Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no zostaje ci jedynie metoda prób i błędów, ja mam z przodu -40 i że tak powiem umowną miarę 3 palców począwszy od wskazującego wsadzę między koło a błotnik :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Powiedzmy, że rozwizałem problem z przycieraniem o rant nadkola.

Bilstein B8 plus spręzyny H&R , jednak przód chciąłbym bardziej rzucić na glebę, ale w lato wyciagnę błotniki na zewnątrz wiec te 2cm na dól już wystarczy. A tak wygląda na dzień dzisiejszy.

 

http://img824.imageshack.us/img824/7243/bmwe30s.jpg

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
no i luksus :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Czas przyszedł na ukłąd wydechowy.

Obecnie jest coś sklecone z E34 plus kawałem od ETY i wyciety kat.

Zamówiłem INOX barany (używka), jutro powinna przyjść.

Teraz się zastanwiam cp zrobić z resztą.

Za 500€ mam do kupienia SUPERSPRINTa od E34 M50B25 dedykowany środkowy i końcowy tlumik (nowy).

Za 400€ używka od E36M standard, ale chyba też tam było w INOX, więc nierdzewka.

 

Chcę zrobić aby auto łądnie mruczało, ale bez huku i wycia, bo nie zalezy mi aby mnie słyszeli.

Jeśli wezmę Supersprinta, to zostanie mi kwestia katalizatora.

 

Dużo czytałem o wycinaniu katów, i jest wiele szkół.

Rozmawiałem ostatnio ze specjalistą który zajmuje się ukłądami wydechowymi rózwnież dla zawodowców.

Mówił, że o ile kat nie jest zapchany to lepiej go nie ruszać. Nawet stary kat jakoś działa, i jest to tak obliczone aby było najlepiej dla silnika.

Po wycieciu kata, czesto bmw 6garów lubi dymić na biało, ponoć to z braku kata.

Nie do końca zrozumeiłąm do on do mnie mamlał, ale miało to sens.

 

Więc wracając do temtu.

Co lepsze do tego motoru

Dedykowany supersprint plus katalizator oryginalny, czy oryginał do M3 e36 ?

Kwestia jeszcze, jak to spasować pod autem. Nie za bardzo mam gdzie, nie mam podnośnika, wiec bede zmuszony oddac to komus do sklecenia.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
a jakbyś, zrobił tak u mnie to wyszło chociaż mam m20, wsadził dedykowany kat do m50 oraz założył oryginalny tłumik do e30, jeżeli chcesz żeby ta końcówka jakoś fikusnie wyglądała, doradzam ci odciąć końcówki tłumika i dospawać tak zwane kiełbasy :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

ale wydech od m20 ma przekrój 37 a m50 5Xmm, pono to sprawia wielką różnicę.

Wydech to nie jest taka prosta sprawa, a chcę aby motor trzymał się jak najblizej serii (192KM).

Wycięcie katów sprawia spadek mocy, zastosowanie wydechu z m20 też. (ponoć mierzone na hamowni).

Chyba się suszę na supersprinta , Barany INOX i kat z e34 525, lub E36.

ALe jeszcze przemyślę, bo wydech wyjdzie koło 3kzł a tu kazdy grosik jest wazny.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
chodziło mi o kata od m50 i sam końcowy tłumik od m20.

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

chyba tak zacznę

szukam kata od m50, wstawię i zobaczymy co to da.Z tego co patrzyłem obecnie siedzi koncowy od Ety, ale nie wiem czy nie jest przelotowy.

Jak sie uda to w piątek będę działał. ZObaczymy co to da. Nagram dwiek przed i po, jak bedę miał chwilę to się podzielę dziękiem. Ale najwazniejsza jest odpowiednia moc, bo teraz czuć że nei jest to co być powinno.

Ale dla niektórych czym głośniej tym szybciej:)

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Się tylko zastanawiam bo nigdzie nei mogę znaleść czy środkowy i końcowy tłumik od E34 po niewielkich przeróbkach podejdzie do E30.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

No więc padło na to, że będzie zamontowany katalizator od E36 2.5L, oraz końcowy wydech remusa. Chciałem supersprinta, ale cena za remusa w superstanie była kusząca wiec... a jak będzie za basowo, to sprzedam i kupię co innego.

