Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szykałem podobnego wątku ale nie znalazłem więc zakładam nowy.

Jestemszczęśliwym posiadaczem BMW 530d E61 z 2004r 218KM. Problem w tym, że auto powyżej 100 - 120 km/h przyśpiesza ale jakby mu ktoś odłączył turbinę. tzn.

na 1 biegu ciągnie ładnie do ok 5 tys obrotów, podobnie na 2 biegu , na 3 biegu już jest gorzej - ciągnie ładnie tak do 100 - 120km/h(ok.3500 obrotów), na 4 biegu od 80 do 100- 120km/h jest dobrze( obroty kreci ładnie do ok 2500), na 5 kreęci obroty do niecałych 2000 natomiast na 6 biegu już nawet nie sprawdzałem.

Proszeo pomoc i wskazówki.

Pozdrawiam

Opublikowano
samochód oddałem do mechanika aby sprawdził błędy, okazało się , że do tego mam podwójny stan oleju, a wszystko to podobno wina zapchanego DPF'a. W przyszłym tygodniu oddaje do V-techa na wycięcie filtra i wyłączenie go programowo. Napiszę co z tego wyszło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej wymień jak najszybciej olej bo jest rozrzedzony przez ropę i automatycznie ma sporo gorsze właściwości smarne.
Opublikowano
Tak,tak ON to nie jest dobre smarowidło :D Jaki masz przebieg że DPF jest już full? Kolega kupił w IRL 520d z przebiegiem 160kkm i DPF też podobno zatkany, tylko temu się nie dziwię bo jak Irlandczyk przekroczy 100km/h to już nie zabawa :mrgreen: Mistrzowie Świata w zamulaniu samochodów. :duh: A swoją drogą jeśli filtr był by zatkany to auto muliłoby cały czas a nie Od takiej prędkości Do takiej,poprawcie mnie jeśli się mylę.
Opublikowano
No masz rację, DPF nie puszczał by spalin w całym zakresie obrotów i prędkości. Czy aby na pewno mechanik dobrze zdiagnozował ci Auto ? Jakie miałeś wartości ciśnienia doładowania i na szynie CR w trakcie jazdy ? Auto było sprawdzane w ogóle podczas jazdy czy tylko na postoju ?
Opublikowano

Witam

 

U mnie przedwczoraj przy 2/3 tys dziwnie auto szarpnęło następnie się wszystko wynormowało, wczoraj po powrocie do domu postanowiłem śmignąć na trasę sprawdzić jak się zbiera bo zacząłem odczuwać tak jakby spadek mocy w zakresie 2-3 tys. obrotów, jak wpadłem na trasę to okazało się że wogóle się BMW nie zbiera 120 km h i koniec. Zauważyłem dziwny świszczenie pod maską. Czy to jest turbina? Czy możliwe że coś z elektryką i wchodzi w stan awaryjny?

Opublikowano

auto ma przebieg 212tys.km.

Jakie wartosci ciśnienia, tego niestety nie wiem. Ale zapytam się mechanika jutro. Czy jest możliwe, że turbina na pierwszym i drugim biegu ciągnie do oporu a na następnych jest coraz gorzej? i czy możliwe jest, że przez zapchany DPF mam podwójny stan oleju?. Nie znam się kompletnie na mechanice i powtarzam tylko to co słyszę. ;) być może wycięcie DPF'a nie rozwiąże problemu z brakiem mocy ale powinno rozwiązać problem podwójnego stanu oleju. Tak mi się przynajmiej wydaje

Opublikowano

witam ponownie. Właśnie wróciłem z V-tech Olsztyn po wycięciu DPF'a. Wszystkiepoprzednie dolegliwości ustały. Auto przyśpiesza na każdym biegu bez problemu. Po zdjęciu filtra i badaniu na hamowni miał ok.550Nm i 228 KM a po delikatnym chipie ma teraz 612 Nm i 267 KM. Jutro zrobię porządek z olejem.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.