Skocz do zawartości

320D za niskie napięcie na wtyczce od sterowania EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Napięcie na wtyczce elektrozaworku wynosi :

 

na przekręconym zapłonie 10,6 V

auto zapalone 11,4 V

 

Z tego co wyczytałem te wartości nie mogą być zaniżone, powinny wynosić równo 12V. Może ktoś rozjaśnić temat jak to ma się do działania elektrozaworku ?

Elektoraworek od sterowania turbiny ma 11,9 V. - Rezystancja cewki są ok 14-19 Ohm

 

pozdrawiam

Opublikowano

chyba Kolego przeczytales moja instrukcje odnosnie sprawdzania elektrozaworu sterowania AGR :wink: Wartosci napiecia od 10-12V sa jak najbardziej pozadane. Zjazd ponizej 10V moze dawac do myslenia. Wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

PS. musze przeedytowac tamten wpis :roll:

Opublikowano
chyba Kolego przeczytales moja instrukcje odnosnie sprawdzania elektrozaworu sterowania AGR

PS. musze przeedytowac tamten wpis :roll:

no to prosimy przeedytowac i go wkleic, chccialbym zerknac jak to u mnie wyglada.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

yoshimura01 daj link do tej instrukcji.

szukalem w "zrob to sam" i nie znalazlem...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
yoshimura01 daj link do tej instrukcji.

 

viewtopic.php?f=69&t=161860&p=1175893#p1175893

 

Sprawdzenie zaworu AGR:

- na zaciaganie przez wezyk powietrza ile sie da i zblokowanie jezykiem. Musi sie otworzyc i pozostac w tej pozycja, az do momentu "odklejenia" jezyka od wezyka. Wtedy musi mocno opasc/uderzyc na wspornik.

- zablokowanie ukladu recyrkulacji metalowa blaszka za chlodniczka spalin. Wtedy obserwowac z podlaczonym i odlaczonym wezykiem podcisnienia. Jesli nadal dymi to: przeplywka, dziura w dolocie, niepompujaca turbina.

 

Sprawdzenie elektrozaworu AGR:

- rezystancja cewki 14-19 Ohm [jesli brak lub wartosci zanizone elektrozawor do wymiany]

- napiecie na wtyczce 10-12V [jesli brak lub nie dochodzi do 12V [max wydajnosc]: przewody, sterownik silnika]

- podmiana miejscami z N75 [jesli nie ma poprawy: zawor AGR, przeplywka, niepompujaca turbina, dziura w dolocie], jesli jest poprawa: elektrozawor AGR do wymiany.

Opublikowano

zmianialem wczoraj przewody podcisnienia na silikony i sprawdzilem przy okazji napiecie i rezystancje elektrozaworow Rezystancja 17.5 Ohm czyli ok ale napiecie na przekreconym kluczyku 6.9V a na odpalonym 7.8V :| Sprawdzalem przewody i nic nie znalazlem

yoshimura01 jezeli na wszystkich przewodach mam takie same napiecie to bedzie wina sterownika:?: Dodam ze zawor sterowania zaluzja chlodnicy nie zasysa powietrza a napiecie ma takie samo i rezystancje w granicy 31 Ohm Ostatnio sprawdzalem turbine i egr w DIS,napiecie raczej mialem takie same a wszystko bylo w normie Komp nie pokazal mi bledow odnosnie tego problemu

Opublikowano
pozniej sprawdze i dam znac A moze wiesz dlaczego ten zaworek od starowania zaluzja nie dziala :?: tak jak pisalem ma napiecie i rezystancje ok 31 Ohm tylko nie wiem jaka dokladnie powinna byc
Opublikowano

sprawdzalem dzisiaj na zimnym silniku i napiecie jest takie same czyli 7.8V (na rozgrzanym to samo)

 

yoshimura01 czy cos jeszcze oprocz kabli i sterownika moze byc za to odpowiedzialne :?: Bede szukal ale przez pewien czas nie bede mial bmki

Opublikowano
hmm :think: dziwne, bo jeszcze NIGDY mi sie nie zdarzylo aby odczyt napiecia nie doszedl nawet do 10V... a w ogole auto ma jakies problemy z moca itd?? innych opcji poza tymi nie ma...
Opublikowano

ostatnio sprawdzalem na kompie parametry bo czulem jak by byla mniej zwawsza,wybebeszylem drugiego kata ale wyszlo ze sie miesci w normie Mysle sobie ze moze to juz z przyzwyczajenia Tylko nie wiem jakie bylo wtedy napiecie na kostkach Mam tylko blad przekaznika kompresora klimatyzacji i nie mam napiecia na kostce wentylatora