 

http://img534.imageshack.us/img534/2937/img0700p.jpg

 

http://img38.imageshack.us/img38/9168/img0701ty.jpg

 

http://img854.imageshack.us/img854/3806/img0702j.jpg

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
wow no to nieźle :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

No jutro będę to montował, niestety bez kanału ani podnośnika, więc zapowiada sie ciekawy dzień.

Z drugiej strony od jakiegoś czasu tak nagle silnik zaczął mi dymić.

W sumie to robię max 10km odcinki, ale niby sie zagrzewa ale kopci jak parowóz na biało, siwo.

Płyn jest w porządku, ale olej znika.

Obstawiam uszczelniacze, ale ...

Wytrzyma auto do wiosny, wtedy sie zastanowię czy m52b28 czy remoncik.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
bierz m52b28 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

wiesz, finanse

samo malowanie, mam nadzieję zamknąc sie w 4tys.

zawieszenie, choć niedużo//

-piaskowanie podwozia i wszystkich elementów

- konserwacja i malowanie poszkowe

-felgi (jak by się znalazły łądne bbs rs za 2tys :) , ale raczej borbet a)

-wygłuszenie wnętrza i może skóra na siedzeinia

 

NO nazbiera się tego, a m52 sam silnik to ok 4 za komplet, a remocnik to 1,2-1,5tys

 

Teraz będę wstawiał katalizator, a olej w wydechu będzie go zabijał...

 

Ech, miałęm 320d i żadnych problemów, a zachciało się... ale dobrze że to lubie, tylko te ceny;/

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Sobo, skoro nalegasz, to wyjaśnij mi jak wialka jest różnica w tych silnikach?
Będziesz Mógł Więcej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie tylko moment obrotowy wiekszy, ale praktycznie ma się wrażenie ze m52b28 ma ogromne pokłady momentu. Jedzie od samego dołu, moze na 5 biegu od 1200 i przyśpiesze po 6tyś, bez zająknięcia, a przy oryginalnym wydechu z e36 brzmi jak malo który motor...

 

PZDR>

Opublikowano

Sobo, wiem wiem, już zdązyłęm poczytać, niestety nie miałęm możliwości przejżdzki M52b28.

Ale kto wie, jak mi nadgodziny wypłacą to zmieniam silnik:) (Wpadnie 2tyś€)

Przy zmianie silnika problem jest znaleść odpowiedniego dawcę, choć auto w wiekszości przystosowane do swapu.

Zobaczymy, bo i mniejsze spalanie tez ważna sprawa, a gaz.. jak ja nie lubię gazu, ale to zawsze taniej.

M52tu28 napewno zagości w moim aucie, ale najpierw wolałbym je łądnie pomalować i zabezpieczyć, a m50B25 tez daje radę na szperze 3.7 :)

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

NO więcz wczoraj i dziś się męczyłem .

Katalkizator jest ciut za duży i nie pasuje w miejsce po oryginalnym tłumiki, więc jest ciut za nisko.

Wydech remusa pasuje prawie idealnie, jedna rura opiera się i wózek zawieszenia.

W jednym miejscu przed kateem też opiera się o podwozie, wiec za tydzień poprawka mnie czeka.

Tak to jest jak się nie ma kanały czy podnmośnika, ale .. można :D

Jednym słowem pomału ale do przodu.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
więc tak... jest to silnik który ma bardzo dobrą tolerancje... ciągnie od dołu, moc i moment na wagę e30 pozwala na bardzo oszczędną jazdę, no i gwóźdź programu... ma alu blok :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
się zastanawiam czy kat z M3 pasuje. Ze zdjec wygląda jak by był ciut mniejszy niż od E36.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Jutro zmierzę i dam znać
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
thx przerzuciłem miskę m50 od e34 do m52b28 i strasznie to wygląda nisko.... trochę się wystraszyłem że przy glebie będzie blisko do asfaltu :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.