Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy podpowie mi ktoś w jakim module i co mam edytować jeśli posiadam moduł nowszy świateł LMA2.

W LMA starszym trzeba było:

 

LMA:

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

; nicht_aktiv

; wert_01 = DRL Blinker vorne

; wert_02 = DRL Fernlicht

;

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

; wert_01 = DRL-Dimmung 26%

; wert_02 = DRL-Dimmung 40%

 

W LMA2 trzeba chyba coś innego.

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
rozumiem, że robi sie to NCSem, możesz kolego krótko napisac jak to zrobic krok po kroku? Nigdy nie używałem NCSa

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Tak kolego NCSem napiszę Ci z pamięci:

Musisz odpowiednio skonfigurować profil w NCSie, następnie:

 

1. Otwierasz NCS, ładujesz profil Expertenmodus i OK (oczywiście musi być odpowiednio skonfigurowany)

2. Wciskamy F1-FG/ZCS/FA następnie F3-ZCU aus SG zaznaczasz model i wciskasz OK np (e60)

3. WYświetli Ci się okienko SG auswahlen. Zaznaczasz moduł z którego NCS pobierze VIN i FA np. CAS, wciskasz OK i NCS pobiera VIN i FA z auta.

4. Jak pobierze wciskasz F6 Zuruck.

5. Wciskasz F4 i wybierasz sterownik w tym wypadku LMA i dajesz OK

6. Nastepnie wciskasz F4-SG auslesen i NCS zapisuje to co jest w module w

C:\NCSEXPERT\WORK\FSW_PSW.TRC

7.Otwierasz powyższy FSW_PSW.TRC za pomocą notatnika i edytujesz to co Cie interesuje i zapisujesz to jako FSW_PSW.MAN (zwracaj uwage na rozszerzenie TRC i MAN !! i te dwa pliki maja byc w C:\NCSEXPERT\WORK)

8. Nastepnie wciskasz F2-Job andern i otwiera CI się okno w którym zaznaczasz SG CODIREN i dajesz OK, następnie F3-JOB ausuhren i NCS koduje samochud z pliku MAN którego wczesniej zmienileś i zapisaleś jako MAN.

Moduł kodowany może się zresetowac i uruchomić ponownie więc nie panikuj :) Jeśli wszystko zrobiłeś wg opisu i odpowiednie zmiany ma być OK :) Jeśli coś popieprzyłeś NCS nie przekoduje modułu, to w pliku TRC zostanie zapisane poprawne kodowanie wszystkich modułów po kolei (wielkość pliku TRC będzie wtedy około 150kb-200kb) w takim pliku nie rób zmian!! Moduł LMA sczytany miał coś około 30k. Możesz sobie również plik TRC w czasie sczytywania zrzucić gdzieś na bok, ale nawet jak coś będzie nie hallo to wystarczy pustym plikiem MAN przekodować LMA i wróci do fabryki.

 

Uwaga nie ponoszę odpowiedzialności tym bardziej że pisałem to z głowy!!!

Tak że proszę ostrożnie, jeśli coś nie tak opisałem proszę o poprawki.

 

AHA nie daj się naciągnąć, bo jestem pewien, że już dostałeś PW ze ktoś Ci pomoże jak zapłacisz!

DO ch... to jest forum a nie firma!!! jak coś nie wiesz to pisz śmiało jak będę wiedział i będę miał czas na pewno POMOGĘ BEZINTERESOWNIE.

POZDR.

Opublikowano

AHA nie daj się naciągnąć, bo jestem pewien, że już dostałeś PW ze ktoś Ci pomoże jak zapłacisz!

DO ch... to jest forum a nie firma!!! jak coś nie wiesz to pisz śmiało jak będę wiedział i będę miał czas na pewno POMOGĘ BEZINTERESOWNIE.

POZDR.

 

Jestem za :D Później znowu będą telefony i e-maile "zrobiłem tak jak na forum pisało, a teraz nie działa mi to czy tamto.." :P

 

Dzięki kolego za pomoc :cool2:

 

Ogólnie to chodziło mi o to, że z kodowaniem to trzeba powoli, ostrożnie i z głową.

 

Możesz sobie również plik TRC w czasie sczytywania zrzucić gdzieś na bok, ale nawet jak coś będzie nie hallo to wystarczy pustym plikiem MAN przekodować LMA i wróci do fabryki.

 

No właśnie, przeważnie wraca do fabryki. A co jeśli ktoś wcześniej w nim już coś ważnego przekodował, a Ty nie zrobisz kopi i jak będziesz chciał wrócić do tego to nie będziesz miał czym? Wtedy .man pusty nie pomoże - jego nie można traktować jako lekarstwo na wszelkie niepowodzenia w kodowaniu. Kodowanie ma wiele niuansów..

