej - jest on wymagany?

http://moto.allegro.pl/e60-maskownica-glosnika-zaslepka-czujnik-i1843171002.html

Opublikowano

Przekodowanie z BASIC na HIGH to akurat proste, bo wystarczy z FA wywalić numer BASIC i wpisać ten od HIGH a potem przekodować całe auto do nowego FA. Nie wiem czy wystarczy potem podpiąć tylko nowy panel i będzie śmigać ale niebawem się dowiem i opiszę sprawę...

Generalnie dużo funkcji możecie sobie dopisać do FA a potem przekodować całe auto. To prostsze niż szukanie na "chybił - trafił" wszystkich "activ" i "nicht_activ"

 

Popróbujcie zabawy z FA_WRITE, są instrukcje jak to zrobić NCS'em

Numeracje do FA znajdziecie w pliku E60AT.000, który wystarczy otworzyć notatnikiem

 

Ja naprzykład dodałem w ten sposób:

-zmieniarkę CD

-wejście AUX

-oraz zakładkę NAVIGATION zamiast wcześniejszego OBD ( choć jej nie mam ) bo są tam dodatkowe fajne funkcje....

 

W ten sposób dodaje się właśnie nowe gadżety w naszych autkach jak np: Bluetooth czy inne, z tym że po dołożeniu nowego modułu, lub po wymianie na nowy oprócz kodowania powinno się go przeprogramować za pomocą WinKFP i dopisać numer VIN....

 

...I dlatego po zdobyciu ISTA v41 postudiowałem flashowanie przez WinKFP i wgrałem sobie cały nowy soft do wszystkich modułów, dopisując VIN do wspomnianej zmieniarki, i poszło bez żadnych katastroficznych rzekomo problemów opisywanych niejednokrotnie :-) Jak nie poszło raz, to się flaszowało ponownie i do skutku :-)

 

Dużo godzin zajęło mi dojście do wszystkich informacji co i jak się robi ale kto szuka ten znajdzie

Polecam wszech pomocne fora anglojęzyczne....

.....niestety niejednokrotnie bardziej przyjazne.

 

wszystko da się znaleźć i zrobić... no i nie bać się próbować :cool2:

 

NO RISK NO FUN :-)

 

ps: ale fakt, że ktoś to umiał już dawno i zarabia na tym, i na tych co tego nie potrafią, też trzeba uszanować...

 

Powodzenia

Opublikowano

Tak jak pisałem w poprzednim poście przekodowanie z BASIC na HIGH to dodanie do FA numeru 534 i zakodowanie całego samochodu do nowego FA, jednak trzeba również przerabiać wtyczki pod nowy panel z klimatyzacji HIGH i powinno się dołożyć czujnik nasłonecznienia, czujnik automatycznej recyrkulacji powietrza oraz czujnik zaparowania szyb...

 

Prawie wszystkie funkcje działają, tylko temperaturą, prawdopodobnie, można sterować wyłącznie od strony kierowcy z powodu braku drugiego czujnika temperatury i podwójnego zaworu na nagrzewnicy... te informacje uzyskałem na innych forach. Sam nie próbowałem jeszcze przerabiać więc przekazuję tylko informację dalej...

Opublikowano

Panowie od nowa i zwięźle w jednej odpowiedzi..

 

Jeżeli mam zwykły panel klimy z temperaturą jedną dla całego auta to mogę zmienić go na panel na którym jest dwustrefowa klima? Co to za wersja LCI panelu? Czy po wymianie działa wprost czy konieczne jest doprogramowywanie ew jakieś modernizacje w wiązce? Robił ktoś takie zmiany?

Opublikowano
Panowie od nowa i zwięźle w jednej odpowiedzi..

 

Jeżeli mam zwykły panel klimy z temperaturą jedną dla całego auta to mogę zmienić go na panel na którym jest dwustrefowa klima? Co to za wersja LCI panelu? Czy po wymianie działa wprost czy konieczne jest doprogramowywanie ew jakieś modernizacje w wiązce? Robił ktoś takie zmiany?

 

Wystarczy przeczytać ten temat od poczatku i znajdą sie odpowiedzi. LCI to wersja po liftingu, po 03.2007. Po wymianie radia na nowsze, jesli ma wszystko dobrze wygladac trzeba wymienić tez panel.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zadam pytanie tutaj.

