Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam M3 E90, która wkrótce będzie potrzebowała nowych opon. Teraz mam Michelin Pilot PS2, z przodu 245/35 ZR 19 93Y, tył 265/35 ZR 19 98Y. Opony mają oznaczenie "TRADEWEAR 220, TRACTION AA, TEMPERATURE A"

 

W Tire Rack, bardzo popularnej firmie sprzedającej w USA wysyłkowo opony wprost do lokalnego warsztatu, który je dla nas założy, takie michelinki kosztują ponad 1600 $$$ za komplet. Jednak jest kilkanaście zamienników, do tego niektóre znacznie tańsze, ale nie wiem, czy byłyby równie dobre.

 

Michelin Pilot Super Sport ma znacznie większe przebiegi, (tradewear rating "300") i kosztuje jedynie $1160. Continental ExtremeContact DW ma jeszcze lepszy rating, 340, i znacznie niższą cenę, $950, ale nie wiem jak takie opony będą się zachowywały. Miał ktoś z nimi jakieś doświadczenia? Oczywiście jest też kilka innych możliwości.

 

Zna ktoś może linki do testów opon z górnej półki? Car and Driver od czasu do czasu przeprowadza takie testy, jeden z nich jest TUTAJ. Nie do końca ta sama klasa, mniejszy rozmiar, ale może być pomocny. Według nich najlepszą oponą był Goodyear Eagle F1 GS-D3, przed Continental ContiSportContact 2, Yokohama Advan Neova AD07, Michelin Pilot Sport PS2 i Hankook Ventus R-S2 Z212. Troszkę zaskakuje wysoka pozycja Conti i szczególnie Hankooka, który wyprzedził między innymi Bridgestone i Pirelli. Całość wyników tak wygląda, od najgorszej do najlepszej:

 

Eleventh: Kumho Ecsta MX

Tenth: BFGoodrich g-Force T/A KD

Ninth: Bridgestone Potenza RE050A

Eighth: Toyo Proxes T1R

Seventh: Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico

Sixth: Dunlop SP Sport Maxx

Fifth: Hankook Ventus R-S2 Z212

Fourth: Michelin Pilot Sport PS2

Third: Yokohama Advan Neova AD07

Second: Continental ContiSportContact 2

First: Goodyear Eagle F1 GS-D3

 

Zgadza się to z waszymi doświadczeniami?

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

"Kowalski" nie może porównać się do testu z magazynu/klubu/... nie ma po prostu urządzeń/maszyn testowych...test nie ukaże jedynie parametru "starzenia" ale z racji, że "starzenie" głównie zależy od stylu jazdy więc ten element jest i tak dyskusyjny...

 

sentymentalnie możesz "mysleć": moja opona jest naj... ale prwada jest taka, że to testy ukazują, która jest naj...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Eleventh: Kumho Ecsta MX

Tenth: BFGoodrich g-Force T/A KD

Ninth: Bridgestone Potenza RE050A

Eighth: Toyo Proxes T1R

Seventh: Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico

Sixth: Dunlop SP Sport Maxx

Fifth: Hankook Ventus R-S2 Z212

Fourth: Michelin Pilot Sport PS2

Third: Yokohama Advan Neova AD07

Second: Continental ContiSportContact 2

First: Goodyear Eagle F1 GS-D3

 

Zgadza się to z waszymi doświadczeniami?

 

z opon z tej listy kilka miałem w rozmiarze 225/45/R17, moja opinia - skala tylko porównawcza

 

Dunlop SP Sport 0/10

Michelin Pilot Sport 3/10

Continental ContiSport2 7/10

Bridgestone POTENZA 10/10

 

poz.

Opublikowano

 

Dunlop SP Sport 0/10

 

poz.

 

sp sport i sp sport maxx to zupełnie inne opony.

Ta pierwsza to tania guma do dupowozów.

 

Do autora wątku: Rankingi to średnia ważona testów w róznych kategoriach (przyspieszanie / hamowanie na suchym; przyspieszanie / hamowanie na mokrym, slalom na suchym, slalom na mokrym, opory toczenia, głosnosc itp.) wystarczy że zmienisz trochę wagi i kolejność opon może wyjsc zupełnie inna. Poczytaj testy, zastanów się na czym najbardziej Ci zależy i wybierz oponę najlepszą wg Twoich kryteriów.

