Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem , który na początku mi nie przeszkadzał ale z czasem postanowiłem go wyeliminować :D .

Oczywiście auto spisuje się bez zastrzeżeń poza małym ale.... przy prędkości od ok 50 do 90 słychać regularne bicie wydobywające się z przodu auta....przy wyższych prędkościach przeobraża się w delikatne wibracje. Po naciśnięciu sprzęgła nie przestaje. Na postoju, bieg jałowy pracuje ładnie i równo....tym samym eliminując uszkodzenia, luzy itp. zespołu napędowego.

Początkowo obstawiałem opony...obecnie run flat Michelin 205x55x16. Ale po kilku przekładkach kół na zimowe (również run flat Good Year celem sprawdzenia czy na pewno chodzi o opony ...dalej było słychać bicie. Oczywiście koła wcześniej wyważone.

Teraz już sam nie wiem co jest....jak dla mnie to jestem przekonany ze dźwięk wydobywa się z okolic kół ale nie wiem co moze być przyczyną. Może to piasta.....może jakieś łożysko...ale według mnie objawem zużytego łożyska jest wycie a nie bicie.

Dodam tylko że bicie nie nasila się ani nie maleje podczas zmiany kierunku jazdy.

Może macie Panowie jakieś pomysły...będę wdzięczny za odpowiedzi

Pozdrawiam

Opublikowano

Skoro zamiana opon nic nie dała, to masz odpowiedź. Sam jestem po uznanej reklamacji opon Bridgestone i w moim przypadku zmiana wadliwym opon między osiami już dała wyraźną różnicę.

 

Opony zimowe zakładałeś na te same felgi, czy masz inny komplet? Bicie tarcz jak napisał kolega wcześniej napisał jest chyba najbardziej prawdopodobne.

Opublikowano

jesli zamieniłeś całe kompletne koła na zimowe czyli i felgi i opony to tu wykluczyłbym wymienione.

 

czy czuć jakieś obcieranie czy tylko bicie, czyć bicie przy zwykłej jeździe na wprost czy przy naciskaniu hamulca?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Witam

Dzięki za pomoc i porady!!! :cool2:

Zamieniałem całe koła i nic to nie dało a wątpię żeby i zimowe koła (opony) tez miały jakąś wadę

Co do hamulców...krzywych tarcz to mam wątpliwości ponieważ podczas hamowania drgania nie są przenoszone na kierownicę, a tak się dzieje w przypadku krzywych tarcz...no chyba że się mylę.

Nie wyczuwam żadnego ocierania.

Może to run flaty maja taką przypadłość...może warto by zamienić na zwykłe opony z przodu na próbę i zobaczyć czy dalej będzie bicie, a może to wina wadliwej (uszkodzonej) piasty???

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RunFlat nie mają tu nic do rzeczy. Ja mam RFT lato i zima i nie ma żadnego bicia. Auto jeździ idealnie gładko i cicho.

Opisane przez Ciebie objawy z mojego doświadczenia, zawsze oznaczały problemy z oponami (wyząbkowane, zhamowane, nierównomiernie zużyte itd)

Łożyska buczą przy jeździe na wprost lub podczas skrętu. Tarcze powodują drgania podczas hamowania.

Myślę, że wizyta u dobrego mechanika by się przydała :)

Opublikowano

Zacznij od "testu drogowego" kół. 30-50zł za sztukę. To taka wyważarka tylko z rolką która dociska oponę i przez to symuluje obciążenie. Wychodzą na tym wszelkie deformacje czy wady strukturalne opony np. nierówna sztywność.

Jak to wyjdzie OK to dopiero warsztat który będzie szukać w zawieszeniu, piastach czy układzie kierowniczym.

Opublikowano

Ok

Dzięki wielkie za wszelkie sugestie i podpowiedzi!!

Od poniedziałku ciąg dalszy poszukiwań :mad2:

W pierwszej kolejności jeszcze raz opony...jeżeli zmiana opon nic nie da wtedy będę szukał rozwiązania w zawieszeniu.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja na michelinach już porzadnie zużytych mam to samo - także ja tez stawiam na opony - wszystko najbardziej odczuwalne w zakresie prędkości 70-130 km/h
Opublikowano

Witam

Dzisiaj wymieniłem opony na zwykłe letnie .....i dalej bije :mad2:

Komfort jazdy lepszy ale problem nie rozwiązany

Pozostaje odwiedzić mechaników z Rafmar

Może to łożysko....bo co innego???? Ale czy w przypadku łożyska będzie objaw bicia (tłuczenia)...czy bardziej wycie???

Dam znać jak znajdę rozwiązanie

Opublikowano
Sprawdz wahacze z przodu, jak mialem e46 tez szukałem w dosłownie wszystkim a na samym koncu okazalo sie ze to wahacze... Pzdr
Opublikowano

przecież przy wcisnietym sprzegle wał nadal się kręci i nadal moze wibrować

Tak czy inaczej od wału to by się chyba trzęsła buda a nie kierownica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro zamiana opon nic nie dała, to masz odpowiedź. Sam jestem po uznanej reklamacji opon Bridgestone i w moim przypadku zmiana wadliwym opon między osiami już dała wyraźną różnicę.

