Skocz do zawartości

[E46] przesiadka z 225/45R17 na 225/40/R18 - 2 pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam możliwość przesiadki z takich felg jak w temacie. Moje auto to e46 330cd z 2004 roku. Bardzo proszę o odpowiedź osoby które dokładnie przesiadały się z wyżej wymienionych rozmiarów. Mam kilka pytań, które mnie intrygują i chciałbym mieć jasność.

1. Osiągi - moc i przyspieszenie

Wyczytałem na innych stronach oraz skorzystałem z kalkulatora zamienników http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkulator-zamiennikow/225/45/17/, że ten większy rozmiar jest zamiennikiem tego mniejszego i ogólna średnica pozostaje taka sama. Rozumiem to w ten sposób że, skoro średnica jest taka sama a przy okazji szerokość opony to:

- Osiągi, czyli przyspieszenie i ogólnie prędkości jak i Vmax będą takie same. Prędkościomierz nie będzie przekłamywał. Ogólnie obawiam się efektu zmulenia auta ale chyba niepotrzebnie?.

- Spalanie pozostanie na takim samym poziomie.

 

Czy dobrze to rozumiem?

 

2. Komfort i wpływ na zawieszenie.

Tutaj z pewnością trzeba będzie bardziej uważać na dziury i różnego rodzaju pułapki czyhające na drodze gdyż wiadomo trochę mniej gumy będzie chronić naszą felgę a co za tym idzie większe sily w razie wjechania w dziurę bądź na inne przeszkody będą oddziaływać na elementy zawieszenia. Ale porównując te rozmiary czy warto się aż tak przejmować? Faktycznie czekają mnie wizyty w warsztatach? Dodam tylko, że staram sie omijać słabe dziurawe drogi i jak dotąd od zakupu auta przez ostatnie 50 tyś nie wymieniłem ani jednego elementu zawieszenia. Bardzo bym prosił o podzielenie się doświadczeniem w tym punkcie.

 

 

Aha i jeszcze jedno. Jak myślicie czy ten felarz jest oryginalny? http://imageshack.us/photo/my-images/534/180474787721.jpg/

 

Dziękuję za wszelakie info.

DOP
Opublikowano

Wyczytałem na innych stronach oraz skorzystałem z kalkulatora zamienników http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkulator-zamiennikow/225/45/17/, że ten większy rozmiar jest zamiennikiem tego mniejszego i ogólna średnica pozostaje taka sama. Rozumiem to w ten sposób że, skoro średnica jest taka sama a przy okazji szerokość opony to:

 

225/40R18 to rozmiar fabryczny montowany w Twoim samochodzie na przedniej osi (tylna os miala opony w rozmiarze 255/35R18). Ich srednica jest bardzo bliska do opon 225/45R17.

 

- Osiągi, czyli przyspieszenie i ogólnie prędkości jak i Vmax będą takie same. Prędkościomierz nie będzie przekłamywał. Ogólnie obawiam się efektu zmulenia auta ale chyba niepotrzebnie?.

 

Przyspieszenie bedzie zalezalo od wagi calego kola i oporow toczenia opony, jezeli wybierzesz ciezkie felgi i ciezkie opony, to przyspieszenie bedzie gorsze (to samo dotyczy oporow toczenia). Vmax zalezy od przelozen skrzynii biegow. Predkosciomierz, na tych, poprawnych rozmiarach opon, nie bedzie przeklamywal. Proponowalbym Ci zalozenie kompletu mieszanego, tak jak bylo to fabrycznie czyli 225/40R18 dla felgi 8.0-8.5" na przod i 255/35R18 dla 8.5"-9.5" na tyl.

 

- Spalanie pozostanie na takim samym poziomie.

 

Spalanie zalezy znowu od wagi, oporow toczenia i stylu jazdy. Wiekszosc osob zapomina, ze majac opony niskoprofilowe mozna pojechac szybciej - nie uginaja sie na zakretach, co skutkuje wyzszym spalaniem.

 

2. Komfort i wpływ na zawieszenie.

Tutaj z pewnością trzeba będzie bardziej uważać na dziury i różnego rodzaju pułapki czyhające na drodze gdyż wiadomo trochę mniej gumy będzie chronić naszą felgę a co za tym idzie większe sily w razie wjechania w dziurę bądź na inne przeszkody będą oddziaływać na elementy zawieszenia. Ale porównując te rozmiary czy warto się aż tak przejmować? Faktycznie czekają mnie wizyty w warsztatach? Dodam tylko, że staram sie omijać słabe dziurawe drogi i jak dotąd od zakupu auta przez ostatnie 50 tyś nie wymieniłem ani jednego elementu zawieszenia. Bardzo bym prosił o podzielenie się doświadczeniem w tym punkcie.

