Skocz do zawartości

318Ti - "sztywne" koło zamachowe, wymiana sprzęgła


berger787

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Niestety muszę w najbliższym czasie wymienić sprzęgło i mam problem. Chciałbym wymienić również dwumasę ale ciężko dostać oddzielnie koło i sprzęgło. Znalazłem w ofercie komplety firmy Valeo oraz Luk z tzw. sztywnym kołem zamachowym. Czy ktoś może ma wiedzę praktyczna na temat tych zestawów, jakie są wady takiego rozwiązania? W ogóle czy warto się nad tym zastanawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze sztywne koło występuje tyl;ko w ofercie VALEO, a luk oferuje Dwumas.

Czy sztywne koło lepsze? Ile mechaników tyle poglądów. Jedni twierdzą że pękają wały od tego a innym jeździ bez problemu. Mam kilki kolegów co montowali to z Valeo i w BMW i VAG i jakiś fiatach i jeździ bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik lepiej się wkręca na obroty, ale też bardziej trzeba "cisnąć" pod górkę, na prostej również szybciej traci pęd. Role koła dwumasowego w tym wypadku przejmuje tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych (sprężynki x 4). Moment obrotowy silnika ulega przesunięciu. Na pewno taki zestaw jest tańszy w użytkowaniu, wymienia się samą tarcze sprzęgła, jednomas do końca życia auta. Jeżeli masz klimę to również przy jej załączaniu może być odczuwalny spadek obrotów.

Możesz też zrobić swap z jednomasówki np. od 320i, małe modyfikacje jednak będą konieczne.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

jakie są wady takiego rozwiązania? W ogóle czy warto się nad tym zastanawiać?

 

No właśnie tak myślę o tym zużyciu bo mam wrażenie że w tym systemie sprzęgło bardziej w tyłek dostaje. Zastanawiam się tez nad drganiami czy mi się coś takiego nie pojawi bo dwumas w sumie też ma drgania redukować. A tak przy okazji jakie mogą być objawy padniętego dwumasu. Ogólnie ja słyszę gdzieś z przodu buczenie zwłaszcza jak dodaję gazu i przesprzęglam, sam się teraz zastanawiam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwumas objawia się szaropaniem silnika, i stukiem w trakcie gaszenia, jak byś potrząsną widerkiem pełnym śrub.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprzedałem kilka tych zestawó, i nikt nie wspominał o utacie mocy. Są jedynie minimalnie wieksze drgania jednoski, ale zauważalne jedynie w dieslu. Kolega montował do audi 1,8 t 180km taki zestaw i chodziło ładnie. A delikatnie się nie obchodził z autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem kilka tych zestawó, i nikt nie wspominał o utacie mocy. Są jedynie minimalnie wieksze drgania jednoski, ale zauważalne jedynie w dieslu. Kolega montował do audi 1,8 t 180km taki zestaw i chodziło ładnie. A delikatnie się nie obchodził z autem.

 

No to mnie trochę przekonuje, tym bardziej że słyszałem już takie opinie. A masz jakiś pomysł co to za buczenie może być. Jak mam auto zimne to jak wysprzęglam to jest szarpnięcie. To samo jak wchodze na bieg i puszczę sprzęgło to nierówno się wkręca. Jak jadę normalnie powiedzmy 100km i nacisnę szydko gaz to od razu buczy. Kurde nie wiem co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik lepiej się wkręca na obroty, ale też bardziej trzeba "cisnąć" pod górkę, na prostej również szybciej traci pęd.

 

Tak się zastanawiam żeby mi się "muł" z tego samochodu nie zrobił od tego zestawu znaczy jakieś Punto 60hp :)

 

Wręcz przeciwnie - im lżejszy zamach tym żywiej reaguje silnik. Dotyczy to przyspieszania i hamowania silnikiem. Polecam lekturę Metric Mechanics nt. silników M42/M44. Lekkie koło zamachowe jest polecane jako najlepsza i najtańsza modyfikacja w tym silniku, dało rezultat +17 HP na hamowni.

A więc optymalnie byłoby założyć stoczony jednomas. Nie wiem jak jest w M44 ale do M42 bez klimy montowano fabrycznie jednomas taki sam jak w M40 (koszt ok. 40 + 100 zł toczenie z wyważeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.