Opublikowano
Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę, dlatego też pytam o Wasze subiektywne odczucia. Nie chodzi mi o setne części sekundy, nie jest istotne zachowanie się opon w zimie. U nas zawsze jest ciepło, śnieg raz na trzy lata, ale czasem są intensywne burze. Jednak takie opinie wynikające z własnego doświadczenia mogą być pomocne.
www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Każdy będzie chwalił swoje :) Testy też nie są do końca obiektywne, osobiście sugerowałbym się "gwiazdką" od BMW i założyłbym to co fabryka sugeruje. pozdr
Opublikowano

 

Dunlop SP Sport 0/10

 

poz.

 

sp sport i sp sport maxx to zupełnie inne opony.

Ta pierwsza to tania guma do dupowozów.

 

 

nie wiedziałem że są różne i tak naprawdę to nie jestem pewien które ja miałem (to były opony które mi dali fabrycznie jak kupiłem swoje auto, pozbyłem się ich drugiego dnia)

Opublikowano

Powyżej sp sport maxx są jeszcze sp sport maxx tt (oraz gt)

 

Różnica między sp sport a sp sport maxx tt jest taka jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym :)

 

Swoją drogą marketingowcy z dunlopa nie popisali się kreatywnoscia w nazewnictwie

Opublikowano
Z tego co wiem to mieliśmy te same opony gdy odbieraliśmy nasze 330xd ;) ja do swoich nie miałem najmniejszych zastrzeżeń, fakt że zaraz po zakupie je sprzedałem - była zima i po powrocie z ASO wystawiłem je na allegro... Na lato kupiłem Michelinki PS2 RSC w 18", jeżdżąc na nich drugi sezon jestem zadowolony, myślę że będą nadawały się jeszcze na kolejny rok... Choć ostatnio myślę o powrocie do 17", tym bardziej że znalazłem fajną promocję na zestaw kół u Niemieckiego dealera. pozdr http://www.salesafter.eu/product_info.php/info/p518_wheel-set-3-series-e9x-v-spoke-188---dunlop.html/XTCsid/0a3673c24d8448f6bb757378a6619911
Opublikowano

Ninth: Bridgestone Potenza RE050A - w moim przypadku rozmiar 17"

 

Na suchym dobrze przykleja się do drogi, łatwe w wyczuciu opony z łatwym do określenia momentem zerwania przyczepności. Są wytrzymałe i nie zużywają się za szybko. Mam porównanie, bo dwie musiałem po 15 tyś km zareklamować. Porównałem zużycie i nie widzę różnicy.

 

Na mokrym jestem zawiedziony, bywa nerwowa i zdarzyła mi się niezapowiedziana ucieczka tyłu na łuku drogi, poczułem co to znaczy DSC. Przy spokojnej jeździe ok, jednak w deszczu jeżeli nie chce się driftować trzeba uważać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Teraz pytanie do czego ma służyć ta Mka? Jada po torze, weekendowe wożonko ;) czy jazda do sklepu po bułki..

 

Także nie ma się co rozczulać, każda opona z wyższej półki będzie dobra. M3 to nie prom kosmiczny także bez przesady..

 

Ja osobiście zakupiłbym Michalin Pilot Sport Cup, z tego co pamiętam standardowo M3 były wypuszczane na tych gumach.

 

Pzdr.

Opublikowano
Teraz pytanie do czego ma służyć ta Mka? Jada po torze, weekendowe wożonko ;) czy jazda do sklepu po bułki..

 

Także nie ma się co rozczulać, każda opona z wyższej półki będzie dobra. M3 to nie prom kosmiczny także bez przesady...

 

Wygląda na to, że będzie to chyba "weekendowe wożonko". Najprawdopodobniej kupimy drugi samochód, jakiegoś woła roboczego, pewnie używane Volvo S80 do codziennego użytku przez żonę, a M3 będzie czekała, aż wrócę z trasy i pojadę w góry... Albo po bułki. Na razie żadnych konkretnych planów co do amatorskiego ścigania się nie mam.

 

I dzięki za dotychczasowe rady, na pewno pomogą w wyborze. Proszę o więcej ;-) Także o namiary jakiś testów, jeżeli są online.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.