Skocz do zawartości

316i wymiana zawieszenia - koszt, elementy, producenci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do wymiany zawieszenie w mojej E46 316i '05, jak na razie 130.000 km najechane, chociaż niewykluczone, że zanim ją kupiłem miała deko więcej - kto tam to dziś wie na 100%... Zawias hałasuje już, słychać jak się męczy, szczególnie z przodu. Podejrzewam, że z tyłu też się coś dzieje, ale ostateczną ocenę zostawię komuś bardziej wprawionemu - sam jestem w tych sprawach mocnym laikiem.

 

Przybliżcie mi proszę koszt części potrzebnych do takiej operacji, najlepiej z rozbiciem na przód i na tył, oraz ewentualnie orientacyjny koszt robocizny. Części takie raczej ze średniej półki. Czeka mnie również kupno całego kompletu oponek, a i dziedzic w drodze, więc na hi-endowe graty najnormalnie mnie nie będzie stać.

 

EDIT

Tak sobie wstępnie popatrzyłem po realoem i mam jeszcze pytanie: czy trzeba zawsze kupować komplet wahaczy przednich z tulejami? Czy wystarczą same tuleje? Wydaje mi się, że to chyba tuleje zawsze bardziej dostają w tyłek, prawda? Czy wraz z wymianą kompletu wahaczy i tulei (tulejów? tulej?) trzeba również obowiązkowo wymienić amortyzatory? Czy możliwe jest, że wymiana tylko wybranych części pomoże? Wiem, wiem, to pytania na które pewnie uda się uzyskać odpowiedź dopiero po wizycie u mechanika, jednak tak rzucam je z nadzieją, że opierając się na swoim doświadczeniu coś powiecie w tym temacie.

Opublikowano

witam .

co do stukania to najlepiej zdjagnozować co jest uszkodzone bo tak można cały zawias wymienic niepotrzebnie a jest to kosztowne , udaj się do dobrego mechanika i sprawdzi co trzeba wymienic .

amory wymieniamy gdy trzeba i parami ,obowiązkowo także odboje i osłony amora cena amora SACHS ok 390 pln szt. komplet odbojów i osłon ok 80pln.

co do wachaczy i tulej to mozna kupic osobno

wachacze MEYLE były po ok 370 pln (tylko że w 2008 r ale już hulają ponad 100tkm)

tuleje można kupic bez mocowań ale trza na prasie wciskać z mocowaniami LEMFORDER ok 140pln szt

drążek kier + koncówka LEMFORDER ok 155pln. na strone

łączniki drążka stabilizatora TRW ok 55pln szt

sinenbloki drążka stabilizatora ok 30 pln komplet

to tyle co może z przodu pukać i pamietaj że przy wymianie amorów wachaczy i drążkow trzeba ustawic geometrie

co do tyłu to z tyłu amory SACHS ok 150 pln szt +osłony i odboje komplet ok 50pln

mocowanie górne amora tył ok25 pln szt

komplet tulejek tylnego zawieszenia kosztuje ok 400pln (sa to tylko tuleje przy kołach a jest ich 8 na dwie strony)

 

co do jakosci czesci zamiennych to radze wybierać LEMFORDERA MEYLE są to i tak zamienniki, cenowo sporo tańsze niz ori z ASO i szukanie jeszcze taniej może spowodować skutek odwrotny czyli szybsze zurzycie wymienionych czesci co za tym stoi większe koszty .

a co do robocizny to cena zależy od warsztatu, jeżeli jestes troche mechanikowaty to samemu spokojnie można ogarnąc większość wymian (wymiana tylnych tulejek to troche większe wyzwanie )

 

dlatego moja rada dobry mechanik ,trafna diagnoza i dobre zamienniki a napewno cię to nie pogrąży finansowo

 

Ceny podałem od 320D więc moga sie troche różnic ( na twoją korzyść) :lol:

Opublikowano
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Umówiłem się już na wstępną diagnozę, bo faktycznie na ucho czy na bujanie autem to ciężko coś powiedzieć. Ceny też trochę na moto-allegro wybadałem, i powiem szczerze, że nie wiem czy w Meyle / Sachsy pójdę. Czeka mnie jeszcze teraz kupno kompletu opon, a dodatkowo dziedzic w drodze, no i jemu jakąś "bryczkę" z dodatkami trzeba załatwić. Na robociźnie nie oszczędzę raczej, bo o ile klocki, tarcze czy tam filtry jakoś wymienię, to zawias to jednak za wysokie progi.
Opublikowano
laczniki stabilizatora prosto, gumy stabilizatora prosto, tuleja wahacza przedniego tez prosto :) to wymienisz bez zbieznosci :P jak caly wahacz to juz wtedy zbieznosc. Amory tez podobno latwo idzie wymienic.
szukam
Opublikowano

amory prosto, ale na tyle

z przodu natomiast potrzebny scisk do sprezyn i glowa na karku, coby z amora nie wystrzelic w sufit hehe ; )

Opublikowano

kolego,

jestem świeżo po wymianie zawieszenia przód + tył, koszty wyglądały następująco:

 

amortyzatory bilstein przód: + osłony i odboje - 580 zł za komplet (do innych wersji niż do mojego compacta są tańsze )

wahacze przód lemforder - 420 zł za sztukę

amorki sachs tył + osłony, odboje, mocowania górne - 440 za komplet

 

podstawa to dobry dostawca części :) jak byś chciał to mogę Ci podać gdzie kupowałem

pozdrawiam

Szczęśliwy posiadacz pierwszej swojej beemki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.