Skocz do zawartości

320 problem z zaplaniem - czujnik położenia przepustnicy?


bialy7914

Rekomendowane odpowiedzi

CZeść!!

Wczoraj nie mogłem odpalić autka, rozrusznik kręcił, ale jakby nie podawało benzyny, albo nie było iskry. W ogóle nie chciał zaskoczyć. Odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i przepustnicy - też nic. Po jakiejś godzinie przyjechał kumpel na pomoc zrobił to samo i zapalił bez problemu. Na kompie pokazało oczywiście błędy przepływomierza i czujnika położenia przepustnicy. Przypuszczam, że za to że nie chciał odpalić odpowiada czujnik położenia przepustnicy, a przepływomierz pokazało na kompie dlatego, że go odpiąłem? Co sądzicie, zepsuty czujnik przepustnicy może dawać takie objawy??

Z góry dzięki za odpowiedź

POzdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia przepustnicy zwany także potencjometrem przepustnicy:

 

Ilość powietrza potrzebna do wytworzenia właściwej mieszanki paliwowo - powietrznej zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika i zmianą położenia przepustnicy. Aby móc prawidłowo dawkować ilość paliwa centralka otrzymuje informacje z czujnika położenia przepustnicy. W jago konstrukcji wykorzystany jest potencjometr. Sygnały tego czujnika wykorzystywane są do ustalania następujących parametrów: wzbogacenia mieszanki w trakcie przyspieszania, wzbogacania mieszanki przy pełnym otwarciu przepustnicy, odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Uszkodzenie czujnika nie powoduje unieruchomienia silnika, centralka wykorzystuje wtedy sygnały czujnika prędkości obrotowej wału korbowego (hallotronu) i czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

 

Możliwe przyczyny awarii:

 

* Zabrudzenia wynikające z eksploatacji (warstwy oleju, kurz i wilgoć)

* Zużycie mechaniczne

 

Symptomami kłopotów mogą być:

 

* Problemy z rozruchem

* Zwiększenie zużycia paliwa

* Niepoprawna praca silnika

* Silnik słabo reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia

 

Co do przepływki, zrób reset kompa.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIZON8000 wielkie dzięki. A błędy wykasowane. Ale coś musiało byc przyczyną tego, że auto nie dało się zapalić. Wykluczam przepływomierz, czy słusznie? CZy nie mogło się tak dziać, że uszkodzony potencjometr dawał sygnał, że przepustnica jest zamknięta i silnik traktował to jako hamowanie silnikiem, przez co nie podawał benzyny, a co za tym idzie nie było szans na skuteczny rozruch?? Nie chcę wymieniać od razu przepływomierza, bo może być sprawny, a błąd na kompie pojawił się dlatego, że go odpiąłem? Macie jakieś opinie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem z Olkusza mam potencjometr z jak i całe dwie przepustnice jak masz czas możesz podjechac i sprawdzimy np. w sobote

A popsuty przepływomierz raczej nie powinien byc przeszkodą w odpaleniu ja miałem przepływke popsuta zima przez 2 miechy i palił na tyka tylko nie zbierał sie nie pracował równo itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubakca320, wielkie dzięki za pomoc, ale ja muszę chyba jednak kupić ten potencjometr. Chodzi o to, że teraz autko pali i jest ok. 2 razy się tylko tak zdarzyło i sądzę, że gdy zdarzy się kolejny, to wtedy podmienię i będę wiedział, czy to to. Jak teraz zmienię, to nic mi to nie da, bo przecież autko pali. Dziękuję zatem wszystkim za pomoc i jeśli się uda to napiszę, jak problem rozwiązałem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania czujnika położenia przepustnicy jest prosta jak budowa cepa. Można go zdiagnozować zwykłym multimetrem. Środkowy pin w skrajnych położeniach łączony jest z jednym, lub drugim pinem zewnętrznym. W dowolnym położeniu oprócz pełnego zamknięcia i pełnego otwarcia ten czujnik nie podaje żadnego sygnału do komputera. Potrzebny jest jedynie do zdiagnozowania zamknięcia przepustnicy i pełnego obciążenia. Do wyliczenia mieszanki w tym typie silnika wykorzystywany jest przepływomierz, sonda lambda i czujnik temperatury. Tu szukałbym przyczyny problemów z odpalaniem, choć często zdarza się że problem z odpalaniem leży po stronie czujnika położenia wału korbowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie wina potencjometru przepustnicy.Albo coś z czujnikiem wału,przekaznikiem pompy paliwa,przekaznikiem komputera bądz samą pompą paliwa.Ale nikt nie zgadnie jeśli nie sprawdzisz czego niema jak nie chce odpalić iskry czy paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem!

No i problem się powtórzył. Tym razem miałem na wymianę czujnik położenia przepustnicy i ...jak pisał piotr520 to nie to:( Auto unieruchomione i póki co przed blokiem to nic nie zrobię jeśli uda mi się zakulać wóz do mechanika to dam znać co było przyczyną. No chyba, że macie jakiś sposób żeby jeszcze na szybko coś sprawdzić, co może dawać taki objaw??

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.