Skocz do zawartości

330d M57N cykanie, ciag dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie i panie,

 

dzis zagladajac pod maske uslyszalem w koncu na biegu jalowym to cykanie z ktorym walczylem od jakiegos czasu (slychac bylo podobny dzwiek w kabinie pod obciazeniem od 1500obr/min do 2500obr/min). wczesniej nie bylo go slychac lub moze nie zwrocilem uwagi :roll: chociaz nie wydaje mi sie, raczej zauwazylbym to od razu.

 

nagralem taki oto filmik:

 

 

co o tym sadzicie, to chyba juz na 99% wtryskiwacze?

 

PS jak tutaj zaembedowac film z youtuba? kiedys to sie robilo samo po wklejeniu linku, teraz chyba nie dziala ;)

Opublikowano
tylko teraz pytanie jak sprawdzić który to... wszystkie mają idealne korekcje [maksymalna odchyłka rzędu 0.7-0.8], a wyciągać i regenerować 6 szt średnio mi się widzi :?
Opublikowano

sprawdziłem korekcje wtrysków raz jeszcze na zimnym i na ciepłym (wartości przybliżone podane z pamięci):

 

na zimnym:

1: +2.10

2: +0.15

3: -0.40

4: -0.80

5: +0.10

6: +0.05

 

na ciepłym:

1: +0.40

2: +0.10

3: -0.60

4: -0.80

5: +0.02

6: +0.05

 

1 cylinder to jest ten od strony rozrządu, tak?

 

edit: osłuchałem wtryski przykładając do wtryskiwacza metalową przedłużkę klucza nasadowego, a drugim końcem do ucha :mrgreen: i też dziwnie, bo od strony rozrządu 1 cyka, 2 cisza, 3 cyka, 4 raczej cisza a 5 i 6 nie sprawdziłem bo nie chciało mi się rozbierać podszybia do tego.

Opublikowano
korekcje wtryskiwaczy sprawdzamy TYLKO na goracym silniku, poniewaz na zimnym pracuje on w trybie OPEN LOOP, czyli wszystkie czujniki otwieraja swoje zakresy poza granice tolerancji, aby w ogole umozliwic stabilna prace i wyrownowazenie biegu jalowego. Oczywiscie korekcje tycza sie biegu jalowego. W tego co napisales to korekcje sa praktycznie idealne! Dokladnie tak 1szy cylinder ten od rozrzadu. Zrobiles test na przeniesienie drgan na przedluzke i bardzo dobrze. Jezeli odczules, ze rzeczywiscie jest cos nie tak to wyglada na to ze cykajacy wtryskiwacz jest zuzyty... nie mowimy o zuzyciu ze sie nie nadaje! :nienie: po prostu po czasie material ulega zmeczeniu i powstaja luzy miedzy sprezyna a iglica. Mozesz takze sprobowac zamienic miejscami sasiadujace miedzy soba wtryskiwacze i znowu je osluchac.
Opublikowano

Witam wszystkich.

Proponowałbym sprawdzić pompę podciśnieniową. u mnie występuje podobne cykanie tylko trochę bardziej metaliczne, jak odkręcisz korek wlewu oleju to powinieneś usłyszeć skąd wydobywa się ten dźwięk. Pompa daje podciśnienie, ale najprawdopodobniej coś się wyrobiło, gdyż strasznie się nagrzewa. Kiedyś chciałem ją odkręcić, ale wymiękłem-śruba siedziała mocno a gwint uwalić w aluminium to nie problem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

panowie i panie,

 

jeden wtryskiwacz CR (ten najgłośniejszy na oko) zregenerowany (mimo, że miał korekcje rzędu ledwie -0,70). cykanie nie ustało. chyba to jednak nie wtryskiwacz tak cykał. odkryłem coś nowego, co słychać po odkręceniu korka wlewu oleju:

 

http://www.youtube.com/watch?v=b7uhDO_gVPs

 

może tego nie słychać jakoś dobitnie na tym filmie, ale po odkręceniu korka cykanie zamienia się w takie gruchotanie... czy to może wskazywać na pompę podciśnienia? czy może to jakaś hydraulika zaworowa? jeden z mechaników sugeruje mi że to może być wypalony tłok ale moim zdaniem to niemożliwe skoro korekty na wszystkich mam wzorowe...

 

rammian, czy taki dźwięk wydaje właśnie uszkodzona pompa podciśnienia?

Opublikowano

1. czy cykanie popychacza może narastać pod obciążeniem w pewnym zakresie obrotów?

2. czy cykanie popychacza może narastać na ciepłym silniku?

Opublikowano
[]=OO"]Ja bym obstawial na którys popychacz..