Dlatego gorąco polecam robić kopie zapasową z .trc na którym pracujemy.

Opublikowano

To wróci do fabryki, a co napisałeś już mu PW z ceną? Żałosne jest to dla mnie! Ale podejrzewam, że za to że masz tu reklamę to i forum z tego ma korzyści, bo już byś dawno "szpica" dostał.

Jak wróci do fabryki, to to co się zmieniło może zmienić zawsze na to co mu pasuje, powiedz szczerze, napisałeś mu już PW z propozycją?? ODPOWIEDZ PROSZĘ...

Jak byś był gość to byś się odważył wykonać aktualizację e61 i nie wal tu kozaka i nie strasz nikogo bo już CI coś na ten temat pisałem, jeśli ktoś potrzebuje jakiejś pomocy przy kodowaniu, jeśli będę wiedział chętnie odpowiem, pomogę BEZINTERESOWNIE mogę nawet zadzwonić i pomóc FREE na przekór takim jak TY kolego.

 

A Ty kolego jakie opiski za kasę wysyłasz?? po chińsku? od tyłu? Hebrajskim językiem? jak bym coś tu źle napisał zapewne już byś się czepił, nie wiem nie sprawdzałem ale Ty zapewne TAK, co opisałem!

Ja to pisałem z głowy i podejrzewam, że jest OK.

 

Czekam na odpowiedź bo zapewne ją dostanę!

 

PS. Może ktoś potrzebuje konfigurację NCS? Chętnie opiszę krok po kroku za FREE, więcej rzeczy zrobiłem z moim BMW niż masz opisane na Twojej www, zapewne nadrobisz śledząc inne fora (obcojęzyczne oczywiście)

Ja tu nie chcę Cie obrazić, nawet mi to przez myśl nie przeszło, tylko chodzi mi o szczerość i chęci, o bycie człowiekiem i pomoc innym BEZINTERESOWNIE. Jeśli ktoś ma to zrobić sam, to to zrobi bez Twojej pomocy, jeśli ktoś nie ma pojęcia i nie umie czytać ze zrozumieniem to przyjedzie i tak do Ciebie i da Ci zarobić, może nie powinniśmy wsiadać do samochodu bo możemy mieć wypadek?? - tak to się tyczy Twojego

Jestem za :D Później znowu będą telefony i e-maile "zrobiłem tak jak na forum pisało, a teraz nie działa mi to czy tamto.." :P

Ja Cie tu nie atakuję ale wg mnie Twoja odpowiedź ma ewidentny podtekst.

Będą e-maile - ciesz się zarobisz, przecież to Twoja praca :lol: , no chyba że pomoc będzie za FREE z Twojej strony - chwała Ci za to.

Zastanawiam się, czy przy chwili wolnego czasu nie opisać co i jak można zmienić dokładnie jak dla przedszkolaka. Ciekawe w jaki sposób mnie zaatakujesz...

Opublikowano

1. Dzięki kolego e61, w wolnej chwili usiąde i spróbuje się pobawić.

 

2. Kolego Luczar, dziękuje za ofertę na priv ale to jest forum czyli miejsce gdzie ludzie rozmawiają, wymieniają się informacjami, wspólnie znajdują rozwiązania, pomagają sobie itd. Każdy może coś dostać ale i każdy powinien dać coś od siebie.

 

Jak pewnie niektórzy wiedzą jestem dość aktywnym użytkownikiem na forum, sporo pisze, co wiem to zawsze pomoge, podpowiem. już wielu użytkownikom pomoglem radzac gdzie szukac przyczyny problemu, podsyłając materiały (np instrukcje montażu doposażenia z których korzystałem), wysyłając do sprawdzonego specjalisty w danym problemie itd. Zrobiłem już ze dwa manuale i wrzuciłem do działu zrób to sam.

 

Zdaje sobie sprawę, że są też ludzie, którzy zupełnie z przypadku sa posiadaczami BMW z silnikiem TDI i nie wiedzą najzwyklejszych rzeczy, które można sprawdzić w instrukcji obsługi. I właśnie może takim ludziom wygodniej jest zapłacić i mieć z głowy niż poszukać, popytać, poczytać, dowiedzieć się, ostrożnie poeksperymentowac.

 

Masz wiedze i chcesz na tym zarabiac - w porzadku, twoja sprawa ale w takim razie po co siedzisz na forum?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Kolego E61 nie zamierzam Cię atakować, dziwie się tylko Twojemu rozgoryczeniu. Sam wysłałeś do mnie na PW oferte z pytaniem o ceny itp. w celu wymiany programu w sterownikach, a że Ci odmówiłem to teraz na mnie nastajesz? Skoro tyle rzeczy sobie w BMW zakodowałeś do dlaczego sobie nie podmienisz softu w sterownikach? Skoro ja Ci odmówiłem tej operacji do czego mam prawo, to dlaczego nie znajdziesz sobie "gościa" jak to określiłeś który Ci to zrobi?