Chciałem zaktualizować oprogramowanie w samochodzie jednak kiedy mechanik próbuje to zrobić to wywala błąd zwiazany z klimatyzacją, a konkretnie z panelem sterującym. Według komputera wychodzi że nie zgadzają się jakieś numery panelu z przypisanymi do auta. Mój mechanik próbował zgrać oprogramowanie z panelu od innej e60 jednak to nic nie zmienia a nawet pogarsza bo w panelu zapaliły sie wszystkie możliwe kontrolki i żadnej reakcji. Po wgraniu spoerotem oryginalnego oprogramowania wróciło wsio do normy jednak dalej nie zgadza sie ten numer i aktualizacja nie jest możliwa.

Czy jest jakaś możliwość żeby zmienić te numery na takie jakich żąda auto lub jakiś inny sposób aby zaktualizować auto ?

Opublikowano
Trzeba aktualizowac manualnie poprzez WINKFP, lub kolega Capaz wspominał o zmianie numerów częsci za pomocą tool32, więc generalnie jest możliwość zrobienia tego nawet na automacie.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Czy jest możliwość żebym sam zmienił ten numer części ? Posiadam INPE i resztę wymienionego oprogramowania jednak nigdy tak daleko się z tym nie zapuszczałem. Mój mechanik powiedział że musi mieć panel o tych samych numerach (H 06.....) z innego auta wtedy będzie mógł to zrobić. Ja jednak wolałbym nie kupować panelu na allegro, gdyż jest to bezsensowny wydatek na część która będzie użyta tylko jako dawca oprogramowania.

Jeśli posiadacie wiedzę jak to zrobić to proszę o instrukcję krok po kroku.

Pozdrawiam.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Zamontowałem w swojej E60 przed liftem panel klimatyzacji z wersji poliftowej. Po jej zamontowaniu zaczęła dziwnie działać. Chłodzić chłodziła, ale słabiej i jak wcisnąłem przycisk szybkiego schładzania, to dmuchała ciepłym powietrzem. Zrobiłem serwis klimy i okazało się, że jest błąd czujnika ciśnienia ALC i czujnika nasłonecznienia. Elementy były sprawdzone i są sprawne. Mechanik powiedział, że może to być wina panelu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy panel klimatronika trzeba dokodować do auta, bo na forum nie było o tym mowy.
Opublikowano
Aby usunąć błąd czujnika ciśnienia, który zreszta powoduje ciągłą prace wentylatora trzeba lekko przerobić instalacje, dwa kabelki. Poszukaj w moich postach. Z usunięciem błędu czujnika nasłonecznienia jest większy problem, w LCI czujnik ten jest zintegrowany z czujnikiem deszczu w szybie, i komunikuje sie po CAN, a nie jak w pre-LCI, gdzie czujnik światła jest na desce i podłączony bezpośrednio do panelu. Ale z tym błędem klima pracuje w zasadzie normalnie
Opublikowano
Zastosowałem się do twoich rad cdxa, z tym, że zamiast ciąć kabelki mój mechanik przełożył jeden z nich. Twierdził, że powinno być dobrze. Czy konieczne było cięcie i sztukowanie?
Opublikowano
zamiast ciąć kable przy wtyczkach, przeciąłem dwie ścieżki w panelu i podłączyłem przewodami, elektrycznie efekt jak przy przeciętych przewodach na zewntątrz panelu
Opublikowano
Martwi mnie to, że zrobiłem podłączenie zgodnie z twoją instrukcją i jest błąd czujnika ciśnienia ALC. Komputer pokazuje także bliżej nieokreślony problem serwisowy. Po zamontowaniu starego panelu problem ten znika. Czy panel trzeba dokodowywać do samochodu?
Opublikowano
Dzięki. Ty pewnie nie kodowałeś? Ciekaw jestem, czy ktoś inny montował tego typu panel do przedfiltra i czy miał jakieś problemy z działaniem.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witajcie ja wlasnie jestem po zabiegu wymiany panelu i klima nie chlodzi i wentylator dziala jak szalony nie wiem co jest grane!
Opublikowano
Cdxa napisałeś mi, że można przekodować panel. Tzn., że wpisać na nowo kod klimatronica? Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie Lyck i Pigas, udalo Wam sie rozwiazac opisywane problemy? Wszystko dziala jak nalezy?

 

Ja tez przelozylem panel od LCI bo zalozylem CIC-a a tam nie ma mozliwosci regulacji nawiewow w panelu pre-lci.

Mi to wogole nie wieje zimnym jak klime wlacze, ba daje mi chyba troche cieplym powietrzem. A i mam gorzej od Was bo auto to anglik a panel pewnie jest od niemca i mam zamienione pokretla pasarzer/kierowca. Ciekawe czy da sie to zakodowac aby bylo tak jak nalezy.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.