Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

4 miesiące temu kupiłem BMW e46 330d 2001 184 KPS. Samochód kupiłem od przyjaciela. Dwa miesiące po użytkowaniu auta temu pękł mi wąż układ

chłodzenia od zbiorniczka wyrównawczego. Pękł przy samej obudowie króciec, który wchodzi w wąż i jest zapinany do zbiorniczka za pomocą zawleczek.

Byłem w trasie więc musiałem wezwać pomoc i odbujać auto do najbliższego warsztatu samochodowego. Tam w ciągu 2 dni założyli mi wąż dobrze, że

w okolicy miałem znajomych. Okazało się, że z 2 węży zrobili 1. Masakra!!! Powiedzieli, że pękł z powodu zmęczenia materiału ale ja zacząłem temat drążyć

Zrobili prowizorkę na dojazd do domu. Po tygodniu udałem się do zaufanego mechaniora, który powiedział od razu, że auto się gotuje i trzeba wymienić visco.

Visco założył mi nie oryginalne. Wyło jak szalone ale powiedział, że się wszystko uspokoi. Między czasie zauważyłem wyciek płynu przy kolektorze: plastik

przy oringu był pęknięty więc wymieniłem wąż na nowy razem z plastikiem. Przestało cieknąć i płynu nie ubywało. Visco w dalszym ciągu było nie oryginalne

wyło jak szalone i mnie wnerwiało więc pojechałem ponowni by założył mi visco BEHR'a. Podobno nie wyją tak jak podróby. Miał racje przestało wyć.

 

Spostrzeżenia:

 

Gdy miałem to visco co wyło wydawało mi się, że wąż od zbiorniczka wyrównawczego nie jest taki twardy. Teraz z visco behr'a wąż jest twardszy. Poza tym

jak przejadę 50 km i odkręcam korek od zbiorniczka to słysze syczenie wąż staje się bardziej miękki ale nie jest to flak. Po odkręceniu koreczka odpowietrzającego

leci gorący spieniony płyn!!! Że gorący to normalka ale piana??? Czy to normalne??? Silnik trzyma temperaturę, ogrzewanie działa wskazówka w pionie. A więc nic nie wskazuje

aby się przegrzewał. Dziś po jeździe podłącze kompa z INPA i zobaczę temperaturę na kompie.

 

Proszę o pomoc nie wiem czy nie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia z powodu pękniętej uszczelki bądź co gorsza głowicy tpu tpu tpu...

Opublikowano
sprawdz czy nie ma oleju w chlodziwie i chlodziwa w oleju. Obejrzyj dokladnie [w miare mozliwosci] czy nie ma czarnego osmolenia gdzies na obwodzie uszczelki podglowicowej.
Opublikowano

Kurde ale to muszę rozkręcić silnik...

 

Jest jeszcze 1 sprawa!!! Nie napisałem. Poprzedni właściciel wlał uszczelniacz do układu chłodzenia.

Wali amoniakiem może płyn chłodniczy wszedł w reakcję chemiczną z płynem uszczelniającym.

 

Jak to uszczelka to koszty naprawy będą bardzo duże jak głowica to masakryczne...

Opublikowano
nie wlewa sie takich smieci do ukladu chlodzenia!!! pozniej zalepiaja pompe wody, termostat i mniejsze kanaly wodne!!! Moze faktycznie jakas rekacja zachodzi, ale zeby ona nie przezarla uszczelnien bo to dopiero bylby klopot.
Opublikowano

Nie ma sensu jeździć z takim szajsem. yoshimura01 słuchaj a powiedz mi czy 330d może kopcić troszeczkę na biało przy zimnym silniku?

Bo mam taki efekt szczególnie rano. Ale jak dodam gazu to leci już ciemny dym:) Nie zaobserwowałem wody w wydechu ani skropleń zatem

chyba wody nie przepala???