 

Aż dziwne, że tak Ci zależy na konflikcie....

 

Zaraz napiszesz do ludzi, którzy spolszczają NAVI, że jak są na forum to powinni zamieścić softy i instrukcje jak kodować pod nie auto, później ludziom, którzy mają zakłady mechaniczne a są na forum że forumowiczom powinni za free serwisować auta, a tym co sprzedają interfejsy że powinni je rozdawać....

 

Każdy z czegoś żyje, czy Ty wykonujesz swoją pracę za darmo?

 

EDIT: a już wiem o co chodzi.... przejrzałem Twoje posty (na szczęście za dużo ich nie ma... )... że Ci się tak nawet chce..

 

Ogólnie nie mam zamiaru dalej brnąć w Twoje gierki, aby to forum nie zaczęło przypominać autokrata.pl

 

Kolego rafale_23. NCS Expert to program służący głównie do kodowania modułów.Wchodzi skład pakietu INPA+EDIABAS+NCSEXPERT+inne.

Opublikowano
Bo mnie ciekawiło z jaką ceną wyskoczysz kolego, zajmuję się takimi rzeczami, że z miłą chęcią bym pisał każdemu instrukcje by to zrobił sam, ale są to zdecydowanie bardziej ambitniejsze rzeczy niż zmiana nicht_aktiv na aktiv itp. Miałem z samochodową "informatyką" w ogóle ZERO do czynienia, ale są fora nawet i POLSKIE na których ludzie sobie pomagają, podejrzewam to, że czego ja się nauczyłem w dwa wieczory. to Ty kolego pochłaniałeś to zdecydowanie dłużej. Mam do czynienia nie z takimi rzeczami...
Opublikowano

mam dwa pytania:

 

1. co znaczy, że profil Expertenmodus musi być odpowiednio skonfigurowany?

2. czy jest możliwość zrobienia kopi pliku z zakodowanymi funkcjami gdyby coś poszło nie tak? Chodzi mi o to aby nie ratowac sie potem pustym plikiem bo mam na chwile obecną dołożone przednie halogeny i przy resetowaniu pustym plikiem musiałbym na nowo je kodowac

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
mam dwa pytania:

 

1. co znaczy, że profil Expertenmodus musi być odpowiednio skonfigurowany?

2. czy jest możliwość zrobienia kopi pliku z zakodowanymi funkcjami gdyby coś poszło nie tak? Chodzi mi o to aby nie ratowac sie potem pustym plikiem bo mam na chwile obecną dołożone przednie halogeny i przy resetowaniu pustym plikiem musiałbym na nowo je kodowac

 

1. Chodzi o to że w podstawowej konfiguracji NCS koduje automatycznie według konfiguracji wyposażenia. Trzeba mieć profil który czyta dane z pliku FSW_PSW.MAN

tutaj jest NCS z profilem np. revtor https://rapidshare.com/files/457991019/en_ce_es.rar

2. Można wykonać kopie FSW_PSW.TRC a lepiej jeszcze NETTODAT.TRC(jest też troche informacji które nie interpretowane tekstowo w pliku TRC) z katalogu WORK, dla całego samochodu(wykonuje się sama podczas odczytu FA, bedzie miał ponad 100kb) Należy skopiować plik, ponieważ jest on automatycznie nadpisywany. Lub jeżeli pracujemy z kontretnym sterownikiem np. LMA wykonujemy "Read ECU" i wtedy plik FSW_PSW.TRC bedzie "wypelniony" tylko konfiguracja danego odczytanego ECU. Kiedy za duzo pomieszamy mozna zawartosc skopiowanego pliku zapisac jako plik FSW_PSW.MAN i wykonać kodowanie.

Tyle z grubsza bardzo dobry opis kodowania i bardzo fajnego programu NCS Dummy znajdziesz tutaj:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1553779

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

zakuplem niedawno kabelek do auta http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html do tego sciaglem inpe 9.0.7 ale cos nie chce smigac dodam ze mam viste

pytanie czy przy instalacji inpy przy tym kabelku zaznaczyc obd czy ads?

inpe jako tako mam ale przy otwieraniu nA sucho pokazuje okienko z ediabas openconnection createfile_error tak jest jak zainstaluje ADS z kolei przy OBD i malych kombinacjach

otwiera inpe bez niczego ale po podlaczeniu do auta nie moze sie z zadnym modulem polaczyc jedyne co mi sie udalo to przez ncs sciagnac vin z CAS :cry2:

 

pomocy! wczoraj prawie caly dzien na to zmarnowalem :mad2:

 

dodam ze auto to2006r przed liftem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, czy podpowie mi ktoś w jakim module i co mam edytować jeśli posiadam moduł nowszy świateł LMA2.

