Skocz do zawartości

BMW 525i m50b25 e34 24V 192KM 1992r. - instalacja gazowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Wczoraj nabyłem BMW 525i m50b25 e34 24V 192KM 1992r .

Zasilany jest jedynie benzyną.

Chciałbym założyć w nim instalację gazową i mam na to przeznaczone 3.500 zł.

Proszę wszystkich posiadających jaką kol wiek wiedzę na ten temat, którą generację instalacji gazowej wybrać no i o opinię na temat BMW z tym właśnie silnikiem.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdro! :D

Opublikowano
Do tego silnika to tylko i wyłącznie Instalacja sekwencyjna, pod żadnym warunkiem nie pakuj się w instalacje II generacji.. Jeśli założysz markową sekwencję to nie będzie odczuwalna strata czy jedziesz na benzynie, czy na gazie. Za 3500 zł założysz już coś porządnego :)
Opublikowano

Cześć.

Tak jak jarek922 napisał - tylko sekwencja. W tej cenie, którą podałeś zmieścisz się z dobrą instalacją. Ja przestrzegam tylko przed reduktorem magic. Są przypadki, że przepuszczały gaz do układu chłodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na fotoradary :D .Jak założysz to w porządnym warsztacie to tankować i śmigać.Na forum gdzie podałem ci link szukaj gaziarza w swojej okolicy.Jest tam naprawdę paru dobrych fachowców.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
hehe chodzilo mi o to czy uważać w zimie na jakieś sprawy związane z odpalaniem. nie wiem o co w tym chodzi bo miałem diesla wcześniej a teraz ten gaz... ten temat to dla mnie czara magia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zimie to jest tak że im wyższa temp przełączenia na gaz tym dłuższe życie reduktora i wtryskiwaczy oraz nie występuje problem szrpania(szarpanie na zimnym mozna zlikwidować przez montaż podgrzewaczy listwy wtryskowej)Ja mam instalacje stag 300 i interfejs więc jak się robi zimno(jesień) ustawiam temp przęłączania na 35 stopni,latem ustawiam na 25 stopni.Jeszcze drobna rada nie żałuj kasy na wtryskiwacze.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam w kole i jest beznadzieja bo niby jaka to wygoda jak się zapas wala po bagażniku.Zrobisz jak uważasz ale ja bym tam upchał zwykłego walczaka między amory.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
ja mam w kole, ale zdecydowanie oradzam takiej opcji. kolo lata po bagazniku i zabiera za duzo miejsca. na domiar zlego do takiego zbiornika mozna upchac tylko 40l. widzialem zbiornik 70l, przykrecony do tylnej kanapy i daje to zdecydowanie wiecej miejsca w bagazniku.
Opublikowano
Ja mam butle w kole i polecam. A zamiast normalego kola zapasowego mozesz zakupic dojazdowke i wsadzic ja w pokrowiec. Bedzie zajmowac malo miejsca i zawsze mozna ja wyjac jak bedziesz chcial cos przewiezdz. Butli to raczej juz nie wyjmiesz. W kolo wchodzi 42l. Tez mam instalke STAG 300. Wszystko smiga jak nalezy. Wtryskiwacze Magic Jet. Nie sa to najlepsze wtryskiwacze, ale sa OK i cichutko pracuja. Praktycznie ich nie slychac.
Opublikowano
Najlepiej jak popytasz u magików od gazu. Z tego co wiem jedni montują w zderzaku a inni w klapce wlewu paliwa. U mnie wlew gazu w klapce , że się tak wyrażę był w standardzie:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hehe chodzilo mi o to czy uważać w zimie na jakieś sprawy związane z odpalaniem. nie wiem o co w tym chodzi bo miałem diesla wcześniej a teraz ten gaz... ten temat to dla mnie czara magia :)

 

Kolego, skoro jest to dla Ciebie czarna magia, to od siebie dorzucę tylko tyle, żebyś nie zapominał o benzynie :D Zbiornika paliwa w E34 jest naprawdę pojemny, ok 90 L...

Często jest tak, że człowiek się rozkoszuje jazdą na gazie, a zapomina, że ma w samochodzie coś takiego jak pompa paliwa. Ja, co prawda miałem instalację LPG II generacji - była już w aucie, jak je kupiłem. Nie wiem, jak jest w przypadku instalacji sekwencyjnych, ale u mnie pompa pracowała non-stop. Rozkoszowałem się jazdą na tzw. "tanim paliwie miejskim" no i przez dłuższy czas nie dolewałem "pendzyny". Skutek tego był taki, że zatarłem pompę paliwa :(

Także pamiętaj kolego, że benzyna w baku musi być (i to sporo), bo pompa nie może pracować na sucho ;)

 

Nie wystarczy wlać 5 L, bo w tym baku takie 5 L to się "szwęda" gdzieś po kątach i wygląda to tak, jakbyś napluł do baku :D

 

Najlepiej by było, gdybyś zawsze miał pół baku benzyny. Dzięki temu nigdy nie zatrzesz pompy i zawsze dojedziesz do stacji - nawet wtedy, gdy na trasie zabraknie Ci gazu :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No to i ja sie wypowiem, mam taki sam silnik jak Ty, oraz mam staga.

 

Co do spalania to powiem Ci tak, mieszkam w górach i na butli 58 litrowej robie jakieś 350km. 2 miesiące temu jechałem na chorwację 4 ludzi, FULL w bagazniku ale to naprawdę full, pełny bak paliwa(jakoś pewniej się czuję;) ) klima szła non stop i na tych 58 litrach zrobiłem jakoś 500-510 km oczywiście praktycznie cały czas tempomat jechałem aż mi na benzyne przęłączy także moge powiedzieć że źródło wiarygodne:D Komputer pokazał mi średnie spalanie na poziomie 10l benzyny. Zaznacze także że na autostradach jechałem cały czas około 130-140km/h czasami więcej. Także moge powiedzieć ze z tego wyniku jestem zadowolony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.