Zastanawiam sie czy to jednak nie jest wina sterownika bo gadalem teraz z kolega i ostatnio szukal przyczyny braku napiecia na kablu sterujacym wentylatora i wyszlo ze sterownik Nie dzialal mu tez zaworek sterujacy zaluzja i egr bo bylo za niskie napiecie Po wymianie wszyskto jest ok Bede musial jeszcze sprawdzic to napiecie na sterujacym wentylatora i bedzie wiadomo

Opublikowano

a wiec u mnie tak:

- elekrozawor turbo: wtyczka 11- 12V, elektrozawor 16,2 Ohm

- elektrozawor EGR: wtyczka 9V, elektrozawor 16 Ohm

 

czy to dobrze, ze na wtyczce do egr jest tylko 9V???? z tego co pisze yoshimura01 to nie....

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Elektrozawory te sterowane są 12V impulsami, a to 9V co pokazał Ci multimetr to tylko średnie napięcie impulsów z jakiegoś okresu. Podłącz multimetr i włącz INPA tam masz opcję zamknięcia EGR uruchom ją to miernik powinien pokazać blisko "0".
Opublikowano

czyli mam rozumiec, ze wszystko jest ok?

aa i czy wartosci elektrozaworow po 16 Ohm daja mi 100% pewnosc na ich prawidlowe dzialanie?

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Jeśli zawór ma 16ohm to stwierdzić możesz, że uzwojenie w jego wnętrzu jest OK i sam od strony elektrycznej działa jak należy. Jest jeszcze strona mechaniczna, czyli czy go coś nie przycina, oraz czy nie jest gdzieś w jakiś dziwny sposób zatkane przepływanie podciśnienia przez niego. Napięciem nie musisz się martwić, gorzej by było jakby go tam nie było, a co do wartości, to podejrzewam, że podpięcie innego miernika spowodowałoby pokazanie innej wartości(średniej). Jak masz siłę to sprawdź czy napięcie spada podczas przygazowywania, a konkretnie w momencie gdy odpuszczasz gaz powinno podskoczyć. Podczas normalnej jazdy pod obciążeniem powyżej 2800obr miernik powinien wskazywać "0"
Opublikowano

ok ok...

dzieki za wszelkie info :cool2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam panowie mam ogromny problem z autem a mianowicie wpada w tryb awaryjny, napięcie na wtyczce pokazuje 7,8v a opór na pierburgu 13ohmów . Prosze o pomoc bo juz nie daje rady............... :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam podłącze się pod temat również mam ten problem..

 

Napiecie na wtyczce elektrozaworka żaluzji 12v po odpaleniu... a napięcie na wtyczce EGR po odpaleniu 11.30v i EGR nie pracuje... a podciśnienie do elektrozaworka egr dochodzi

Opublikowano
zdemontowałem kolektor i tak mniej więcej patrzyłem ten przewód czy gdzieś nie przycięty itp ale nic na to nie wskazuje... nic złego się nie dopatrzyłem.Uruchomiłem auto egr nie pracuje...zrobiłem 2km zaczął pracować i jak zaczął pracować...pracował non stop do póki auta nie zgasiłem...zgasiłem auto na 2 sekundy odpalam i egr juz nie pracuje...więc jak by było gdzieś cos nie tak z kablem to by nie pracował wogule jak złapał...tylko by wyłączał i włączał się np na nierównościach a on non stop pracowal do póki auta nie zgasiłem... czyli logiczne,że musi non stop pracować...wiec czemu po zgaszeniu na 2,5sekund auta egr juz nie pracuje? a jak złapie w trasie to pracuje dotąd aż auto bedzie chodziło??
Opublikowano
Witam dzisiaj przychodzę rano do auta +3stp odpalam auto EGR pracuje od razu bo masy powietrza wyrównane okej i teraz tak...zgasiłem auto...odpalam po 5 sekund i już koniec EGR NIE PRACUJE a jak bym nie zgasił silnika tak by chodził do póki bym silnika nie zgasił...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.