Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy jeździe na wprost przy szybkościach powyżej 90-100 niemiłosiernie mi zaczyna kierownica drżeć. Koła mam dobrze wyważone, facet raz wyważał i drugi raz sprawdzał.

Dzieje się tylko przy jeździe na wprost, na lekkich łukach nic nie drży i przy wyższych szybkościach.

Facet od kół zasugerował mi że może jest jakiś luz jak coś wchodzi do maglownicy, ale on też nie był pewien i nie wiedział (facet od opon, nie mechanik).

 

Co to może być, gdzie szukać przyczyny i jaki może być koszt w zależności od scenariusza?

Opublikowano

witam sprawdz sworznie przy zwrotnicy w wachaczu mogą mieć luz ja tak miałem i powyrzej 100 110 czepało kierownicą najlepiej wjechać na stacje diagnostycznąi przeczepać całe zawieszenie z przodu koszt takiego przeglądu to około 20zł a sworzni to około 50- 80 za sztuke

pozdrawiam Adam

Opublikowano

Generalnie w dobrym warsztacie nic nie biora za sprawdzenie - klient moze przyjechac naprawic autko.

Takie pytanko - czy stalo sie to po wymianie opon na zimowe. Bo byc moze to wina opon.

Opublikowano
Przynam że na letnich to miałem, jednak po wyważeniu kół jakby ustało... choć szczerze powiem że nie miałem jak zabardzo sprawdzić, bo na letnich drżało powyżej 140. Fakt faktem, drżało w identyczny sposób, na łukach wszystko ok, na prostej równiutkiej drodze, bezwładnie jadąc drżenie na max.
Opublikowano

Częstą przyczyna drżenia lub bicia kierownicy są drażki kierownicze tzw pot. jabłuszka. Rzadko kto potrafi je dobrze zdiagnozować, gdyż są ukryte pod osłoną gumową drążka.

Ja zawsze wciskam przez tę gumę palec w samo jabłuszko przez co wyczuwam luz pomiędzy samym drążkiem, a korpusem jabłka, czy też kuli

Opublikowano
Częstą przyczyna drżenia lub bicia kierownicy są drażki kierownicze tzw pot. jabłuszka. Rzadko kto potrafi je dobrze zdiagnozować, gdyż są ukryte pod osłoną gumową drążka.

 

To prawda - dwa razy juz sie nacialem, ze zadne szarpaki tego nie wychwyca.

 

Ja zawsze wciskam przez tę gumę palec w samo jabłuszko (...)

 

Zboczeniec! :lol:

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Dodatkowe info:

 

W sobote sprawdzałem, śmignęłem 100, później 120 i tak do 160, na równiutkiej drodze, puszczałem kierownice.... NIC NIE DRŻAŁO. Myślę... koła były może krzywo, jak mi oponiarze zdjeli i założyli to zrobił sie dobrez i sie cieszyłem. Jechałem tak pare razy żeby mieć pewność.

 

Dziś wracam i znowu... 90km/h i szyciej sie nieda bo kierownicę wyrywa :/

 

I jak, nadal stawiacie na jabłuszka czy może coś jeszze być? hamulce?

Opublikowano

Po pierwsze popatrz w jakim stanie masz gumy na przednich wachaczach oraz sforznie tychze wachaczy ale najwiekszy wplyw na wyrywanie kierownicy z rak maja owe tuleje gumowe. W im gorszym stanietym przy nizszych predkosciach trzepie kieownica ale wystarczy dac lekki skret przy pokonywniu luku a drganie te na moment ustaja.

Koszt tych tuleji nie jest duzy nawet w orginale ale smialo mozesz zalozyc febi albo nawet teknorota ktory jest smiesznie tani (chyba jakies 20 zl szt.) i jak masz troche czasu sily i umiejetnosci to dasz sobie rade sam z wymiana. Wymien na obu wachaczach - to powinno rozwiazac problem!!

- znam z autopsji (objawy identyczne jak u ciebie! tylko ja wymienilem totalnie wszystkie koncowki wachaczy t. sforznie dlugie, krotkie i owe gumy bo chcialm miec troszke spokoju)

pozdr.

Opublikowano

Dziś u siebie wymieniłem w końcu drążki na których miałem już luzy, a sprawdzałem je miesiąc temu.

Z prawej strony był znaczący - nie trzeba było zbyt mocno się wczuwać w wykrycie, a z lewej nieco mniejszy, Dziś przed wymianą sprawdzałem jeszcze raz i z prawej był jaki był, a z lewej luzu nie czułem.

Postanowiłem jednak wymienić oba i bicie kierownicy przy hamowaniu znikło.

Jutro czeka mnie jeszcze zbieżność i jazda znowu na rok - lub więcej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

UPDATE.

 

Zauważyłem, że ma to ścisły związek z wilgotnością.

Jak jest sucho, nic nie drży. jak jadę w dzień deszczowy, przy 90km/h zaczyna drżeć. Obserwacje na przestrzeni tygodnia. Zawsze tak samo.