 

Opony zimowe zakładałeś na te same felgi, czy masz inny komplet? Bicie tarcz jak napisał kolega wcześniej napisał jest chyba najbardziej prawdopodobne.

jak mozesz to powiedz z jakiego powodu reklamowałes i ile czekałes? ma podobną akcje z oponami tej samej firmy czekam juz 3tyg moje opony bridgestone turanza er300 225/55/16 made in poland

Opublikowano

Witam

Dzisiaj przełom w poszukiwaniach

Odwiedziłem warsztat Rafmar w Bydgoszczy i muszę przyznać ze Panowie znają się na robocie .......a raczej na BMW!!

Auto na podnośnik...wstępne sprawdzenie, osłuchanie tylniej osi...jazda próbna i diagnoza albo opony lub ostatecznie łożysko......

Aby wykluczyć lub stwierdzić wadę (zużycie) łożyska na przedniej osi stwierdzili że trzeba zrobić próbę diagnostyczna...jest taki przyrząd, który pozwala na rozpędzenie samych przednich kół i tym samym osłuchanie czy coś nie gra. Po tej próbie okazało się że łożyska ok!!zero bicia.

Więc ostatecznie padło na opony....ale przecież sprawdzałem opony.....widocznie z tymi na których dokonałem sprawdzenia też musiało być coś nie tak...przyznam się szczerze ze nie były nowe :duh: człowiek uczy się całe zycie!!

Ale czy BMW E90 jest aż tak wrażliwe na oponki?? Może te run flat tak maja że jak trochę zużyte , przyhamowane i już biją

Dodam tylko ze obecnie te na których jest bicie to Michelin RSC (run flat) 2 opony z 2008r i 2 z 2009r powiem szczerze że wyglądają całkiem dobrze - czy możliwe żeby opony miały takie zużycie, wady?? . Rozumiem że wszystko zależy od stylu jazdy ale mimo wszystko....

Więc czeka mnie wymiana opon!!! jedno wiem na pewno oponki nowe bez run flat!!

Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc :cool2:

Pzdr

Opublikowano
Zrób "test drogowy" o którym pisałem w tym temacie. Oprócz pomiarów bicia przy okazji okazji zrobią Ci optymalizacje położenia opony względem felgi tak żeby krzywizny się wzajemnie niwelowaly
Opublikowano

Ok test drogowy jeszcze przede mną...muszę tylko poszukać gdzie wykonują takie pomiar w okolicy Torunia

Dzięki za pomoc

Pozdr

Opublikowano
Witam

Michelin RSC (run flat) 2 opony z 2008r i 2 z 2009r

Pzdr

 

 

też mam te Micheliny z 2008 roku -choć w moim przypadku już na końcu ich zywota, więc nie dziwię się za bardzo że coś się dzieje - ale widocznie coś jest w nich że tak się zachowują.

 

Ja nabyłem zestaw naprawczy i też nowe oponki na wiosnę zwykłe kupuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę nie na temat ale zapytam tutaj, żeby nowego tematu nie zakładać.

Posiadam komplet zimowych opon Pirelli Sottto Zero Seria 2 225/45/R17.

Przy demontażu opon jak oddawałem felgi do renowacji na jednej oponie od wewnętrznej strony zauważyłem lekkie wybulenie na boku opony.

Oponę oddałem do reklamacji w sklepie gdzie ją kupiłem. Sklep oddał oponę do dystrybutora opon Pirelli w celu zbadania przyczyny defektu(firma Auto Gum Kraków).

W opinii napisano, że przyczyną jest pęknięcie kordu opony i jest to uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika.

Odwołałem się od tej decyzji bo jestem pewien, że to jest moja wina.

Po ponownej reklamacji opona została wysłana na ekspertyzę do centrali Pirelli w Warszawie.

Po 2 tygodniach zostałem poinformowany telefonicznie, że reklamacja została odrzucona. W przyszłym tygodniu odbieram reklamowaną oponę wraz z opinią.

Czy jest sens po raz kolejny odwoływać się i reklamować ponownie czy lepiej dać sobie spokój?

Jak ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii to prosiłbym o poradę.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jakbym faktycznie wpadł w dziurę to rozumiem. Ale po tym jak rozwaliłem na początku zimy koło to teraz zwracam szczególną ostrożność na nawierzchnie jezdni.

Wychodzi na to, że gwarancją na opony to sobie można ..... bo i tak powiedzą że wina użytkownika.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Witam ponownie

Bunia już na nowych letnich Michelin Primacy HP bez ROF :cool2:

Zero bicia i zrobiło się miękko,bardziej komfortowo....spora różnica. :wink:

ROF w porządku ale nie na nasze drogi...u Niemców sie sprawdzają ale nie na naszych dziurach.

Jeszcze raz dzięki za pomoc i rady

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.