 

Jezeli masz zawieszenie w dobrym stanie, regularnie serwisowane, elementy sa wysokiej jakosci (a nie najtanszymi zamiennikami), to nic gwaltownie sie nie rozsypie samo z siebie - ponownie waga calego kola ma tutaj najwiekszy wplyw. Jezeli chodzi o wytrzymalosc felg, to roznica nie jest duza, i tu, i tu trzeba uwazac.

 

Aha i jeszcze jedno. Jak myślicie czy ten felarz jest oryginalny? http://imageshack.us/photo/my-images/534/180474787721.jpg/

 

To chinskie podrobki. Mozesz od razu wykreslic ten wzor felg, bo oryginalne nigdy nie pasowaly do E46 i nie da sie ich do niego zalozyc.

Opublikowano

Jak przechodzisz z 17 to nic nie zauważysz poza lepszym wyglądem. Inaczej jak byś przechodził z 15 to wtedy komfort jest mniejszy, ale mi na 18 jeździ się wyśmienicie.

Różnicy w przyspieszeniu nie zauważysz, bo jej nie będzie, pod warunkiem że nowe koła będą zamiennikami rozmiaru oryginalnych.

Ja bym się nie zastanawiał tylko wkładał 18 :D

Opublikowano

Dzięki za pomoc. Tak dla potomnych mogę napisać jak to wygląda gdyż zdecydowałem się założyć takie felgi jak na zdjęciu. Miałem okazje sprawdzić przy zakupie czy są proste i nie biją ani nie mają żadnej 'skazy' a to że nieoryginalne ... no cóż.... Otóż jedyne co się zmieniło na plus to wygląd i to znacznie :) Na minus odrobinkę twardziej wybiera wszelakie nierówności i inne dziadostwa na drodze. Ale podkreślam tu słowo odrobinkę. Jednym słowem jak ktoś stanie przed taki dylematem to zmieniać nie zastanawiać się :)

 

pozdro

DOP
Opublikowano
Chyba że mieszka się w rozkopanym i dziurawym dużym mieście. U mnie musiał byś napompować opony na 3 bary żeby nie pokrzywić tych felg drastycznie a jedynie tylko trochę :/
Opublikowano

Jeździłeś na takich czy tak se tylko gadasz bo tak wszyscy gadają?

 

Nie powielaj proszę cię powszechnie powtarzanych bzdur.

 

2 sezony przejechałem na 225/40R19 + 255/35R19 - w sumie ~40 tys. km. I sprzedałem zadowolonemu klientowi komplet PROŚCIUTKICH felg. A Lublin wcale nie ma lepszych ulic niż Wrocek...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat. proszę o odpowiedź bo ciężko mi ją uzyskać.

 

Czy do BMW E46 TOURING wejdą felgi

 

18 Cali

szerkość 8J

ET 38

Opony 4x 225/40 R18

Opublikowano

Wejdą : ) Niby tak ale czy oby napewno wszystko będzie ok? Chodzi mi o tarcie opon o nadkola ?

 

Czy ktoś z was może się wypowiedzieć o doświadczeniach z takimi felgami w E46 TOURING DIESEL po Lifcie

Opublikowano

Powtarzam - wejdą i wszystko będzie OK, nie będzie tarło. Dopóki nie przeładujesz samochodu oczywiście :)

 

Co masz na myśli pisząc o doświadczeniach w konkretnym modelu, silniku i po lifcie? Jakie to ma znaczenie?

Opublikowano

Sam nie wiem, Chodzi o to że nie mam doświadczenia z felgami zawsze jeździłem na tym co kupiłem zmianiało się tylko oponki.

A że teraz jestem posiadaczem takiego fajnego autka jakim jest BMW to chciałbym zainwestować ładne Alu. I poprostu się boję kupował bede przez internet u mnie w okolicy nie ma dosłownie nic nigdzie. zebym mogł podjechać obejrzeć i założyć felg czy wszytko gra. także zakup przez internet 2000zł do wydanie.

 

Boję się że coś może być nie tak :)) Taki już jestem.

 

Obecnie mam orginalne felgi BMW 16' cali szerkość 7' ET 47 oponki 205/55 te felgi wyposażam w oponki zimowe. bedę na zime a na lato chcę drugi komplecik poporstu. najlepszy kompromis dla mnie to 17' cali lecz z tego rozmiaru nic nie znalazłem ciekawego od 5 miesięcy jak moze i ciekawe to cena zbyt wysoka w 18' jest wybór fajny. znalazłem jedne super aluski

 

mają własnie takie wymiary jak pisałem

18' 8' et 37 albo 38 oponki 225/40

 

YATZEK poporstu tak pytam bo słyszałem że np Coupe ma szersze nadkola. i być moze te alu własnie są od takiego auta dlatego tak dopytuję.

To jak brał byś taką felge? : )))

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.