Skocz do zawartości

320d Uszkodzona mata Pasażera. Jak naprawić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam uszkodzoną matę pasażera czy ktoś może mi napisać jak ją naprawić słyszałem o wlutowaniu diody pod siedzenie może mi ktoś napisać jaka ta dioda ma być i jak to połączyć ?
Opublikowano

bylo!! poszukaj

 

wlutowanie diody to ominiecie problemu,

2 sposoby naprawy maty

- prasowanie zelazkiem po wyjeciu jej z fotela

- wymiana na nowa mate.

 

Reszte sobie znajdz leniu

szukam
Opublikowano
to z wyciąganiem fotelu odpada bo mi się nie chce tego robić.. a z tymi diodami czytałem w google ale nie wiem w jakiej kolejności to wlutować i jaką stroną do którego kabelka ;/
Opublikowano
widocznie slabo czytales bo conajmniej na 4 forach jest o tym, nawet instrukcje krok po kroku sa co zrobic i jak i jaka diode. Sie nie chce spedzic 5 minut na szukaniu tylko sie powiela posty bez sensu
szukam
Opublikowano
wie m tylko tyle że diodę łączymy katodą do niebieskiego przewodu.. ale która strona to katoda ? a drugie pytanie to Kondensator musi też być czy nie koniecznie jeśli musi być to czy jest jakaś różnica którą stroną go połączę z tą diodą czy nie ma ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie wiesz co i jak to zostaw bo cos spieprzysz. Kup na allegro gotowa kostke ktora tylko podepniesz pod fotelem, pozniej skasujesz blad poduszki i tyle.

🙃🙃

Opublikowano
z tym że ta kostka kosztuje 40-60zł z wysyłką a to nic innego jak dioda w obudowie.. więc ta opcja też odpada :mad2:
Opublikowano
Opublikowano
może i nie maluch ale przecież tak się robi widzę ze masz diagnostyke to chyba trochę o tym wiesz.. przynajmniej u mnie koleś który zajmuje się diagnostyką robi takie tiki z kondensatorkiem i diodą ale bierze za to 100zł razem ze skasowaniem błędu.. a po co wydawać kase jak samemu to można zrobić... tylko zastanawiam się jak to konkretnie podłączyć..
Opublikowano

Ktoś, żeby zarobić 100zł czy nawet 20 musiał zadać sobie nieco trudu żeby się nauczyć itd, jeśli chcesz więc zaoszczędzić też musisz zadać sobie minimum trudu -sprawa prosta. Rozwiązania są podane na tacy, wystarczy poszukać.

Pierwszy link z google :duh:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda

Katoda na obudowie i symbolu diody oznaczona jest kreską.

Zasadniczo nawet jak zrobisz emulator maty to kontrolka z tego co wiem i tak nie zgaśnie dopóki nie skasujesz błędu.

Opublikowano
Ktoś, żeby zarobić 100zł czy nawet 20 musiał zadać sobie nieco trudu żeby się nauczyć itd, jeśli chcesz więc zaoszczędzić też musisz zadać sobie minimum trudu -sprawa prosta. Rozwiązania są podane na tacy, wystarczy poszukać.

Pierwszy link z google :duh:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda

Katoda na obudowie i symbolu diody oznaczona jest kreską.

Zasadniczo nawet jak zrobisz emulator maty to kontrolka z tego co wiem i tak nie zgaśnie dopóki nie skasujesz błędu.

 

wiem że nie zgaśnie ale kabelek mam więc to akurat nie jest problem bo sam go skasuje.. diodę wiem jak podłączyć i wiem które to katoda i że katodą do niebieskiego kabelka pod fotelem... ale chodzi mi oteraz o kondensator ceramiczny 10nF czy jest różnica która stroną go mam połączyć z tą diodą czy to jest akurat bez różnicy.. ?

Opublikowano
Dla kondensatorów ceramicznych polaryzacja nie ma znaczenia, to z której strony podłączysz go do diody też jest obojętne, ważne jest tylko żeby dioda była podłączona właściwą stroną do odpowiedniego kabelka w aucie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem że nie zgaśnie ale kabelek mam więc to akurat nie jest problem bo sam go skasuje..

 

Jeśli masz kabelek to nic nie musisz kupować tylko wystarczy zaczerpnąć troszkę wiedzy i pozbyć się problemu po przez NCS Expert, wszystko jest na forum.

Opublikowano

wiem że nie zgaśnie ale kabelek mam więc to akurat nie jest problem bo sam go skasuje..

 

Jeśli masz kabelek to nic nie musisz kupować tylko wystarczy zaczerpnąć troszkę wiedzy i pozbyć się problemu po przez NCS Expert, wszystko jest na forum.

 

hmm wiesz nie wiem czy się da bo byłem u tego mojego diagnosty i powiedział że tego kablem nie da się załatwić.. trzeba diodę wstawić a znać się zna i to bardzo dobrze bo z okręgowej stacji do niego auta podsyłają...

Opublikowano
Kolego upewnij się czy sama dioda nie spowoduje tylko usunięcia kontrolki i pozostawienia miejsca jako "wolne" dla sterownika AIRBAG. Bo pasażer może być niezadowolony z tego powodu podczas wypadku.
Opublikowano
sama dioda prawdopodobnie widzi fotel jako Wolny i kontrolka nie świeci tzn że podczas wypadku poduszka nie strzeli.. dioda z kondensatorem prawdopodobnie widzi jako fotel zajęty więc poduszka wystrzeli w czasie stłuczki..
Opublikowano
Sam to przerabiałem i u mnie z systemem poduszek dwustopniowych dioda i kondensator widziane było jako wolne. Polecam poczytać wątek w dziale zrób to sam, opisałem tam jak najlepiej zbudować emulator, a dla 100% pewności najlepiej samemu sprawdzić pod kompem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

hmm wiesz nie wiem czy się da bo byłem u tego mojego diagnosty i powiedział że tego kablem nie da się załatwić.. trzeba diodę wstawić a znać się zna i to bardzo dobrze bo z okręgowej stacji do niego auta podsyłają...

 

Widocznie twój diagnosta nie ma wiedzy na ten temat, zapewniam cię że wiele osób z forum wyłączyło matę tym programem i wszystko działa jak należy. Tu masz opis jak dezaktywować matę programem NCS Expert : http://chomikuj.pl/Mecopias/BMW/Wy*c5*82*c4*85czanie+maty+pasa*c5*bcera+BMW,357429058.pdf

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.