Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać jako że zawitałem tu dopiero z prośbą o pomoc, a mianowicie jestem posiadaczem E36 z dwulitrowym R6 z vanosem, problem polega na tym iż po rozgrzaniu obroty spadają do 500 obr/min, auto się nie dławi, nie rzuca nim etc, jedyny mankament jest taki że jak obciążę go na jałowym - światła, podnośniki szyb, ogrzewanie - to obroty jeszcze nieco spadną i zaczyna się świeć kontrolka oleju - jak mniemam od zbyt niskich obrotów, ale lekko tylko musnę gaz i kontrolka gaśnie - co może być tego przyczyną? dodam że korkowy vel. bocznikowy na pewno działa bo reguluje obroty na ciepło/zimno do tego po przygazowaniu silnik ma charakterystyczne dla bmw stopnie przy schodzeniu z obrotów.

Drugi problem to sprzęgło, które czasem tylko się ślizga, normalnie chodzi sprawnie, często w zimie zaczyna się ślizgać, albo jak rozgrzeje je i próbuje na prawdę mocno zerwać przyczepność, czy to wysprzęglik?

Dziękuje bardzo za wszelką pomoc!!! Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 Podłączyć pod kompa i sprawdzić czy sonda pracuje oraz jakie wartości pokazuje czujnik tem powietrza i płynu.

2 Masz sprzęgło do wymiany.Przy okazji możesz wymienić łozysko oporowe żeby więcej tam nie zaglądać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
kolego a skad wiesz ze masz akurat 500 obr/min a nie wiecej badz mniej z czego to wywnioskowałeś? a co do 2 pytania to wymien sobie sprzeglo bo ktoregos dnia wogole nie ruszysz
Opublikowano
hehe z tym sprzeglem to bym nieodwlekal bo masz spalone i pewnego pieknego dnia moze ci wybochnac tak mi mechanik wytlumaczyl bo tez lubilem popalic i niestety skonczylo sie to dla mnie lekko kosztownie (~1300 zeta)
Opublikowano
wysokość obrotów wnioskuję tylko z obrotomierza, jest równo na kresce 500 obr. czytam posty na forum i większość z was opisuje że ma circa w granicach 750-850 obr (też nie wiem skąd takie dokładne pomiary, ale na pewno jest to więcej niż 500 ) właśnie wróciłem z trasy i po przeliczeniu - trasa cały czas na autostradzie - 7/100 przelot 120-130 - więc przy padniętej sondzie taki wynik nie byłby raczej możliwy, jak wspomniałem silnikowi nic nie dolega i martwią mnie te obroty tylko ze względu na kontrolkę oleju. Co do sprzęgła czytałem że podobne objawy daje uszkodzony wysprzęglik,i tak się łudziłem że może to on :) jeżdżę raczej dorożkarsko więc nie odczuwam tego sprzęgła ale czasami się klei jak chcę żywiej przyspieszyć.
Opublikowano

jesli mowisz o tej kresce na obrotomierzu miedzy 0 a 1 to jest wszystko ok przynajmniej umnie tak jest i ja nie nazekam na niskie obroty http://img38.imageshack.us/img38/1816/licznikp.jpg

a co do konrolki oleju to moze masz malo oleju albo czujnik oleju padniety

no chyba ze ze zle mowie z tymi obnrotami i koledzy mnie poprawia. i taka drobna rada z takim sprzeglem radzil bym nie jezdzic

Opublikowano
ogólnie to też mi się nie świeci, chyba że silnik mocno się nagrzeje np. postoje w korku etc. to zaczynają obroty spadać lekko nawet pod kreskę, ale jak przy rozgrzanym silniku normalnie włączę np. reflektory, czy ogrzewanie to zapala się olej i spadają obroty (powinno być w odwrotnej kolejności), obawiam się czy na dłuższą metę nic mi się nie rozsypie. A tak z innej beczki, czy ktoś z was jeździ dwulitrówką i czy klima też u was tak mocno obciąża silnik? tzn w jeździe miejskiej czuje wyraźny spadek mocy przy klimie, i mocno wzrasta spalanie nawet do 15l/100 czy to normalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.