Opublikowano
normalna sprawa przy zimnym silniku... para wodna z ukladu wydechowego, emulsja hydro-paliwowa przedmuchow ze skrzyni korbowej, zimne [mniejsze] elementy ukladu korbowo-tlokowego i tym samym wieksze przedmuchy miedzy pierscieniami, a cylindrem oraz miedzy zamkami pierscieni. Wieksze dawki paliwa [dawka rozruchowa = szarawy/bialo blekitny dym olejowy]. Wszystko sie sklada na takie zabarwienie spalin przy zimnym silniku. >>>NIE MOWIMY O SYTUACJI GDZIE USZCZELKA PODGLOWICOWA JEST SZCZELNA<<
Opublikowano
Miałem to samo, wręcz identyczne objawy, ciągle twardy wąż górny, kilkanaście razy odpowietrzałem zmieniałem płyn chłodniczy i nic nie pomagało, wywalało płyn korkiem na gorącym silniku na zimnym tak samo, dastawałem furii ,myslałem o najgorszym czyli uszczelka pod głowicą , w końcu sprzedałem, ostatnio dowiedziałem się,że faktycznie była walnięta uszczelka i dmuchało w układ chłodzenia, a w dodatku pękł tłok jakby było mało zmatwienia :cry2:
Opublikowano

Mi na zimnym nie wywala płynu poza tym miałeś 320 D a tam pękały głowice ja mam M57 238000 przejechane i nie sądzę, że to uszczelka pod głowicą.

Ale sprawdzę.

Opublikowano
uszkodzenie uszczelki podglowicowej po ostatnie ogniwo w lancuchu, w ktorym uszkodzenia wychodza na jaw gdy nie moze ona pelnic swojego wlasciwego zadania - czyli uszczelniac. Sa rozne rodzaje diagnozowania uszkodzenia uszczelki podglowicowej, jednak musimy wiedziec czy w oleju jest woda, czy w wodzie jest olej, czy sa przedmuchy widoczne na laczeniu glowica/kadlub.
Opublikowano

Mam taki plan.

 

1. Wymieniam ten pomieszany płyn chłodniczy z uszczelniającym - płucze cały układ chłodzenia ponieważ cuchnie amoniakiem - odkręciłem korek i sprawdziłem czy nie ma oleju w płynie nic nie widzę.

2. Sprawdzam czy nie ma wody w oleju - odkręciłem dekielek i olej jest OK na bagnecie nie widzę syfu na dekielku nie ma żadnego osadu

3. Sprawdzam czy nie ma przedmuchów.

2. Profilaktycznie wymieniam korek od zbiorniczka wyrównawczego.

 

Padło przypuszczenie na korek ponieważ jak przyjadę 10 km i wąż jest twardszy to jak lekko odkręcę korek to słyszę takie csssssssssssss i wąż jest już miękki.

 

Będę postępował według schematu i powinno byc OK. Dam znac za kilka dni jak sytuacja się wyklaruje i będę wiedział co jest na rzeczy.

 

Dzięki jeszcze raz wszystkim :)

Opublikowano
W układzie po rozgrzaniu silnika musi byc ciśnienie. Jeśli udaje się odkręcic korek na rozgrzanym silniku, otwartym termostacie i nie wywala płynu...to ja nie wiem czemu szukasz dziury w całym.
Opublikowano

Przy rozgrzanym silniku gdy odkręcę korek płyn wywala zatem coś jest jednak nie tak. Panowie powiedzcie mi w końcu czy przy rozgrzanym silniku gdy całkowicie odkręcę korek płyn ma prawo wylatywać czy nie bo już się pogubiłem.

 

Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Mianowicie po odpaleniu silnika złapałem wąż i go lekko zdusiłem. Czułem regularne pulsowanie w regularnych odstępach czasu, jakby ktoś próbował pompować powietrze. Nie wiem o co kaman ale chyba coś jest nie tak pomóżcie:)

Opublikowano

Jeszcze 1 rzecz. Czy płyn chłodniczy powinien być pchany z powrotem do zbiorniczka chłodniczego? Zrobiłem jeszcze taki eksperyment odkręciłem korek na zimnym silniku i leciał cienki strumień płynu. Może to głupie ale zapytam czy płyn powinien wlatywać z powrotem do zbiorniczka? Na logikę wydaje się, że tak ale szukam potwierdzenia. Ciekawe co w takim przypadku jak do układu chłodzenia pchane są spaliny bo jak uszkodzona jest uszczelka pod głowicą to tak może się dziać :cry2:

 

Nadal mi wywala płyn na ciepłym silniku z tym, że jak przejadę na spokojnie 10 km i mam ciepły silnik to po odkręceniu korka

słyszę cssssssss i moge swobodnie odkręcić korek. Natomiast przy ostrej jeździe jest jakaś masakra po odkręcenia korka płyn tryska jak szalony...

 

 

Panowie podłączyłem sobię INPA i w quick test dla e46 M57 mam taki błąd:

 

http://img838.imageshack.us/img838/6583/waterpump.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.