Skocz do zawartości

Nierównomierna praca na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z diagnozą problemu, może ktoś podpowie o co chodzi. Na wolnych obrotach kiedy jest rozgrzany "gubi zapłony" na różnych cylindrach (tak wychodzi na komputerze). Szczególnie dokuczliwe to jest kiedy pracuje na gazie, na wolnych obrotach, kiedy np stoję w korku, tupie silnik aż wreszcie przechdzi sam na benzynę, tupie trochę mniej ale kiedy ruszam to szarpie tak jak by nie wszystkie gary pracowały. Jak wyłączę i włączę ponownie zapłon to mu przechodzi i tak do następnego zatrzymania. Ponadto do 2000 obr jest taki mułowaty, długo myśli zanim zabierze. Czy ktoś coś doradzi, pozdrawiam.
Opublikowano

heja, podłączam się pod temat bo podobne mam objawy, e39 540i z LPG,

- kontrolka check engine (podłączenie pod komputer wskazało błąd termostatu)

- wolne obroty jakby za niskie czasem i lekko targa nim jakby własnie któryś gar nie dostawał odpowiedniego zapłonu

- po dodaniu gazu smiga bez problemu

mysle ze cewki/świeczki/kable ----> dam znać

pozdrwiam

Opublikowano
Dzięki za podanie tropu. Świeczki wymieniałem jakieś 4 tys temu na dwuelektrodowe BOSCH. Fachman od gazu sugeruje że najlepsze są jednoelektrodowe więc zamówiłem i czekam. Po wymianie zobaczę co będzie się działo. Jak nie pomoże to pójdę dalej waszym tropem. Dzięki i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze czujniki położenia wałka i wału. To niestety ciężko jest zdjagnozować na takim etapie. Dopiero gdy padnie na amen to wychodzi na kompie. Ja po wymianie czujników nie poznaje tego auta :lol:

Chodzi równo ,ciszej ,mniej pali a co najważniejsze ciągnie już od 2000 obrotów i ciąg jest stały.

Czujniki niestety kosztowały trochę bo tylko siemens wchodzi w grę ale ogólnie to jestem mega zadowolony. :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Podłączam się pod temat. Posiadam E39 2.0 1999 Touring, i mam bardzo podobny problem. Gaz założyłem dokładnie rok temu (15 września). a jakieś 20 dni temu podczas jazdy auto mi zamuliło... przeszło na benzyne (gaz migał) potem wchodził na gaz, i spowrotem na benzyne i tak pare razy... potem się ustabilizowało. Jeździ na gazie ale ma nie równe wolne obroty. Akurat jak to się stało to był czas na wymiane oleju itd... no to wymieniłem:

olej, filtre paliwa, powietrza, świece... Jak wyjmowałem cewki to one są na końcówkach połamane (chyba 3 z 6 są brakuje troche na końcu). Chyba ktoś kto wyjmował je poprzednio połamał albo poprostu ze starości popękały... wsómie nie wiem czy to normalne że takie coś pęka...

No ale wracając do tematu... Wymieniłem wszystko i problem jest ten sam (przejechałem jakieś 500km od tamtego czasu).

Co radzicie wymieniać/sprawdzać/reperować... za bardzo nie mam kasy na mechanika:/ jestem studentem a dopiero co wydałem na wszystko prawie 800zl (z przeglądem bo też mi się kończył).

Napiszcie co myślicie... Czy obstawiacie na cewki czy coś innego? a jak cewki to czy kupować używane czy nowe?.. z kablami czy bez...

Dzięki i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz ten gaz?

Jaka instalacja?

Może KME?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 rok później...
Opublikowano
jesli chodzi o nierównąpracę ...to oczywiście poza świecami cewkamikkablami podpowiem "bzdurę "która u mnie to powodowała mianowicie uszczelka na kolektorze ssącym. Detal za 50 PLN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.