Skocz do zawartości

BMW 330d E46- problem z mechanizmem otw. drzwi + kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Dziś dokonałem zakupu właśnie BMW 330d z 2001r w wersji sedan. Powiem szczerze że jestem baaardzo pozytywnie zaskoczony autem. Poprzednie auta jak Mercedes W210 czy Audi TT na prawdę komfortem jazdy niestety ustępują. Jakość wykonania wnętrza też mnie zaskakuje- nawet na największych dziurach nic nie próbuje skrzypieć, po prostu szok! Dziś nią troche pojezdzilem i mam dwa pytania. Czy ktoś orientuje się co może byc przyczyną tego ze dwukrotnie na chwilę zapalała mi się kontrolka od oleju (żółta). Zapalała się na jakieś 20s i gasła. Poziom oleju jest chyba w normie chociaż jutro się upewnie na 100%. Druga rzecz to natomiast problem ktory zauważyłem dopiero po zakupie a mianowicie drzwi prawe z tyłu nie otwierają się od środka (klamka wewnętrzna chodzi sobie luźno i nie otwiera drzwi) z zewnątrz natomiast otwierają się bez problemu. Ktoś z Was wie może jak skonstruowany jest mechanizm otwierania?

Auto opiszę w odpowiednim dziale wraz z fotkami jak się troche naciesze i ogarne te drobne usterki. Z góry dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano

Drzwi zablokowane na wypadek przewożenia dzieciaków :wink: Odblokuj jak w każdym innym aucie.

Kontrolka zapala się w czasie zasdy? Czy od razu po uruchomieniu silnika?

Opublikowano

Komedia, faktycznie nie pomyślałem o tym;) Troche wstyd, hehe. Ale człowiek uczy się na błędach:) Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Zawdzięczam Ci przespaną noc, bo w przeciwnym wypadku do rana zastanawiałbym się jak się dobrać do tego mechanizmu.

Jeżeli chodzi o kontrolke to pojawia się chwilę po odpaleniu auta (ale nie od razu) i po chwili gaśnie.

Opublikowano

A sprawdziłeś już, że drzwi działają? Bo to taki strzał na początek (miałem już takich, co chcieli boczki zdejmować).

Co do kontrolki, to poszukaj na forum hasła żółta kontrolka, wszystko opisano w kilku obszernych tematach. Ogólnie to pewnie czujnik poziomu oleju nawalił. Objaw dokładnie taki, jak u Ciebie, startujesz silnik, chwilę chodzi i zapala się kontrolka. Po kilkunastu sekundach gaśnie. Wymiana czujnika wiąże się z wymianą oleju, więc warto poczekać, aż będzie potrzeba.

O losie, chyba napisałem wszystko, zamiast dać Ci szansę poszukać :wink: Temat w sumie bardziej złożony, poczytaj forum.

Opublikowano
Drzwi śmigają tak jak powinny. Nie zauważyłem wcześniej tego suwaka znajdującego się obok mechanizmu zamka, a dotychczas spotkałem się z tym rozwiązaniem jedynie w Lexusie. Także wielkie dzięki za pomoc, jak zwykle forum okazało się niezastąpione. Co do kontrolki to także dziękuję za diagnozę, poczytam jeszcze na ten temat na forum i przy wymianie oleju postaram się zrobić z tym porządek. Pozdrawiam!
Opublikowano
Drzwi śmigają tak jak powinny. Nie zauważyłem wcześniej tego suwaka znajdującego się obok mechanizmu zamka, a dotychczas spotkałem się z tym rozwiązaniem jedynie w Lexusie.

 

Polonez też miał taki bajer :wink:

Opublikowano
Polonezem nigdy niestety nie było mi się dane przejechać:) I jak się nie pospieszę to już nigdy może się to nie udać;)
Opublikowano
Polonezem nigdy niestety nie było mi się dane przejechać:) I jak się nie pospieszę to już nigdy może się to nie udać;)

 

No wlasnie, moze zastanow sie nad poldkiem zamiast nad bmw? Różnicy zbytniej nie ma, w koncu jedno i drugie to RWD :norty: Kumpel ma Atu+ z fabryczną klimą i bez gazu, ktory gdzies tam stoi i bardzo rzadko jeździ, mogę się go spytać czy chcialby sprzedać ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.