Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Czy któryś z członków forum spotkał się z problemem napinacza łańcucha w silniku 318i 129KM końcówka 2005roku ?? byłem ostatnio w serwisie BM CARS w Mysłowicach przy okazji wymiany oleju i mechanik stwierdził że mam do wymiany napinacz, a jeśli to nie pomoże to pozostaje kosztowna wymiana łańcucha. Słyszałem o akcji wymiany tego napinacza w modelach serii 1 116i przez serwis BMW czy wcześniej odbywała się akcja serwisowa dla E90?? i silników benzynowych?? zastanawia mnie to iż auto po przejechaniu tylko 100tyś KM może mieć tak poważne niedociągnięcia w podczas początkowej fazy produkcji?? szczerze jestem rozczarowany bo kupiłem benzynę z niewielkim przebiegiem zamiast diesla który jest droższy w utrzymaniu i jest "bardziej awaryjny"

 

Pozdrawiam

Martino

Opublikowano

A że się tak zapytam - zauważyłeś jakieś niepokojące objawy właściwe dla zużytego napinacza? Np. hałasy, metaliczne "rzężenie", czy klekotanie dochodzące z silnika? Jeśli coś słychać to na zimnym czy bardziej jak się zagrzeje?

Po czym mechanik wnióśł że trzeba wymienić napinacz lub nawet łańcuch?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli N46 to nie było akcji serwisowej na wymianę napinacza czy łańcucha rozrządu. W 116i to nie N46. Napisz jakie masz objawy, po czym mechanik poznał że masz napinacz do wymiany.
Krzysztof
Opublikowano

Witam ponownie, a mianowicie tak jak powiedział Hubert to jest silnik N46, Kris obajwy są nastęopujące w momencie zapalania zimnego silnika słychać takie "rzęzenie z silnika" i mechanik stwierdził że to prawdopodobnie napinacz paska, ciekawą rzeczą jest to że ten dzwięk wydobywa się tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. A Waszym zdaniem może to być coś innego??

 

Pozdrawiam

Martino

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest tylko w momencie zapalania czy jest też jak już auto zapalisz, zimne, rzęzi nadal np podczas dodania gazu ?? Koleś powiedział jaki koszt tego napinacza ?? Czy to jest sam napinacz czy też ślizg łańcucha ?? Sam napinacz to "śruba" z oringiem. Koleś z ASo nie powiedział, że to jest groźne dla silnika i trzeba wymienić natychmiast ??
Krzysztof
Opublikowano
Kris nie słychać tego "rzężenia" podczas dodawania gazu tylko podczas zapalania zimnego silnika, koszt wymiany tego napinacza to około 200zł (nic nie wspominał o ślizgu łańcucha)i powiedział aby zrobić to jak najszybciej bo jak łańcuch przeskoczy to będzie wielki i kosztowny problem. Mają zrobić diagnozę i dopiero po tym będzie dokładnie wiadomo co się zepsuło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kumpel ma podobny problem, też mu rzęzi tak ale e46 też ma silnik N46 tyle, że jemu już tak hałasuje ze 30 tysięcy i nic się nie dzieje z silnikiem. Pytałem przed chwilką znajomego z ASO o te silniki i mówił, że nie było problemów z N46 ale dla spokojności można zamówić ten napinacz 128 zł z oringiem więc majątek to nie jest. Będziemy wymieniać pod koniec września przy okazji oleju...
Krzysztof
Opublikowano
nie bede zakładał nowego tematu, w mojej e90 N47 przy jezdzie na 1,2,i3 biegu przy dodawaniu gazu slychac taki dzwiek jakby jakas srubka z podkladka byla nie dokrecona i ta podkladka brzeczy,nie mowie ze to akurat to tylko ten dzwiek wlasnie to mi przypomina,co to moze byc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki masz przelot w tym N47 ?? Tam chyba były wadliwe rozrządy i padały ale nic sobie uciąć nie dam ... A równie dobrze to może być coś na wydechu ...
Krzysztof
Opublikowano
Ja mam też 318 z takim samym silnikiem ja Ty. Też słyszę dziwny dźwięk przy zapalniu zimnego silnika. Widziałem tu kiedyś taki wątek o "niecofającym się rozruszniku". Ktoś opisywał taki sam objaw. Poszukaj, może nie trzeba nic wymieniać. W każdym bądź razie daj znać co to było.
Opublikowano

Cześć grendel,

 

Dam Ci znać jak się zakończy sprawa z tym napinaczem bo wczoraj wieczorem sprawdzałem u znajomego w 116i z 2007 i słyszałem taki sam dźwięk tyle że może przez 1sekundę zamiast na przykład 3sekundy, a jak jest u Ciebie??

Opublikowano

Ktoś na forum pisał, że ma Z4 (nie pamiętam jaki silnik) i ma to samo. Ja też ok. 1 sek. i to nie zawsze. Nagrałem ten dźwięk i kiedyś demonstrowałem w ASO ale "konsylium" machaników nie potrafiło/chciało podjąć tematu, proponując pozostawienie samochodu.

Może jak wymienisz ten napinacz łańcucha i dźwięk zniknie to ja zacznę zarabiać na diagnostyce tego problemu :D

Opublikowano

Odebralem auto od mechanika i okzalo sie ze wymiana napinacza

lancucha pomogla.Takze podczas odpalania zimnego auta nie slychac

charakterystycznego dzwieku.

 

Pozdrawiam

Martino

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz jeszcze czy ten dźwięk przypominał grzechotanie blachy tak jakby pukał wydech o coś, bardziej metaliczny. Koleś był w ASO ze swoją e46 i się okazało że to nie napinacz, prawdopodobnie katalizator lub któryś z tłumików ale nie potrafili określić bo jak auto jest nagrzane to tego nie ma. Koleś w ASO sprawdził czy nie ma akcji serwisowej i nie było oczywiście. Stwierdził że tego się nie wymienia przez całą żywotność silnika no chyba że łańcuch szoruje to wtedy tak. Możemy sami to wymienić bo to nie jest problem tylko czy to pomoże. Masakra.
Krzysztof
Opublikowano
Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk to z własnego doświadczenia wymieniałem przelotowy tłumik który w środku się rozsypał i właśnie z niego wydobywał się taki metaliczny dźwięk.Słyszałem że w e90 często się to zdarza. Nawiązując do dźwięku z silnika to było to takie "grzechotanie"
  • 4 lata później...
Opublikowano
Czesc, podlaczam sie pod temat E90 318i N47- z silnika slychac metaliczny dzwiek, niestety nie tylko na zimnym silnuku ale i na rozgrzanym, przy ruszaniu i czasami przy zmianie biegow na niskich obrotach. Moj mechanik zaproponowal wymiane calego rozrzadu, co mnie troche rozwalilo kosztem ok 5k. Myslicie ze warto zaczac od napinacza, pozniej dopiero sprawdzic ewentualnie lancuch (i slizgi etc)? Silnik ma 124k km stad zastanawiam sie czy ewentualnie sama wymiana napinacza i lancucha nie powinna byc wystarczajaca?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracając do napinacza w silniku N46 to od kilku lat ma inny nr katalogowy niż na początku produkcji. Optycznie wygląda trochę inaczej. Z uwagi na to, ze w początkowej fazie po rozruchu silnika on odpowiada (a raczej jego sprężyna) za napięcie łańcucha warto go profilaktycznie wymienić co kilkadziesiąt km. Wymiana jest stosunkowo prosta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.