Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem, wcześniej na forum temat dotyczący dużego spalania przez mój samochodzik (było trochę podpowiedzi, lecz żadna nie pomogła). Przypomnę jazda "specjalnie" emerycka: zużycie w mieście lato 10, zima 13 ; jazda normalna - jeszcze więcej. Samochód sprawny, chodzi jak trzeba, trochę dymi ale przy 4000 obr., wywalone klapki, pierwszy kat (była zostawiona puszka i gwizdała turbina - wywaliłem puszkę wstawiłem rurę 60 turbo ucichło), zmieniona odma, cięgno od turbo chodzi, zero błędów, nagrzewa się normalnie, egr działa, jeździłem z kompem pod obciążeniem (wyglądało że wszystko gra), byłem nawet w "Boschu" - facet się przejechał i powiedział, że nie ma się do czego przyczepić, nie dymi (dopiero trochę jak pedał w podłodze), chodzi jak rakieta.

I tu moje pytania oprócz tego "dlaczego tyle pali?":

- ile powinien mierzyć przepływomierz na wolnych obrotach (jest coś ponad 340)

- po odłączeniu przepływomierza bunia "co dziwne" dalej jeździ jak rakieta, żadnych ubytków mocy, szarpań, dławień - pytanie o co chodzi? bo u innych na forum dzieją się po odłączeniu cuda,

- czy da coś i czy można zresetować disem ustawienia sterownika wtrysku.

Dzięki za sugestie i pomoc.

Opublikowano
nie ma opcji, żeby po odłączeniu przepływomierza auto zachowywało się i jeździło tak samo i z identyczną mocą. może masz namieszane jakimś dziwnym chipem.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

jak przeplywka dobra to po odlaczeniu auto muli, jak przeplywka uszkodzona to po odlaczeniu czesto auto lepiej jezdzi. Jak tam test ekonomizera? dochodzi do 20 na 4 przy 100? i czy jest oryginalny?

sprawdz pod obciazeniem jak mierzy, chyba kolo tysiaca powinien wskazywac. W ogole wartosci pod obciazeniem powinienes sprawdzic. Auto jezdzi dobrze czyli powiedzmy elastycznosc od 80-120 czy od 0-100 jest w normie dla tego silnika?

szukam
Opublikowano
po odłączeniu przepływomierza bunia "co dziwne" dalej jeździ jak rakieta, żadnych ubytków mocy, szarpań, dławień - pytanie o co chodzi? bo u innych na forum dzieją się po odłączeniu cuda,

ja kiedys zauwazylem to samo u siebie...

dodam, ze na auto nie nazekam choc czasami je "przydusi" do 2,5-3tys obr przy gazie w podloge na 2biegu. podejrzania padaja wlasnie na przeplywomierz lub elektrozawor. jak narazie z tym nic nie robilem bo dzije sie to bardzo zadko.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Wwwrona ale u ciebie chyba tyle nie pali, co???

Z podłączonym jak i odłączonym przepływomierzem - ekonomizer dochodzi do maxa, a na 5 do 17.

Postaram się wrzucić filmik z jazdy (trochę długawy - może się uda).

A co z tą mapą sterowania dawkami paliwa - da się to jakoś zresetować. P I S Z C I E !!!! Jakieś pomysły, żeby ograniczyć spalanie ??? Oczywiście na razie oprócz sprzedaży auta.

Opublikowano (edytowane)
http://www.megavideo.com/?v=OTUPMM3S - filmik z jazdy, trochę długo się ładuje i długi. Jak ktoś ma cierpliwość i chce pomóc może obejrzeć. Inpa przełączana w czasie jazdy /wolne obroty, trasa pedał w podłogę, jazda miejska/, kto wie o co chodzi niech pisze. To wszystko z podłączonym przepływomierzem z końcówką 468. Edytowane przez cannibal2000
Opublikowano
Ja mam program zrobiony jak widać w profilu i też to co oczekuje ecu to jest ok. 330 jednostek po odłączeniu egr jest 440 a auto pali 7 w trasie na maxa i 9 w mieście też na maxa :)
Opublikowano
Wwwrona ale u ciebie chyba tyle nie pali, co???

Z podłączonym jak i odłączonym przepływomierzem - ekonomizer dochodzi do maxa, a na 5 do 17.

nie no az tyle to mi nie pali...a i depnac tez potrafie.

ekonomizer: 4bieg na max a 5bieg 17 tak samo jak u ciebie.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
cannibal2000 ale ja w najmniejszym stopniu nie zartowalem :roll: Mialem przypadek, ze chlopakowi zacieraly sie tloczki w zaciskach hamulcowych i przez to odczuwal brak mocy i odnotowywal ogromne spalanie [no sila rzeczy :wink: ], a wszystko przez zwalniajace naped heble.
Opublikowano

Akurat hamulców nie blokuje (fajnie by było jakby to było przyczyną). A miałem kupić sobie Pastucha 1.8T z 2004r. (zrezygnowałem, bo niby dużo pali). A tu proszę wpakowałem się w diesla który pali jak A4 z 2.8 V6 w benzynie. To moje pierwsze i ostatnie bawarskie gówno. Kupię sobie Hyundaya i30 1.6 benzyna i będę miał w dupie te niby zajebiste osiągi burakowozu, ciągłe usterki i myślenie zimą czy śniegu nie za dużo bo nie wyjadę, a latem kurczowego trzymania kierownicy żeby z kolein nie wyrzuciło. To jest właśnie moje odczucie o BMW. Jak ktoś pisze, że zajebiście trzyma się drogi to niech się przejedzie Mazdą 6 czy citroenem C5 (nawet tymi starszymi). To jest klasa sama w sobie. Znam dwie osoby które miały BMW i szybko się nacieszyły (dobrze, że nie piszą na forum, bo wszędzie by były BADY) /brak słów/.

Powalczę jeszcze trochę z tym spalaniem, przy braku efektów - sprzedam niech ktoś się cieszy, że ma BMW.

Opublikowano

Sprawdź wężyki powrotne paliwa. U mnie całkiem sporo spieprzało przez ten główny powrotny i w takim miejscu, że wcale tego nie było widać zbytnio.

Przy okazji zrób test przelewowy.

Opublikowano

Sprawdzałem, nigdzie nie cieknie, plam nie zostawia. Przedmuchałem nawet w zeszłą sobotę sprężonym powietrzem przewód powrotny paliwa od pompy do baku (myślałem, że przytkany) - i tak zero efektu. Testu przelewowego nie robiłem bo nie dymi na czarno (z zepsutymi lejącymi wtryskami stawiałbym zaporę dymną) - przynajmniej tak myślę i się dowiedziałem.

 

Apropo: może ktoś się odniesie do wartości z jazdy na filmiku (link w jednym z postów)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.