Jakie popychacze :duh:

Przecież w tym silnikiu nie ma popychaczy tylko luzy zaworowe są kasowane przez samoregulatory, prawdopodobne że to cykanie to przez uszkodzony samoregulator który nie kasuje luzu zaworowego i dlatego tak ci cyka a jeśli chodzi o pompę podciśnieniową to ona raczej głośniej napierdziela a u kolegi jceel to najprawdopodobniej którys samoregulator jest uszkodzony, najgorsze jest to że ich 24 i żeby usterkę definitywnie wyeliminować należałoby wymienić wszystkie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

podejrzewam, że koledze chodziło o "popychacze hydrauliczne" czyli o samoregulatory. dużo ludzi miało problem z hydropopychaczami w silnikach M54 i N52 i wielu z nich znikł po płukaniu silnika i wymianie oleju. tak też spróbuję zrobić na początek.

 

PS czerwony330d czy u ciebie po odkręceniu korka wlewu oleju jest cisza? tzn. czy słychać tylko równą pracę silnika czy jeszcze jakieś obce odgłosy? mógłbyś sprawdzić?

Opublikowano
Zaraz jadę do sklepu i jak przyjadę do napiszę ci czy u mnie również wydobywają się podobne dźwięki, zastanawiam się czy to cykanie może być spowodowane przez napinacz łańcucha rozrządu teraz nie pamiętam czy jest hydrauliczny czy mechaniczny, bo jak dokładnie nie napina to łańcuch nie jest odpowiednio napięty i może tak cykać.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
[]=OO"]Ja bym obstawial na którys popychacz..

Jakie popychacze :duh:

Przecież w tym silnikiu nie ma popychaczy tylko luzy zaworowe są kasowane przez samoregulatory, prawdopodobne że to cykanie to przez uszkodzony samoregulator który nie kasuje luzu zaworowego i dlatego tak ci cyka a jeśli chodzi o pompę podciśnieniową to ona raczej głośniej napierdziela a u kolegi jceel to najprawdopodobniej którys samoregulator jest uszkodzony, najgorsze jest to że ich 24 i żeby usterkę definitywnie wyeliminować należałoby wymienić wszystkie.

Dokładnie chodziło mi o samoregulatory. Objawy wskazuja na to w 100% Przy ciepłym silniku cykanie nasila sie poniewaz olej jest rzadszy. Wniosek z tego taki ze przy oleju np 10w40 zaniknie to czesciowo lub calkowicie. Dla wielu ludzi jest to dobry sposob na sprzedaz auta z uszkodzona samoregulacja :norty:
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

ok, to mam jeszcze 2 pytania:

 

1) mój samochód przed zakupem nieokreśloną ilość czasu jeździł na złym oleju 10W40, a ja zalałem po zakupie zaraz 5W40. czy to mogło być przyczyną?

2) oczywiście jeśli potwierdzi się że to jest to to oczywiście wymienię wszystkie 24... tylko w jaki sposób ostatecznie potwierdzić że to awaria któregoś hydropopychacza?

Opublikowano
Przed chwilą sprawdzałem to co miałem sprawdzić wcześniej ale poprostu zapomniałem, silnik był całkowicie zimny i po otworzeniu korka dokładnie takie samo cykanie a nawet stukanie usłyszałem ale po zakręceniu korka nie słychać nic nawet jak maska otwarta żadnego cykania, jutro sprawdzę jak silnik będzie rozgrzany czy to cykanie po odkręceniu korka wlewu oleju się nasili czy zmniejszy, ja u siebie mam zalany olej 0W40 więc jeśli chodzi o olej to może mieć przyczynę ale nie musi, troszku mnie to zmartwiło, bo jesli to samoregulatory to również czeka mnie wymiana. Albo faktycznie coś nie tak z pompa podciśnieniową :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
sprawdziłem u jeszcze jednego znajomego z 330d 204KM i u niego tak samo dziwnie hałasuje przy odkręconym korku oleju... więc to chyba normalne. ale to, że słyszę cykanie z zakręconym korkiem oleju u mnie to już normalne nie jest. jutro robię płukankę silnika i zalewam nowy olej (LM Top-Tec 4100 5W40), zobaczymy czy coś się zmieni.
Opublikowano
no i zrobiłem, płukanka LM PRO-LINE ENGINE FLUSH oraz olej LM TOP-TEC 4100 5W40. i co? owszem, silnik troszkę ciszej pracuje i minimalnie lepiej gaśnie, ale cykanie z pokrywy zaworów jakie było tak jest nadal, nie zmieniło się ani trochę. nie wiem co dalej z tym robić już :(
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
temat stary ale moze nie rozwiazany.Walczylem i ja z podobnym,coby nie powiedziec identycznym dzwiekiem i oto co bylo przyczyna:napinacz paska klimatyzacji.Napinacz został odkrecony,wyczyszczony i nasmarowany i problem zniknąl,nareszcie.Jesi chodzi o ten dzwiek najbardziej byl slyszalny przy zamnknietej masce w okolicy grila.pozdrawiam
Opublikowano
póki co to zamówiłem nowy napinacz paska klimatyzacji i dam znać czy pomogło. chociaż od kiedy zrobiło się chłodniej to nie słyszę tego dźwięku prawie w ogóle...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.