W LMA starszym trzeba było:

 

LMA:

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

; nicht_aktiv

; wert_01 = DRL Blinker vorne

; wert_02 = DRL Fernlicht

;

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

; wert_01 = DRL-Dimmung 26%

; wert_02 = DRL-Dimmung 40%

 

W LMA2 trzeba chyba coś innego.

Jesli masz lma2 to mozesz zakodowac sobie rowniez Welcom light,chyba ze juz masz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

zakuplem niedawno kabelek do auta http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html do tego sciaglem inpe 9.0.7 ale cos nie chce smigac dodam ze mam viste

pytanie czy przy instalacji inpy przy tym kabelku zaznaczyc obd czy ads?

inpe jako tako mam ale przy otwieraniu nA sucho pokazuje okienko z ediabas openconnection createfile_error tak jest jak zainstaluje ADS z kolei przy OBD i malych kombinacjach

otwiera inpe bez niczego ale po podlaczeniu do auta nie moze sie z zadnym modulem polaczyc jedyne co mi sie udalo to przez ncs sciagnac vin z CAS :cry2:

 

pomocy! wczoraj prawie caly dzien na to zmarnowalem :mad2:

 

dodam ze auto to2006r przed liftem

Masz fejs na usb wiec zaznaczasz obd.Inpe instalujesz w zgodnosci winxp.
Opublikowano
Kabel mam,a bawilem sie jak bylem maly :wink:

A tak na powaznie to na laptopie mam windows7 wiec z ncs-em sa problemy...

W windows 7 jest "tryb XP" to taka wirtualna maszyna z windowsem XP i wszystko działa

Opublikowano
@cdxa,zgadza sie ale wole przy wolnym czasie zainstalowac sobie XP-ka.Jakos bardziej znajomo wyglada i milej sie na nim pracuje :)

Nie rozumiem, przecież to o czym mówie to normalny windows xp w wirtualnej maszynie, wygląda i działa jak kazdy inny xp. Rożnica jest taka że nie trzeba drugiego komputera, rebootowania lub poprostu zaśmiecania "głównego" windowsa programami do diagnostyki.

 

Jeśli nie masz to można to doinstalować

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Opublikowano
@cdxa,zgadza sie ale wole przy wolnym czasie zainstalowac sobie XP-ka.Jakos bardziej znajomo wyglada i milej sie na nim pracuje :)

Nie rozumiem, przecież to o czym mówie to normalny windows xp w wirtualnej maszynie, wygląda i działa jak kazdy inny xp. Rożnica jest taka że nie trzeba drugiego komputera, rebootowania lub poprostu zaśmiecania "głównego" windowsa programami do diagnostyki.

 

Jeśli nie masz to można to doinstalować

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

No z tym dzialaniem w wirtualu to roznie bywa.Kiedys na macbook-u zainstalowalem sobie wirtualny XP i strasznie sie wieszal a to przy programowaniu nic dobrego, az w koncu go wywalilem.

Poza tym moj windows7 to wersja Home i nie moge zainstalowac do niej wirtualnie XP ze strony ktora mi podales.

Tak czy inaczej dziekuje za szczere checi :cool2:

Opublikowano
Cdxa, a winkfp robisz na takim wirtualnym xp??

 

Nigdy nie robiłem inaczej niż na wirtualce, konkretnie to na vmware. Nie lubie mieć smietnika na komputerze a tak mam wszystko w dwoch plikach wirtualnego komputera, a wrazie nie powodzenia przy "przeróbkach" programów moge cofnąc sobie zmiany

 

No z tym dzialaniem w wirtualu to roznie bywa.Kiedys na macbook-u zainstalowalem sobie wirtualny XP i strasznie sie wieszal a to przy programowaniu nic dobrego, az w koncu go wywalilem.

 

Dzisiaj wiekszośc produkcyjnych systemów na świecie to systemy wirtualne, i jakoś dają radę :)

Opublikowano
Witam, czy podpowie mi ktoś w jakim module i co mam edytować jeśli posiadam moduł nowszy świateł LMA2.

W LMA starszym trzeba było:

 

LMA:

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

; nicht_aktiv

; wert_01 = DRL Blinker vorne

; wert_02 = DRL Fernlicht

;

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

; wert_01 = DRL-Dimmung 26%

; wert_02 = DRL-Dimmung 40%

 

W LMA2 trzeba chyba coś innego.

 

u mnie jest podobnie jak kolega napisal

DLR_V_GEDIMMT

nicht aktiv

 

mam to zmienic na

DLR_WERT_DIMMUNG

wert01 lub wert02

 

i to wszystko nic wiecej nie trzeba zmieniac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.