Opublikowano

jak juz pisalem po pierwsze tuleje gumowo metalowe przednich wachaczy.

Apropo twojej obserwacji to mi sie wydaje ze to bardziej temp. ma wplyw na nasilanie sie objawow jak jest cieplej na + to gumy mietsze i trzesie a jak jest na minusie temp to twardnieja i mniej trzesie (pojedz troszke szybciej niz 90 to i jak mokro i cieplej tez zaczniej trzasc)

- proponuje to naprawic a nie obserwowac kiedy trzesie bardziej a kiedy mniej koszty sa niewielkie nawet na orginalnych czesciach a na nieorginalnych smiesznie niewielkie. A jak juz bedziesz wymienial te tuleje to poptrz na stan sforzni wachaczy i krotkich i dlugich jak jakis kiepsko wygloda jest miekki i ma luz to tez odrazu wymien cobys nie musial wyjmowac wachaczy poraz kolejny w niedlugim czasie

pozdr

Opublikowano

Dobra.

Podsumowując :)

Temperatura cały czas podobna, dziś bym rzekł że nawet było cieplej niż ostatnio i nic nie drżało. do 120 sprawdzałem. wczoraj temp była zbliżona, leczy było mokro i drżało :(

 

Czy możliwe żeby to mogła być sprawa opon? Bo mam w nie najlepszym stanie. Nie wiem od czego zacząć wymiany.

 

Musz wymienić.

-Tuleje metalowo gumowe wahaczy

-sworznie wahaczy

-końcówki drążków.

 

Czy nie pokręciłem czegoś i czy nie trzeba czegoś jeszcze?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja miałem podobne objawy między 90 a 100 km/h wolniej i szybciej nie drżało, nawet przy 200 km/h. Moje auto to 525, ale była tro wina opon bo jak zimowe założyłem to się skończyło. Pozdrawiam!
Opublikowano

Witam

Ja miałem cięzki orzeszek do zgryzienia,bo zawieszenie zrobione ,a tu raptem coś bije...

Okazało się ,że przejechałem parę zasp i śnieg osadził się na felgach -stąd bicie...

Ot zima! :mrgreen:

Opublikowano
Właśnie, nie napisałem oco chodziło. Jak wyżej napisano, kupiłem 2 zimówki na przód i temat jest zamknięty. NIC nie drży jedzie prosto jak strzała :)
Opublikowano
Witam,

 

Przy jeździe na wprost przy szybkościach powyżej 90-100 niemiłosiernie mi zaczyna kierownica drżeć. Koła mam dobrze wyważone, facet raz wyważał i drugi raz sprawdzał.

Dzieje się tylko przy jeździe na wprost, na lekkich łukach nic nie drży i przy wyższych szybkościach.

Facet od kół zasugerował mi że może jest jakiś luz jak coś wchodzi do maglownicy, ale on też nie był pewien i nie wiedział (facet od opon, nie mechanik).

Strzala !

 

Moze po prostu lod albo bloto zaschniete jest na feldze? To jedna z banalnych przyczyn. Ale pewnie wykluczona u Ciebie (skoro wywazali kola pewnie je wyczyscili).

 

Ja mialem podobnie. Juz myslalem ze to jakas guma przy wahaczu (sworznie + silent bloki mam prawie nowe). Po dowazeniu kol na samochodzie, problem ustal. Dowazalem w autobalans przy stacji Shell na Pulawskiej/W-wa. Koszt 30 PLN od calosci uslugi

Co ciekawe, goscie wulkanizatorzy zapierali sie ze kola byly super wywazone !

 

Pozdro

Rafal

Opublikowano

Fakt - telepanie w kierownik przy 90-110 jest strrrasznym wrzodem na d....e :evil: Przerobiłem i co jakiś czas przerabiam na swojej skórze

Zacząć najlepiej od oczyszczenia felg z błotka i syfu (od wewnątrz:), sprawdzenia czy nie są zwichrowane, sprawdzić stan opony - czy nie ma pęknięć, buli, czy kord nie ma dosyć, potem wyważyć opony - ale na przyzwoitej wyważarace, w przyzwoitym warsztacie, jak wyważałem u gnieciucha (mea culpa :duh: ) - wciąz biło. Pojechałem do stacji obsł.Shella, wyważyli/zresetowali/wycentrowali najpierw maszynę (!!!-jak zwał tak zwał). Wtedy u mnie pomogło

Jeśli te najprostsze czynności nie pomogą szukac należy w zawieszeniu, tuleje/sworznie wahaczy, końcówki drążków, drążek środkowy, układ kierowniczy. Ja szukałem wszędzie, nawet słyszałem propozycje żeby sprawdzić czy wał napędowy nie jest skrzywony i czy nie trzeba go wyważyć - nasze drogi wykończą Hummera a co dopiero "delikatną" Becię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.