Skocz do zawartości

320D za niskie napięcie na wtyczce od sterowania EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Staszek , mechanicznie go zaślep i będziesz miał spokój.

Praca EGR jest uzależniona od wielu czynników i to wszystko komputer analizuje i daje odpowiedni sygnał do EGR.

Tak naprawdę to jeszcze się nie spotkałem z dokładnym opisem co i jak wpływa na analizę danych potrzebnych do sterowania EGR,.Wiemy że jest potrzebnych sporo danych, mówi sie o przepływce. obrotów silnika , położenia pedału gazu, temperatury silnika, temperatury powietrza na dolocie , lambda i Bóg wie co jeszcze.

Wiemy że na biegu jałowym ( w benzynie) EGR nie powinien puszczać spalin i kiedy dodajemy gazu też nie powinien puszczać spalin oraz na wysokich obrotach .

Wobec powyższego aby poprawnie zdiagnozować przyczynę złej pracy EGR to nie takie proste.

Powinniśmy zacząć od czyszczenia zaworu EGR oraz jego przewodów z dolotem włącznie, sprawdzić czy podciśnienie ją wypełni otwiera i zamyka itd

Idąc na skróty to zaślepiamy EGR i jak jest poprawa to się nie wdajemy w szczegóły i się cieszymy z równej pracy silnika.

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wiemy że na biegu jałowym EGR nie powinien puszczać spalin i kiedy dodajemy gazu też nie powinien puszczać spalin oraz na wysokich obrotach .

co to za bzdury, z calym szacunkiem ale czy ty choć raz diagnozowałes bmw z zaworem egr, albo inaczej, jakiekolwiek auto z takim zaworem, tak znamy odpowiedz

 

egr na postoju jak najbardziej wpuszcza spaliny, podczas rozpędzania się nie dopuszcza spalin przy mocniejszym wciskaniu gazu, spokojna jazda na niskich obrotach, utrzymywanie predkosci oraz bardzo delikatne zwięszanie predkosci nie powoduje zaniku pracy egr a jedynie delikatne ograniczenie, nie ma znaczenia prędkość, obroty i połozenie pedału gazu jak najbardziej

doskonale widac to w inpie czy disie po wybraniu odpowiednich wskazań

nie pamietam jak w 2.0d staszkowym ale tam chyba do około 2000obr/min pracuje egr

własciwa praca egr wpływa na szybsze nagrzewanie silnika ale ma tez swoje minusy bo syfi układ dolotowy, coś za coś, zimą egr jest przydatny gdy duzo ciepla z układu zabieramy ogrzewaniem kabiny

zmienia sie tez praca silnika z egr, pracuje ciszej, bez egr twardo jak od ałdi

 

albo inny przyklad

ktos ma niesprawny termostat i zaślepiony egr, poł biedy jak termostat egr, odpala auto przy -15, komp steruje podgrzewaczem do 86stopni, ale koles ma niesprawny termostat i max ktore osiaga latem to 75stopni (widzi ze jest pion wiec wszystko gra) ale nie gra....

ogrzewania rozkręca bo zimno w dup e, termostat nie dziala, egr też, moze heniek mu zaślepił albo wpadł na ten genialny pomysł sam, układ nie ma szans osiagnac 86stopni tak aby ecu wysterował wyłączenie podgrzewania

efekt

podgrzewacz pracuje przez cały czas - a to urzadzenie zostało projektowane pod sprawne układy, wiadomo ze zaraz padnie jak bedzie tak pracować całą zimę przez wszystkie przejechane kilometry

silnik nie dogrzewa sie, pali więcej, dostaje w dup sko, akumulator jest słabo ładowany lub wcale, podgrzewacz nie chodzi na paliwo ale na prąd, układ ładowania nie jest z gumy itp

 

sprawy silnik po nocy -15

egr pracuje, chłodnicza chłodzi spaliny i ogrzewa tym samym płyn który termostat egr trzyma w małym układzie, jest sprawny, po dosłownie 1-2km albo i szybciej leci juz letnie powietrze z nawiewów, co przy -15 wydaje sie cieple, silnik po 3-5km ma te 50-70 stopni, zalezy od ruchu, ecu steruje podgrzewaczem do 86stopni, silnik nagrzewa sie, 7-10km ma te 86stopni, podgrzewacz przestaje pracować, autko jest dogrzane, mało pali, przy duzych mrozach płyn nawet nie krazyw duzym obiegu bo termostat egr skutecznie go hamuje w małym obiegu, nie pamietam wartosci otwarcia ale chyba 88stopni

przy duzych mrozach i ogrzewaniu czesto jest 86-88stopni

wszystko to jest ze sobą połączone, mało kogo to interesuje

ale pozniej pisze jeden z drugim ze mu diesel 8litrow zima pali w trasie, bzdura, pali tyle co latem, max 0.2l wiecej ale latem klima chodzi

 

nie jestem zwolennikiem egr ale w dieslach bmw jest to dosyc wazny element szczegolnie zimą co dokladnie opisałem z mysla o Faliszewice i staszku ktory ostatnio dostaje bialej gorączki z tym egrem hehe

egr to mozna wywalic jak ma sie auto dobrze pomodzone itp ale to inna bajka

w dupowozie 2.0d czy 3.0d nawet dłubnietym egru bym nie likwidował

dodam czy EGR ograniczony disem na 40mg stoke ma jakiś wpływ na to,że EGR raz działa raz nie??
nie ma, zmienia sie wartosc/ilość dopuszczanych spalin do mieszanki

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Napisałem

Wiemy że na biegu jałowym EGR nie powinien puszczać spalin

To się tyczy do silników benzynowych czego nie zaznaczyłem bo chciałem Staszkowi tylko przybliżyć że sterowanie EGR-em jest złożone i nie zależy tylko od jednego czynnika.

Puzun pisząc

co to za bzdury
ma racje w odniesieniu do silnika wysokoprężnego .

W moim poście zaraz uściślę że miałem na myśli benzynę.

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1173/recyrkulacja-spalin.html

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

koledzy mam jedno pytanie w takim razie...

 

na dworze +3st uruchamiam silnik EGR jakimś cudem pracuje :shock: nie zawsze ale zdarza się i tak jak już załapię i pracuje...to moge jechać 100/200km i pracuje non stop...lecz jak pracuje A ZGASZĘ SILNIK NA 5 SEKUND... I URUCHOMIĘ PONOWNIE EGR JUŻ NIE PRACUJE.... URUCHOMI SIĘ DOPIERO PO 2,3KM i to jeszcze nie zawsze

Opublikowano
koledzy mam jedno pytanie w takim razie...

Staszek zrozum że nie od jednego czynnika zależy praca EGR i nikt bez diagnostyki warsztatowej Ci nie wskaże tylko jedną jedyną przyczynę złej pracy EGR. Do tego dochodzi soft .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Kolego Puzonn pomożesz
tyle razy pisalem ze u mnie masz pierwszenstwo bez kolejki, do tego dostaniesz w gratisie mozliwosc przejechania sie dieslem e46 bez błędów ;p

co ja moge pomoc, praca egr to nie tylko zawór ktory kazdy czysci hehe

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
Koledze slavers nie udaloby sie nawet rozwiazac sznurowadla, wez to pod uwage zanim zaczniesz pytac go o porady...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam koledzy mam problem

wymienialem silnik w 320d 150km i wszsystko dziala elegancko oprocz turbiny brak wogole pradu na wtyczce zaworku turbiny przez co nie dziala turbina

wiecie moze gdzie prowadza kable od zaworka turbiny? bylbym bardzo wdzieczny za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.