Skocz do zawartości

zdzieranie od wewnatrz tylnych opon


SALETA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich fanow BMW mam taki problem z moja becia e46 2.0d 136km bylem ostatno u mechanika powiedzial mi ze przyczyna zdzierania opon o wewnatrz z tylu jest zbyt male cisnienie w oponach lub geometria ustawilem i zrobilem wszystko jak trzeba i nic dalej zabiera gume wiec poszlo auto na warsztat okazalo sie ze tuleje plywajace do wymiany kupilem za 80 zl jakies i [BAD] gdy wyciagnal stare nowe byly juz tak luzne ze palami mozna je bylo wyciagnac wiec kupilem inne org za 189zl i to samo luzy wiec mechanio mowi ze wachacze do wymiany z tylu teraz pytanie o jakie mu chodzi gorny czy dolny i ztego co pamietam jest jeszcze zwrotnica gdzie sie te tuleje znajduja co powinienem tak naprawde wymienic by kola byla prosciutko by tuleje siedzialy jak trzeba. pozmozcie bo nieda sie jezdzic kompletnie brak przyczepnosci z tylu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A zbieznosc ustawiales na nowych oponach czy na tych zjechanych??? Tu masz rysunek z zawieszeniem tylnim http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 zobacz ktora to tuleje kupiles i bedziesz wiedzial o ktory wachacz chodzi. Pewnie o czesc nr 1

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ustawiasz geometrie przy zatankowanym aucie i na oponach o szerszym profilu jeżeli masz np. lato/zima różne. Zawieszenie oczywiście musisz mieć bez luzów bo inaczej to nie ma sensu no i oczywiście ciśnienie prawidłowe bo też będzie lipa. Ja miałem ustawione raz na węższych zimówkach /225/i niestety letnie /245/ mi przycinało. Dobrze, że to były opony i tak do kosza po sezonie, teraz mam ustawione na nowych 245 i nie ma problemów. Problem może powstać w zimie jak zacznę używać tych 225 bo może je zbierać ale zobaczymy.

 

P.S. Zmień topic na prawidłowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bax, no proszę Cie. Od kiedy szerokośc opony jest ważna do geometri?

Geometrię ustawia się przy pełnym baku, przy odpowiednim obciązeniu, dla wersji silnikowe, nadwozia i zawieszenia.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bax, no proszę Cie. Od kiedy szerokośc opony jest ważna do geometri?

Geometrię ustawia się przy pełnym baku, przy odpowiednim obciązeniu, dla wersji silnikowe, nadwozia i zawieszenia.

 

Hmm, od zawsze tam gdzie koła są pochylone /\ względem podłoża? Im szersza podstawa w tym wypadku rozmiar opony tym większa/mniejsza powierzchnia styku koła z podłożem. Jak nie potrafisz tego ogarnąć zrób sobie prosty rysunek na kartce w kratkę. :mrgreen:

 

Inaczej, jak ustawisz geometrie na jednej szerokości gumy, a zmienisz na inny rozmiar, przy okazji na felgę z innym ET, możesz mieć problem ze zbieraniem bieżnika.

 

Pytanie pomocnicze, uważasz że wymiana felg na takie które mają inne ET i rozmiar opon nie ma wpływu na zmianę ustawień geometrii?

 

Niewiedziałem ze na zime tez trzeba ustawiac geometrie...

 

No widzisz, podobno człowiek całe życie się uczy ;) Jak ktoś ma opony lato/zima różnego rozmiaru, a felgi o różnym ET wypadało by ustawiać 2x W TROSCE O STAN OPON!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bax skoro dla różnych szerokości kół, czy ofsetu są inne kąty pochelenia, to powiedz mi jak ustawia się 245, a jak 225, przy 18 calach.

Ew podaj mi jakieś źródło w którym to jest zawarte.

Może tego nie ogarniam, może jestem za głupi, ale w żadnej książce, autodacie, programach do geometrii nie znalazłem nic o szerokości opony, ani o ofsecie.

Dla przykładu, M-pakiet ma taka samą geometrię, tylko kąty pochylenia są ciut większe (koło bardziej pochylone do środka), i normalne jest, że środek będzie bardziej zbierać. Będzie też bardziej zbierać, jeśli geometra jest OK, a amortyzatory są zużyte, czy obniżone na standardowym amortyzatorze.

Ale fakt może ja tego po prostu nie ogarniam.

 

A fakt, geometrię należy ustawiać na wiosnę jak i na zimę, ale nie dla tego że inne są koła, tylko ze względu na jakość naszych dróg gdzie geometria szybko się "rozstraja" zwłaszcza po zimie.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież to proste, jak zmienisz miejsce przyłożenia lasera czujnika mocowanego na płaszczyźnie felgi to i zmienia się wyniki pomiarów, a więc i całej geometrii. Tak się dzieje np. wtedy jak np. w zimowe koła masz jednakowe, letnie różne - osadzenie felgi, szerokość opony. Już nie wspomne jak ktoś ma 'na lato' niestandardowe felgi z "parapetem" jak stół w gs-owskim barze. :mrgreen:

 

I nie ma prawa zbierać opony jeżeli używasz przewidzianych przez producenta dla danego modelu pojazdu felg i opon nawet jeżeli to 245 rozmiar jak w przypadku felg m-pakietowych dla e46. A ustawiasz geometrie do opon i zawieszenia nie na odwrót dlatego nigdzie nie ma tych parametrów do wyboru.

 

Ingerencja w zawieszenie /krótsze sprężyny. niestandardowe amory/ zawsze spowoduje wypaczenie ustawień, czasami do tego stopnia, że nie ma możliwości ustawienia zawieszenie w tolerancji.

 

I jak najbardziej przy ustawianiu geometrii wprowadza się wielkość felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I nie ma prawa zbierać opony jeżeli używasz przewidzianych przez producenta dla danego modelu pojazdu felg i opon nawet jeżeli to 245 rozmiar jak w przypadku felg m-pakietowych dla e46.

 

Ingerencja w zawieszenie /krótsze sprężyny. niestandardowe amory/ zawsze spowoduje wypaczenie ustawień, czasami do tego stopnia, że nie ma możliwości ustawienia zawieszenie w tolerancji.

Tu sie z Tobą jak najbardziej zgadzam. Np do e46 320d producent przewiduje 3 rodzaje ustawień, do swoich zawieszeń. Wszystkie inne są niestandardowe i może byc problem z dokłądnym ustawieniem geometrii kół. Jednak jedyne co się różni w tych ustawieniach, to kąt pochylenia kół, zbierznośc pozostaje niezmieniona.

 

Co do offsetu i szerokości gum się nie zgadzam, bo nie ważne jest czy koło ma 10 cm szerokości, czy 1m, kąt pochylenia zawsze będzie taki sam.

 

Co do wprowadzania wielkości kół, to fakt, widziaęłm taką maszynę, która nie podaje że ustawienia dla e36, czy e46 są bez obciązeń, a producent zaprojektował tak auto, że dane geometryczne są dla auta odpowiednio obciążonego.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.