Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wymienielm juz dawno calo odme kupowalem w aso!!

Tylko stara mialem z filterkiem a nowa co kupilem z separatorem juz nie produkuja juz tych z filterkami poniewaz te nowe sa bezobslugowe caly olej splywa ,a nie tak jak w tych satrych zbierany byl i fitrowal tylko trzeba pamietac o wymienie.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jeśli wymieniamy olej co ok 30 kkm to proponuje wymianę odmy co drugą wymianę oleju, jeśli olej jest wymieniany co 15-20 kkm to co trzecia

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Koledzy

Wymieniałem olej niedawno i oczywiście jak zwykle zapomniałem o odmie.

Pytanie tego typu: czy mogę wymienić odmę na zalanym oleju?

Opublikowano
Tak. Odma jest na górze silnika więc nic nie poleje się.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odnośnie tematu - kupiłem autko tydzień temu. Przy sprawdzaniu przed-sprzedażowym w ASO powiedzieli, że widać olej na rurce od odmy i należałoby ją wymienić. Właściciel nigdy odmy nie wymieniał (przebieg 127 tys.). Gdzieś wyżej w tym temacie czytałem, że w silnikach N47 odmy się nie wymienia. Więc teraz nie wiem :roll: . W ASO powiedzieli mi nawet koszt samej odmy - 1500 zł. No i teraz nie wiem, wymieniać, czy nie :duh: Co o tym myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie tematu - kupiłem autko tydzień temu. Przy sprawdzaniu przed-sprzedażowym w ASO powiedzieli, że widać olej na rurce od odmy i należałoby ją wymienić.

 

Co ASO to inne informacje, może aby się upewnić to zadzwoń do innych serwisów jak to jest faktycznie albo najlepiej napisz mail do Niemieckiego aso.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba przesadzili z tą ceną. Ja wymieniałem w kwietniu odmę w M52N2 (3.0d) i koszt odmy był 170zł. Sprawdź w Inter Carsie sobie cenę bo nie sądzę żeby był taki przestrzał cenowy. Może o jedno zero się pomylili :)

 

Ale w M57N2 jest standardowa odma którą się wymienia regularnie a w N47 niby takiej nie ma, nawet w RealOem nie ma jej wyszczególnionej.

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta.

 

Mam silnik M47N2 z wyprutym DPF'em.

Wczoraj wymieniałem olej, 0W30 Castrol.

Przy ostatniej wymianie wyczyściłem na błysk dolot, EGR'a i przepustnicę.

Teraz jak sprawdzałem nazbierało się tam trochę oleju.

 

Pytanie:

Czy ilość oleju jak na zdjęciu poniżej, po przebiegu 20k km jest normalna?

 

http://s7.postimage.org/w1jcwrvzv/DSC01285.jpg

 

Przed świętami mam zamiar wymienić odmę, bo pewnie nie była wymieniana od nowości.

 

Poza tym, może mi ktoś wyjaśnić, po co wyjście odmy podłączone jest do dolotu turbiny?

Z jakiego powodu w silniku, w układzie korbowym, potrzebne jest podcisnienie generowane przez turbinę?

Nie wystarczy odma z wyjściem "na świeże powietrze"?

 

Dzięki za info!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej w normie ,przydaloby sie jeszcze wyczyscic ssacy :cool2:

Mozesz zrobic wolna odme tak robilo sie w starszych autach i nic sie niedzialo albo zalozyc cacht tank,ja osobiscie nie robilem

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję temat.

 

Koledzy, chciałbym się upewnić którą część należy wymienić:

1) Filtr odmy separator oleju:

http://bmw-sklep.com.pl/pl/filtr-odmy-separator-oleju-bmw-e46-e60-e90-e87-x3.html

Czy

2) Odma:

http://bmw-sklep.com.pl/pl/deser-lodowy.html

A może oba elementy?

 

Silnik M47N2, E91 2006.

 

Nie chciałbym zamówić niepotrzebnej części. :roll:

Z góry dzięki za pomoc :)

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

Cześć

 

Jeśli już wymieniasz odmę, to przy tych cenach lepiej kupić całą kompletną i masz spokój na minimum 100tyś km. (moja wytrzymała ponad 200 tyś km i cały czas działała bez zarzutu.

 

Sam wkład odmy jest plastikowy labiryntowy, i można go umyć i będzie jak nowy.

 

Ja u siebie co roku sprawdzałem odmę i ją myłem, ale niedawno kupiłem nowa oryginalną i zmieniłem całą - z tym że u mnie w 3.0d nie ma takiego wkładu labiryntowego.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja też zastanawiam się nad wymianą odmy, bo nie wiem czy była wymieniana.

Moje pytanie.

1.Wymontować starą odmę i ją dokładnie wymyć.

2. Kupić sam wkład.

3. Kupić cały zestaw

 

Trochę poczytałem o niesprawnej odmie i nie ma co się zastanawiać, trzeba się za nią zabrać.

Z góry dziękuję za dobre rady

Opublikowano

Jak chcesz zaoszczędzić to umyj dokładnie wkład i będzie jak nowy oraz wymyj odmę - trzeba zdemontować plastikowy dekiel który jest na delikatne zatrzaski, a pod nim pomarańczowa gumowa membrana.

 

Jak auto ma już znaczący przelot, to polecam kupić kompletną odmę. Kiedyś bmw zalecało wymianę odmy co około 100 tyś km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ok to dobre info..ale jeżeli się nie wymienia to może czyści...a jeśli tak to w którym miejscu się znajduje??

Pozdr.

Jeśli się nie mylę to jest zintegrowana bodajże z głowicą. Tak jak kolega wyżej pisal ponoć jest bezobsługowe w N47

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W N47 jest zintegrowana z plastikowa pokrywą zaworów/wałków rozrządu. Można ją wyczyścić.

Wymienia się plastikowy wężyk który idzie do odmy, bo często się rozpada od temperatury / działania oleju / czasu...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzieki Chris za info, wymienię komplet.

Warto brać oryginał czy Vaico będzie OK?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Jak chcesz zaoszczędzić to umyj dokładnie wkład i będzie jak nowy oraz wymyj odmę - trzeba zdemontować plastikowy dekiel który jest na delikatne zatrzaski, a pod nim pomarańczowa gumowa membrana.

 

Jak auto ma już znaczący przelot, to polecam kupić kompletną odmę. Kiedyś bmw zalecało wymianę odmy co około 100 tyś km.

To lepiej będzie jak wymienie całość na oryginał

 

Czy ta będzie pasowała do mojego silnika?

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.